Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HOF Nominaties

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: HOF Nominaties

    De foto's in de hof zijn altijd terecht ! niet dat ik soms denk dat er nog meer thuis hadden gehoord... Maar natuurlijk kun je niet 20 of nog meer fotos in de hof zetten denk ik weer dan. En ik zie het als een hele grote uitdaging om ooit in het bof te komen.
    Dat is momenteel mijn drijfveer !

    Dus lekker zo doorgaan !
    Greetz Twan

    http://500px.com/TwanGroenen

    Comment


    • #17
      Re: HOF Nominaties

      Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
      ... En ik vind negerinnentetten een mooier woord
      Yep!
      Wie wil er nu een zoen van een neger?
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #18
        Re: HOF conversaties

        Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
        LOL.
        Deze Hollander blijft ze nog steeds "Negerzoenen" noemen, ook al is die naam verbóden.
        Jawel. écht, de politieke correctheid van de linkse kliek heeft dat afgedwongen.
        En zo is respect voor andermans cultuur, het totaal verwerpen van eigen cultuur geworden ...
        http://nl.wikipedia.org/wiki/Negerzoen
        Als je nu het artikel eens leest wat achter de link zit, zul je merken dat het helemaal niet verboden is, maar dat het een marketingstunt was

        O ja, ik vind het systeem van de HOF zo prima, geen geleur met stemmen en/of vriendjespolitiek
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

        Comment


        • #19
          Re: HOF Nominaties

          Zowat iedereen die reeds in de HOF stond zal wel blij zijn met het systeem en het werk van de MODS. Ik dus ook.

          Comment


          • #20
            Re: HOF Nominaties

            Iedereen is blij met een nominatie in den Hof. Ik zou liegen moest ik het tegendeel voor mezelf beginnen te beweren.
            Maar ik hoop uit de grond van m'n hart dat iedereen hier foto's post omdat hij het beste van zichzelf op foto-gebied wil laten zien in SC, die graag bij wil leren in Beoordeling middels messcherpe doch eerlijke kritieken, en die de beginnershoek aangrijpt omdat hij van zichzelf weet dat er op dat gebied waarin hij/zij nog niet te nieuw is.

            Ik hoop dus niet dat iedereen (of toch vele) zit te posten om in de HOF te belanden, want anders wordt heel dit forum alleen maar een wedstrijd.
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • #21
              Re: HOF Nominaties

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Yep!
              Wie wil er nu een zoen van een neger?
              Jos...een negerin toch?
              Alléz jong..zo eentje met benen van 3 meter lang en alles erop en aan......Zou toch nog wa blozen zenne...


              Awel om ook eens mijn mening te geven hé?

              Vind zoals het nu wordt gekozen de HOF goed.
              En het stimuleert een mens gewoon wat meer. Ik vind positieve reacties in SC ook wel ergens een HOF erkenning..met enig verschil dat je deze als ze niet in BOF komen, in je eigen HOF kan plaatsen...aan de muur of ergens anders.
              Het is voorrecht om trouwens dat prachtige boek te kunnen kopen wat toch 1 van de betere uitgaves is met zeer mooi werk en waar een pak werk aan geweest is en daarom eer aan wie toe komt ..In dit geval de leden van het BOF een dikke merci en ook de keuze makers van de HOF uiteraard want zonder hen stond men er niet in.
              Ik ga er mij zeker 1 bestellen voor 20 Nov.

              Voor mij moet het systeem niet veranderen..maar de posters kunnen ze het wel een pak moeilijker maken door de fotos in SC nog beter te maken en selectiever om te gaan voor je iets post..en wat de kwaliteit van dit forum hoger brengt...
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #22
                Re: HOF conversaties

                Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
                LOL.
                Deze Hollander blijft ze nog steeds "Negerzoenen" noemen, ook al is die naam verbóden.
                Jawel. écht, de politieke correctheid van de linkse kliek heeft dat afgedwongen.
                En zo is respect voor andermans cultuur, het totaal verwerpen van eigen cultuur geworden ...
                http://nl.wikipedia.org/wiki/Negerzoen
                Dat artikel geeft een andere uitleg: De fabrikant zou om publicitaire redenen de naam hebben veranderd. Op die manier kon de (linkse?) marketingafdeling van het bedrijf een rel rond de naamsverandering starten, wat extra aandacht voor de zoenen opleverde.

                Comment


                • #23
                  Re: HOF conversaties

                  Als er dan toch moet gekozen worden (alhoewel het geen wedstrijd is), mss een naams verandering naar iets dat de lading dekt, en dan liefst zo vaag mogelijk.

                  Iets in de trand van 'de selectie van de week'.
                  Dat laat in het midden wat de selectie criteria zijn en wie de keuze maakt. Kan niemand nog zeuren en kunnen we (in de weinige tijd die rest na alle dagelijkse verplichtingen en het lezen van en reageren op deze onzin) weer terug naar de essentie: een foto nemen en ze delen.
                  j.
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

                  Comment


                  • #24
                    Re: HOF Nominaties

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    ........

                    Voor mij moet het systeem niet veranderen..maar de posters kunnen ze het wel een pak moeilijker maken door de fotos in SC nog beter te maken en selectiever om te gaan voor je iets post..en wat de kwaliteit van dit forum hoger brengt...
                    niet alleen Showcase hoor Pascal.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #25
                      Re: HOF conversaties

                      Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
                      LOL.

                      Jawel. écht, de politieke correctheid van de linkse kliek heeft dat afgedwongen.
                      humorist.

                      Comment


                      • #26
                        Re: HOF Nominaties

                        Voor mij moet het systeem niet veranderen..maar de posters kunnen ze het wel een pak moeilijker maken door de fotos in SC nog beter te maken en selectiever om te gaan voor je iets post..en wat de kwaliteit van dit forum hoger brengt...
                        de kwaliteit van het forum zal niet verhogen zolang men, en dan bedoel ik eigenlijk in de eerste plaats de moderators want die hebben de macht om de forumcultuur te sturen,
                        niet meer aandacht gaat besteden aan de inhoudelijke waarde van de foto's.
                        Iets wat voor mij, en in mijn commentaren steeds sterk op de voorgrond staat.
                        Men verkijkt zich hier nog steeds op techniciteit en esthetiek van de beelden.
                        Waardoor men op een amateurniveau blijft steken.
                        Ik durf dan ook stellen dat vele, zoniet de meerderheid van de HOF-plaatjes ondermaats van kwaliteit zijn.
                        Ze zijn mooi, ze zijn technisch perfect en daar houdt het mee op. En dan worden ze naar de HOF gekatapulteerd.
                        (excuseer voor de tenen waar ik op trap. Er zijn ook hier en daar goede beelden bij)
                        Werk aan de winkel dus voor de mensen die in hun vrije tijd dit forum trekken. (respect daarvoor)
                        Maar dan moeten zij natuurlijk ook over de nodige opleiding en/of vakervaring beschikken om een gefundeerde visie te kunnen uitdragen. En daar schort het volgens mij.

                        Voila mijn ongezouten mening.
                        Om over na te denken.
                        Maar eerlijk gezegd denk ik dat er niets zal veranderen hoor.

                        Comment


                        • #27
                          Re: HOF Nominaties

                          de keuze van die HoF-foto's is en zal altijd subjectief zijn hoor
                          de ene ziet nu éénmaal liever die foto dan die andere door een zekere "je ne sais quoi"
                          er zal wel altijd discussie zijn over waarom die wel en die niet
                          en een selectiesysteem via de BD'ers zelf gaat last hebben van vriendjespolitiek
                          dan liever 't huidig systeem

                          en ben blij dat ik in BoF10 en BoF11 sta
                          jammer dat er geen BoF was vóór 2007 (denk ik ?) want anders had ik al meer foto's in BoF
                          heb nu paar jaar moeten w8en
                          Last edited by Dirtyharry71; 28 oktober 2010, 09:02.
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment


                          • #28
                            Re: HOF Nominaties

                            OK...alles goed en wel en een mooi verhaal hoor (Control-Z) maar:

                            de meeste hier op BD zijn (slechts) enthousiaste amateurs.
                            geld zo wel voor de posters als voor de beoordelaars. (medewerkers)
                            en das nou net het leuke van BD.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #29
                              Re: HOF Nominaties

                              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                              de kwaliteit van het forum zal niet verhogen zolang men, en dan bedoel ik eigenlijk in de eerste plaats de moderators want die hebben de macht om de forumcultuur te sturen,
                              niet meer aandacht gaat besteden aan de inhoudelijke waarde van de foto's.
                              Iets wat voor mij, en in mijn commentaren steeds sterk op de voorgrond staat.
                              Men verkijkt zich hier nog steeds op techniciteit en esthetiek van de beelden.
                              Waardoor men op een amateurniveau blijft steken.
                              Ik durf dan ook stellen dat vele, zoniet de meerderheid van de HOF-plaatjes ondermaats van kwaliteit zijn.
                              Ze zijn mooi, ze zijn technisch perfect en daar houdt het mee op. En dan worden ze naar de HOF gekatapulteerd.
                              (excuseer voor de tenen waar ik op trap. Er zijn ook hier en daar goede beelden bij)
                              Werk aan de winkel dus voor de mensen die in hun vrije tijd dit forum trekken. (respect daarvoor)
                              Maar dan moeten zij natuurlijk ook over de nodige opleiding en/of vakervaring beschikken om een gefundeerde visie te kunnen uitdragen. En daar schort het volgens mij.

                              Voila mijn ongezouten mening.
                              Om over na te denken.
                              Maar eerlijk gezegd denk ik dat er niets zal veranderen hoor.
                              Je trapt niemand tegen de schenen..
                              Ik volg ook je mening..Zou gewoon ook moeten kunnen dat er maar 2 foto's in de HOF staan die zo goed zijn dat ze je van je melk brengen..i.p.v zovelen...Maar dan krijg je uiteraard geen heel boek gevuld...
                              En als ik dat zo zie aan de keuze van dit jaar denk ik ook weer dat de foto's in de HOF wel goed gekozen zijn..en ook de BOF mogen sieren...En ik spreek nu niet over mijn eigen inbreng.
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment


                              • #30
                                Re: HOF Nominaties

                                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                OK...alles goed en wel en een mooi verhaal hoor (Control-Z) maar:

                                de meeste hier op BD zijn (slechts) enthousiaste amateurs.
                                geld zo wel voor de posters als voor de beoordelaars. (medewerkers)
                                en das nou net het leuke van BD.
                                grt,bouk.
                                Ja bouk, dat is waar wat je zegt.
                                Maar het andere forum DPZ, naar waar ik actief ben, is ook een amateurforum.
                                Maar daar wordt wel expliciet nadruk gelegd op de inhoud van foto's.
                                Daar zal je ook nooit over exifs horen praten.
                                Waaruit ik concludeer dat ze er een trapje hoger staan in het beoefenen en beoordelen van fotografie.
                                Er zijn drie belangrijke aspecten aan een foto:
                                de techniciteit (dat is beginnersniveau, het draaien aan de knopjes van de camera).
                                Vervolgens komt de esthetiek, de schoonheid van het beeld.
                                En tenslotte, als men al enkele jaren de eerste twee aspecten onder de knie heeft, komt de narratieve waarde (om het met een mooi Nederlandstalig woord te zeggen) aan bod.
                                Ik zie niet in waarom men niet kan proberen dit forum op een hoger niveau te tillen door meer nadruk op het laatste te leggen.

                                Comment

                                Working...
                                X