Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotootje "gepikt" ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Het is wel zo , voor zover dat ook meespeelt, dat de afdruk in de kataloog niet zo groot is , misschien 8 op 6 cm.
    Luc, de grootte van publicatie maakt in ieder geval uit in de prijsberekening.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #32
      ik ben ook eens benieuwd naar de reacties Luc.
      hou ons op de hoogte.

      Comment


      • #33
        Originally posted by tom314
        Het is wel zo , voor zover dat ook meespeelt, dat de afdruk in de kataloog niet zo groot is , misschien 8 op 6 cm.
        Luc, de grootte van publicatie maakt in ieder geval uit in de prijsberekening.
        En ook wat betreft resolutie... een foto gedrukt op dit formaat zou idd van het web kunnen zijn geplukt.
        Een aangetekend schrijven is een goed begin Luc... minste wat men kon doen was u contacteren met de vraag naar de voorwaarden om deze foto te mogen plaatsen.

        groeten,
        Luc

        Comment


        • #34
          [I]Bij mijn weten werd deze foto eerder doorgestuurd naar de webmaster van Spaarselect en naar de website van mijn/onze vriend Hans Deveuster / CyclocrossOnline ( waar ik gedurende het crossseizoen kan rekenen op een zeer aangename samenwerking- op deze site staat uitdrukkelijk vermeld dat de beelden niet mogen gebruikt worden zonder toestemming van de auteur ervan
          idd Luc, en ik heb ook al meermaals vastgesteld dat sommigen zich van dat zinnetje niets aantrekken. Wanneer je dan van je horen maakt, lijkt of ze niets verkeerds gedaan hebben.

          Enfin, ik heb al geleerd dat ik niet meer zomaar beelden op het net plaats of doorstuur naar anderen. Voortaan zal dat met een duidelijk watermerk zijn, diagonaal over de foto.


          Hans
          http://www.sportfotos.be

          Comment


          • #35
            Hey Luc,

            Om eerlijk te zijn: dit is een "easy-win"; ze deden zelfs geen moeite om je naam van de foto te halen, waarmee je "zwart op wit" het bewijs hebt dat de foto weldegelijk van jou is. Bovendien hebben ze niks om te bewijzen dat er toestemming is gegeven of dat er een bep. bedrag is betaald.

            Dit is dus zuivere diefstal, en zelfs de duurste advocaat kan die feiten niet weerleggen.

            Ikzelf zou weten wat doen: eerst minnelijke schikking proberen. Maar krijg ik ook maar iets van "tegenwind", dan stap ik naar de rechter.

            Wat je ook doet: ik wens je veel geluk!
            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #36
              Originally posted by Veusy
              idd Luc, en ik heb ook al meermaals vastgesteld dat sommigen zich van dat zinnetje niets aantrekken.
              voor het auteursrecht is het zelfs niet nodig dat dat zinnetje erbij vermeld staat... ik volgde vorige week een infosessie over copyright e.d. en daar wist een prof van de KUL te vertellen dat het volgens de wet TOTAAL irrelevant is of er een copyright notice staat of niet : van zodra er sprake is van originaliteit (en dat is het in dit geval zeker), dan wordt het werk (in dit geval de foto) beschermd door de auteurswetgeving... het zinnetje erbij, mag dus wel (aan te raden, want dan kunnen ze zeker niet zeggen dat ze 't niet wisten), maar hoeft dus niet...
              Jan
              www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

              Comment


              • #37
                hallo,
                vandaag aangetekend schrijven gericht.
                Nogmaals dank aan de iedereen voor jullie tips/adviezen/enz.
                groeten, Luc

                Comment


                • #38
                  en nu maar wachten op het antwoord/resultaat "U hoort nog van ons" ...
                  Do or Do Not - There is no try ...
                  www.giantpat.be

                  Comment


                  • #39

                    In jou plaats zou ik het wel weten wat ik ze zou vragen: het laatste model van Pinarello met een Shimano-groep erop. Lieft in een triatlonversie als die zou bestaan. ;-)

                    Lef hebben ze wel: het werk van een ander pikken en er zelf beter van worden... Als Shimano het niet kon betalen of dik in de schulden zou zitten, zou ik nog enig begrip kunnen opbrengen, maar dit... nee.

                    Ik hoop voor jou dat je een treffelijke vergoeding eruit haalt, Luc, rekening houdend met de kwaliteit van je werk heb je dat in elk geval verdiend.

                    Groeten,
                    Frank



                    Comment


                    • #40
                      'k Ben ook 'ns benieuwd naar het einde van het verhaal ...
                      Hoop voor jou dat ze met een eerlijk voorstel én excuses over de brug komen, want zoiets kan voor mij ook niet!
                      Mensen spreken mensen, toch? Maar, 't is tegenwoordig zo moeilijk geworden om medemensen respectvol te behandelen ...
                      De ellebogen staan vandaag de dag op status: "ver zoek"!
                      Goed dat je een aangetekend sturen deed, Luc ...
                      Sam greetzzzzzzz U
                      -------------------------------------------
                      Never apologize for showing feeling.
                      When you do so, you apologize for the truth.
                      -------------------------------------------
                      Canon Stuff

                      Comment


                      • #41
                        hallo Luc,

                        Beetje rot wat je overkomt - goed dat je hebt gereageerd.

                        Laat maar weten als je later wat (nee, ik stuur je daarvoor geen factuur ) hulp zou nodig hebben bij het opstellen van een eventuele reactie.

                        Een procedure hiervoor opstarten zal idd wellicht te kostelijk zijn in verhouding tot de eventuele baten...

                        En het is waar : het tegenkomen van je foto in één of andere publicatie is idd best leuk, maar daat staat dus tegenover dat ze je investeringen én inspanningen naar waarde - in EURO's dus - moeten weten te schatten.

                        Het overnemen van foto's uit een site zonder toestemming te vragen is een bewuste daad - met de bedoeling om op jou rug de kosten te drukken.

                        succes !

                        Geert Baestaens
                        Advocaat

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by dix99
                          Laat maar weten als je later wat (nee, ik stuur je daarvoor geen factuur ) hulp zou nodig hebben bij het opstellen van een eventuele reactie.
                          Eindelijk : een BD-huisadvocaat !
                          Jan
                          www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

                          Comment


                          • #43
                            Zeg Jan66,
                            is de uitspraak van jouw zaak niet voorzien voor morgen (23 mei) ?
                            Je houdt ons toch op de hoogte hé !
                            greetings,
                            Erik

                            Comment


                            • #44
                              Eindelijk : een BD-huisadvocaat !
                              hehe - misschien kunnen we als volgende stap een eigen politieke partij oprichten ?

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by EN
                                Zeg Jan66,
                                is de uitspraak van jouw zaak niet voorzien voor morgen (23 mei) ?
                                Je houdt ons toch op de hoogte hé !
                                Klopt... ik ben zo mogelijk nog benieuwder (!) dan jullie
                                Ik vraag me alleen af of ik het morgen al zal weten, waarschijnlijk pas begin volgende week... gggrrr...
                                Jan
                                www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

                                Comment

                                Working...
                                X