Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototas gestolen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fototas gestolen

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Sieg,
    Indien je mijn antwoord volledig had gelezen, goed had gelezen en niet die enkele zin, had je een antwoord op je vraag.

    Neen, die serie-nummers staan enkel in de exif, maar je moet wel weten waar en het is niet gegarandeerd dat ieder merk dit doet. Maar voor zover mij momenteel gekend, is dit zo bij SOny, FUjifilm, Nikon en Canon.
    Bij bepaalde staat er zelfs het serienummer in van Adobe, ... en wat je allemaal hebt uitgespookt met laaitroem en fotosop met data en al .... Kwestie van exifs te lezen en vooral te weten hoe je ze volledig kan en moet lezen en hoe de data moet interpreteren en gebruiken ...
    Net wat ik bedoel Wim
    Iemand die in gestolen fotomateriaal doet zal je niet de exif gegevens geven

    En volgens mijn weten geeft Canon niet het aantal clicks weer in de exif, vandaar ook mijn vraag, zou makkelijk zijn voor Canon users indien je script daarvoor zou werken
    Dat al de rest wordt opgeslagen in de exif wist ik al maar die aantal clicks is toch een probleem

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #17
      Re: Fototas gestolen

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Net wat ik bedoel Wim
      Iemand die in gestolen fotomateriaal doet zal je niet de exif gegevens geven
      Weet ik nog zo niet. Dikwijls ook gewoon jatten en verkopen wat ze herkennen. Zou me al verwonderen als die meer van de exif weten dan wat windows laat zien als je properties klikt. En of ze zelfs dat doen twijfel ik aan.

      Comment


      • #18
        Re: Fototas gestolen

        Met het draadje over gestolen materiaal eens te bekijken ga ik toch eens de serienummers van mijn materiaal noteren. Vergeleken met wat ik daar lees is het allemaal maar eenvoudig goedkoop spul maar ik zou het toch niet graag missen.

        Comment


        • #19
          Re: Fototas gestolen

          Nooit never een tas van boven leggen in de trein. Ik zou alles op mijn schoot houden, armen erom heen en geen seconde uit het oog verliezen. Stel je voor dat je in slaap valt en dat alles weg is ondertussen. In ieder geval hoop ik van harte dat je het kan recupereren.
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

          Comment


          • #20
            Re: Fototas gestolen

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Net wat ik bedoel Wim
            Iemand die in gestolen fotomateriaal doet zal je niet de exif gegevens geven

            En volgens mijn weten geeft Canon niet het aantal clicks weer in de exif, vandaar ook mijn vraag, zou makkelijk zijn voor Canon users indien je script daarvoor zou werken
            Dat al de rest wordt opgeslagen in de exif wist ik al maar die aantal clicks is toch een probleem

            grts
            Sieg
            Sieg,Stuur me eens een RAW, of RC2 op aub en een jpg, beiden door je toestel genomen. Ik zal effen zien.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #21
              Re: Fototas gestolen

              Canon neemt de serialnummer van het toestel op in de EXIF.

              Zie onderaan bij: Camera Body No. 023023004711
              Last edited by Rogier; 18 februari 2019, 17:32.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #22
                Re: Fototas gestolen

                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                Canon neemt de serialnummer van het toestel op in de EXIF.

                Zie onderaan bij: Camera Body No. 023023004711
                Uiteraard Rogier, dat doet elk merk, lijkt me logisch toch

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #23
                  Re: Fototas gestolen

                  Ik heb daarvoor materiaal gekocht bij de AS-adventure... Veel hoeft dat niet te kosten om ze lang genoeg bezig te houden - en vooral uw gerief permanent te bewaken (u haakt het gewoon vast aan en rond uw lichaam).

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fototas gestolen

                    Da's een van mijn volgende aankopen! Nu ja, na een nieuwe camera, niet onbelangrijk...

                    Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                    Nooit never een tas van boven leggen in de trein. Ik zou alles op mijn schoot houden, armen erom heen en geen seconde uit het oog verliezen. Stel je voor dat je in slaap valt en dat alles weg is ondertussen. In ieder geval hoop ik van harte dat je het kan recupereren.
                    Nu zou ik dat ook niet snel meer doen... Ik was niet van plan in slaap te vallen, heb ik ook niet gedaan. Probleem was dat ik 2 tassen bij me had. Ik kon ze niet alletwee op mijn schoot houden en naast me zetten ging ook niet want daar zat iemand. Ja, 1 tussen mijn benen proppen had gekund, maar dan was het wel 2 uur oncomfortabel zitten. Zeker met die kleine plaatsen en flut klaptafeltjes. Maar goed, had ik dat maar gedaan inderdaad....

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fototas gestolen

                      Oorspronkelijk geplaatst door ESR Bekijk bericht
                      Afgelopen vrijdag is in de trein Oostende-Leuven mijn fototas gestolen. Camera (D7000), 4 lenzen, filters, alles verdwenen onder mijn neus... Ik heb uiteraard bij zowel de NMBS als de politie aangifte gedaan en de serienummers die ik kon achterhalen doorgegeven. Ik heb een lijstje gemaakt met alles wat erin zat en ik schrok zelf van wat voor waarde je allemaal in zo'n tas kan hebben... Is er iemand met een idee wat ik nog zou kunnen? Ik vrees dat ik er nooit meer iets van terug zal zien, maar toch.
                      Niet mijn beste weekend geweest...
                      Bedankt.
                      misschien moet je op facebook eens reageren.
                      daar is een oproep voor een fotograaf die materiaal kwijt is.
                      Men heeft het wel over 2 tassen, maar je weet nooit.


                      Op zoek naar fotograaf die onlangs in Belgie twee cameratassen met inhoud is kwijt geraakt (gestolen)????

                      [BERICHT LIKEN SVP zodat het goed zichtbaar is op Facebook]
                      Link --> oproep op facebook

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fototas gestolen

                        Bedankt voor de tip! Inderdaad gaat het over 2 tassen, maar heb toch even gereageerd. Ik laat iets weten.

                        Comment

                        Working...
                        X