Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotomappen openen niet meer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotomappen openen niet meer

    Ik heb enkele mappen met foto's, maar ik krijg de inhoud ervan niet meer te zien. Denkelijk heeft dit te maken omdat het 'databasebestand Thumbs...' ontbreekt.
    Dit ligt waarschijnlijk wel aan mezelf: ik heb met het opkuisen en wissen van de slechte foto's ook dit bestand per ongeluk gewist. Hoe kan ik dit nu terugkrijgen, of hoe kan ik de inhoud van mijn fotomappen terug te zien krijgen? Er staat wel degelijk inhoud in de mappen, maar de foto's zijn onleesbaar......

  • #2
    Re: fotomappen openen niet meer

    Wat bedoel je met onleesbaar. Zijn de foto's niet meer te openen in een viewer of bewerkingsprogramma ? Dan is er meer mis dan het ontbreken van thumbs.db.

    thumbs.db wordt alleen in Beeld > Fimstrip en Miniatuurweergaven gebruikt. Je kunt thumbs.db opnieuw aanmaken door in Miniatuurweergaven met de rechtermuis op 1 bestand te klikken. Dan verschijnt de optie "Miniatuurweergaven vernieuwen".

    Groet,

    Jan

    Comment


    • #3
      Re: fotomappen openen niet meer

      Heb je geen backup gemaakt op een andere schijf?
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: fotomappen openen niet meer

        Nee......een backup had ik nog niet aangemaakt......
        Maar het lijkt wel dat de foto's op zich niet weg zijn....ik kan ze alleen niet juist openen: ik open dus mijn map met foto's, ik krijg dan miniatuurweergaven (ik zie dan geen fotootje maar wel de bestanden staan) en wanneer ik met mijn muis op deze bestanden ga staan geeft hij wel aan dat het een JPG-bestand is en hoe groot dit is. Dus het is niet dat mijn foto volledig 'verdwenen' zijn......hij opent alleen niet meer...... Wat zou ik nog kunnen proberen opdat ik terug mijn foto's kan zien??

        Comment


        • #5
          Re: fotomappen openen niet meer

          Dat klinkt niet goed.

          Lees dit maar eens door http://forum.fok.nl/topic/1455587

          Comment

          Working...
          X