Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HOF Nominaties

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: HOF Nominaties

    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    de kwaliteit van het forum zal niet verhogen zolang men, en dan bedoel ik eigenlijk in de eerste plaats de moderators want die hebben de macht om de forumcultuur te sturen, niet meer aandacht gaat besteden aan de inhoudelijke waarde van de foto's.
    Iets wat voor mij, en in mijn commentaren steeds sterk op de voorgrond staat.
    Men verkijkt zich hier nog steeds op techniciteit en esthetiek van de beelden.
    Ik heb geen vakopleiding maar vind het eigenaardig dat met voor de inhoud slechts één foto bekijkt, terwijl die vaak in een reeks thuishoort.

    Comment


    • #32
      Re: HOF Nominaties

      en dan komt er bvb zo een discusssie van een onscherpe foto maar wel met een verhaal van een gekend fotograaf is goed maar die van een beginner zal *** zijn
      zo blijf je bezig hé
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #33
        Re: HOF Nominaties

        en dat ze dan ineens ook eens het label "senior member, member, junior member en *nikske*" ook afschaffen.
        Het label zegt niets over de kunde, ervaring of kwaliteit die daar zgz mee samen zou horen.
        Dat zegt ook gewoon hoeveel je gepost hebt op dit forum, niets meer... maar voor sommige nieuwkomers geeft het "senior"-label het idee dat ze te maken hebben met een (semi)-professional...
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #34
          Re: HOF Nominaties

          Ik zou gewoon willen dat ze die senior weghalen als ik dat hier boven lees...het zou jammer zijn dat beginende BD'ers daar hun gaan aan optrekken...Dus van mij mag die status of whatever gerust weg hoor..En die groene bol ook...
          Ik schrijf nog steeds dikwijls....."dat mijn woord geen statement is" en ik neem dat wat hier boven staat niet persoonlijk op.
          Maar dat heeft weer helemaal niks te maken met de TS zijn onderwerp.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #35
            Re: HOF Nominaties

            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
            en dat ze dan ineens ook eens het label "senior member, member, junior member en *nikske*" ook afschaffen.
            Het label zegt niets over de kunde, ervaring of kwaliteit die daar zgz mee samen zou horen.
            Dat zegt ook gewoon hoeveel je gepost hebt op dit forum, niets meer... maar voor sommige nieuwkomers geeft het "senior"-label het idee dat ze te maken hebben met een (semi)-professional...
            mee eens.

            Comment


            • #36
              Re: HOF Nominaties

              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              Maar het andere forum DPZ, naar waar ik actief ben, is ook een amateurforum.
              maar met een heeeel ander uitgangspunt zie:

              Wat is DutchPhotoZone?
              DutchPhotoZone (kort DPZ) is een fotografieforum dat zich richt op de (ver)gevorderde fotograaf, amateur of professional. DPZ is de plek voor de fotograaf om zijn foto's te tonen en te laten becommentariëren en voor alle mogelijke vragen met betrekking tot fotografie.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #37
                Re: HOF Nominaties

                Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                Ja bouk, dat is waar wat je zegt.
                Maar het andere forum DPZ, naar waar ik actief ben, is ook een amateurforum.
                Maar daar wordt wel expliciet nadruk gelegd op de inhoud van foto's.
                Daar zal je ook nooit over exifs horen praten.
                Waaruit ik concludeer dat ze er een trapje hoger staan in het beoefenen en beoordelen van fotografie.
                Er zijn drie belangrijke aspecten aan een foto:
                de techniciteit (dat is beginnersniveau, het draaien aan de knopjes van de camera).
                Vervolgens komt de esthetiek, de schoonheid van het beeld.
                En tenslotte, als men al enkele jaren de eerste twee aspecten onder de knie heeft, komt de narratieve waarde (om het met een mooi Nederlandstalig woord te zeggen) aan bod.
                Goh, mijn foto's worden daar even goed onthaald als hier.

                Het niveau ligt daar een stuk hoger, inderdaad, maar dat is gewoon omdat er hardere kritiek gegeven wordt waardoor je wat langer nadenkt alvorens er iets te plaatsen. Er staan daar evenzeer middelmatige foto's en gewoon technisch goede en oogstrelende platen. Aan die laatstgenoemde categorie is niets minderwaardigs, hoewel ik soms de indruk heb dat jij anders probeert te suggereren.

                Het systeem van foto's plaatsen is daar ook veel beter (verzameltopics, langere reeksen, etc.)
                DPZ, ik kom er wel graag, alleen jammer dat het een relatief kleine community is met beperkte activiteit.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #38
                  Re: HOF Nominaties

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                  en dat ze dan ineens ook eens het label "senior member, member, junior member en *nikske*" ook afschaffen.
                  Het label zegt niets over de kunde, ervaring of kwaliteit die daar zgz mee samen zou horen.
                  maar ze zouden toch beter kunnen weten:

                  Kennisbank


                  Wanneer woord JE junior - lid - senior lid?
                  0-10 berichten: wat voor doen, Geen melding +10 berichten: Junior 250 posts: Lid 1500 posts: Senior Lid berichten in gekeuvel en testforum Worden niet meegeteld.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #39
                    Re: HOF Nominaties

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Ik zou gewoon willen dat ze die senior weghalen als ik dat hier boven lees...het zou jammer zijn dat beginende BD'ers daar hun gaan aan optrekken...Dus van mij mag die status of whatever gerust weg hoor..En die groene bol ook...
                    Ik schrijf nog steeds dikwijls....."dat mijn woord geen statement is" en ik neem dat wat hier boven staat niet persoonlijk op.
                    Maar dat heeft weer helemaal niks te maken met de TS zijn onderwerp.
                    Dat moet je zeker niet als persoonlijk opvatten en is ook niet persoonlijk bedoeld! Zeer algemeen gesteld!
                    En toch heeft het met de TS z'n topic te maken, als je door de regeltjes leest
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                    Comment


                    • #40
                      Re: HOF Nominaties

                      Is het dan niet het doel van de HOF om de meest kwaliteitsvolle foto's van de week te tonen in een afzonderlijk forum onderdeel zodat je daar met een paar klikken terecht kan om goeie foto's te zien zonder gans het forum te moeten doorbladeren?
                      En is het niet één van de doelen van BD om ook de beginnende fotograaf bij te staan met goeie raad betreffende techniek en/of esthetiek?
                      Als je enkel maar echt goeie foto's toelaat dan wordt het al snel een elite-clubje vrees ik en dat kan toch niet de bedoeling zijn van dit forum. Waar moet je dan als beginnende fotograaf terecht om al dan niet opbouwende kritiek te krijgen?
                      Ik weet van mezelf dat mijn eerste foto's die ik hier op het forum plaatste op niks trokken maar ik was wel heel tevreden dat er iemand de moeite nam om te zeggen waarom ze op niks trokken. Ik heb hier al heel veel bijgeleerd en hoop hier nog veel meer bij te leren dan ik al geleerd heb.
                      Als ik een foto in de HOF zie staan dan klik ik eens op de naam van de fotograaf die eronder staat om het andere werk van die persoon te bekijken en dan zie ik toch dikwijls nog meer mooie foto's van die fotograaf wat dus ook één van de mooie dingen van de HOF is.
                      vriendelijke groeten, Kurt
                      Mijn foto's
                      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                      Comment


                      • #41
                        Re: HOF Nominaties

                        Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                        Is het dan niet het doel van de HOF om de meest kwaliteitsvolle foto's van de week te tonen in een afzonderlijk forum onderdeel zodat je daar met een paar klikken terecht kan om goeie foto's te zien zonder gans het forum te moeten doorbladeren?

                        Als ik een foto in de HOF zie staan dan klik ik eens op de naam van de fotograaf die eronder staat om het andere werk van die persoon te bekijken en dan zie ik toch dikwijls nog meer mooie foto's van die fotograaf wat dus ook één van de mooie dingen van de HOF is.
                        Achterliggend probleem is dat mods wel hun nominatie mogen meedelen maar zelf geen beslissingsrecht hebben over de uiteindelijke selectie. Big Bos rule.
                        Naast HOF zouden leden wel hun wekelijkse keuze mogen doen in een aparte forumsectie "Opgemerkte bijdrage". Dat is mijn opinie en ik besef dat ik tegen de schenen trap van sommigen, maar ik vind dat de doordeweekse bezoeker van dit forum ook zijn (klein) zegje mag hebben.

                        Henri
                        lidnummer: BD0435BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: HOF Nominaties

                          Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                          Naast HOF zouden leden wel hun wekelijkse keuze mogen doen in een aparte forumsectie "Opgemerkte bijdrage". Dat is mijn opinie en ik besef dat ik tegen de schenen trap van sommigen, maar ik vind dat de doordeweekse bezoeker van dit forum ook zijn (klein) zegje mag hebben.
                          Op zich geen slecht idee natuurlijk, en perfect uitvoerbaar in plaats van aan te klagen wat er volgens jou verkeerd loopt bij de HoF-selectie. Begin gewoon een draad met die titel ("welke foto vond jij deze week opmerkelijk?", of iets dergelijk). Daarin kan iedereen naar een foto verwijzen die hij/zij goed vindt en motiveren waarom. Kan toch volledig los van de Hall-of-Fame bestaan? Ik vrees alleen dat zo'n draad na een tijdje uitsterft omdat het meestal dezelfden zijn die (dikwijls één bepaalde soort) foto's aanraden.
                          Last edited by ThierryM; 28 oktober 2010, 13:52. Reden: spelfout
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                          Comment


                          • #43
                            Re: HOF Nominaties

                            Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                            Op zich geen slecht idee natuurlijk, en perfect uitvoerbaar in plaats van aan te klagen wat er volgens jou verkeerd loopt bij de HoF-selectie. Begin gewoon een draad met die titel ("welke foto vond jij deze week opmerkelijk?", of iets dergelijk). Daarin kan iedereen naar een foto verwijzen die hij/zij goed vindt en motiveren waarom. Kan toch volledig los van de Hall-of-Fame bestaan? Ik vrees alleen dat zo'n draad na een tijdje uitsterft omdat het meestal dezelfden zijn die (dikwijls één bepaalde soort) foto's aanraden.
                            Heb het al herhaaldelijk geprobeerd maar sterft snel uit door gebrek aan volgelingen. Hebben jullie schrik van admin, mods, e.d.? Het zijn idd altijd dezelfden die positief (negatief ) (onverschillig ) blijven.

                            Henri
                            lidnummer: BD0435BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: HOF Nominaties

                              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                              Het zijn idd altijd dezelfden die positief (negatief ) (onverschillig ) blijven.

                              Henri
                              Wat is er nu plots mis met blijven.

                              Comment


                              • #45
                                Re: HOF Nominaties

                                Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                                Wat is er nu plots mis met blijven.
                                niks maar veel te weinig
                                en veel te veel

                                dankjewel

                                Henri
                                lidnummer: BD0435BE

                                Comment

                                Working...
                                X