Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: Concertfotografen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Gezocht: Concertfotografen

    Oorspronkelijk geplaatst door ccf Bekijk bericht
    EN hoe zit da nu met mijn bokes???
    Ik denk geen bokes

    Comment


    • #32
      Re: Gezocht: Concertfotografen

      indien men amateurs de kans wil geven vind ik dit !
      zo kunnen ook wij dit vak leren !
      concert fotografie is één van de moeilijkste zaken wat er is in fotografie!
      veel hangt af van belichting... op kleinere concerten of optredens van lokale muziekgroepen is belichting meestal ondermaats waardoor succes zeer afhankelijk is van belang dat groep gehecht heeft aan belichting!

      mochten jullie nog niet genoeg inschrijvingen hebben..
      stuur mij PM indien jullie jonge en enthousiaste medewerker zoeken!
      Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

      Comment


      • #33
        Re: Gezocht: Concertfotografen

        ik heb ook wel intresse, maar mijn site is al een tijd niet meer geupdate
        aangezien bijna iedereen hier zijn volledige foto-uitrusting in zijn signature zet...


        doe ik dat lekker niet!

        Comment


        • #34
          Re: Gezocht: Concertfotografen

          Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
          Het enige wat van belang is, is dat prof. fotografen (die daarvan moet leven of die een belangrijke bijdrage hebben in de scene) hun werk naar behoren moeten kunnen blijven uitvoeren.

          Als iedereen die onlangs een toestel heeft gekocht zich nu verdiept en plots concertfotograaf gaat worden/uithangen dan krijgen we een probleem.

          love, peace and understanding
          Gedeeltelijk akkoord (zeker niet helemaal) , maar je verdedigt het wel hoofdzakelijk uit financieel standpunt en dat doen wij nu juist niet
          (op enkele uitzonderingen na)
          Canikon 40D - D200, D300

          Comment


          • #35
            Re: Gezocht: Concertfotografen

            Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
            concert fotografie is één van de moeilijkste zaken wat er is in fotografie!
            veel hangt af van belichting...
            Van elk deel in de fotografie kan je zeggen "dit is het moeilijkste".
            Het hangt er natuurlijk vanaf wat je goed ligt en hoe goed je er in wil zijn.
            Ik denk niet dat je moeilijkheidsgraden moet koppelen aan genres maar wel aan hoe goed je er in wil zijn.

            Comment


            • #36
              Re: Gezocht: Concertfotografen

              Oorspronkelijk geplaatst door Sallypaparazzi Bekijk bericht
              T'is ni omda ge nekeer voor de pers naar een concert moogd gaan dat je een god bent. Ik ben ook onlangs naar een concert geweest voor damusic en mijn foto's komen op de site van crammerock.
              Beste,

              De dag dat jij een eigen zaak hebt en de rekeningen (BTW, sociale lasten, kosten, ...) binnenkomen, zou ik graag zien of je bij uw mening blijft.

              Het enige wat ik wil zeggen is dat ieder voor zich moet uitmaken of hij een inkomticket voldoende vind als vergoeding.

              Ik wil hier helemaal geen "ambras" maken, maar geef gewoon mijn mening.

              Sven

              Comment


              • #37
                Re: Gezocht: Concertfotografen

                Sven, daar maakt je een kleine denkfout vrees ik. Voor amateur-fotografen die geen connecties hebben om aan eender welke accréditatie te komen, is dit geen kans om aan 'een gratis inkomticket' te komen, maar wèl om bij een concert/festival binnen te geraken met zijn fotomateriaal en dan ook nog in staat zijn om foto's te kunnen trekken. Uit ervaring weet ik dat je als fotograaf niets hebt aan zo'n concert. Zo ben ik een paar weken geleden naar Boekarest gevlogen om voor een lokale promotor foto's te trekken van Duran Duran en bij terugkomst moest ik antwoorden op de vraag van mijn vrouw of 't een goed concert was: 'Geen flauw idee :-) '

                En om op je eerste stelling terug te komen: dit is een erg glad pad dat je betreed. Ik ben zelfstandige informaticus en mijn business heeft te maken met Frans die bij tante Germain hare printer gaat maken of nonkel Soit die voor neef Francois wel effe een copieke zal maken van de Windows XP. Is dat leuk voor mijn business? Nee. Heb ik daar financieel last van? Niet echt.
                Dus volgens mij heeft een beroepsfotograaf financieel neit veel last van wat amateur-fotografen die gratis en voor niks daar ook foto's staan te trekken. Want: tijdschriften ed werken volgens mij toch grotendeels met hun vaste leveranciers van foto's en amateur/gratis websites zijn toch geen afzetmarkten voor beroepsfotografen omdat deze media toch geen budgetten hebben om voor foto's te betalen.
                Dus ik denk niet dat er al een beroepsfotograaf is geweest die zijn mooie beroep vaarwel heeft moeten zeggen omwille van wat amateurs. Wat ik wel vind is dat de beroepsfotografen voorrang moeten hebben in bijvoorbeeld de frontstage, want die zit dikswijls proppensvol, dat ik er zelf mijn bedenkingen bij heb als amateur.
                www.YourConcertShots.com

                Comment


                • #38
                  Re: Gezocht: Concertfotografen

                  we komen er uit,
                  ik voel het,
                  écht!

                  mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                  Comment


                  • #39
                    Re: Gezocht: Concertfotografen

                    Wie weet, wie weet... Maar zijn altijd leuke discussies, zoals bijvoorbeeld de mails, postings en artikels dat MP3's downloaden stelen is van de artiesten, platenfirma's enzo. En dat wordt dan zeer dikwijls allemaal getypt op een illegale versie van office draaiende op een illegale versie van windows, beschermd door een gekraakte anti-virus software. Tja...
                    Moet ik altijd wel eens mee lachen, met die postings ivm broodroof :-)
                    www.YourConcertShots.com

                    Comment


                    • #40
                      Re: Gezocht: Concertfotografen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                      Beste,

                      De dag dat jij een eigen zaak hebt en de rekeningen (BTW, sociale lasten, kosten, ...) binnenkomen, zou ik graag zien of je bij uw mening blijft.

                      Het enige wat ik wil zeggen is dat ieder voor zich moet uitmaken of hij een inkomticket voldoende vind als vergoeding.

                      Ik wil hier helemaal geen "ambras" maken, maar geef gewoon mijn mening.

                      Sven
                      Je doet hier bijna alsof alles wat je gaat fotograferen betaald moet worden.
                      Het is niet omdat je in bijberoep foto's maakt dat je daarom niet meer voor de fun mag fotograferen...

                      Daarbij, de "goeie" fotograferen staan er ook niet om per uur betaald te worden. Ze verkopen hun foto's gewoon.
                      Misschien is het wel tof om zo front stage te komen ergens exclusief en naderhand de foto's proberen te verkopen.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Gezocht: Concertfotografen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
                        Misschien is het wel tof om zo front stage te komen ergens exclusief en naderhand de foto's proberen te verkopen.
                        think again mate, think again ...

                        mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                        Comment


                        • #42
                          Re: Gezocht: Concertfotografen

                          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                          think again mate, think again ...

                          mm


                          Alé nu, als je ergens op een optreden heel mooie foto's gemaakt hebt en iemand zou een afdruk willen kopen, waarom niet hé??

                          Comment


                          • #43
                            Re: Gezocht: Concertfotografen

                            Omdat je dat niet mag. Als je in de frontstage geraakt, dan is dat enkel nadat je een overeenkomst gesloten hebt met de organisator. In de meeste overeenkomsten staat dan heel duidelijk dat je de foto's enkel mag gebruiken in het kader van het medium waarvoor je daar aanwezig bent.

                            Ga je dus voor damusic foto's maken, dan mag je die foto's achteraf niet gaan doorverkopen aan kranten of tijdschriften (tenzij je er expliciet toestemming voor aanvraagt bij het management). Als je beginnend concertfotograaf bent, kan je je maar best aan die regels houden. Anders zal je naam snel negatief gekend zijn, en raak je nergens meer binnen.
                            http://www.nicolaslammens.be - mijn persoonlijke foto-website

                            Comment


                            • #44
                              Re: Gezocht: Concertfotografen

                              Oorspronkelijk geplaatst door nicolas-lammens Bekijk bericht
                              Omdat je dat niet mag. Als je in de frontstage geraakt, dan is dat enkel nadat je een overeenkomst gesloten hebt met de organisator. In de meeste overeenkomsten staat dan heel duidelijk dat je de foto's enkel mag gebruiken in het kader van het medium waarvoor je daar aanwezig bent.

                              Ga je dus voor damusic foto's maken, dan mag je die foto's achteraf niet gaan doorverkopen aan kranten of tijdschriften (tenzij je er expliciet toestemming voor aanvraagt bij het management). Als je beginnend concertfotograaf bent, kan je je maar best aan die regels houden. Anders zal je naam snel negatief gekend zijn, en raak je nergens meer binnen.
                              Ooh op die manier.
                              Weet niet, heb nog nooit voor zo'n organisatie foto's gemaakt. Ken hun regels ook niet. Dan is 't aanbod ook niet meer interessant imo. Als je hun de foto's geeft tot daartoe, maar je eigen rechten kwijt, laat maar.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Gezocht: Concertfotografen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
                                Ooh op die manier.
                                Weet niet, heb nog nooit voor zo'n organisatie foto's gemaakt. Ken hun regels ook niet. Dan is 't aanbod ook niet meer interessant imo. Als je hun de foto's geeft tot daartoe, maar je eigen rechten kwijt, laat maar.
                                Dat is voor hen gewoon een beetje slinkse manier om goedkoop aan foto's te geraken.

                                Comment

                                Working...
                                X