Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help : opslag foto's tijdens reis

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • help : opslag foto's tijdens reis

    Zojuist heb ik een last-minute reisje geboekt naar Cyprus. Natuurlijk neem ik mijn gloednieuwe digitale camera (Sony DSC-P1) mee. Probleem is dat ik enkel beschik over een memorystick van 8 MB (was bijgeleverd) en 64 MB (aangekocht bij topvision). Ik schat dat ik ongeveer 140 foto's kan bewaren (resolutie 1240 x 960). Natuurlijk wil ik er veel meer trekken. Cyprus noemt men ook wel eens het bloemenland dus ik verwacht er prachtige tuinen enz. Mijn budget is er volledig door dus ik kan voorlopig geen extra memorystick kopen.

    Zouden er in Cyprus internetcafés zijn vanwaar ik foto's kan mailen naar mijn pandora-mailbox?? Laat men in internetcafés toe dat je wat software installeerd om de foto's te transfereren naar pc?

    Of ideaal zou natuurlijk zijn als een vriendelijke cyprus-guy een cd'tje zou willen schrijven.

    Misschien is er iemand bereid om een memory-stick uit te lenen voor een weekje. Ik zou dan natuurlijk wel een borg betalen. ... maar nu ben ik het al wel erg ver aan't zoeken hé.

    Wie heeft er tips?

    groeten
    Bart


  • #2

    Zouden er in Cyprus internetcafés zijn vanwaar ik foto's kan mailen naar mijn pandora-mailbox??
    Hou er rekning meet dat normaal gezien nooit software mag worden gezet op pc's in internetcafés.

    Hou er eveneens rekening mee dat uw mailbox bij Pandora slechts 10 MB is, als je tijdelijk eentje nodig hebt van bvb 50MB, dan kan ik je daar wel aan helpen, contacteer me dan via privee email.

    Memorysticks heb ik niet (alleen Compactflash).

    Goede reis!

    --
    Met vriendelijke groeten,
    Sven De Troch
    sven@nt-admin.com
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

    Comment


    • #3
      ja, die problematiek komen we allemaal tegen.
      Oplossing : tover geld en koop een digital wallet (laat me weten als dat toveren lukt)of:
      Ken je niemnad met een (oud) notebook dat je even mag lenen of huren? Verzeker dit dan wel even.




      Comment


      • #4
        Hallo,
        Ik heb wat ervaring met (duitse) Cybercafés en ik ben er nog geen gezien waar je aan de computer kan, men heeft enkel het scherm en het klavier (en muis)ter beschikking, als je iets op diskette wil moet je dat dan aan de balie gaan vragen en kan dit (tegen betaling). Ik heb nog nooit gezien dat men CD's kan branden of software installeren.
        Wat betreft foto-opslag kan je natuurlijk ook een online-fotoalbum gebruiken zoals bij www.canon.de/powershot onder powerbook, probleem van foto's inlezen blijft natuurlijk hetzelfde (dat dit in cybercafés waarschijnlijk niet zal gaan).

        Groeten Bart.


        Comment


        • #5
          ga ipv van 'n cybercafe naar 'n gewone PC winkel...
          de kans is groot dat die je wel helpen...

          kzou wel voor 'n notebook opteren, dan ben je zeker en je kan je foto's op 'n groot scherm bekijken...
          ik gebruik zelf 'n P1/266 notebook met 4 gb hd en 12" TFT.....geen vliegmachien maar wel klein en compact en volstaat voor die job..
          je budget is nu wel op, maar je vindt die notebookjes aan schappelijke prijzen...

          Comment


          • #6
            Leveren bedrijven als Spector, Kodak ... geen digitale diensten ter plaatse? Het zou me niet verwonderen moest je je digitale stick in fotowinkels kunnen laten uitlezen (en bij het printen ineens op CD laten zetten).

            http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

            Comment


            • #7
              Je foto uploaden naar je mailbox of een storage plaats op het internet is sowieso geen oplossing vermits dat veel te traag gaat. Ja zelfs met een snelle connectie. Upload gaat zeker 4 x trager dan download. Dus je zal toch 1 of ander storage device moeten gebruken.

              Comment


              • #8
                Het is maar een idee:

                Voor een andere oplossing dan een labtop,
                Kwam ik deze tegen (helaas wel prijzig, maar goedkoper als een labtop)



                Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology


                Groeten Stan

                Comment


                • #9
                  Ne laptob is inderdaad een goed idee om je probleem op reis op te lossen.

                  Maar ook een beetje prijzig. Je moet eens een paar winkels afbellen en de prijzen vergelijken van memory sticks. Ik werk met smartmedia kaartjes voor mijn fujifilm 6900z. Ik heb 3 winkels gebeld vorige week en er zat maar liefst 1200 fr verschil op. De smartmediakaartjes van fuji buiten beschouwing gelaten want die kosten altijd het dubbele, schandalig maar kom.
                  Ik belde onderandere naar 2 actionshops, bij de ene was het 3999 en bij de andere 2795.

                  Kijk anders eens op de site van actionshop.be waar de winkels allemaal zijn in je buurt en bel eens wat rond. Naar je suikertante of nonkel zou ik ook nog eens bellen voor je vertrekt. Wie weet wil hij of zij niet een beetje sponsoren.

                  ;-)

                  greets
                  Orc@

                  PS goeie reis en stuur eens wa foto'kes van je vakantie op of zet ze eens op het forum. ;-)


                  http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

                  Canon EOS 10D
                  Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

                  Comment


                  • #10
                    Het lijkt mij ook gewoon het best naar een fotowinkel te gaan (Spector zal toch ook in Cyprus bestaan, niet?) en je bestanden op CD laat zetten. Kost wel wat, maar een internetcafé of laptop ook hé, en mijn oplossing is veel eenvoudiger...

                    Comment

                    Working...
                    X