Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's op tablet plaatsen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's op tablet plaatsen.

    Hallo allemaal,

    Al een 15 tal jaar laat ik mijn mooiste foto's nog altijd afmaken om in een fotoalbum te steken met resultaat dat ik zeker al een 20 fotoalbums in de kast heb staan en dit volgens mijn vrouw niet zo veder kan of we moeten een kast bijzetten.

    Mijn foto's heb ik ook nog op de laptop (waar deze bewerkt worden) en op een externe hd staan (als back-up).

    Nu kwam ik op het idee om mijn mooiste foto's (die ik vroeger deed afmaken) iedere keer op een geheugenkaartje te laden zodat ik de foto's op de tablet kan zetten.
    Zo zou ik de foto's gemakkelijk kunnen tonen aan vrienden en familie alsook eens op het gemak in de zetel de foto's kunnen bekijken.

    Zijn er nog mensen op het forum die dit doen of is dit niet aan te raden?

    Momenteel werken we met een Samsung Tab3 en we hebben zojuist een I pad (4e generatie) besteld. Maar de I pad zal moeilijk worden denk ik om foto's op te plaatsen (niet compatibel met Windows)?

    Dank u voor het lezen en eventuele reacties en bedenkingen!
    Canon

  • #2
    Re: Foto's op tablet plaatsen.

    Zelf doe ik dat via dropbox (uploaden via de pc, downloaden via de tablet).

    Comment


    • #3
      Re: Foto's op tablet plaatsen.

      Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
      Hallo allemaal,

      Al een 15 tal jaar laat ik mijn mooiste foto's nog altijd afmaken om in een fotoalbum te steken met resultaat dat ik zeker al een 20 fotoalbums in de kast heb staan en dit volgens mijn vrouw niet zo veder kan of we moeten een kast bijzetten.

      Mijn foto's heb ik ook nog op de laptop (waar deze bewerkt worden) en op een externe hd staan (als back-up).

      Nu kwam ik op het idee om mijn mooiste foto's (die ik vroeger deed afmaken) iedere keer op een geheugenkaartje te laden zodat ik de foto's op de tablet kan zetten.
      Zo zou ik de foto's gemakkelijk kunnen tonen aan vrienden en familie alsook eens op het gemak in de zetel de foto's kunnen bekijken.

      Zijn er nog mensen op het forum die dit doen of is dit niet aan te raden?

      Momenteel werken we met een Samsung Tab3 en we hebben zojuist een I pad (4e generatie) besteld. Maar de I pad zal moeilijk worden denk ik om foto's op te plaatsen (niet compatibel met Windows)?

      Dank u voor het lezen en eventuele reacties en bedenkingen!
      het kan zijn dan ik het mis op heb, maar beide tablets hebben toch geen externe geheugenkaart-slot? Dus je zal je foto's naar je intern geheugen moeten uploaden.
      Ik denk wel dat je Samsung OTG ondersteunt (ga je eens in je manual moeten checken), dan kan je eventueel wel een OTG USB stick of kabel aansluiten.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's op tablet plaatsen.

        bij de samsung tab 2 kun je een geheugenkaartje gebruiken,
        via dropbox gaat ook
        heb dit ook al gedaan en dat werkt plezant, swipen ipv bladeren
        + de mooie beeldkwaliteit van het scherm tov een scherm van een laptop
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Foto's op tablet plaatsen.

          Ik doe dit allemaal via Dropbox op zowel iPad als Samsung Galaxy Tab 4... werkt heel eenvoudig
          Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
          Mijn fotoalbums

          Comment


          • #6
            Re: Foto's op tablet plaatsen.

            Bedankt voor de reacties allemaal!

            Mijn Samsung Tab 3 heeft inderdaad ook een geheugenkaartslot (micro SD).
            Dropbox moet ik nog even bekijken, dit heb ik nog nooit gedaan.

            Als ik de foto's via de geheugenkaart voor de Samsung of dropbox (voor de IPad want deze heeft geen geheugenkaartslot) inlaad op de IPad ga ik deze bestanden dan kunnen openen?
            Want volgens een collega gaat de Samsung (Android) meer compatibel zijn dan de IPad.
            Canon

            Comment


            • #7
              Re: Foto's op tablet plaatsen.

              Je iPad kan evengoed jpg openen als een Android. Anders zou zo'n iPad pas helemaal zielig zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Foto's op tablet plaatsen.

                Ah, bedankt!
                Ik ben nog niet zou vertrouwd met een IPad en Apple.

                Maar liever zou ik de foto's niet in het geheugen zetten van de tablet maar werken met een geheugenkaartje of usb.
                Voor de Samsung is dit geen probleem (geheugenkaartlezer aanwezig) maar voor de IPad ga ik een extra kabel nodig hebben naar usb of kaartslot denk ik?
                Canon

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's op tablet plaatsen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
                  Ah, bedankt!
                  Ik ben nog niet zou vertrouwd met een IPad en Apple.

                  Maar liever zou ik de foto's niet in het geheugen zetten van de tablet maar werken met een geheugenkaartje of usb.
                  Voor de Samsung is dit geen probleem (geheugenkaartlezer aanwezig) maar voor de IPad ga ik een extra kabel nodig hebben naar usb of kaartslot denk ik?
                  USB adapter werkt niet op mijn Ipad air (128GB) SD kaart adapter daarentegen werkt prima.
                  Reden weet ik niet, maar ik vermoed dat de stroomopname bij USB er iets mee te maken heeft.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's op tablet plaatsen.

                    Bedankt voor uw reactie!!!
                    Inmiddels heb ik beslist om de Samsung te gebruiken voor de fotoalbum omdat het toch eenvoudiger is om het ingewerkte geheugenkaartslot te gebruiken.
                    Daar ik mijn foto's liever niet bewaar op het net ga ik micro sd kaartjes gebruiken.
                    Bedankt voor de info allemaal!!!
                    Canon

                    Comment

                    Working...
                    X