Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotoalbum print services

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotoalbum print services

    Hoi Bd'ers,

    van de +900 foto's uit Kroatië heb ik er na 3u selecteren zo'n 160 overgehouden die ik in een album zou willen stoppen. Nu heb je op het net redelijk wat services waarbij je je foto's onmiddellijk in album kan laten plaatsen, zodat je ze naderhand niet meer hoeft in de kleven.

    - www.netprint.com
    - www.colormailer.be
    - www.tictacphoto.be

    enz...
    Netprint lijkt mij heel degelijk, maar hier kan je maar 80 foto's max. in een album plaatsen. Bij de andere is dit wel hoger.

    Iemand die reeds ervaring heeft met één van bovenstaande firma's? Of andere aanbevelingen ?

    Hartelijk dank,
    Johan

    PS: belangrijk is dat ik alle foto's kwijt kan in één album!

  • #2
    Re: fotoalbum print services

    Nog een andere service : www.pixbook.be daar kan je volgens hun site tot 1280 foto's in een album kwijt ... dus qua aantal ben je hier niet gelimiteerd.

    De kwaliteit van pixbook.be is goed (geëvolueerd). De dienst-na-verkoop is heel goed en de software is dermate geëvolueerd dat je niet meer gebonden bent aan standaard-lay-outs (je plaatst je foto's hoe je wil, waar je wil en zo groot je wil) en ook de achtergrondkleur/afbeelding kan je vrij kiezen. Enige punt waar ik je wel wil op wijzen is de manier van inbinden die niet met een spiraal gebeurt maar in een hardcover met 2 schroeven (zie support-site voor detailfoto). Dat systeem bladert niet zo soepel als met een spiraal.

    Mijn ervaring met tictacphoto : ik heb het een half jaar geleden eens geprobeerd en laat het ons zo samenvatten : als brochure is het in orde maar als je de beste afdrukkwaliteit wil, laat je beter je foto's gewoon afdrukken ... ik had lijntjes en punten in een effenblauwe hemel (zoals soms in tijdschriften) en in een grote foto zag ik ook sporen van een sharpening... maar voor die prijs was het best goed (toen 6 EUR all-in voor 10 blzn). Het hangt er vanaf hoe kritisch je bent, en ik weet dat er hier zijn die heel kritisch zijn wat afdrukkwaliteit betreft ...

    Nog enkele diensten (zonder ervaring) :
    http://www.albumprinter.nl/
    of bij Hema : http://www.albumprintservice.nl/prijzen/
    of http://www.webprint.nl/
    of http://www.fotoxs.nl/
    of http://www.netprint.com/index.cfm?action=photobook.list
    of ...

    Let wel op : niet alle diensten leveren in België (of Nederland) !
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • #3
      Re: fotoalbum print services

      heb gekozen voor colormailer.be, met name voor de zeer handige software en de prijs, die trouwens een stuk lager ligt dan bij pixbook.
      Of de kwaliteit hetzelfde zal zijn, tja... om dat te weten zal ik ook eens bij pixbook moeten bestellen...

      albumke is geupload: wat straf is: de 160 foto's zijn in totaal zo'n 460 MB, maar het album is amper 35MB in upload... sterk staaltje compressie, als dat maar goed komt!

      Comment


      • #4
        Re: fotoalbum print services

        Ik heb al enkele albums laten afdrukken bij www.myphotofun.com en ben hier heel tevreden over! Lage prijs,goede kwaliteit en papier waar geen vingerafdrukken op komen
        http://Tacha.Fotopic.net
        Canon eos 400D, 2 kitlensjes, Canon EFS 60mm f/2.8 Macro USM, Canon 1.8/50 EF II & Canon Speedlite 430EX

        Comment


        • #5
          Re: fotoalbum print services

          Oorspronkelijk geplaatst door Bengelke
          Ik heb al enkele albums laten afdrukken bij www.myphotofun.com en ben hier heel tevreden over! Lage prijs,goede kwaliteit en papier waar geen vingerafdrukken op komen
          Die site lijkt verdacht veel op die van colormailer

          @yowan : ik ben benieuwd naar je bevindingen. Wat de compressie betreft, ik denk dat bij al die albumprintfirma's zo is ...
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #6
            Re: fotoalbum print services

            wait and see, he.
            toch bedankt voor de vele tips filipo!
            ik laat wel iets weten langs deze weg

            Comment


            • #7
              Re: fotoalbum print services

              Deze kunnen we misschien nog aan het lijstje toe voegen:


              Fotobuch erstellen - CHIP Fotobuch Testsieger 2024. Fotokalender selbst gestalten - Fotokalender Testsieger 2023. Beste Fotobuch Software - Fotobuch Software Testsieger 2023.


              De software van fotobuch (kan in het Engels geïnstalleerd worden) heb ik eens uitgetest en deze ziet er alvast veelbelovend uit.

              Toch even vermelden dat ik tot op heden nog geen enkel fotoalbum heb laten drukken.

              Zoek dit in de toekomst wel eens een kans te geven.
              http://www.ruve.be

              Comment


              • #8
                Re: fotoalbum print services

                Ik volg dit topic omdat ik ook zinnens ben een fotoalbum te laten afprinten als cadeau voor het gouden jubileum van mijn ouders.
                Zijn er ondertussen al BD-ers met ervaring op dit gebied ?

                Comment


                • #9
                  Re: fotoalbum print services

                  Oorspronkelijk geplaatst door tati
                  Ik volg dit topic omdat ik ook zinnens ben een fotoalbum te laten afprinten als cadeau voor het gouden jubileum van mijn ouders.
                  Zijn er ondertussen al BD-ers met ervaring op dit gebied ?
                  Had je het vervolg op deze topic al gelezen ?
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotoalbum print services

                    Ik lees dat al die diensten nogal een sterke compressie toepassen op de foto's, zijn er ook mogelijkheden ( bedrijven ) die dit doen zonder compressie , misschien offline een bedrijf waar je terecht kunt voor zo'n album ??
                    "Denk zelf. Kijk Zelf. Oordeel Zelf. Beslis zelf. "

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotoalbum print services

                      Als ik deze topics lees krijg ik de indruk dat de kwaliteit van die albums nog niet echt "super" is
                      'k Zal me misschien toch nog bij "foto's-kleven" houden...

                      Comment


                      • #12
                        Re: fotoalbum print services

                        ik heb eens een test exemplaar aangevraagt bij pixbook.be

                        en persoonlijk vind ik die kwaliteit toch maar zwakjes hoor.

                        verwacht er geen foto kwaliteit van het is eerder iets als in een tijdschrift.

                        Comment


                        • #13
                          Re: fotoalbum print services

                          Oorspronkelijk geplaatst door immage
                          verwacht er geen foto kwaliteit van het is eerder iets als in een tijdschrift.
                          ik denk dat dit idd de juiste conclusie is, het is zoals in een brochure, verwacht geen prefecte fotokwaliteit.
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: fotoalbum print services

                            Ik heb al enkele malen Albumprinter gebruikt,en deze albums zijn meer dan aanvaarbaar,niet direct kunstig te noemen,maar voor de doordeweekse foto's en vakantiekiekjes meer dan voldoende .
                            Imac en Canon... de max

                            Comment


                            • #15
                              Re: fotoalbum print services

                              Ik heb bij pixbook.net een 5euro voorbeeldboekje laten drukken.
                              Het is leuk en 80% van de mensen gaat dat ook heel leuk/mooi vinden. Maar ik ben kritischer en vind de kwaliteit niet super!

                              Maar wat wil je voor 17cent per foto (als je in totaal uittelt).


                              Ik zou liever 30c betalen per pagina maar dan echt wel een mooie print krijgen! Full 300dpi unedited print!
                              Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                              Comment

                              Working...
                              X