Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Forumonderdeel voor smartphone fotografie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Forumonderdeel voor smartphone fotografie.

    Of je het leuk vindt of niet er wordt steeds vaker of vaker met smartphones en actiecamera's als GoPro gefotografeerd/gefilmd maar dat is niet te vergelijken met de al oude en gebruikelijke opname apparatuur. Bijna iedereen heeft daarmee altijd een camera bij zich en soms ziet men daarvan verrassende resultaten.
    Misschien is het interessant hiervoor een apart forumonderdeel te maken.

  • #2
    Re: Forumonderdeel voor smartphone fotografie.

    Waarom een apart onderdeel.
    Je hoeft er toch niet bij te vermelden met wat voor toestel je een foto hebt gemaakt.
    een mooie foto is een mooie foto hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Forumonderdeel voor smartphone fotografie.

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Waarom een apart onderdeel.
      Je hoeft er toch niet bij te vermelden met wat voor toestel je een foto hebt gemaakt.
      een mooie foto is een mooie foto hoor.
      grt,bouk.
      Hoeveel foto's zie je hier maar ook op andere forums zoals Zoom.nl die gemaakt zijn met een smartphone? Er zijn zeer vele met een smartphone die nog nooit een fotocamera in handen hebben gehad en die niet snel in een forum voor fotografen durven te publiceren. Juist die groep moetje de drempel verlagen en een plaats geven want in het gebruikelijk forum onderdeel worden zij niet serieus genomen en het is ook een geheel andere manier van fotografen. Wel een beetje met de tijd mee gaan.

      Comment


      • #4
        Re: Forumonderdeel voor smartphone fotografie.

        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        maar dat is niet te vergelijken met de al oude en gebruikelijke opname apparatuur.
        Waarom is dat niet vergelijken?

        Alleen al de uitspreek: het is prut, is een vergelijking.....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Forumonderdeel voor smartphone fotografie.

          Ik zie er ook niet zoveel reden in om dit te gaan opsplitsen.
          Een camera obscura blijft ongeacht zijn formaat een camera obscura.

          Ik ben het er wel mee eens dat de smartphone een ander aanpak vraagt en ook andere resultaten brengt.
          Maar die stelling gaat ook op voor bv collodion, middenformaat, groot formaat of andere technologieën zoals APS, M4/3, compact, etc...

          Mijn inziens heb je er net belang bij om mee te dingen tussen de mainstream met smartphone beeldmateriaal.
          Een goed werk blijft een goed werk ongeacht de technologie mijn inziens. Goede fotografie komt vooral uit de maker zijn hoofd. Technologie is maar een hulpmiddel om je daar te brengen.

          Comment


          • #6
            Re: Forumonderdeel voor smartphone fotografie.

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Waarom is dat niet vergelijken?

            Alleen al de uitspreek: het is prut, is een vergelijking.....
            Ze zeggen vaak dat een oude vastgeroeste moer alleen nog met cola los te krijgen is.

            Comment


            • #7
              Re: Forumonderdeel voor smartphone fotografie.

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Ik zie er ook niet zoveel reden in om dit te gaan opsplitsen.
              Een camera obscura blijft ongeacht zijn formaat een camera obscura.

              Ik ben het er wel mee eens dat de smartphone een ander aanpak vraagt en ook andere resultaten brengt.
              Maar die stelling gaat ook op voor bv collodion, middenformaat, groot formaat of andere technologieën zoals APS, M4/3, compact, etc...

              Mijn inziens heb je er net belang bij om mee te dingen tussen de mainstream met smartphone beeldmateriaal.
              Een goed werk blijft een goed werk ongeacht de technologie mijn inziens. Goede fotografie komt vooral uit de maker zijn hoofd. Technologie is maar een hulpmiddel om je daar te brengen.
              En toch zie je in het Forum van Belgiumdigital tal van verschillende onderverdelingen (o.a. voor analoge fotografie)... Zijn die dan overbodig?

              Ik vind het wel een goed idee om een apart onderdeel voor smartphones te voorzien. Zoals u schrijft vergt fotograferen met een smartphone een andere techniek die andere mogelijkheden biedt dan een DSLR. De kans is trouwens groot dat in de toekomst de smartphones de DSLR's steeds meer verdringen. Of we dat nu leuk vinden of niet.
              https://www.instagram.com/aschoewever/?hl=en
              https://www.flickr.com/photos/191275694@N02/

              Comment


              • #8
                Re: Forumonderdeel voor smartphone fotografie.

                Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                Misschien is het interessant hiervoor een apart forumonderdeel te maken.
                Hokjes zijn er al genoeg.

                Er zijn nu al teveel forumonderdelen, er zijn zelfs juist teveel forumonderdelen.
                Fotografie is een discipline, en die kent deelaspecten, en dan begint de discussie, en ben je niet meer met fotografie bezig.
                Eerst de fotografie.
                Dat lijkt mij het enige juiste uitgangspunt.
                ...leeg...

                Comment


                • #9
                  Re: Forumonderdeel voor smartphone fotografie.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Aurelius Bekijk bericht
                  En toch zie je in het Forum van Belgiumdigital tal van verschillende onderverdelingen (o.a. voor analoge fotografie)... Zijn die dan overbodig?
                  Als je de redenering volgt zijn die overbodig. Maar die opdeling heeft wel zin als je uitgaat van de naam BelgiumDIGITAL. Eigenlijk hoort dit niet op dit forum maar het geeft een podium voor de digitale fotografen die ook eens iets met film doen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Forumonderdeel voor smartphone fotografie.

                    En als je er wat bij stil staat dan is de nieuwe trend van systeemcamera´s eigenlijk een veredelde smartphone.
                    Of omgekeerd. Ik dacht dat Sony een smartphone uitgebracht had een tijdje geleden met een degelijk objectief er op met diagframa en zo.
                    Het komt allemaal kortbij dan.

                    Ik treed Spanik ook wel bij dat de onderdelen "analoog" en "video" dermate afwijkend zijn en hun plaats verdienen in de context van het forum. Echter heb ik nooit begrepen waarom "reisfotografie" een onderdeel is.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Forumonderdeel voor smartphone fotografie.

                      Voor mij is een foto een foto of die nu gemaakt is met een toestel van meer dan € 7.000 of een smartphone van nog geen € 200 dat verandert niks aan de zaak.
                      Straks kunnen ook beginnen met Drone afdeling.
                      Alleen de thema's mogen/moeten onderverdeeld blijven.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Forumonderdeel voor smartphone fotografie.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        .....
                        Alleen de thema's mogen/moeten onderverdeeld blijven.
                        Helemaal mee eens.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Forumonderdeel voor smartphone fotografie.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                          Hokjes zijn er al genoeg.

                          Er zijn nu al teveel forumonderdelen, er zijn zelfs juist teveel forumonderdelen.
                          Fotografie is een discipline, en die kent deelaspecten, en dan begint de discussie, en ben je niet meer met fotografie bezig.
                          Eerst de fotografie.
                          Dat lijkt mij het enige juiste uitgangspunt.
                          Vooral met het eerste ben ik het helemaal mee eens.
                          Last edited by Binnenuit; 6 november 2020, 09:41.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Forumonderdeel voor smartphone fotografie.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Voor mij is een foto een foto of die nu gemaakt is met een toestel van meer dan € 7.000 of een smartphone van nog geen € 200 dat verandert niks aan de zaak.
                            Straks kunnen ook beginnen met Drone afdeling.
                            Alleen de thema's mogen/moeten onderverdeeld blijven.
                            Waarom alleen de thema's? Een foto is toch een foto.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Forumonderdeel voor smartphone fotografie.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Aurelius Bekijk bericht
                              En toch zie je in het Forum van Belgiumdigital tal van verschillende onderverdelingen (o.a. voor analoge fotografie)... Zijn die dan overbodig?

                              Ik vind het wel een goed idee om een apart onderdeel voor smartphones te voorzien. Zoals u schrijft vergt fotograferen met een smartphone een andere techniek die andere mogelijkheden biedt dan een DSLR. De kans is trouwens groot dat in de toekomst de smartphones de DSLR's steeds meer verdringen. Of we dat nu leuk vinden of niet.
                              De Smartphone heeft de DSLR al verdrongen en dat is gewoon een feit: ik zie hoofdzakelijk mensen met een Smartphone fotograferen en filmen ik behoor zelf tot het uitstervend deel die nog met vele kilo's aan mijn schouders er op uittrekt om mijn video's en foto's te maken. Maar ik zal niet (meer) denigrerend doen over hen die louter nog met een SmartPhone (die steeds beter worden) hun Wereld vastleggen.

                              Comment

                              Working...
                              X