Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HOF Nominaties

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: HOF Nominaties

    Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
    Bedoelt U nu dat hier niemand is die een sluitende technische uitleg kan geven op een technische vraag, zodat het onderwerp kan afgesloten worden? Ik denk dat sommigen hier zich dan toch wat te kort gedaan voelen!
    Neen Paul, dat bedoel ik niet.
    In veel discussies lijken velen zichzelf expert te noemen. Wie moeten we dan geloven A of B? Met andere woorden, hoe kunnen we echte experts herkennen?
    Daarom mijn vraag: willen de experts even rechtstaan?
    Als we zo een ploeg bij elkaar krijgen, dan valt dat voorstel wel te overwegen.
    En nu wil ik niet naïef zijn, ik wacht op kandidaten.

    Comment


    • #62
      Re: HOF Nominaties

      Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
      ...en @ Festina lente : als een forum alleen dient om te "lallen", dan kunnen we er meteen mee ophouden. Dat is een beetje sneu voor hen die toch wel echt naar verbetering zoeken.
      Mijn beste...

      Over fotografie zijn heel veel boeken geschreven, en er worden er nog geschreven.
      Ik heb hier een lijst, groter dan de hoogte van mijn scherm, met interessante links naar allerlei fotosite's, die heel vaak "exacte wetenschap" bevatten.
      Als een forum dient om nog eens te herhalen wat er in die boeken geschreven staat, of om de zoveelste link naar een review te posten, dan zie ik er de meerwaarde niet van.

      Mensen plaatsen hier foto's, en het gaat nog steeds over de fotohoek, en niet over materiaalforum's, om de mening van anderen over deze foto's te kennen. Ik "lal" hier af en toe al eens een mening neer, en heel af en toe is die ook technisch onderbouwd, maar ook vaak niet, en dit met reden... "Is het niet net de hobby om zelf te zoeken hoe het beter kan ?" En al die wetenschap over hoe het beter kan, vind je weer terug in die boeken en op die diverse links, en daar heb je geen forum voor nodig.

      Mijn mening geven over een foto, zou ik eerder catalogeren bij "lallen" dan bij exacte wetenschap. Ik merk heel vaak dat mijn mening strookt met de mening van anderen, maar soms is ze ook tegenstrijdig... M.a.w. ik "lal" mijn mening neer, vanuit mijn gevoel, en vanuit mijn ervaring. Ik heb geen exacte wetenschap in pacht.

      Mvg
      Chris

      Comment


      • #63
        Re: HOF Nominaties

        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Mijn mening geven over een foto, zou ik eerder catalogeren bij "lallen" dan bij exacte wetenschap. Ik merk heel vaak dat mijn mening strookt met de mening van anderen, maar soms is ze ook tegenstrijdig... M.a.w. ik "lal" mijn mening neer, vanuit mijn gevoel, en vanuit mijn ervaring. Ik heb geen exacte wetenschap in pacht.
        O, maar ik denk dat we het eens zijn. Je kan mijn post historie nagaan, ik denk niet dat ik in de voorbije 5 jaar meer dan 2 keer iets inhoudelijks over een foto gezegd heb. Dat was toen ik het HEEL goed vond. Maar ik post zelf geen foto's (meer) en dan heb ik ook het recht niet om kritiek op anderen te geven (vind ik). Nochtans is mijn website permanent voor evaluatie beschilkbaar

        Probleem blijft : "ik wil betere foto's maken", niet scherper, niet met betere kleuren, "beter inhoudelijk". Wie helpt mij op weg ?, die vraag kan men zich stellen. En is een forum daar wel de geschikte plaats voor?

        En van die Experten: het is mijn idee, en ik verdedig dat, maar de echte expert is bescheiden en gaat niet staan roepen en met vlaggen zwaaien. Ik neem aan dat in het bestuur van BD mensen zitten die kaf van koren kunnen onderscheiden en discreet enkele leden kunnen polsen voor de graad van "expert" voor beperkte onderwerpen, maar die steeds weer aanleiding geven tot hopeloze discussies.

        Waar het blijkbaar beter schijnt te lukken is het geheel van postings over batterijen en flitsers waar er weinig discussie en veel nuttige informatie is.

        Paul
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #64
          Re: HOF Nominaties

          Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Laat me niet lachen... 90% van de mensen die hier foto's bekijken, kunnen enkel zeggen "mooie foto". Ze komen er nog niet eens toe om verder te kijken dan het exotische van het beeld. Het is weinigen gegeven een foto naar waarde te schatten. Ik ken er trouwens ook niets van, en doe op een forum waar een forum voor dient... "lallen".
          Een goed forum staat of valt met de reacties op de gestelde vragen en/of getoonde foto's. Een forum zonder (correcte) reacties is een dood forum. Dit "lallen" noemen is een kaakslag aan al die het goed menen en trachten iedereen wat verder te helpen om hun passie nog beter uit te oefenen. In ieder geval kan ik jouw reply's nu beter naar waarde schatten.

          IMHO

          Willy
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #65
            Re: HOF Nominaties

            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            Een goed forum staat of valt met de reacties op de gestelde vragen en/of getoonde foto's. Een forum zonder (correcte) reacties is een dood forum. Dit "lallen" noemen is een kaakslag aan al die het goed menen en trachten iedereen wat verder te helpen om hun passie nog beter uit te oefenen. In ieder geval kan ik jouw reply's nu beter naar waarde schatten.
            Ik heb niet de indruk dat Festina dit lallen noemde, maar het eerder over zijn eigen
            bijdrages had. Dus die kaakslag voel ik alvast niet. Bovendien mag ik het ook graag
            lallen noemen, wat ik doe.
            Ik beoordeel foto's nooit technisch, zelfs niet inhoudelijk, maar tracht bij me zelf na
            te gaan, te peilen, wat een gevoelswaarde een foto voor mij heeft, of wat ze mij op
            emotioneel gebied te bieden heeft, of wat ze bij mij losweekt.
            Daarbij laat ik me niet leiden door techniek of inhoud maar door gevoel. Dit is een
            eenzame bezigheid waar lang niet iedereen een boodschap aan heeft, en sommigen
            zelfs schijt aan hebben.
            Maar voor mij is het de essentie van kunst.

            Comment


            • #66
              Re: HOF Nominaties

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Ik heb niet de indruk dat Festina dit lallen noemde, maar het eerder over zijn eigen bijdrages had.
              Het probleem van sommige mensen die mee dit forum uitmaken, is dat ze alleen lezen wat ze willen lezen. Dit is iets typisch voor mensen die altijd met een verdedigende houding vanuit zichzelf en hun eigen positie vertrekken, en menen dat anderen zitten te azen om hen onderuit te halen, dit terwijl het eigenlijk net het tegenovergestelde is...
              Af en toe eens iemand tot denken aanzetten, zal ik nooit nalaten... mja, denken is ook niet iedereen gegeven.

              Ik had het inderdaad over mezelf en vanuit zelfkennis. Ik meen ook verduidelijkt te hebben wat ik wou zeggen... al zijn er altijd die het graag anders lezen. Ik heb nooit de intentie gehad de wijsheid of waarheid hier te verkondigen, dit terwijl sommige anderen daar expert in schijnen te zijn. Blijkbaar heb ik weer op een zeer teentje getrapt, dit terwijl ik meen nog beleefd gebleven te zijn.

              Mvg
              Chris

              Comment


              • #67
                Re: HOF Nominaties

                Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                O, maar ik denk dat we het eens zijn...
                Ik denk dat we hetzelfde bedoelen.

                Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                Probleem blijft : "ik wil betere foto's maken", niet scherper, niet met betere kleuren, "beter inhoudelijk". Wie helpt mij op weg ?, die vraag kan men zich stellen. En is een forum daar wel de geschikte plaats voor?
                Ik denk voor een stuk wel, maar vanaf een bepaald moment moet je het gewoon zelf doen. Ik weet nog hoe ik begon, de botsen die ik kreeg en wat ik ervan leerde.
                Het inhoudelijke waarderen, leerde ik niet hier op het forum, maar eigenlijk in de fotoclub. Da's een wereld van verschil met dit forum. Een technische totaal verkeerde foto, wordt daar toch vaak heel goed onthaald, omdat hij inhoudelijk heel sterk is.
                Ik blijf er toch bij dat techniek ook belangrijk is, maar wat is het veel makkelijker om een technisch sterke foto te maken, dan een inhoudelijk sterke. Voor mij is het simpel... wat ik hier mis, vind ik op de fotoclub.
                Voor mezelf... ik ben nog steeds op zoek om te proberen die "betere" foto te maken. Intussen "lal" ik hier maar wat...

                Mvg
                Chris

                Comment


                • #68
                  Re: HOF Nominaties

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  .
                  Ik beoordeel foto's nooit technisch, zelfs niet inhoudelijk, maar tracht bij me zelf na
                  te gaan, te peilen, wat een gevoelswaarde een foto voor mij heeft, of wat ze mij op
                  emotioneel gebied te bieden heeft, of wat ze bij mij losweekt.
                  Daarbij laat ik me niet leiden door techniek of inhoud maar door gevoel. Dit is een
                  eenzame bezigheid waar lang niet iedereen een boodschap aan heeft, en sommigen
                  zelfs schijt aan hebben.
                  Maar voor mij is het de essentie van kunst.
                  Nog een opvatting waarin ik me kan terugvinden, doch wist dit al via Louis zijn bijdragen. Alhoewel gevoel is inhoud (ook andersom). Ik heb me geïntegreerd in de beeldende kunst en daar heb ik inzicht in gevoel en inhoud bevestigd gekregen. Daar wordt een beeld (ook fotografie) heel anders en diepgaander beoordeelt. Daar is creativiteit en artistieke kunst koning. Moet er wel bij voegen dat ik een muzikale achtergrond heb en al jaren heb meegedraaid met "diaporama" een a/v medium waar inhoud en gevoel primeert, vroeger zelfs internationaal en nu nog voor eigen plezier (hmm, alhoewel). Een jurering kan WEL objectief, maar wil daar hier verder niet over doorbomen. Heb al meer dan 50 j. fotografie achter de rug, deel uitgemaakt van jureringen (provinciaal en federaal enz...) en weet verdorie heel goed waar de klepel hangt. En jullie maar "lallen"... en ik ook !
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #69
                    Re: HOF Nominaties

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    En jullie maar "lallen"... en ik ook !
                    Ik lal mee. Al besef ik maar al te goed dat er aan dat lallen van me vaak veel meer werk
                    en aandacht is besteed dan aan het maken van de foto zelf, bewerking incluis. Uiteraard
                    is dit geen verdienste; wil maar even zeggen dat het beoordelen, 't in gesprek gaan met
                    een foto, er de waarde van trachten in te schatten of te voelen, en dit onder woorden te
                    brengen, best een behoorlijke klus is.
                    Die ik gaarne en met de nodige lichtvoetigheid volbreng.
                    Sommigen weten dit te appreciëren en ontlenen er zelfs enige waarde aan, voor anderen
                    volstaat het om "prachtig" te roepen en er een paar smileys aan toe te voegen, en weer
                    anderen hebben sowieso liever dat je er het zwijgen toe doet.
                    Ik heb voldoende pm's die zowel het ene als het andere bewijzen. En ik heb voldoende
                    gesnoven om te weten dat het altijd zo geweest is en altijd zo blijven zal. Ja, het leven
                    is hard, maar de voorkant van een trein...
                    En voor jullie die van me houden een stevige knuffel, en voor jullie die me niet mogen
                    nog een zoentje erbij.

                    Comment


                    • #70
                      Re: HOF Nominaties

                      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      En voor jullie die van me houden een stevige knuffel, en voor jullie die me niet mogen
                      nog een zoentje erbij.
                      Ik weet niet of ik van jou hou... maar wel van je commentaren .
                      Ik weet maar al te goed dat het een enorme inspanning vraagt om commentaren te onderbouwen.
                      Het vraagt m.i. meer inspanning dan het selecteren van exotische plaatjes.
                      Kan je je natuurlijk op het einde afvragen wat het meest gewaardeerd wordt, en dan ontstaan topics als dit, die dit, in zekere zin, in vraag stellen.

                      Mvg
                      Chris

                      Comment


                      • #71
                        Re: HOF Nominaties

                        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                        Laat me niet lachen... 90% van de mensen die hier foto's bekijken, kunnen enkel zeggen "mooie foto". Ze komen er nog niet eens toe om verder te kijken dan het exotische van het beeld. Het is weinigen gegeven een foto naar waarde te schatten. Ik ken er trouwens ook niets van, en doe op een forum waar een forum voor dient... "lallen".
                        Normaal meng ik mij niet in dergelijke discussies, ik vind het al triestig dat jij je beter acht dan de mensen achter het HOF, BOF, de mods en het bestuur.

                        Maar nu acht jij je zelfs beter dan 90% van onze leden.
                        Ik vrees dat je met deze uitspraak geweldig populair zult worden bij 90% van de leden.

                        Men ziet hier veel liever een lelijke foto van een schoon madam, dan een schone foto van een lelijke madam.
                        't Ja verdikke, wie niet?

                        Red Falcon
                        Moderator
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #72
                          Re: HOF Nominaties

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Normaal meng ik mij niet in dergelijke discussies, ik vind het al triestig dat jij je beter acht dan de mensen achter het HOF, BOF, de mods en het bestuur.

                          Maar nu acht jij je zelfs beter dan 90% van onze leden.
                          Ik vrees dat je met deze uitspraak geweldig populair zult worden bij 90% van de leden.
                          Ik zeg net het tegenovergestelde, maar ik heb er begrip voor dat je het niet begrijpt. Wie bij het varken slaapt, krijgt zijn luizen. Selectief lezen is hier altijd al een specialiteit geweest.

                          Mvg
                          Chris

                          Comment


                          • #73
                            Re: HOF Nominaties

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

                            Maar nu acht jij je zelfs beter dan 90% van onze leden.
                            Ik vrees dat je met deze uitspraak geweldig populair zult worden bij 90% van de leden.
                            toch nog ruim 3764 leden die voldoen.
                            en meer schrijven dan "mooie foto"
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #74
                              Re: HOF Nominaties

                              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                              Ik zeg net het tegenovergestelde, maar ik heb er begrip voor dat je het niet begrijpt. Wie bij het varken slaapt, krijgt zijn luizen. Selectief lezen is hier altijd al een specialiteit geweest.

                              Mvg
                              Chris
                              Dacht ik het niet, Hombre en ik kunnen niet lezen.
                              Trouwens is het: " Wie bij de HOND slaapt...............".
                              Je stijgt zienderogen in mijn achting en van 90% van de leden.


                              Red Falcon
                              Moderator
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #75
                                Re: HOF Nominaties

                                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                toch nog ruim 3764 leden die voldoen.
                                en meer schrijven dan "mooie foto"
                                grt,bouk.



                                Grtz, RF
                                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X