Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HOF Nominaties

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: HOF Nominaties

    Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
    Achterliggend probleem is dat mods wel hun nominatie mogen meedelen maar zelf geen beslissingsrecht hebben over de uiteindelijke selectie.
    Mods, en nog wat ruimer 'medewerkers', maken daar geen probleem van

    Comment


    • #47
      Re: HOF Nominaties

      Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
      Mods, en nog wat ruimer 'medewerkers', maken daar geen probleem van
      Anderen maken er wel een probleem van Lut.
      Graag lijst van die 'ruimer medewerkers' en hun bevoegdheden graag.
      Mss eens gedetailleerd uit de boeken doen hoeveel mensen nominaties mogen doen en welk totaal dat iedere week vertegenwoordigd. Is dat percentage opwegend tegenover het aantal wekelijkse bezoekers en worden alle secties doorgenomen ?
      Ik vermoed dat heel wat BD-ers eens wat meer klaarheid verlangen omtrent die mysterieuze selectie.
      PM verstuurd.

      Henri
      Last edited by kodachrome; 1 november 2010, 00:47.
      lidnummer: BD0435BE

      Comment


      • #48
        Re: HOF Nominaties

        PM ontvangen en gelezen, niet goedgekeurd.

        Dat er anderen zijn die jou volgen en onze mening niet, dat zal altijd zo zijn.
        Wil je in je eigen topic al eens lezen hoeveel het wel eens zijn met onze HOF-werkwijze?

        Al de bestuursleden, moderatoren, medewerkers (leden uit de diverse werkgroepen) mogen nomineren. Niet iedereen doet mee aan de wekelijkse nominatie, maar er komen geregeld rond de 20 nominaties voor.
        Om uit de soms hele lange rij er 10 uit te kiezen, hebben we om praktische redenen, dit voorrecht gegeven aan 1 persoon.
        We hebben nog steeds het gevoel dat hij dat in eer en geweten doet.
        Dat hij zijn taak ter harte neemt, kun je ook merken aan de stipte afwerking van onze wekelijkse HOF.

        Comment


        • #49
          Re: HOF Nominaties

          AHA......het is dus een HIJ.
          pleit alle dames gelukkig vrij!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #50
            Re: HOF Nominaties

            Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
            Al de bestuursleden, moderatoren, medewerkers (leden uit de diverse werkgroepen) mogen nomineren. Niet iedereen doet mee aan de wekelijkse nominatie, maar er komen geregeld rond de 20 nominaties voor.
            Om uit de soms hele lange rij er 10 uit te kiezen, hebben we om praktische redenen, dit voorrecht gegeven aan 1 persoon.
            We hebben nog steeds het gevoel dat hij dat in eer en geweten doet.
            Dat hij zijn taak ter harte neemt, kun je ook merken aan de stipte afwerking van onze wekelijkse HOF.
            Goh... 't is veranderd, tegen enkele jaren geleden. 20 foto's heb ik daar nooit gezien. Ik herinner me zelfs dat het zelfs niet erg geapprecieerd werd dat er te veel stonden.
            Dan nog worden er vaak schitterende beelden vergeten, en dan nog koos die éne persoon soms een foto die niet door de medewerkers voorgedragen werd.

            Ik heb niets tegen de werkwijze, en meen dat het de enige correcte is, maar ik heb ook vaak gemerkt dat smaken verschillen.

            Ik snap perfect de bekommernissen van Henri, en kan hem daar perfect in volgen, maar anderzijds zie ik weinig alternatieven. De HOF-selectie heeft wel degelijk een impact, omdat nadien de gekozen werken gepubliceerd worden, als de makers van de foto's daar al om geven. Het horen dan ook zeker de beste foto's te zijn, maar net daar wringt het schoentje... want de beste foto voor mij, is niet de beste foto voor Henri, en niet de beste foto voor eender wie...
            "Degustibus non est disputandum". Voor de ene zal het exotische meer doorwegen, voor de andere het verhaal. Een sluitende selectie, waar iedereen mee akkoord kan zijn, zal er wellicht nooit zijn.

            Er zijn ook "sterke weken" en "zwakke weken". Niet elke week zijn de foto's even goed. Nja... je weet wat er gebeurt als de Argentijnse nationale ploeg tegen "Vlimmeren sport" voetbalt. Op zich op de HOF-selectie heeft dat geen impact, maar wel op de BOF.

            Het kan altijd nuttig zijn, na te denken over een "beter" systeem, maar het moet werkbaar zijn en een meerwaarde hebben. Iedereen laten kiezen heeft zo zijn nadelen, want ik weet heel goed dat sommige vriendenkringen er een sport van maken elkaars foto's de hemel in te prijzen. Mja... dat heb je ook binnen de beperkte groep van medewerkers, en kan je nooit 100% uitsluiten.

            Mvg
            Chris
            Last edited by FestinaLente; 1 november 2010, 08:32.

            Comment


            • #51
              Re: HOF Nominaties

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Goh... 't is veranderd, tegen enkele jaren geleden. 20 foto's heb ik daar nooit gezien. Ik herinner me zelfs dat het zelfs niet erg geapprecieerd werd dat er te veel stonden.
              Dan nog worden er vaak schitterende beelden vergeten, en dan nog koos die éne persoon soms een foto die niet door de medewerkers voorgedragen werd.
              't is niet veranderd, misschien wel geëvolueerd.
              En die ene foto die niet werd voorgedragen, mag toch ook de nominatie van de betrokken medewerker zelf zijn, neem ik aan.
              Mocht het je interesseren, dan zoek ik de exacte aantallen van de 10 laatste weken op.
              (Waarom de 10 laatste? Ik wil er niet mijn vakantietijd voor opofferen om nog meer foto's te tellen !)

              Comment


              • #52
                Re: HOF Nominaties

                Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                Mocht het je interesseren, dan zoek ik de exacte aantallen van de 10 laatste weken op.
                (Waarom de 10 laatste? Ik wil er niet mijn vakantietijd voor opofferen om nog meer foto's te tellen !)
                Nee, het interesseert me totaal niet.

                Mvg
                Chris

                Comment


                • #53
                  Re: HOF Nominaties

                  Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  de kwaliteit van het forum zal niet verhogen zolang men, en dan bedoel ik eigenlijk in de eerste plaats de moderators want die hebben de macht om de forumcultuur te sturen, niet meer aandacht gaat besteden aan de inhoudelijke waarde van de foto's.
                  Iets wat voor mij, en in mijn commentaren steeds sterk op de voorgrond staat.
                  Men verkijkt zich hier nog steeds op techniciteit en esthetiek van de beelden.
                  Waardoor men op een amateurniveau blijft steken.
                  Een klassieke, doch moeilijk houdbare stelling, en ik denk daar ook al lang over na.
                  In een ideaal forum worden alleen goed belichte, scherpe als het scherp moet zijn, aangenaam gecomponeerde foto's getoond. showcase plus. Dit is inderdaad maar een begin. Maar dan wat ?

                  Niet alle soorten foto's lenen zich tot inhoudelijke uitdieping, eigenlijk alleen maar candid, en dat is quasi verboden nu in deze contreien. Ik vrees dat de geschreven tekst hier geen uitweg gaat bieden, een debat gaat meer op zijn plaats zijn.

                  Om de kwaliteit van BD als forum te verbeteren, heb ik al langer de volgende suggestie willen doen: naast moderators stellen we "Experts" aan, dat zijn mensen die van iets veel weten en kunnen zeggen "zo is het" einde discussie, slot erop. Dan krijgen we geen ellenlange welles nietes spelletjes meer, die telkens terugkomen, zoals daar zijn:
                  -Ik zet mijn foto's op 72 dpi op mijn website om copieren te voorkomen : onzin
                  -Is een tele van 200 op FF hetzelfde als een 135 op crop: neen
                  enz...
                  er zijn hier mensen die daar echt een zinnig antwoord op kunnen geven, einde discussie.

                  Spijtig genoeg zal dat heel moeilijk zijn voor het artistieke, en laat dat nu de kern van onze hobby zijn. En ik heb al zoveel discussies over het inhoudelijke meegemaakt, dat je toch op gegeven momenten denkt: hou nu op met kletsen, en kijk gewoon of dat beeld goed is. (ik zeg opzettelijk niet "mooi")
                  Vraag me nu niet wat ik goed vind.

                  Paul
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

                  Comment


                  • #54
                    Re: HOF Nominaties

                    Willen de experts even op staan?
                    Zo kunnen de anderen oordelen of deze ook echt expert zijn ...
                    In de camera-subfora, lijkt iedereen zichzelf expert te vinden.

                    Ik zal hier maar snel wat smileys toevoegen

                    Comment


                    • #55
                      Re: HOF Nominaties

                      Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                      Willen de experts even op staan?
                      Laat me niet lachen... 90% van de mensen die hier foto's bekijken, kunnen enkel zeggen "mooie foto". Ze komen er nog niet eens toe om verder te kijken dan het exotische van het beeld. Het is weinigen gegeven een foto naar waarde te schatten. Ik ken er trouwens ook niets van, en doe op een forum waar een forum voor dient... "lallen".
                      En dan nog... iedereen die ooit aan fotowedstrijden meedeed, weet dat het heel belangrijk is, in te spelen op de jury. Na enige wedstrijden kent men de juryleden en hun smaken, en dan wordt daar gewoon op ingespeeld. Het is hier niet anders, en dan kom ik terug bij de bekommernis van Control-Z... het inhoudelijke komt te weinig aan bod, en dat is iets dat ik ook al herhaaldelijk beaamd heb, en dat kan men hier niet loochenen. Dit forum komt zelden tot het inhoudelijke van het beeld en blijft hangen bij het exotische. Men ziet hier veel liever een lelijke foto van een schoon madam, dan een schone foto van een lelijke madam.

                      Mvg
                      Chris

                      Comment


                      • #56
                        Re: HOF Nominaties

                        Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                        Willen de experts even op staan?
                        Zo kunnen de anderen oordelen of deze ook echt expert zijn ...
                        In de camera-subfora, lijkt iedereen zichzelf expert te vinden.

                        Ik zal hier maar snel wat smileys toevoegen
                        Bedoelt U nu dat hier niemand is die een sluitende technische uitleg kan geven op een technische vraag, zodat het onderwerp kan afgesloten worden? Ik denk dat sommigen hier zich dan toch wat te kort gedaan voelen! (Ik niet)

                        en @ Festina lente : als een forum alleen dient om te "lallen", dan kunnen we er meteen mee ophouden. Dat is een beetje sneu voor hen die toch wel echt naar verbetering zoeken.
                        Dat dit een moeilijk iets is: ja, ik ben van ongeveer alle foto forums ter wereld lid(geweest) , van de US, over Frankrijk tot AustralIë. Het is moeilijk het bos door de bomen te zien.

                        O ja, en de posts waar ik het het moeilijkst mee heb beginnen allemaal met: "Ik ken er niets van maar ik denk dat..."

                        Paul
                        Last edited by DPaul; 1 november 2010, 08:59.
                        DPaul - A.FIAP
                        D810, nikkors and other stuff

                        Comment


                        • #57
                          Re: HOF Nominaties

                          Voor een stuk zijn we het eens.
                          We beschikken niet over 'experts' of tenminste niet over voldoende.

                          Comment


                          • #58
                            Re: HOF conversaties

                            Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                            Als er dan toch moet gekozen worden (alhoewel het geen wedstrijd is), mss een naams verandering naar iets dat de lading dekt, en dan liefst zo vaag mogelijk.

                            Iets in de trand van 'de selectie van de week'.
                            Dat laat in het midden wat de selectie criteria zijn en wie de keuze maakt. Kan niemand nog zeuren en kunnen we (in de weinige tijd die rest na alle dagelijkse verplichtingen en het lezen van en reageren op deze onzin) weer terug naar de essentie: een foto nemen en ze delen.
                            j.
                            In deze uitleg (of voorstel) kan ik me heel goed vinden. Selecties maken is altijd een vorm van wedstrijd en bevoordelen of vriendjespolitiek heeft altijd bestaan, is niet uit te sluiten dus een perfecte oplossing bestaat niet - in niets ! Zoals hierboven : je foto's nemen en delen.
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment


                            • #59
                              Re: HOF Nominaties

                              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                              Men ziet hier veel liever een lelijke foto van een schoon madam, dan een schone foto van een lelijke madam.
                              En dat is nu eens krak erop!
                              Het is veel moeilijker 'lelijkheid' mooi in beeld te brengen zodanig dat het doordringt tot... .
                              Dat maakt dan ook ineens hoe subjectief inhoud kan zijn tegenover het 'technisch perfecte'.
                              In den beginne zijn we zo goed als allemaal op zoek naar het technisch perfecte plaatje, maar blijft inhoud achter.
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                              Comment


                              • #60
                                Re: HOF Nominaties

                                Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                                Achterliggend probleem is dat mods wel hun nominatie mogen meedelen maar zelf geen beslissingsrecht hebben over de uiteindelijke selectie. Big Bos rule.
                                Naast HOF zouden leden wel hun wekelijkse keuze mogen doen in een aparte forumsectie "Opgemerkte bijdrage". Dat is mijn opinie en ik besef dat ik tegen de schenen trap van sommigen, maar ik vind dat de doordeweekse bezoeker van dit forum ook zijn (klein) zegje mag hebben.

                                Henri
                                jou visie zet gewoon de doos van pandora open
                                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                                IMac/IPad/Mac Air 
                                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                                Comment

                                Working...
                                X