Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's maken van video opname

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's maken van video opname

    Ik ben net terug van een reis door Argentinië waar ik oa ben gaan skydiven. Men heeft er een video van gemaakt. Ik heb wel effen tijd nodig gehad om die video op mijn computer te kunnen afspelen. Uiteindelijk is het gelukt met het programma Power DVD (met windows media player lukte het niet)
    Als ik via verkenner ga kijken zie ik een map met de naam MPEG 2. Als ik hierop klik kom ik in een bestand AVSEQ01.
    Ik zou van mijn reis graag een fotoalbum laten maken bij fotobuch en had natuurlijk ook graag foto's van deze skydive. Is het mogelijk om van enkele beelden een foto te maken. Bestaat hier een programma voor of moet ik dit via een fotograaf laten doen. En hoe leg ik eventueel aan een fotograaf uit van welke beelden ik een foto wil ?

    Alvast bedankt,

    Domi

  • #2
    Re: Foto's maken van video opname

    Je kunt toch met het programma zelf een schermafdruk maken :
    "Screen snapshots can be captured with a user-defined aspect ratio and saved as a bmp, jpg, gif or png file, as wallpaper or to the clipboard"

    Comment


    • #3
      Re: Foto's maken van video opname

      als je een stillstaand beeld uit een video wilt als foto gebruiken, dan moet je wel enkele zaken weten:

      digitale video in PAL is 720x576 pixels als resolutie (da's al niet bijster veel)

      video wordt in ons PAL systeem opgebouwd uit 25 beelden per seconde, en elk beeld wordt interlaced opgebouwd zodat de even beeldlijnen en de oneven beeldlijnen afwisselend getoond worden. In praktijk heb je dus 50x per seconde een half beeld. Bij een snelle beweging kan er al verschil zitten tussen de eerste beeldhelft en de tweede beeldhelft, waardoor er flikker of beweging in je stilstaand beeld komt die je niet ziet als de video gewoon afspeelt.

      Als oplossing kan je in Photoshop de filter "deinterlace" toepassen, waarbij de weggegooide beeldhelft wordt geïnterpolleerd. mits enig scherpteverlies kan je dan een kleine foto uit je video halen die bruikbaar is voor internet, of voor zeer kleine afdrukken

      Comment


      • #4
        Re: Foto's maken van video opname

        Als je iemand kent die videofilmen als hobby heeft:

        Die Bv: werkt met Premiére, laat je je film capturen, op zijn systeem
        hij kan dan snapshots maken van het beeld waarvan je een foto wil.
        Deze importeer je in Ps, gebruik Filter > vervagen,
        bewegingsonscherpte op 90° + 1 pixel.
        Ik zelf werk met Avid Liquid en heb goede resultaten, foto's hebben
        uiteraard een resolutie van 720*576 .

        Comment


        • #5
          Re: Foto's maken van video opname

          Met het montage programma Adobe premiere is het geen enkelprobleem om videobeeldtjes te exporteren naar Photoshop om ze daar verder te bewerken en te optimaliseren. Je moet er zeker enige ervaring mee hebben. Voor het gebruik op internet hebben ze voldoende kwaliteit. Kijk op de volgende link waar enkele beeldjes van onze film staan. http://www.vogelopvang.com/prikkeldraad.html

          Comment

          Working...
          X