Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gratis bestaat niet. DPREVIEW stopt ermee!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: DPReview.

    Where do we go from here? I'll tell ya! Check out these sites:Digicam Finder: https://digicamfinder.com/Fuji X Forum: https://www.fuji-x-forum.com/DP Revived...

    Hier wat meer info hoe we toch nog een beetje aan dpreview kunnen hebben.

    mvg
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

    Comment


    • #17
      Re: DPReview.

      Hier twee opvolgers: https://dprevived.com/ en https://dprforum.com/community/
      Wachten wat dit zegt.
      Vriendelijke groeten van fotokijker.
      Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
      https://vanmeulder.be

      Comment


      • #18
        Re: DPReview.

        Voor mij zijn Gordon Laing of Jan Wegener de enige echte die een eerlijke en praktische review geven. Dat getoeter van sommige op YouTube heeft soms niets met een review te maken, er zijn er zelfs die een uur zeveren over een nieuwe camera die ze zelfs nog niet in het echt gezien hebben.

        Comment


        • #19
          Re: DPReview.

          Oorspronkelijk geplaatst door fotokijker Bekijk bericht
          Hier twee opvolgers: https://dprevived.com/ en https://dprforum.com/community/
          Wachten wat dit zegt.
          Ben eens gaan kijken. Dit zijn enkel forums spijtig genoeg.

          Comment


          • #20
            Re: DPReview.

            Misschien deze dan: https://petapixel.com/
            Vriendelijke groeten van fotokijker.
            Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
            https://vanmeulder.be

            Comment


            • #21
              Re: DPReview.

              Sinds ze gestopt zijn zijn er nog nooit zoveel interessante zaken langsgekomen...

              Comment


              • #22
                Re: DPReview.

                Hoe komt het toch dat iedereen denkt dat alles maar gratis moet zijn ??? Het zijn altijd de anderen die het maar moeten betalen.... Als iedereen die deze site raadpleegt, elke keer 10 eurocent zou betalen, dan was er geen vuiltje aan de lucht. Maar zelfs dat is teveel gevraagd. Duizenden euro's apparatuur in de tas, maar software en review-sites mogen niets kosten....ergerlijk vind ik dat. We vragen ons af waarom alles vierkant draait in deze maatschappij, wel je moet niet ver zoeken: de anderen moeten het maar oplossen en betalen....maar een bredere discussie hierover zou ons te ver leiden hé....

                Comment


                • #23
                  Re: DPReview.

                  Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                  Hoe komt het toch dat iedereen denkt dat alles maar gratis moet zijn ??? Het zijn altijd de anderen die het maar moeten betalen.... Als iedereen die deze site raadpleegt, elke keer 10 eurocent zou betalen, dan was er geen vuiltje aan de lucht. Maar zelfs dat is teveel gevraagd. Duizenden euro's apparatuur in de tas, maar software en review-sites mogen niets kosten....ergerlijk vind ik dat. We vragen ons af waarom alles vierkant draait in deze maatschappij, wel je moet niet ver zoeken: de anderen moeten het maar oplossen en betalen....maar een bredere discussie hierover zou ons te ver leiden hé....
                  Inderdaad en dat wou ik met de titel ook duidelijk maken. Niets is en kan gratis. Aan alles hangt een prijs. Komt er alleen op aan dat mensen moeten inzien indien ze geholpen worden daar eigenlijk heel dankbaar moeten voor zijn en indien nodig, een (financiële) ondersteuning geven.

                  Hetzelfde verhaal heb ik meegemaakt toen op een zaterdag bij een Algemene Vergadering van BD besloten werd lidgeld te vragen. Ook dan weer waren er die vonden dat dit niet nodig was en waren er 3 groepen.
                  1) Diegenen die vonden, vinden dat alles gratis moet zijn en hopen op sponsorgeld van een firma
                  2) Diegenen die vonden dat het gratis moest zijn en waar het sponsoorgeld dan maar van betalende leden moest komen.
                  3) Die groep die bereid was, is om een betalend lidmaatschap te hebben.
                  Bij deze laatste waren er 2 groepen, 1 die vond dat iedereen die toegang wou in feite moest betalen indien die vragen wilde stellen
                  De tweede groep vond dat naast betalende leden, alle anderen mits registratie volledige toegang moesten hebben.
                  Toen werd besloten dat voor betalende leden er een afgesloten deel zou komen en er korting wordt gegeven op bepaalde evenementen.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #24
                    Re: DPReview.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                    Inderdaad en dat wou ik met de titel ook duidelijk maken. Niets is en kan gratis. Aan alles hangt een prijs. Komt er alleen op aan dat mensen moeten inzien indien ze geholpen worden daar eigenlijk heel dankbaar moeten voor zijn en indien nodig, een (financiële) ondersteuning geven....
                    Het klopt dat niets gratis kan. Maar Amazon is intussen meer dingen aan het doen (of beter gezegd: aan het afbouwen). Ik koop al jaar en dag mijn (Engelstalige) boeken van Bookdepository.com. Maar dat blijkt een onderdeel van Amazon te zijn, en wordt nu gesloten. Nu moet je weten dat heel wat mensen boeken kochten via Bookdepository, en dat de site eigenlijk maar een reclamebord of een 'vitrine' was voor dingen waarvoor wel degelijk betaald moest worden. Ik kan me niet voorstellen om te moeten betalen voor zaken die ik toch moest kopen. Ja... ik ken één geval van 'boekenwinkel' waarvoor je inkom moet betalen. De (ik denk intussen afgeschafte) jaarlijkse Boekenbeurs in Antwerpen. Waar ik toch niet meer naartoe ging, want ik wil Engelse boeken.
                    Ik vind het jammer dat deze 'vitrine' of 'boekenwinkel' nu door Amazon gesloten wordt.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #25
                      Re: DPReview.

                      Als Amazon boeken aan de man wil brengen, hetzij onder eigen naam, hetzij onder de naam van een soort 'spin-off', dan zullen zij de markt wel degelijk goed onderzocht hebben, en zullen zij zelf wel bepalen hoe zij die dingen 'in de vitrine' willen zetten. En al wie ooit boeken kocht via Bookdepository.com, zal wel op tijd en stond hierover ingelicht worden. Die mensen zijn niet dom hé, die willen verkopen, en zullen er alles aan doen om de juiste mensen te bereiken. Wat de Boekenbeurs betreft: de locatie huren, de beurs installeren, personeel betalen.....blijkt dat het ook niet meer haalbaar was hé. Als je alle uitgevers en heel veel schrijvers op één plaats wil samenbrengen ten behoeve van de lezer, dan is het toch normaal dat ze daar een 'inkom' voor vragen ? Reken maar eens uit wat het zou kosten om van hot naar her te rijden om alles te zien en in je handen te kunnen nemen wat je op die ene boekenbeurs in één keer aangeboden krijgt. Ik ben mijn hele leven, naast mijn professionele carrière, actief geweest in het verenigingsleven (paardensport). Het organiseren van manifestaties kost handen vol geld én je hebt er een hele boel volk voor nodig om het op poten te zetten. Allemaal vrijwilligers natuurlijk, die zoals ik en alle leden, hun vrije tijd opofferen 'voor het hogere doel'. Wel, in de professionele wereld, moeten al die dingen betaald worden. Door wie ? Juist door de klant of de gebruiker.

                      Comment


                      • #26
                        Re: DPReview.

                        Versta ik heel goed, ffdent. Maar de Boekenbeurs was een commerciële opzet, heel wat anders dan het verenigingsleven waarin ook ik meer tijd en geld gestoken heb dan eruit gehaald (-0-).
                        Het was een boutade van mijn vroegere chef op Taaldienst die zei: de Boekenbeurs: één grote winkel waar je moet betalen om binnen te mogen. Iets anders zou zijn om geld te vragen om een lezing van een of andere schrijver (en ik heb er ooit verschillende bijgewoond). Maar in principe was de Boekenbeurs opgezet om boeken te verkopen.

                        (als Mod moet ik hier enkel vermelden dat we de topic: einde van DPReview, niet willen kapen )
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #27
                          Re: DPReview.

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Het klopt dat niets gratis kan. Maar Amazon is intussen meer dingen aan het doen (of beter gezegd: aan het afbouwen). Ik koop al jaar en dag mijn (Engelstalige) boeken van Bookdepository.com. Maar dat blijkt een onderdeel van Amazon te zijn, en wordt nu gesloten. Nu moet je weten dat heel wat mensen boeken kochten via Bookdepository, en dat de site eigenlijk maar een reclamebord of een 'vitrine' was voor dingen waarvoor wel degelijk betaald moest worden. Ik kan me niet voorstellen om te moeten betalen voor zaken die ik toch moest kopen. Ja... ik ken één geval van 'boekenwinkel' waarvoor je inkom moet betalen. De (ik denk intussen afgeschafte) jaarlijkse Boekenbeurs in Antwerpen. Waar ik toch niet meer naartoe ging, want ik wil Engelse boeken.
                          Ik vind het jammer dat deze 'vitrine' of 'boekenwinkel' nu door Amazon gesloten wordt.
                          Dat is ook mijn standpunt voor sites zoals DPreview. Eigenlijk is dat een reclamekanaal voor Amazon. Je hebt interesse in fotospullen, gaat daar kijken en de kans is groot dat je bij Amazon gaat kopen (ze maken er genoeg reclame). Als dat weg is ga je ergens anders kijken en dan is Amazon één van de velen die daar reclame maken. Dus ja, dat kost geld. Maar als je zo'n kanaal met de impact als DPreview hebt...

                          Ik heb soms wel al eens op YT naar wat info over de een of andere camera gezocht en jongens wat een zever staat daar. Meestal horen en zien die liefst zichzelf bezig.

                          Comment


                          • #28
                            Re: DPReview.

                            Zeer spijtig. De site staat al vele vele jaren bij mijn favorieten!
                            "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                            Comment


                            • #29
                              Dpreview

                              Ondanks eerdere berichten dat Dpreview er mee ging stoppen is de site nog altijd beschikbaar.
                              Iemand enig idee of dit maar tijdelijk is of gaan ze er alsnog mee doorgaan.

                              Mvg Yves.
                              What you see is what you get

                              Comment


                              • #30
                                Re: Dpreview

                                looup the rumors

                                Comment

                                Working...
                                X