Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's op cd laten zetten, een ramp

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's op cd laten zetten, een ramp

    hoi allemaal, nu ik tijdelijk nog zonder digitaalfototoestel zit ben ik op vakantie getrokken met mijn oude analoge camera en heb er enkele filmpjes mee vol geschoten, uit gemakzucht liet ik de foto's op papier en op cd zetten via elka color, nu blijkt dat deze op papier van zeer goede kwaliteit zijn, maar de foto's op cd niet om aan te zien zijn, zeer onscherp,zeeeeeer veel ruis, en een grote kleur afwijking, heeft er iemand van jullie ook al zo'n ervaring gehad, of blijkt dit normaal te zijn, zo ja dan was dit de eerste en de laatste keer dat ik foto's op cd liet zetten.
    ik heb ze alle flink moeten nabewerken om toch een beetje toonbaar te maken, ik vind het zelf wel jammer om ze zo te moeten presenteren maar ja beter dan niets.
    de foto's vind je op onderstaande url, maar verwacht er niet teveel van.

    alvast bedankt voor je reactie... digiron

  • #2
    Hi digiron,

    Ik heb laatst voor de school van de kinderen een aantal foto's op pbase moeten zetten van een AH-foto CD. De resolutie was maar amper voldoende voor een fatsoenlijk print, (1500x1000 pixels), en ze bevatten onfatsoenlijk veel ruis. Nog slechter dan een huis, tuin en keukenscan van een afgedrukte foto. En weet je wat het strafste van al was?
    Er zit een viewer bij die automatisch een slideshow opstart, en wat denk je: alle foto's staan ONDERSTEBOVEN op de CD. Vind je het geen giller?
    Toen ik de eigenaar van de cd vroeg of hij dat niet gezien had zei hij: "ja, ik vond het ook al zo vreemd dat in het (tijdelijke) online album alle foto's ondersteboven stonden...".
    Je staat dus niet alleen in je miserie ...
    Dat ze daarmee wegkomen snap ik dus niet.

    Groetjes
    Danielle

    Comment


    • #3
      Digiron,

      Enkele jaartjes geleden heb ik ook eens een filmrolletje laten afdrukken en tegelijkertijd op CD laten zetten. Zoals bij jezelf waren de foto's goed afgedrukt maar het resultaat op CD was erbarmelijk slecht van kwaliteit. Het was naar ik meen bij Blokker dat ik toen het rolletje had binnengebracht. De foto's zijn toonbaar maar de CD beeldjes heb ik alléén maar getoond om de slechte kwaliteit te demonstreren en dus helemaal niet om met de fotos te pronken.
      Misschien kan je je negatieven (laten) inscannen...

      Groetjes, Suske
      Mijn plaatjes op 500px...

      Comment


      • #4
        momenteel zit ik ook tijdelijk (veel te lang) en dus ook even chemisch te fotograferen, en omdat ik het digitaal zo gewend ben laat ik ze bij de fotograaf ook altijd op CD branden.

        de resultaten van de kodak photoCD die ik krijg zijn bevredigend: heel scherp, corecte kleuren maar slechts de resolutie van een 1.3MP camera

        als ik echter met mijn agfa 1200dpi scanner met functie om negatieven te scannen zelf aan het werk ga, krijg ik het nauwlijks beter, maar heb wel veel meer werk. zolang ik nu nog chemisch blijf fotograferen zal ik steevast een fotocd blijven vragen aan de fotograaf.

        Comment


        • #5
          Zoals Visio het al aangeeft: gaat bij een fotograaf, laat het op Kodak photocd zetten.... Of kopen jullie ook een kleerkast bij den beenhouwer ?!!!?

          Comment


          • #6
            hallo flurk,
            de mijne zijn nochtans onwikkeld bij action shop en deze werken met elka color, of deze nu even goed is als een kodak photocd weet ik verder niet.

            digiron

            Comment


            • #7
              Aha, welkom thuis digiron !
              Spijtig dat het hotel je niet bevallen is, maar voor het overige heb je je toch geamuseerd denk ik (hoop ik )

              I.v.m. foto's op cd > ik had een heleboel filmpjes laten ontwikkelen bij ActionShop en op cd laten zetten... kwaliteit is zeker bevredigend, maar uiteraard niet zo helder/scherp als digitale foto's... af en toe treedt er wel eens kleurverschil op, maar dat was toch minimaal... een goed vb. : kijk eens op onze pagina 'DESERT' onderaan, die foto's van die kamelen... eentje ervan is genomen met de EOS700 en de andere met de S10 (digitaal)... je ziet het verschil goed, vind ik... de cd'tjes zelf waren ok, er zit een FujiFilm Viewer op (maar die gebruik ik niet) en van 15 cd'tjes heb ik er slechts eentje moeten terugdoen omdat 4 foto's niet leesbaar waren... vervangen zonder probleem en nu werkt het...
              Jan
              www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

              Comment


              • #8
                Digiron,

                Bij mij hetzelfde met de foto's van de afgelopen vakatie, echter ik kreeg de cd's er gratis bijgeleverd, dus om daarover nu te gaan klagen leek me niet zo kies.

                Jan
                You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  hallo jan, Turkije was me dit keer ook weer zeer bevallen,en kijken al uit naar de volgende terugreis.
                  wat het kleurverschil betreft bij jou kamelen, dit bedoelde ik dus, maar bij mij komt de opname uit dezelfe camera en toch dat grote verschil tussen op cd en papier, dit zou men eventueel kunnen verhelpen, maar de grove korel (ruis) zou te wijten zijn aan de 200 iso film die ik gebruikte en voor foto's op cd te plaatsen beter een 100 iso had gebruikt.
                  jongens wat mis ik mijn digitalecamera hopelijk kan ik vlug men nieuwe kopen.
                  nogmaals dank aan iedereen voor je reactie.

                  digiron

                  Comment

                  Working...
                  X