Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's

    Beste

    Ik zou graag paar foto's laten afdrukken, en ben al enige tijd op zoek naar een lijstje waar er staat de passe partout maar en voor welke foto dit bedoeld is

    omdat ik echt niet weet als je een passe partout van 50*70 hebt, voor welke fotomaat dit bedoeld is.

    Welk formaat zou het handigst zijn om op te hangen in eigen huis?

    40*60 of 50*70??

    Zou dit professioneel willen laten afdrukken dat het perfect is hoe ik het wil.

    iemand tips voor de regio Brugge, Roeselare, Kortrijk om te laten afdrukken en inkaderen?

    alvast bedankt.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Foto's

    over waar af te drukken kan ik je niks zeggen. Maar over de PP wel.

    Als je wil steek je een 10*15 foto in een PP (passe partout) van 50*70
    echte regels zijn er niet, maar over het algemeen wordt een bovenrand van 7 cm als mooi beschouwd, best moet je dan onderaan iets meer over hebben (dus minstens 8 cm) aan beide zijkanten mag het iets minder zijn, maar pas op met minder dan 4 cm, dan oogt het erg smal.
    Let op, dit zijn richtlijnen voor een 50*60 kader.
    Bij kleinere kaders mogen de randen ook iets kleiner, hier hangt een 30*40 met 5 cm boven en 6 cm onderrand en ongeveer 5 aan de zijkanten
    30*40 is een mooi formaat voor gewone foto's (familie, kinderen, klein-kinderen...) hang je er zo drie aan je muur dan oogt het niet te zwaar.
    Moet je foto wat meer opvallen dan vind ik 50*60 een betere keuze

    Succes ermee!!

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Foto's

      Het is de bedoeling om in huis paar foto's te hangen alsook in de bureau maar twijfel over de groote van kader. Het zijn meestal landschappen Enzo... Wat zouden jullie aanraden dan van groote?

      Bedank allesins
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
        Het is de bedoeling om in huis paar foto's te hangen alsook in de bureau maar twijfel over de groote van kader. Het zijn meestal landschappen Enzo... Wat zouden jullie aanraden dan van groote?
        Dat is lastig voor ons om dat te beslissen voor jou. Alles is afhankelijk van je huidige inrichting , lengte en hoogte van de muren , vrije ruimte, hoeveel je er wil hangen, je persoonlijke voorkeur (of die van je partner), wat je wil hangen (landschap, portret ( van kind(eren) bvb) ...... das puur persoonlijk goesting volgens mij.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's

          Het is natuurlijk afhankelijk van het interieur, maar er zijn ook verschillende methodes om afdrukken te laten maken die niet in een kader moeten (achter Acrylglas, Canvas, Dobond, aluminium...).
          Dan wordt de foto gewoon tot tegen de randjes afgedrukt, zonder passe partout.

          Je kan de foto ook zelf een rand geven in een fotobewerkingsprogramma zoals dit voorbeeld.

          De rand rond deze foto is zo gemaakt dat die de verhoudingen heeft voor een 30 x 40 cm fotokader.
          Het enige dat je dan nog moet doen is de foto opkleven op fotokarton, anders blijft die niet vlak.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Foto's

            AH OK, maar denk toch dat ik voor pass parrout ga. Maar twijfel nu enkel nog over de maat van de kaders 40*60 of 50*70

            Weet niet wat het mooist zou uitkomen bij landschappen

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Het is natuurlijk afhankelijk van het interieur, maar er zijn ook verschillende methodes om afdrukken te laten maken die niet in een kader moeten (achter Acrylglas, Canvas, Dobond, aluminium...).
            Dan wordt de foto gewoon tot tegen de randjes afgedrukt, zonder passe partout.

            Je kan de foto ook zelf een rand geven in een fotobewerkingsprogramma zoals dit voorbeeld.

            De rand rond deze foto is zo gemaakt dat die de verhoudingen heeft voor een 30 x 40 cm fotokader.
            Het enige dat je dan nog moet doen is de foto opkleven op fotokarton, anders blijft die niet vlak.
            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

            Comment


            • #7
              Re: Foto's

              twijfel je aan het formaat? Laat de knutsel-mens in je los, maar gewoon met wat karton of steviger papier 2 "foto's" op het formaat dat je wil, laat de buitenste rand vrij (als zou daar een PP zitten) en teken er iets op, de sint met zijn zwarte pieten of zo, als dat nog mag en hang het eens met een "pritt buddy" of iets dergelijks tegen de muur!! je zal snel zien wat past of niet.

              Voor landschappen zou ik persoonlijk denken hoe groter hoe liever, zeker als het een beeld is met detail en als de foto moet dienen als blikvanger voor de ruimte.
              Natuurlijk als je er een paar wil hangen zoals je zelf zegt dan kan het zijn dat je muur wel erg snel vol hangt met die 50*70 kaders.

              Tom
              De gustibus et coloribus non est disputandum
              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

              Comment

              Working...
              X