Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gelijkaardige site voor DV Digitale Video ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gelijkaardige site voor DV Digitale Video ???

    Beste forumleden,

    De zomer nadert opnieuw, en naast het gebruik van mijn OLYMPUS E-10 heb ik de lenzen van mijn PANASONIC DA-1 DV videocamera eens "opgepoetst".

    Deze site en dit forum hebben mij reeds veel nuttige informatie bezorgd ivm digitale fotografie.

    Nu vraag ik me af of er soms een gelijkaardige site bestaat voor liefhebbers van DV video.

    Via Google of Copernicus heb ik reeds gezocht, maar op het eerste zicht niets interessants gevonden, zeker niet dewelke vergelijkbaar is met de opzet en vooral kwaliteit van deze site BELGIUMDIGITAL.COM voor digitale FOTOgrafen.

    Kan er iemand mij misschien enkele goede adressen van DV sites doorgeven ?

    Met dank op voorhand voor jullie tips !!!

    Groetjes,

    Marc uit Brugge



    NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

  • #2
    Nee niet dat ik weet. Je hebt zelf al gezocht, dus je zult wellicht dezelfde hebben als ik. Niet veel soeps dus.
    En zeker geen enkele die ook maar tot aan de knieën van BELGIUMDIGITAL.COM komt

    Comment


    • #3
      Hallo

      Heb iets gevonden dat er op het eerste gezicht toch niet te slecht uit ziet :

      http://www.global-dvc.org/

      Ik ben "op verkenning".

      Groetjes,

      Marc

      NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

      Comment


      • #4
        Originally posted by mvdr1

        Nu vraag ik me af of er soms een gelijkaardige site bestaat voor liefhebbers van DV video.
        Kan er iemand mij misschien enkele goede adressen van DV sites doorgeven ?

        Marc uit Brugge
        Kijk eens op www.vcdhelp.com (voornamelijk voor nabewerkingen dan wel)

        Ludovic P.
        EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
        BD0118BE

        Comment


        • #5
          Dag Marc,

          Hier een heel goeie link vind ik http://www.nonlineair.nl
          Mvg Patrick Billen, alias Tommie
          www.wondermooi.be
          www.patrickbillen.be

          Comment


          • #6
            Bedankt voor de goede tip !
            NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

            Comment


            • #7
              wat voor tips zoek je eigenlijk...?
              algemene / videobewerking of coderen naar DVD..?

              gr

              Comment


              • #8
                Ik zoek sites die niet bedoeld zijn voor echte professionals, maar voor privé-consumenten; de meeste gaan over studiomateriaal.
                M.a.w. met vergelijkingen tussen de diverse courante camera's, betaalbare montagesoftware (als bvb Pinnacle Studio DV 8.5) enz.
                Ook zoek ik nog naar plug-ins, supplementaire overgangseffecten, etc voor Pinnacle Studio DV 8.5.
                Ik zoek ook nog een site waar ik goeie (copyright-vrije) achtergrond muziek kan vinden (met opgave van genres en ongeveer de tijdsduur van de fragmenten). Ik heb het meeste problemen om goede achtergrondmuziek en sfeergeluiden te vinden.

                Groetjes,

                Marc

                NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

                Comment


                • #9
                  Hallo

                  De site die Tommie opgegeven heeft is werkelijk wat ik zocht !
                  Prachtige site (in het Nederlands) waar ik veel begrijpelijke informatie vind.

                  Dankje !!!


                  Marc

                  Hier nog eens de link :
                  http://www.nonlineair.nl/

                  NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

                  Comment

                  Working...
                  X