Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's laten afdrukken.... waar ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's laten afdrukken.... waar ?

    Hallo,

    Ik heb gisteren een pakket van 700 foto's gedrukt thuis ontvangen van PHOTO.COM.
    De snelheid en service zijn ok, maar de kwaliteit minder:

    1. te donker
    2. flauwe kleuren
    3. kleuren kloppen niet helemaal: rood ziet er uit als roze.

    Wat zijn jullie bevindingen ?
    Welke foto-drukkers gebruiken jullie ?
    Hoe zit het met de prijzen (deze zijn wel ok bij photo.com).

    greetz,
    Tom.
    Nikonian

  • #2
    Re: Foto's laten afdrukken.... waar ?

    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=116329
    Zie ook speciaal reactie 5 in bovenvermelde topic.

    Comment


    • #3
      Re: Foto's laten afdrukken.... waar ?



      prima prijs/kwaliteit

      bestel daar vooral A4's
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Re: Foto's laten afdrukken.... waar ?

        Misschien iets te laat, maar je kan Photoshop instellen op het kleurprofiel dat foto.com gebruikt. Ik heb eens gemaild en in keurig nederlands doorgekregen op welke machine enzo... ze drukken.
        Ik heb dan PS ingesteld op dat profiel. (Heb PS CS2, weet dus niet echt of het ook in een eerder versie van PS voorzien is.) Ze werken met Fuji Film Frontier Print PD ver1.0. Ik had gemerkt dat er iets meer bruin-warme filter en wat minder contrast te zien was tov van mijn originele bewerkte foto's in PS. Dus nu werk ik ze bij in PS op hun schema en zijn ze goed als er moet gedrukt worden.

        Om het profiel in te stellen, kan je voor de betrokken foto op menu "Bewerken" klikken en daarna "profiel toewijzen". In pincipe staat daar sRGB....... Ik heb dan een tijdelijk profiel aangemaakt met FF Frontier ..... en dat werkt.

        Veel afdrukcentrales werken met een filter. Mijn collega had ietes naar Pixum verstuurd en die zogenaamde zw/w vergroting zag er helemaal niet zw/w uit maar een soort tritone. En dat was niet de bedoeling.


        Succes
        patrick
        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's laten afdrukken.... waar ?

          ZW is overal tricky

          sommigen zweren bij zelf printen voor ZW
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            Re: Foto's laten afdrukken.... waar ?

            Oorspronkelijk geplaatst door TomLambrechts
            Hallo,

            Ik heb gisteren een pakket van 700 foto's gedrukt thuis ontvangen van PHOTO.COM.
            De snelheid en service zijn ok, maar de kwaliteit minder:

            1. te donker
            2. flauwe kleuren
            3. kleuren kloppen niet helemaal: rood ziet er uit als roze.

            Wat zijn jullie bevindingen ?
            Welke foto-drukkers gebruiken jullie ?
            Hoe zit het met de prijzen (deze zijn wel ok bij photo.com).

            greetz,
            Tom.
            Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je scherm goed gekalibreerd is, en je ook het juiste kleurprofiel gebruikt.
            Ik heb ook al veel foto's gezien die bij foto.com afgedrukt waren, en de kwaliteit was zeker meer dan ok. Ik denk dus niet dat het bij de afdrukcentrale ligt, maar bij de instellingen op jouw pc.
            Fotolog -DevLog

            Comment


            • #7
              Re: Foto's laten afdrukken.... waar ?

              logisch dat zwart - wit bij online fotodienst niet echt goed is . Wordt afgedrukt op fotopapier dat kleurpapier is . Zwart wordt dus gemaakt door een cominatie van geel - cyaan en magenta. Zwart wordt hierdoor nooit mooi echt zwart ( altijd wat bruinig )
              Nikon D70 en Nikon Coolpix 8700 / 18-70DX / 70-300 / Nikkor Macro 105 / SB600

              Comment


              • #8
                Re: Foto's laten afdrukken.... waar ?

                whoami, ik denk niet dat het aan mijn scherm/kleurenprofiel ligt.
                Als ik de foto op andere pc's/schermen zie, dan is die perfect... alleen afgedrukt bij foto.com laat hij te wensen over.

                nice try ;-)
                Nikonian

                Comment

                Working...
                X