Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 35 van 35

Standaard Re: Grootschalig misvbruik van foto oplossen

Van bovenstaande 900px afbeeldingen maak je een perfecte foto van 8 cm op 4 cm. Wanneer men deze foto's hier download zou men in een tijdschrift / krant nog een goede afdruk kunnen plaatsen van +/- 15 cm x 8 cm.
    Willen we echt niet dat ze deze kunnen printen, moeten we ofwel onze pixels reduceren, maar dan krijgen we slechts een tumbnailke te zien of wel moeten we de foto zo comprimeren dat ie vol met artefacten staat, maar dat willen we als fotograaf niet.
    Dus, moeten we er ons bij neerleggen, dat wanneer we foto's publiceren via het internet deze vroeg of laat kunnen opduiken, ergens waarvoor we geen toestemming gegeven hebben.
    De enige oplossing is om zo slecht mogelijke foto's (zowel technisch als inhoudelijk) te maken, zodat niemand die wil hebben en wil bekijken. En zo zijn er ook heel wat foto's te vinden via het internet.
    grt, stefan

Dus dpi heeft hier niets mee te maken.

Kortom, de enige mogelijkheid is dus een vet watermerk in het midden van de foto.

hopelijk kan ik rustig schrijven zonder dat .....
    wel om op je vraagte antwoorden : dat kan je niet. Neem dat maar aan, want de printers en de software zijn te goed nu, zodat ik de foto die hierboven staat afdruk in nen 10X15 zonder dat je het verschil ziet.
    en met onone resize maakt ge er nen 30x40 van.. ( volgens ne maat van me )
    het enige in mijn ogen is ( spijtig genoeg ) blijft een watermerk op een plaats die bijna niet weg te krijgen is, dus op het voorbeeld hierboven van beeldmaker, zijn beeldmaker.be is op 1 minuut weg, vanonder die tekst in die stenen worden al wat moeilijker. plaats zo een doorschijnend watermerk op een onmogelijk weg te krijgen plaats, en anders , niet op internet zetten, want er is geen beveiliging hoe hoog je dat ook maakt/zet...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
    ..
    Laten we gewoon allemaal aannemen dat de grootte van een digitaal bestand uitgedrukt wordt in pixels. Niets meer niets minder.
    .....
    Bij mijn weten wordt de grootte van een digitaal bestand uitgedrukt in bytes ... Niets meer niets minder.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Ik wou gewoon zeggen dat het voor jezelf veiliger is om de potentiële foto's die gestolen kunnen worden, aan een zo laag mogelijke kwaliteit online te zetten.
    Dat het nu ppi of dpi is, of welke grootte ook, dat is een heel andere discussie die je gerust kan voeren, maar ik neem aan dat er daarvoor al speciale topics bestaan...

Als jij me vertelt wat je te zien krijgt met 20 en 54 !!

Zullen we eerst beginnen met 300 en 72 ?

Met PPI: 300 vs 72

Met DPI: 300 vs 72

Zoals je ziet, aan 72 is de kwaliteit lager dan bij 300, dat het nu om dpi of ppi gaat.
    Ai kweenie hoor maar dit is NIET het verschil tss 72 en 300 , gezwegen 5. Ik vindet moeilk te vatten hoe je hier bijna tien jaar kunt zijn en nog dit verkondigen . Dit is toch niet de erste keer dat dit is besproken zekers

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudbaers Bekijk bericht
    Ai kweenie hoor maar dit is NIET het verschil tss 72 en 300 , gezwegen 5. Ik vindet moeilk te vatten hoe je hier bijna tien jaar kunt zijn en nog dit verkondigen . Dit is toch niet de erste keer dat dit is besproken zekers
    Dat doet er an sich niets toe. Ik zag die uitleg gewoon elders op internet in een artikel staan, verkeerdelijk dus, zoals er zovele dingen aannemelijk als 'correct' op internet staan.

Gelukkig was er iemand anders die zo vriendelijk was om het deftig uit te leggen.
    En dan kijk ik helemaal niet naar jou... ruudbaers, maar wel naar beeldmaker.

Want hoe jij het op deze manier al probeerde... , zo kan ik nóg 10 jaar op dit forum zitten en er nog steeds niet wijzer van worden.
    Bovendien heb ik in de afgelopen 10 jaar wat andere dingen gedaan dan enkel op dit forum te zitten, en met andere hobbies bezig geweest dan fotografie.

Enfin, volgens mij ben je gewoon een troll, aan je berichten te zien...

...

Ja dat heb ik zonet nog ondervonden .. als je al deze grote lichten hier tracht aan te zetten om zich terdege te informeren door hun mondjesmaat bij te sturen over wat ze hier allemaal neerpoten aan onzin dan blijkt men idd een troll te zijn, men krijgt dan nog een grote bek als antwoord op de koop toe ... dat is waarschijnlijk de reden dat mensen die het wel weten hier massaal weg beginnen te blijven na de n-tig millioenste keer wordt men het beu om de onzin op te kuisen ... temeer daar het al n-tig millioen keer uitgelegd staat in 't archief, van redundantie gesproken! de posting die het zogezegde verschil in kwaliteit DPI aantoont is ronduit hilarisch (alhoewel ik duidelijk weet waar deze mosterd vandaan komt!)

Hij is duidelijk een reïncarnatie van een eerde verbannen trol -ééntje die moeilijk tegen spelfouten kon. Vreemd dat dit niet gezien wordt.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Inderdaad, een troll die vroeger kwalitatieve pralines verneukte en zich nu op de betere vissoorten werpt.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Het heeft niet veel zin meer dit topic open te laten....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Soortgelijke discussies

1. Foto misbruik
    Door foto-gerard in forum Algemeen
    Reacties: 98
    Laatste bericht: 24 augustus 2009, 15:05
  2. Misbruik van foto's deel 2
    Door Fotofolio in forum Algemeen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 3 mei 2008, 16:37
  3. Misbruik modellen foto's.