Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto van kibbelende muizen wint prestigieuze wildlife photography award

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto van kibbelende muizen wint prestigieuze wildlife photography award

    Een foto van twee kibbelende muizen in een metrostation wint de prestigieuze Wildlife Photography Award van London's Natural History Museum. Hier is de link (van CNN):
    An image of two mice slugging it out over scraps of food on the London Underground has won a prestigious wildlife photography award from the UK capital’s Natural History Museum.

    De foto zou niet in scène gezet zijn maar de fotograaf zou verschillende nachten op de loer gelegen hebben in de metrostations.
    Zou hij geen stukje kaas meegebracht hebben?
    Het idee is niet slecht maar in elk geval mis ik toch wat scherpte.
    De tijd van spectaculaire safari-foto's is blijkbaar voorbij.
    Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
    Grts,
    Raf.

  • #2
    Re: Foto van kibbelende muizen wint prestigieuze wildlife photography award

    tja, hoe dit gerealiseerd werd, zullen we misschien nooit echt te weten komen. Dat kaasje zag ik in elk geval niet.
    Maar uiteindelijk gaat het erom een origineel beeld te presenteren. En hoe maak je na 200 jaar nog een origineel en aandachttrekkend beeld van een muis ? Volgens mij deed hij dat hier. Een uitgekiende titel leidt de kijker dan naar een bepaalde visuele interpretatie van de posities van de diertjes. Wat nogmaals het belang van een goede titel in de verf zet.
    Ook de andere getoonde beelden wijken af van de klassieke "wilde dierenfoto" . Die tendens zien we ook op dit forum : het meest succesvol zijn de beelden van vogels tijdens een activiteit en liefst nog met een BG waarin elementen uit hun habitat herkenbaar zijn.
    Mooi toch ?
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Foto van kibbelende muizen wint prestigieuze wildlife photography award

      Is inderdaad een héél knap beeld Raf, maar hoe het tot stand is gekomen zal je nooit weten
      En als het uitkomt dat het in scene is gezet dan gaat dat ook snel de wereld rond
      Lijkt me persoonlijk sterk dat hij deze zomaar kon vastleggen, kruimeltjes strooien is uiteraard geen misdrijf hé
      Kunnen ook tamme muizen zijn uiteraard, zou de eerste "wildlife" opname niet zijn die met tamme dieren is gemaakt
      Door de jaren heen heb ik veel dingen gezien en ik kan je verzekeren dat er nog weinig naturelle beelden van dieren en vogels getoond worden.
      Moest je weten wat er allemaal gedaan wordt, ook in onze lage landen in de betaalhutten maar ook gewoon in de natuur
      Zelf maak ik voorlopig enkel foto's in de vrije natuur zonder enige inmenging van de mens, uiteraard komen die meestal minder spectaculair over

      Ps, ik zou liegen, ik heb zelf ook al één keer bij een vriend in zijn hut gezeten voor het fotograferen van Goudvinken

      grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 12 februari 2020, 20:55. Reden: Ps
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Foto van kibbelende muizen wint prestigieuze wildlife photography award

        Het idee vond ik ook zeer goed maar ik had het over de uitvoering ervan. Ofwel ligt het aan mijn scherm maar die muizen zijn van zo ver genomen en ik mis scherpte en detail. Nu ja, het gaat om het idee en als de muizen groter en dichter in beeld waren genomen zou het beeld van het perron en de metropijp, dus de omgeving, niet zo duidelijk geweest zijn als nu.
        Inderdaad kunnen tamme muizen zijn zoals we vroeger al eens in een circus of theater of jaarmarkt konden zien. We zullen de maker dus maar geloven dat hij een week lang elke nacht op de loer lag tot hij dit kon vastleggen.
        P.S. Zoals je weet zijn al mijn dierenfoto's ook uit de vrije natuur en niet op voederplaatsen of uit schuilhutten.

        Comment


        • #5
          Re: Foto van kibbelende muizen wint prestigieuze wildlife photography award

          ik vind deze beter. Fotograaf heeft ook wat moeite moeten doen.



          YMMV
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: Foto van kibbelende muizen wint prestigieuze wildlife photography award

            Choco of chocolade en muizen werkt beter dan peer of kaas (nu koekjes met chocolade zijn misschien echt wel top - zelf zijn we daar ook fan van).

            Comment


            • #7
              Re: Foto van kibbelende muizen wint prestigieuze wildlife photography award

              Despite what we've been led to believe, mice & rats don’t actually like cheese. Research shows it could be chasing them away, not leading them to your trap.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X