Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's bewaren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's bewaren

    Hallo,

    Ik ben een beginner qua fotografie, maar had een vraag ivm het bewaren van zelf geprinte foto's.

    Ik weet dat de kleuren snel verbleken en flets worden na een tijd. Kan ik deze foto's behandelen met een of ander produkt zodat ze toch een tijdje langer mooi blijven?

    graag hier een antwoord, want ik vind bitter weinig op het www

    groetjes
    luc

  • #2
    Re: Foto's bewaren

    In het subforum fotodiscussie gaat het om het beoordelen van een foto. Dat is hier niet het geval, vandaar de verplaatsing naar het subforum algemeen.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: Foto's bewaren

      Wanneer je de beelden afsluit van de omgeving is er omzeggens geen terugloop te bemerken. Ik heb dit probleem opgelost door gebruik te maken van een map die nog wel eens door verkopers en handelsreizigers gebruikt worden om hun produkten in te tonen aan de klanten. Het zijn mappen in zwart plastiek en ingebonden doorzichtige pochetten zijn aanwezig. Het is dus geen losbladig systeem. Er zijn verschillende formaten maar om tot een zekere standaard te komen koos in voor een map die een karton van 30 x 40 cm kan bevatten. Ik plaats al de foto's voor de club op een zwart karton van 300 gram en het zijn deze vellen die ik dan kan onderbrengen is deze presentatiemap. De standaard komt dan weer terug boven al mijn beelden worden geprint op een 1/2 vel A3+ en zijn dus 21.5 op 32.3 cm, dit geeft een mooie vulling op een 30 x 40 karton en voor salons heb ik dan uitgesneden passe-partout's in 40 X 50 die uitgesneden zijn voor dit formaat te gebruiken steeds in de portret orientatie. Zo heb ik een systeem dat in alle omstandigheden kan dienen zonder dat een herdruk nodig is.

      My2cents, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Foto's bewaren

        Een goede houdbaarheid begint bij het gebruik van goede materialen. Afdrukken met een inkjetprinter kunnen snel verbleken, maar als je de juiste papiersoort en de juiste inktsoort gebruikt zijn ze achter glas (of in het donker) heel erg lang goed te houden. Een afdruk op topkwaliteit Hewlett-Packard-papier met dito Hewlett-Packard-inkt is (als ik me niet vergis) 82 jaar te bewaren.

        Dat zal voor de meeste mensen lang genoeg zijn.

        Groeten, Miriam

        Comment


        • #5
          Re: Foto's bewaren

          Je kan natuurlijk ook opteren voor een printer met pigment inkten, zoals een Epson 2100. Deze inkten zijn veel minder gevoelig aan verkleuring.

          Comment


          • #6
            Re: Foto's bewaren

            Ok, thx voor jullie reacties.

            Comment

            Working...
            X