Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotootje "gepikt" ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by dix99
    hallo Luc,

    Beetje rot wat je overkomt - goed dat je hebt gereageerd.

    Laat maar weten als je later wat (nee, ik stuur je daarvoor geen factuur ) hulp zou nodig hebben bij het opstellen van een eventuele reactie.

    Een procedure hiervoor opstarten zal idd wellicht te kostelijk zijn in verhouding tot de eventuele baten...

    En het is waar : het tegenkomen van je foto in één of andere publicatie is idd best leuk, maar daat staat dus tegenover dat ze je investeringen én inspanningen naar waarde - in EURO's dus - moeten weten te schatten.

    Het overnemen van foto's uit een site zonder toestemming te vragen is een bewuste daad - met de bedoeling om op jou rug de kosten te drukken.

    succes !

    Geert Baestaens
    Advocaat

    hallo Geert,

    alvast op voorhand mijn beste dank en waardering voor je bereidwilligheid en hulpvaardigheid.
    groeten, Luc

    Comment


    • #47
      Voor de geďnteresseerden : pdf-file van de Auteurswet is te vinden op http://www.reprobel.be/nl/download/AW%2030%20JUNI%201994%20NL.pdf
      Jan
      www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

      Comment


      • #48
        Wel Luc,

        Als de rechtspraak in Belgie hetzelfde is als in Nederland, wel dan vindt iedereen dat je gelijk hebt, maar de rechter zal oordelen, dat de waarheid in het midden ligt.

        Zo je belichting is maar zo zo, je hebt de verkeerde kamera gebruikt, geen toestemming van de renners gevraagd en daarmee ook je rechten als fotograaf verspeeld. Tevens was je vergeten op die dag het roze en niet het witte toillette papier te gebruiken.

        Overigens wel weer een heel fijn gekadreerde opname, je hebt echt een super oog onm de juiste uitsnijdingen te maken,

        jacques.

        Comment


        • #49
          toestemming van de renners.. dit is hier wel niet van toepassing hé.
          echt een klote-opmerking..
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #50
            <font face="Verdana"></font id="Verdana">Hallo BD-ers,

            De auteursrechtelijke problemen zijn voor wat betreft beeld en protretrechten aan de orde van de dag, zo getuigt alleen al deze site (en dit is nog maar het topje van de ijsberg!). Zo als Geert terecht opmerkt wegen de kosten van een procedure vaak niet op tegen de baten. Een kostenveroordeling van de inbreukpleger is in alle gevallen onvoldoende om kosten van rechtsbijstand te dekken. De gedupeerde die beschikt over een rechtsbijstandverzekering kan geluk hebben dat de verzekeraar het vuile werk opknapt, maar ik ken ook gevallen waarin deze verwijst naar de kleine lettertjes in de verzekeringsovereenkomst. Ergo, als rechtszoekende heb je in onderhavige geschillen vaak het nakijken omdat de juridische kennis ontbreekt, dan wel je niet in staat bent die kennis praktisch te vertalen in een krachtige brief.

            Ik vraag mij daarom af of het geen goed idee is om op deze site ruimte te reserveren voor een forum "juridische zaken" en daarin praktische tips op te nemen over de vraag hoe je als gedupeerde een inbreuk op je auteursrecht dient af te handelen? Als daarbij ook nog de mogelijkheid bestaat om briefmodellen op te nemen (die te downloaden zijn) dan kan in beginsel een ieder in het vervolg zelf zijn verhaal halen.

            Niet dat ik de auteursrechtjuristen hun nering wil ontnemen, maar van dit soort bagatel-zaken wordt niemand wijzer en blijven inbreukplegers onverminderd doorgaan. Ik ben daarom als jurist Nederlands recht wel bereid om een bijdrage te leveren. Daar mijn kennis van het Belgisch (proces)recht evenwel beperkt is zou ondersteuning vanuit België welkom zijn. Voorts is het handig indien iemand een overzicht kan verschaffen van de gebruikelijke tarieven in de verschillende landen.

            Edward
            Legal Consulant
            Nikon CP 5700 / 2 x Apacer 256 Mb / blijf oefenen.

            Comment


            • #51
              Sased,

              Dat vind ik nou eens een goed idee.

              Leo

              Comment


              • #52
                Zeker een goed idee!
                We doen een oproep naar de BD-crew...

                "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

                Comment


                • #53
                  Hallo,

                  We zullen de mogelijkheden eens bekijken - maar de helft van de crew zit momenteel in Italië, dus - even geduld.

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #54
                    hallo iedereen,
                    heb uiteraard een paar weken gewacht, maar om één of andere reden hebben de heren van Shimano nog niet gereageerd ; hoog tijd dus om terug zelf in de reaktie te gaan. Heb vandaag opnieuw ( volgend) briefje verstuurd :

                    geachte,
                    betreft : - gebruik/afdruk van mijn foto in de katalogus "Bikegear2003" op blz 7 rechts-onderaan/Vervecken-VanSantvliet
                    - mijn brief van 21.5.2003

                    Ik stel vast dat U het zelf niet nodig vindt op mijn brief te reageren. Hieruit mag ik besluiten dat U dus geen toelating hebt gevraagd en gekregen. Als U het op die manier wilt "spelen", voor mij niet gelaten. Bij deze stel ik U dus in gebreke wegens het niet respekteren van mijn copyright en schending van mijn rechten aangaande de gepubliceerde foto. Wordt op heden overgemaakt aan advokatenbureau.

                    beleefde groeten,

                    L.P.

                    - kopie aan Advokatenbureau ..............
                    - kopie aan Ombudsjan

                    Comment


                    • #55
                      Tja, 't is altijd erg dat het zo ver moet komen hé Luc, maar het is uiteraard je volste recht... jammer dat zo'n firma daar niet op reageert, dat begrijp je toch niet hé !? Succes (en geduld) toegewenst
                      Jan
                      www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

                      Comment


                      • #56
                        JA schandalig eigenlijk.

                        Ik hoop dat je snel een antwoord met een vergoeding krijgt Luc en eigenlijk een extra geldsom erbovenop wegens stelen.

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Luc Pappens
                          hallo iedereen,
                          heb uiteraard een paar weken gewacht, maar om één of andere reden hebben de heren van Shimano nog niet gereageerd ; hoog tijd dus om terug zelf in de reaktie te gaan. Heb vandaag opnieuw ( volgend) briefje verstuurd :

                          geachte,
                          betreft : - gebruik/afdruk van mijn foto in de katalogus "Bikegear2003" op blz 7 rechts-onderaan/Vervecken-VanSantvliet
                          - mijn brief van 21.5.2003

                          Ik stel vast dat U het zelf niet nodig vindt op mijn brief te reageren. Hieruit mag ik besluiten dat U dus geen toelating hebt gevraagd en gekregen. Als U het op die manier wilt "spelen", voor mij niet gelaten. Bij deze stel ik U dus in gebreke wegens het niet respekteren van mijn copyright en schending van mijn rechten aangaande de gepubliceerde foto. Wordt op heden overgemaakt aan advokatenbureau.

                          beleefde groeten,

                          L.P.

                          - kopie aan Advokatenbureau ..............
                          - kopie aan Ombudsjan
                          I don't get it.

                          Je geeft ze dan een kans... en dan reageren ze niet eens.

                          Sommige mensen...grrrrr...
                          http://www.theafricabug.com

                          Comment


                          • #58
                            hallo, hallo,
                            je gelooft het niet ( télépathie noemt dat zeker) , ben nog maar 10 minuten thuis nadat ik vermelde brief op de post heb gedaan, krijg ik toch wel een telefoontje zeker vanuit Shimano-Nederland.
                            Een heel vriendelijke ( 't zou er nog aan mankeren) mevrouw aan de telefoon met volgend résumé van het gesprek :
                            - excuses voor de ietwat laattijdige reaktie ( ze was pas terug uit verlof en de brief was wat blijven liggen).
                            - bevestiging dat er geen aanvraag/toelating is geweest.
                            - beeld is van Internet gehaald.
                            - moet een misverstand geweest zijn ( waar heb ik dat nog gehoord?).
                            - jammer, maar de foto staat er in en daar kan (uiteraard) niets meer aan gedaan worden.
                            - voorstel om het "intern" te regelen.
                            - kunnen we u, als regeling hiervan, van dienst zijn met enig fietsmateriaal ?
                            - bekijk het eens en doe ons een voorstel.

                            Ik zal het inderdaad eens laten "rusten" en dan mijn voorstel doen dat allicht zal gebaseerd zijn op het volgende :
                            - richtprijzen voor dergelijke afdrukken. Heb een web-site gekregen van mijn vriend Hans/Veusy ( waarvoor mijn dank) met vermelding daarvan. Als ik goed gekeken heb zou dat voor een Oplage van 100.000, voor afdruk in Catalogi 508Euro bedragen.
                            http://www.fotografenfederatie.nl/rp/Richtprijzen.html
                            - de exclusiviteit van de foto zelf ( sorry dat ik hier mijn eigen foto een beetje zit te bewieroken) nl. een dergelijke opname maakt men zomaar niet aan de lopende band , duidelijke zichtbaarheid van zeer gekende sponsor, met name SPAARSELECT, in het cyclocrossgebeuren, en de ( zéér gekende) personen die er op staan ( Vervecken o.a. wereldkampioen) ; allemaal elementen die volgens mij toch een commerciële meerwaarde geven aan deze publiciteit.

                            Ik houd jullie alvast verder op de hoogte en dank nogmaals de mensen die mij hier op één of andere manier hun sympathie betuigen en/of steunen.

                            groeten, Luc

                            Comment


                            • #59
                              allé als alles goed gaat zien we u binnenkort met een nieuwe koersfiets rondrijden
                              visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                              Comment


                              • #60
                                - kunnen we u, als regeling hiervan, van dienst zijn met enig fietsmateriaal ?


                                Da ziet er alvast niet slecht uit Luc... gezien de prijzen van een goeie "groep" tegenwoordig
                                Luc

                                Comment

                                Working...
                                X