Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's verkopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's verkopen?

    Op de pagina met links is onder meer deze : http://verkoophierjefoto.web-log.nl/

    Ik heb niet direct ambities, maar ik had toch graag geweten of hier iemand al foto's verkocht heeft via deze (of een andere) website.

    Op de website wordt alles zo eenvoudig voorgesteld, maar of het nu echt werkt?

  • #2
    Re: Foto's verkopen?

    *kickje*

    ik heb hierover een artikel gelezen in de laatste zoom magazine
    blijkt te werken voor een klein centje bij...

    Comment


    • #3
      Re: Foto's verkopen?

      Lijkt me wel erg leuk. Ik zou het allesinds wel doen, moest ik digitale camera hebben en mooie foto's kan maken. Stel je voor dat je de prijs van je camera terugverdiend, dan kun je via je hobby je hobby blijven financieren.
      http://kasper.photography & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Foto's verkopen?

        Je camera terugverdienen?? Dan ga je HEEL veel foto's moeten verkopen denk ik Per foto 20-100 dollarcent!
        http://Tacha.Fotopic.net
        Canon eos 400D, 2 kitlensjes, Canon EFS 60mm f/2.8 Macro USM, Canon 1.8/50 EF II & Canon Speedlite 430EX

        Comment


        • #5
          Re: Foto's verkopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Bengelke
          Je camera terugverdienen?? Dan ga je HEEL veel foto's moeten verkopen denk ik Per foto 20-100 dollarcent!
          Ja, maar zoals er staat kan een goeie foto verschillende keren verkocht worden. Was natuurlijk beetje overdreven van mij hé . Misschien dan een geheugenkaartje
          http://kasper.photography & Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Foto's verkopen?

            Ik wil hier toch graag ook mijn mening over geven. Ik heb zelf in het verleden ook overwogen (en nu nog steeds) om foto's te gaan verkopen via zo'n stock fotografie sites.

            Een van de zaken die ik ontdekte toen ik me aan het informeren was, is dat natuurlijk iedereen die foto's kan kopen. Dat betekend dat ook magazines daar soms gaan zoeken naar afbeeldingen voor advertenties of artikels. Een van de verhalen die ik toen las ging over een jonge man uit Nederland die enkele foto's zo aangeboden had. Een magazine heeft de rechten op de foto gekocht via de stock-site en er een hele promotie-campagne mee uitgewerkt. Mooi zou je denken...maar voor die campagne heeft de fotograaf zelf maar enkele euro's ontvangen, en op de campagne stond zijn naam ntl ook nergens vermeld.

            Wat ik dus wil zeggen is dat je via dit soort sites risico loopt dat je foto's worden overgekocht voor een héél klein bedrag, en ze daarna in grote reclames of zo gebruikt gaan worden zonder dat jij er krediet voor krijgt. Ik zou het persoonlijk heel jammer vinden moest ik mijn mooiste foto door heel het land zien hangen op advertentie-borden, terwijl ik weet dat ik er maar een euro voor gekregen heb en niemand ooit zal weten da ik die foto gemaakt had.

            Als je dus aan stock-fotografie wil beginnen zou ik dus toch maar eens goed nadenken over wat er met je foto's gebeurt. Lees zeker ook goed de overeenkomsten die je maakt met zo'n sites. Dan weet je waar je aan begint. Als ik ooit zelf aan stock-fotografie begin om wat geld te verdienen, dan ga ik toch apart foto's gaan maken om te verkopen. Mijn beste foto's hou ik mooi voor mijzelf.
            http://www.nicolaslammens.be - mijn persoonlijke foto-website

            Comment


            • #7
              Re: Foto's verkopen?

              met het risico dat juist die foto een hit wordt en je er toch nog naast zit, maaaar je heb dan gelukkig nog je mooiste opname.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Foto's verkopen?

                ik doe aan stockverkoop (shutterstock);
                moet zeggen,ik ben er content van,ik verdien wel niet de wereld,maar soms heb je wel eens een maandje van 150€.
                nu,je mooiste foto's..tja.. wat ben je met je mooiste foto als ie toch op je HD blijft staan en niemand hem ziet,behalve dan hier op BD.

                ik verkoop ze liever
                sommige foto's zijn al meer dan 400 keer gedownload...verdien je er toch nog een beetje aan.
                website: www.stijnboelens.com

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's verkopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door sm00keh
                  ik doe aan stockverkoop (shutterstock);
                  moet zeggen,ik ben er content van,ik verdien wel niet de wereld,maar soms heb je wel eens een maandje van 150€
                  Hey, dat blijkt dan toch nog de moeite blijkbaar ...
                  Hoeveel foto's heb je zoal te koop staan via die site?
                  ('t is maar om en gedacht te hebben hoeveel je er nodig hebt om iets deftig te verdienen)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's verkopen?

                    zoals aangehaald:

                    wordt er 1 foto één keer verkocht voor 1 euro (wat al veel is) aan een groot merk. deze maken daar dan een grootste reclamecampagne mee.. ik zou me niet lekker voelen.
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's verkopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                      wordt er 1 foto één keer verkocht voor 1 euro (wat al veel is) aan een groot merk. deze maken daar dan een grootste reclamecampagne mee.. ik zou me niet lekker voelen.
                      Als je de rechten op je foto niet verliest, kan je alsnog gaan "stoefen" met je foto, toch? Akkoord, je loopt heel wat geld mis, maar zonder die site zou je zelfs die ene euro niet gehad hebben (geldt uiteraard niet voor die enkelingen die wél de weg kennen ).

                      Versta mij goed: ik zie het op dit ogenblik helemaal niet zitten om mijn weinige foto's op zo'n site te gaan verkopen, maar het lijkt me wel een leuke opstap ... als je de rechten niet kwijtspeelt natuurlijk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's verkopen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                        wordt er 1 foto één keer verkocht voor 1 euro (wat al veel is) aan een groot merk. deze maken daar dan een grootste reclamecampagne mee.. ik zou me niet lekker voelen.
                        Nogal paranaoide m.i.. Alsof een groot merk tijd zou gaan steken in het nazoeken van amateur-stock voor een grootse reclamecampagne...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's verkopen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                          Nogal paranaoide m.i.. Alsof een groot merk tijd zou gaan steken in het nazoeken van amateur-stock voor een grootse reclamecampagne...
                          paranoia?
                          amateur?
                          neen neen

                          besef je wat je doet? je geeft je foto's vrij voor een paar luttele euros. als een blad naar je komt dan zou je tussen de 10 en 25 euro vragen. maar bij zo'n service zet je veel foto's onlnie voor amper een paar duizenden centen?

                          grote bedrijven gaan zelfs nog verder. ze organiseren fotowedstrijden en halen op die manier gratische rechtenvrije foto's binnen.

                          het is natuurlijk persoonlijk hee. dan heb ik liever dat men naar mij komt
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's verkopen?

                            Iemand ervaring met deze http://www.fotoverkoop.nl/index.php?page=index ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's verkopen?

                              Ik heb ook eerst lang getwijfeld of ik foto's zou verkopen.. Maar goed, nu staan m'n foto's op een paar dvd's en m'n harde schijf. En dan doen ze helemaal niks. Ik herbekijk ze amper en op m'n site brengen ze ook niet op. Dus vorig jaar rond deze periode besloten om toch maar eens te proberen. heb toen via dreamstime.com een 30-tal foto's geupload. En heb er toch geen spijt van. Nu helemaal niet meer in die zin, ze hebben verschillende soorten licenties. Dus op het moment dat er een agentschap jouw foto wil gebruiken voor een campagne zijn ze in principe verplicht om je foto op te kopen. En als ze zo'n foto opkopen... wel het minimumbedrag is 350$ Maar dat bedrag kan je zonder probleem hoger optrekken (je krijgt er wel maar een 60% van als ik me niet vergis) Zo zijn er verder ook licenties voor grote oplage etc. Kortom.. ik heb er geen spijt van dat ik een deel van m'n foto's daar zet.

                              Comment

                              Working...
                              X