Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 51 t/m 57 van 57

Standaard Re: Gezocht: Concertfotografen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
    mochten jullie nog niet genoeg inschrijvingen hebben..
    stuur mij PM indien jullie jonge en enthousiaste medewerker zoeken!
    Die vacature is nooit gesloten, gemotiveerde mensen die een meerwaarde kunnen bieden kunnen we altijd gebruiken.
    Al is het maar om de anderen wat scherper te houden.

Kijk mensen word hier nu enkel geneut over banale kwesties of krijgen mensen hier ook nog info en antwoorden op hun vragen?

Mjin goesting om met zo'n bende "professionelen" (met een attitude probleem) te werken begint stilaan over te gaan.
    'k Vind het een beetje zielig hoor.

P.

3. Standaard Re: Gezocht: Concertfotografen

Mijn goesting om hier te neuten met dikke nekken is ook over ze!
    Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

www.sallyphotographics.be

shhhhhhhh shhhhhhh
    Kuis uw taal! Spoel uw mond met zeep! En begin niet zomaar te verwijten.

Het topic gaat hier over een paar dingen door elkaar hé:
    - "broodroof": een ietsjes gevorderde amateur kan toch nooit een echte fotograaf vervangen. Media die goeie foto's eisen ("de boekskes" bvb) gaan mij heus niet met open armen ontvangen met m'n D70 en 70-300, zelfs al doe ik het gratis Maar die "damusic"-site draait inderdaad op vrijwilligers en uit liefde voor de muziek - enfin die indruk heb ik toch
    De media die goeie foto's vereisen geraken ook aan de financiële middelen om dat te doen. Bovendien vragen die meestal wel meer van een fotograaf dan dat die eens naar een concertje gaat en daar drie fotootjes trekt - want dat is de indruk die sommigen wel lijken te krijgen van het fotografenleven: trek een paar fotootjes, bewerken, doorsturen, pintje drinken en klaar... Ik ben zelf een beginner maar ik wéét dat dat niet zo is.
    - Geld verdienen als amateur: tegenwoordig lijkt iedereen te denken: iemand vraagt iets, dus zal die er ook wel wat geld voor over hebben! Vergeet dan niet, zoals Sven ook zegt: eer je geld mag beginnen verdienen, moet je al een pak kosten dragen... Zo vaak lees ik hier: "ja 'k ga me een cameraatje kopen en dan ga ik eens iets in bijberoep doen"... kom jongens, dromen mag, maar... (zoals ik ook al zei): dan ben je stom bezig: vraag je éérst een BTW-nummer, maak dan onkosten, je trekt de btw terug, en kijk daarna of je wat kan gaan verdienen. Maar nee, men denkt dat mensen zomaar in 't zwart wel eens 250€ gaan geven voor een fotootje...
    - Natuurlijk is het "ambetant" als de frontstage vol loopt met "gevorderde amateurs", maar ik heb zo 'n donkerbruin vermoeden dat de evenementen waar dit dreigt te gebeuren ook niet zomaar met accreditaties gaan gooien. 't Zou me sterk verwonderen als ik bvb via damusic op werchter frontstage zou geraken voor drie dagen (enfin toch niet als damusic 20 accreditaties aanvraagt...)
    - Hetgene wat hier volgens mij vnl mis gegaan is is dat een vraag naar vrijwilligers en amateurs die willen leren, direct beantwoord wordt met "wat schuift dat". Ik vind dat de mensen die echt fotografie in bijberoep doen (of er anderszins geld mee verdienen), zich beter niet op die manier uitlaten over een vraag naar vrijwilligers, of toch beter eerst eens per PM een berichtje sturen om te horen hoe het zit met verloning.

Maar alstublieft mensen, discussiëren mag, maar van die puberale scheldpartijen laten we toch achterwege hé...

[déjà vue, stefaan?]

uiteindelijk mag alles vanaf ongeveer hier geschrapt worden,
    mits enklele uitzonderingen
    wegens hopeloos off topic.

wil je medoen? schrijf robin.
    niks voor jou? zwijg dan en lees een ander topic ...

mm

[in deze reply zijn geen forumleden persoonlijk geviseerd, en pleit ikzelf ook niet onschuldig]
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

ja dien duim omhoog ken ik van ergens
    een mod kan natuurlijk gewoon ergens een kruisje achter zetten, maar dan steken die dingen toch weer de kop op... 't Is beter dat de mensen eens nadenken (al maak ik me geen illusies )

Het is niet omdat iemand semi-pro of pro is, dat die per defnitie betere plaatjes maakt dan een amateur ...

"Pro" is niet synoniem voor "goed" .... Het is niet omdat je een paar opdrachten hebt, en een btwnummerke aanvraagt, dat je foto's ineens goed worden. een slechte die betaald wordt is nog steeds een slechte foto.

Ik ken "Pro's" die belabberde foto's maken, en ze raken ze toch nog kwijt ....
    Dat is wat mij nog het meest verwonderd. In omgekeerde richting ken ik vele amateurs, die qua niveau toch wel ver boven deze zogenaamde pro's uitsteken.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3

Regels voor berichten