Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft er iemand ervaring met freelance zonder freelancestatuut?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heeft er iemand ervaring met freelance zonder freelancestatuut?

    Op termijn zou ik graag iets aan mijn hobby verdienen. Omdat ik op dit moment geen idee heb van wat ik er aan zou kunnen verdienen op jaar basis zou ik graag het opstarten als zelfstandige in bijberoep wat willen uitstellen. Bij Tentoo kan je als freelancer zonder zelfstandige statuut aan de slag, het zo genaamde 'Payrolling'. Heeft er iemand ervaring hier meer?

  • #2
    Re: Heeft er iemand ervaring met freelance zonder freelancestatuut?

    Beroepshalve doe ik bij momenten beroep op iemand die via www.smartbe.be werkt, nog nooit problemen van gelijk welke aard gehad en die "tijdelijke hulp" ook nog nooit horen klagen.
    Alles gebeurt officieël en netjes zonder gedoe.

    Comment


    • #3
      Re: Heeft er iemand ervaring met freelance zonder freelancestatuut?

      Als goed is vind je op deze website de nodige informatie


      Zelf heb ik mij in NL ingeschreven omdat ik met enige regelmaat zakelijke klanten het verzoek kreeg voor een BTW factuur. Hier kon ik niet aan voldoen dus, waardoor ik een opdracht mis liep. Ik ben zelf naar de Kamer van Koophandel gegaan en ben daar gaan vragen om informatie bij de zogenaamde starters dagen. Aangezien ik nog een baan heb en geen intentie heb om deze in de toekomst te beëindigen hebben zij mij hierin geadviseerd.
      Ben nu ingeschreven bij de KvK en bij de belasintgsdienst als eenmanszaak. Draag BTW af, maar om dat mijn af te dragen BTW onder een X bedrag valt kan ik vrij stelling aanvragen voor de af te dragen BTW. Deze constructie is er als goed is ook in België ?

      Comment


      • #4
        Re: Heeft er iemand ervaring met freelance zonder freelancestatuut?

        Moderator Note: Omdat dit topic met fotografie te maken heeft is het verplaatst van "Chit-Chat" naar "Algemeen".
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Heeft er iemand ervaring met freelance zonder freelancestatuut?

          ik ben sedert februari in gestart als freelance fotograaf in hoofdberoep.

          weet dat fotografie niet meer hetzelfde is als wanneer je dit professioneel gaat uitvoeren.
          en het is niet omdat je een goede fotograaf bent dat je een goed zakenmens bent.

          hangt er allemaal wat vanaf welke wereld je binnen wil treden in fotografie.

          Comment


          • #6
            Re: Heeft er iemand ervaring met freelance zonder freelancestatuut?

            Ik werk zo via T-heater (afdeling van T-interim voor artistieke en creatieve sector), zonder problemen.
            Het werkt makkelijk en snel, dus zeker proberen.

            Comment

            Working...
            X