Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 157

Discussie: HOF Nominaties

Standaard Re: HOF Nominaties

Voor mij moet het systeem niet veranderen..maar de posters kunnen ze het wel een pak moeilijker maken door de fotos in SC nog beter te maken en selectiever om te gaan voor je iets post..en wat de kwaliteit van dit forum hoger brengt...
    de kwaliteit van het forum zal niet verhogen zolang men, en dan bedoel ik eigenlijk in de eerste plaats de moderators want die hebben de macht om de forumcultuur te sturen,
    niet meer aandacht gaat besteden aan de inhoudelijke waarde van de foto's.
    Iets wat voor mij, en in mijn commentaren steeds sterk op de voorgrond staat.
    Men verkijkt zich hier nog steeds op techniciteit en esthetiek van de beelden.
    Waardoor men op een amateurniveau blijft steken.
    Ik durf dan ook stellen dat vele, zoniet de meerderheid van de HOF-plaatjes ondermaats van kwaliteit zijn.
    Ze zijn mooi, ze zijn technisch perfect en daar houdt het mee op. En dan worden ze naar de HOF gekatapulteerd.
    (excuseer voor de tenen waar ik op trap. Er zijn ook hier en daar goede beelden bij)
    Werk aan de winkel dus voor de mensen die in hun vrije tijd dit forum trekken. (respect daarvoor)
    Maar dan moeten zij natuurlijk ook over de nodige opleiding en/of vakervaring beschikken om een gefundeerde visie te kunnen uitdragen. En daar schort het volgens mij.

Voila mijn ongezouten mening.
    Om over na te denken.
    Maar eerlijk gezegd denk ik dat er niets zal veranderen hoor.

de keuze van die HoF-foto's is en zal altijd subjectief zijn hoor
    de ene ziet nu éénmaal liever die foto dan die andere door een zekere "je ne sais quoi"
    er zal wel altijd discussie zijn over waarom die wel en die niet
    en een selectiesysteem via de BD'ers zelf gaat last hebben van vriendjespolitiek
    dan liever 't huidig systeem

en ben blij dat ik in BoF10 en BoF11 sta
    jammer dat er geen BoF was vóór 2007 (denk ik ?) want anders had ik al meer foto's in BoF
    heb nu paar jaar moeten w8en
    Laatst gewijzigd door Dirtyharry71; 28 oktober 2010 om 10:02
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

OK...alles goed en wel en een mooi verhaal hoor (Control-Z) maar:

de meeste hier op BD zijn (slechts) enthousiaste amateurs.
    geld zo wel voor de posters als voor de beoordelaars. (medewerkers)
    en das nou net het leuke van BD.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    de kwaliteit van het forum zal niet verhogen zolang men, en dan bedoel ik eigenlijk in de eerste plaats de moderators want die hebben de macht om de forumcultuur te sturen,
    niet meer aandacht gaat besteden aan de inhoudelijke waarde van de foto's.
    Waardoor men op een amateurniveau blijft steken.
    Ik durf dan ook stellen dat vele, zoniet de meerderheid van de HOF-plaatjes ondermaats van kwaliteit zijn.
    Ze zijn mooi, ze zijn technisch perfect en daar houdt het mee op. En dan worden ze naar de HOF gekatapulteerd.
    (excuseer voor de tenen waar ik op trap. Er zijn ook hier en daar goede beelden bij)
    Werk aan de winkel dus voor de mensen die in hun vrije tijd dit forum trekken. (respect daarvoor)
    Maar dan moeten zij natuurlijk ook over de nodige opleiding en/of vakervaring beschikken om een gefundeerde visie te kunnen uitdragen. En daar schort het volgens mij.

Voila mijn ongezouten mening.
    Om over na te denken.
    Maar eerlijk gezegd denk ik dat er niets zal veranderen hoor.
    Je trapt niemand tegen de schenen..
    Ik volg ook je mening..Zou gewoon ook moeten kunnen dat er maar 2 foto's in de HOF staan die zo goed zijn dat ze je van je melk brengen..i.p.v zovelen...Maar dan krijg je uiteraard geen heel boek gevuld...
    En als ik dat zo zie aan de keuze van dit jaar denk ik ook weer dat de foto's in de HOF wel goed gekozen zijn..en ook de BOF mogen sieren...En ik spreek nu niet over mijn eigen inbreng.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    OK...alles goed en wel en een mooi verhaal hoor (Control-Z) maar:

de meeste hier op BD zijn (slechts) enthousiaste amateurs.
    geld zo wel voor de posters als voor de beoordelaars. (medewerkers)
    en das nou net het leuke van BD.
    grt,bouk.
    Ja bouk, dat is waar wat je zegt.
    Maar het andere forum DPZ, naar waar ik actief ben, is ook een amateurforum.
    Maar daar wordt wel expliciet nadruk gelegd op de inhoud van foto's.
    Daar zal je ook nooit over exifs horen praten.
    Waaruit ik concludeer dat ze er een trapje hoger staan in het beoefenen en beoordelen van fotografie.
    Er zijn drie belangrijke aspecten aan een foto:
    de techniciteit (dat is beginnersniveau, het draaien aan de knopjes van de camera).
    Vervolgens komt de esthetiek, de schoonheid van het beeld.
    En tenslotte, als men al enkele jaren de eerste twee aspecten onder de knie heeft, komt de narratieve waarde (om het met een mooi Nederlandstalig woord te zeggen) aan bod.
    Ik zie niet in waarom men niet kan proberen dit forum op een hoger niveau te tillen door meer nadruk op het laatste te leggen.

de kwaliteit van het forum zal niet verhogen zolang men, en dan bedoel ik eigenlijk in de eerste plaats de moderators want die hebben de macht om de forumcultuur te sturen, niet meer aandacht gaat besteden aan de inhoudelijke waarde van de foto's.
    Ik heb geen vakopleiding maar vind het eigenaardig dat met voor de inhoud slechts één foto bekijkt, terwijl die vaak in een reeks thuishoort.

en dan komt er bvb zo een discusssie van een onscherpe foto maar wel met een verhaal van een gekend fotograaf is goed maar die van een beginner zal *** zijn
    zo blijf je bezig hé
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

en dat ze dan ineens ook eens het label "senior member, member, junior member en *nikske*" ook afschaffen.
    Het label zegt niets over de kunde, ervaring of kwaliteit die daar zgz mee samen zou horen.
    Dat zegt ook gewoon hoeveel je gepost hebt op dit forum, niets meer... maar voor sommige nieuwkomers geeft het "senior"-label het idee dat ze te maken hebben met een (semi)-professional...

Ik zou gewoon willen dat ze die senior weghalen als ik dat hier boven lees...het zou jammer zijn dat beginende BD'ers daar hun gaan aan optrekken...Dus van mij mag die status of whatever gerust weg hoor..En die groene bol ook...
    Ik schrijf nog steeds dikwijls....."dat mijn woord geen statement is" en ik neem dat wat hier boven staat niet persoonlijk op.
    Maar dat heeft weer helemaal niks te maken met de TS zijn onderwerp.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
    en dat ze dan ineens ook eens het label "senior member, member, junior member en *nikske*" ook afschaffen.
    Het label zegt niets over de kunde, ervaring of kwaliteit die daar zgz mee samen zou horen.
    Dat zegt ook gewoon hoeveel je gepost hebt op dit forum, niets meer... maar voor sommige nieuwkomers geeft het "senior"-label het idee dat ze te maken hebben met een (semi)-professional...
    mee eens.

maar met een heeeel ander uitgangspunt zie:

Wat is DutchPhotoZone?
    DutchPhotoZone (kort DPZ) is een fotografieforum dat zich richt op de (ver)gevorderde fotograaf, amateur of professional. DPZ is de plek voor de fotograaf om zijn foto's te tonen en te laten becommentariëren en voor alle mogelijke vragen met betrekking tot fotografie.
    grt,bouk.

Ja bouk, dat is waar wat je zegt.
    Maar daar wordt wel expliciet nadruk gelegd op de inhoud van foto's.
    Daar zal je ook nooit over exifs horen praten.
    Waaruit ik concludeer dat ze er een trapje hoger staan in het beoefenen en beoordelen van fotografie.
    Er zijn drie belangrijke aspecten aan een foto:
    de techniciteit (dat is beginnersniveau, het draaien aan de knopjes van de camera).
    Vervolgens komt de esthetiek, de schoonheid van het beeld.
    En tenslotte, als men al enkele jaren de eerste twee aspecten onder de knie heeft, komt de narratieve waarde (om het met een mooi Nederlandstalig woord te zeggen) aan bod.
    Goh, mijn foto's worden daar even goed onthaald als hier.

Het niveau ligt daar een stuk hoger, inderdaad, maar dat is gewoon omdat er hardere kritiek gegeven wordt waardoor je wat langer nadenkt alvorens er iets te plaatsen. Er staan daar evenzeer middelmatige foto's en gewoon technisch goede en oogstrelende platen. Aan die laatstgenoemde categorie is niets minderwaardigs, hoewel ik soms de indruk heb dat jij anders probeert te suggereren.

Het systeem van foto's plaatsen is daar ook veel beter (verzameltopics, langere reeksen, etc.)
    DPZ, ik kom er wel graag, alleen jammer dat het een relatief kleine community is met beperkte activiteit.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
    maar ze zouden toch beter kunnen weten:

Kennisbank

Wanneer woord JE junior - lid - senior lid?
    0-10 berichten: wat voor doen, Geen melding +10 berichten: Junior 250 posts: Lid 1500 posts: Senior Lid berichten in gekeuvel en testforum Worden niet meegeteld.
    grt,bouk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    Ik zou gewoon willen dat ze die senior weghalen als ik dat hier boven lees...het zou jammer zijn dat beginende BD'ers daar hun gaan aan optrekken...Dus van mij mag die status of whatever gerust weg hoor..En die groene bol ook...
    Ik schrijf nog steeds dikwijls....."dat mijn woord geen statement is" en ik neem dat wat hier boven staat niet persoonlijk op.
    Maar dat heeft weer helemaal niks te maken met de TS zijn onderwerp.
    Dat moet je zeker niet als persoonlijk opvatten en is ook niet persoonlijk bedoeld! Zeer algemeen gesteld!
    En toch heeft het met de TS z'n topic te maken, als je door de regeltjes leest

Is het dan niet het doel van de HOF om de meest kwaliteitsvolle foto's van de week te tonen in een afzonderlijk forum onderdeel zodat je daar met een paar klikken terecht kan om goeie foto's te zien zonder gans het forum te moeten doorbladeren?
    En is het niet één van de doelen van BD om ook de beginnende fotograaf bij te staan met goeie raad betreffende techniek en/of esthetiek?
    Als je enkel maar echt goeie foto's toelaat dan wordt het al snel een elite-clubje vrees ik en dat kan toch niet de bedoeling zijn van dit forum. Waar moet je dan als beginnende fotograaf terecht om al dan niet opbouwende kritiek te krijgen?
    Ik weet van mezelf dat mijn eerste foto's die ik hier op het forum plaatste op niks trokken maar ik was wel heel tevreden dat er iemand de moeite nam om te zeggen waarom ze op niks trokken. Ik heb hier al heel veel bijgeleerd en hoop hier nog veel meer bij te leren dan ik al geleerd heb.
    Als ik een foto in de HOF zie staan dan klik ik eens op de naam van de fotograaf die eronder staat om het andere werk van die persoon te bekijken en dan zie ik toch dikwijls nog meer mooie foto's van die fotograaf wat dus ook één van de mooie dingen van de HOF is.
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
    Is het dan niet het doel van de HOF om de meest kwaliteitsvolle foto's van de week te tonen in een afzonderlijk forum onderdeel zodat je daar met een paar klikken terecht kan om goeie foto's te zien zonder gans het forum te moeten doorbladeren?

Als ik een foto in de HOF zie staan dan klik ik eens op de naam van de fotograaf die eronder staat om het andere werk van die persoon te bekijken en dan zie ik toch dikwijls nog meer mooie foto's van die fotograaf wat dus ook één van de mooie dingen van de HOF is.
    Achterliggend probleem is dat mods wel hun nominatie mogen meedelen maar zelf geen beslissingsrecht hebben over de uiteindelijke selectie. Big Bos rule.
    Naast HOF zouden leden wel hun wekelijkse keuze mogen doen in een aparte forumsectie "Opgemerkte bijdrage". Dat is mijn opinie en ik besef dat ik tegen de schenen trap van sommigen, maar ik vind dat de doordeweekse bezoeker van dit forum ook zijn (klein) zegje mag hebben.

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
    Naast HOF zouden leden wel hun wekelijkse keuze mogen doen in een aparte forumsectie "Opgemerkte bijdrage". Dat is mijn opinie en ik besef dat ik tegen de schenen trap van sommigen, maar ik vind dat de doordeweekse bezoeker van dit forum ook zijn (klein) zegje mag hebben.
    Op zich geen slecht idee natuurlijk, en perfect uitvoerbaar in plaats van aan te klagen wat er volgens jou verkeerd loopt bij de HoF-selectie. Begin gewoon een draad met die titel ("welke foto vond jij deze week opmerkelijk?", of iets dergelijk). Daarin kan iedereen naar een foto verwijzen die hij/zij goed vindt en motiveren waarom. Kan toch volledig los van de Hall-of-Fame bestaan? Ik vrees alleen dat zo'n draad na een tijdje uitsterft omdat het meestal dezelfden zijn die (dikwijls één bepaalde soort) foto's aanraden.
    Laatst gewijzigd door ThierryM; 28 oktober 2010 om 14:52 Reden: spelfout
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
    Op zich geen slecht idee natuurlijk, en perfect uitvoerbaar in plaats van aan te klagen wat er volgens jou verkeerd loopt bij de HoF-selectie. Begin gewoon een draad met die titel ("welke foto vond jij deze week opmerkelijk?", of iets dergelijk). Daarin kan iedereen naar een foto verwijzen die hij/zij goed vindt en motiveren waarom. Kan toch volledig los van de Hall-of-Fame bestaan? Ik vrees alleen dat zo'n draad na een tijdje uitsterft omdat het meestal dezelfden zijn die (dikwijls één bepaalde soort) foto's aanraden.
    Heb het al herhaaldelijk geprobeerd maar sterft snel uit door gebrek aan volgelingen. Hebben jullie schrik van admin, mods, e.d.? Het zijn idd altijd dezelfden die positief (negatief ) (onverschillig ) blijven.

Henri

Het zijn idd altijd dezelfden die positief (negatief ) (onverschillig ) blijven.

Henri
    Wat is er nu plots mis met blijven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
    Wat is er nu plots mis met blijven.
    niks maar veel te weinig
    en veel te veel

dankjewel

Henri

Achterliggend probleem is dat mods wel hun nominatie mogen meedelen maar zelf geen beslissingsrecht hebben over de uiteindelijke selectie.
    Mods, en nog wat ruimer 'medewerkers', maken daar geen probleem van

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
    Mods, en nog wat ruimer 'medewerkers', maken daar geen probleem van
    Anderen maken er wel een probleem van Lut.
    Graag lijst van die 'ruimer medewerkers' en hun bevoegdheden graag.
    Mss eens gedetailleerd uit de boeken doen hoeveel mensen nominaties mogen doen en welk totaal dat iedere week vertegenwoordigd. Is dat percentage opwegend tegenover het aantal wekelijkse bezoekers en worden alle secties doorgenomen ?
    Ik vermoed dat heel wat BD-ers eens wat meer klaarheid verlangen omtrent die mysterieuze selectie.
    PM verstuurd.

Henri
    Laatst gewijzigd door kodachrome; 1 november 2010 om 01:47

PM ontvangen en gelezen, niet goedgekeurd.

Dat er anderen zijn die jou volgen en onze mening niet, dat zal altijd zo zijn.
    Wil je in je eigen topic al eens lezen hoeveel het wel eens zijn met onze HOF-werkwijze?

Al de bestuursleden, moderatoren, medewerkers (leden uit de diverse werkgroepen) mogen nomineren. Niet iedereen doet mee aan de wekelijkse nominatie, maar er komen geregeld rond de 20 nominaties voor.
    Om uit de soms hele lange rij er 10 uit te kiezen, hebben we om praktische redenen, dit voorrecht gegeven aan 1 persoon.
    We hebben nog steeds het gevoel dat hij dat in eer en geweten doet.
    Dat hij zijn taak ter harte neemt, kun je ook merken aan de stipte afwerking van onze wekelijkse HOF.

AHA......het is dus een HIJ.
    pleit alle dames gelukkig vrij!
    grt,bouk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
    Al de bestuursleden, moderatoren, medewerkers (leden uit de diverse werkgroepen) mogen nomineren. Niet iedereen doet mee aan de wekelijkse nominatie, maar er komen geregeld rond de 20 nominaties voor.
    Om uit de soms hele lange rij er 10 uit te kiezen, hebben we om praktische redenen, dit voorrecht gegeven aan 1 persoon.
    We hebben nog steeds het gevoel dat hij dat in eer en geweten doet.
    Dat hij zijn taak ter harte neemt, kun je ook merken aan de stipte afwerking van onze wekelijkse HOF.
    Goh... 't is veranderd, tegen enkele jaren geleden. 20 foto's heb ik daar nooit gezien. Ik herinner me zelfs dat het zelfs niet erg geapprecieerd werd dat er te veel stonden.
    Dan nog worden er vaak schitterende beelden vergeten, en dan nog koos die éne persoon soms een foto die niet door de medewerkers voorgedragen werd.

Ik heb niets tegen de werkwijze, en meen dat het de enige correcte is, maar ik heb ook vaak gemerkt dat smaken verschillen.

Ik snap perfect de bekommernissen van Henri, en kan hem daar perfect in volgen, maar anderzijds zie ik weinig alternatieven. De HOF-selectie heeft wel degelijk een impact, omdat nadien de gekozen werken gepubliceerd worden, als de makers van de foto's daar al om geven. Het horen dan ook zeker de beste foto's te zijn, maar net daar wringt het schoentje... want de beste foto voor mij, is niet de beste foto voor Henri, en niet de beste foto voor eender wie...
    "Degustibus non est disputandum". Voor de ene zal het exotische meer doorwegen, voor de andere het verhaal. Een sluitende selectie, waar iedereen mee akkoord kan zijn, zal er wellicht nooit zijn.

Er zijn ook "sterke weken" en "zwakke weken". Niet elke week zijn de foto's even goed. Nja... je weet wat er gebeurt als de Argentijnse nationale ploeg tegen "Vlimmeren sport" voetbalt. Op zich op de HOF-selectie heeft dat geen impact, maar wel op de BOF.

Het kan altijd nuttig zijn, na te denken over een "beter" systeem, maar het moet werkbaar zijn en een meerwaarde hebben. Iedereen laten kiezen heeft zo zijn nadelen, want ik weet heel goed dat sommige vriendenkringen er een sport van maken elkaars foto's de hemel in te prijzen. Mja... dat heb je ook binnen de beperkte groep van medewerkers, en kan je nooit 100% uitsluiten.

Mvg
    Chris
    Laatst gewijzigd door FestinaLente; 1 november 2010 om 09:32

Pagina 2 van 7 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten