Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotopapier verlijmen op triplex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotopapier verlijmen op triplex

    Ik heb een foto verwerkt tot posterformaat (1,33m op 0,93m), en deze zelf afgeprint in stukken op canon pro fotopapier. Het geheel zou ik willen verlijmen op een triplexplaat en afwerken met een glasplaat.

    Welke lijm gebruik ik hiervoor best?
    Groetjes, Jan
    BD0280BE

    Niets kan zo bedrieglijk zijn als een foto...

  • #2
    Re: Fotopapier verlijmen op triplex

    Ik denk dat je met gewone witte houtlijm geen kwaad kunt doen, maar wat ik zeker weet is dat je aan de andere kant van je triplexplaat ook laag moet kleven of je plaat zal serieus kromtrekken.
    D7000 + 28 tot 400mm

    Comment


    • #3
      Re: Fotopapier verlijmen op triplex

      lijm in spuitbus(bijv. tesa lijmspray), en vervolgens aandrukken met een rubberrol lijkt me een goed idee.

      Comment


      • #4
        Re: Fotopapier verlijmen op triplex

        Wij verlijmden vroeger steeds met de gewone witte houtlijm op vezelplaat. Goedkoper dan triplex en trekt zeker niet krom.
        MDF kan een alternatief zijn als je hout zonder structuur wilt. Ook hier geen last van kromtrekken.

        Comment


        • #5
          Re: Fotopapier verlijmen op triplex

          Ok bedankt!

          Heb geopteerd voor multiplex, 5mm dik. Toch wel iets steviger...

          De kans op kromtrekken lijkt me vrijwel nihil aangezien er een glasplaat van 5mm dik wordt tegengezet.
          Groetjes, Jan
          BD0280BE

          Niets kan zo bedrieglijk zijn als een foto...

          Comment


          • #6
            Re: Fotopapier verlijmen op triplex

            De kans op kromtrekken lijkt me vrijwel nihil


            Zou de trekkracht van papier en houtlijn maar niet onderschatten
            Al veel platen vervormd gezien door hetlijmen van stevig papier op meerlagen plex
            Mvg,
            SW
            BD1071BE

            Comment


            • #7
              Re: Fotopapier verlijmen op triplex

              Ik maakte vroeger gebruik van "rubbercement"...
              Was erg handig en kon achteraf van de foto's gehaald worden... Vooral wanneer je delen aan elkaar lijmt en de lijm er komt uitpiepen... Drogen, met de vinger (of vod) overgaan en lijm is foetsie...
              Foto's werden wel op foamboard gekleefd...
              Nikon D200 | Nikon D700 | SB600 | SB910 | Tokina 11-16 | Nikon 18-70 | Nikon 24-70 | Nikon 105 Micro | Nikon 80-200 AF D ED
              http://<span style="color:Navy">www....ions.be</span> - http://<span style="color:Silver">ww...lens.be</span>

              Comment

              Working...
              X