Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geld verdienen als 16jarige

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geld verdienen als 16jarige

    Hey,
    Ik ben al een tijdje bezig met sweet 16's enzo te fotograferen van vrienden en verdien hier ook wat geld mee maar is er een manier om dit meer te doen en dat het legaal is ofniet ?
    Kan ik hiermee zwaar in problemen komen?
    (Het gaat meestal rond 4keer per maand)

  • #2
    Re: Geld verdienen als 16jarige

    Altijd zorgen dat je in regel bent met de belastingen! Want die zijn niet mals als ze er op uitkomen!
    Doe je dit als hobby en vraag je geen geld dan is het strikt juridisch nog steeds werken als ik mij niet vergis.
    Ook opletten met de wet op kinderarbeid. Je moet strikt genomen elke vorm van werk aanvragen aan de FOD.
    Veel kindmodellen doen het zo. Meestal zijn het dan de mama´s die dit regelen voor hun kind.

    Je kan echter als minderjarige wel het statuut van zelfstandige aanvragen maar je hebt dan wel de de handtekening nodig van je ouders.

    Comment


    • #3
      Re: Geld verdienen als 16jarige

      In je profiel staat als beroep "fotograaf"

      Comment


      • #4
        Re: Geld verdienen als 16jarige

        Stap gewoon op een dag naar het ondernemersloket, en leg uit wat je (wil) doet(n).

        Ze gaan je daar op een eerlijke en simpele manier uitleggen hoe je dat best aanpakt op een legale manier.
        Zorg dat je een idee hebt van je kosten (of wat je wil inbrengen), en wat je denkt per maand te gaan factureren.
        Dan weet je ineens ook of je BTW plichtig bent etc.

        Comment


        • #5
          Re: Geld verdienen als 16jarige

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Stap gewoon op een dag naar het ondernemersloket, en leg uit wat je (wil) doet(n).

          Ze gaan je daar op een eerlijke en simpele manier uitleggen hoe je dat best aanpakt op een legale manier.
          Zorg dat je een idee hebt van je kosten (of wat je wil inbrengen), en wat je denkt per maand te gaan factureren.
          Dan weet je ineens ook of je BTW plichtig bent etc.
          Een beter advies dan dit bestaat niet! Gewoon doen en zorgen dat je voldoende info mee neemt, zoals Tommie vermeldde.
          Sony α7ii
          5OOpx

          Comment

          Working...
          X