Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Forum-vervuiling #*&#$!^(

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Forum-vervuiling #*&#$!^(

    De laatste tijd stoort het mij steeds meer dat er gereageert wordt in diverse topics met antwoorden die niet gevraagd zijn, of geheel niet ter zake.
    Het ergste vind ik wel dat iets compleet de grond in wordt geboort terwijl er nog eens niet gevraagd word om een oordeel.
    Neem nu bijvoorbeeld de koopjeshoek; durf jij hier nog iets aan te bieden? Als je het lef hebt dan krijg je geheid een hele reeks replies met allemaal negatieve dingen. Zaken zoals het is te oud, deugt niet, slecht apparaat, te duur zijn aan de orde van de dag en dat terwijl alleen maar een product te koop aanbiedt. Hij vraagt niet om die reactie.
    Vind je het niks, OK en op naar het volgende topic en ga dan niet je negatieve oordeel uit spreken.
    Ik word er gewoon deprie van en het is een regelrechte afbraak van dit fantastische forum.
    Van mij mogen de moderators al deze replies er onmiddelijk afhalen, delete, verwijderen of wat dan ook.

    Dus wanneer je iets schrijft op het forum, probeer dan eens positief en opbouwend te zijn, iets of iemand afzeiken is heel simpel maar niemand wordt er beter van.

    Wat is jouw standpunt hierin?

    (p.s. over deze persoonlijke mening ga ik niet in discussie, maar stel je oprechte mening wel op prijs)
    Always on the move for some action.

    http://www.rienwillems.nl en http://www.sidecarcross.com

  • #2
    Dat ben ik volledig met je eens Rien. Echter ik geloof, neen ik ben er zeker van, dat dit niet alleen hier het geval is maar op het hele internet. Ik denk dat dit eigen is aan dit medium waar veel gebruikers ervan zich kunnen verschuilen achter een zekere anonimiteit en zich te buiten gaan aan een brutaliteit die grenzeloos lijkt te zijn.
    Tot voor een paar jaar was ik een fervent gebruiker van fora en nieuwsgroepen. Ik heb dat echter allemaal opgegeven om die reden. In het beste geval lees ik wat ik lezen wil, bekijk ik wat ik bekijken wil en meng me verder in geen enkele discussie. Een mens leert snel bij hoor. Ik heb hier alleen mijn mening geponeerd, precies omdat er geen discussie gevraagd werd.
    Nivellering moet er zijn. Maar helaas gaat die naar beneden toe. Altijd en overal. Zeker in dit medium.

    Comment


    • #3
      Rien, mee eens. Vond het raar dat niemand ingreep in de D60-topic, en nu zijn er al weer 2 niets ter zake doende replies in de verse S30-topic.

      Waar ik me eigenlijk meer aan stoor, is aan mensen die veel posten maar eigenlijk niets bij te dragen. Als de postcount voor die mensen zo belangrijk, zet hun tellertje dan ineens op 10.000 en dat ze hunne zwam voor zich houden. Ik hoef hier geen namen te noemen, maar ik dacht dat het de bedoeling was om via een post of reply iets te 'zeggen' om iemand te helpen, eerder dan uw willekeurige gedachten over eender welk onderwerp en in eender welke richting uit te typen.
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

      Comment


      • #4
        Originally posted by tom314
        Waar ik me eigenlijk meer aan stoor, is aan mensen die veel posten maar eigenlijk niets bij te dragen. Als de postcount voor die mensen zo belangrijk, zet hun tellertje dan ineens op 10.000 en dat ze hunne zwam voor zich houden. Ik hoef hier geen namen te noemen, maar ik dacht dat het de bedoeling was om via een post of reply iets te 'zeggen' om iemand te helpen, eerder dan uw willekeurige gedachten over eender welk onderwerp en in eender welke richting uit te typen.
        Volledig mee akkoord. Volgens mij zijn er velen op 'sterrenjacht'. Dit kom je trouwens meer tegen wanneer je forums bezoekt waar postcount wordt getoond. Een mogelijke oplossing is misschien sterren weg doen en 'Member since: ...' tonen. Dit kan men namelijk niet zelf manipuleren.
        Gallery: http://www.fotogallerij.be

        Comment


        • #5
          mee eens en niet mee eens,als er iemand in de koopjes hoed bv een toestel te koop stelt voor bv 500 euro en er word op gereageerd dat dit toestel voor 450 euro ergens te koop staat vind ik dat goed, kwestie dat die mens dan maar niet teveel betaalt.
          soms worden er foto's "afgebroken" tja dit is nu eenmaal persoonlijke smaak, of als er bv een slechte witbalans, onscherp... of wat dan ook is vind ik dat dit mag gezegd worden.
          dit is nu eenmaal een forum en op een forum heb je nu eenmaal slechte en goede reacties.
          ik post soms ook juist maar mooi bij een foto, dit wil zeggen dat de foto mij aanspreekt en dat hij geslaagd is, en voor de persoon is dit gepost heeft ook aangenaam, ik ga bv nooit alleen slecht posten als ik een foto slecht vind om de een of andere reden ga ik die reden er ook bijzetten.
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment


          • #6
            sorry nog vergeten : wat mij wel eerder stoort is dat er van een fotoreeks verschillende posts komen, bv huis1 / huis2 / huis3 enz, dat ze dan gewoon een link naar een album zetten.
            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

            Comment


            • #7
              Ik zit hier al een tijdje en persoonlijk vind ik dit probleem niet zo groot. Als je wat te zeggen hebt dan mag dat als je binnen binnen de regels van de beleefdheid blijft. Het probleem is meer dat sommigen het nodig vinden zich eindeloos te blijven verdedigen. Dan krijg je natuurlijk zo van die situaties waar geen einde meer aan komt. Het gaat dan van kwaad naar erger. Als iemand een onterechte, oneerlijke of kwetsende opmerking geeft maar je negeert ze dan stopt dit vrijwel altijd vanzelf.
              Forum" Te koop" dat vind ik nog een andere kwestie! Ik heb me daar nog nooit in gemengd en ik zal dat ook niet doen maar de regels daar roepen bij mij toch soms vragen op. Ik vind dit zoiets als een marktplaats, je verkoopt iets openbaar en dan moet je net als een kramer kunnen verdragen dat er eens wat geroepen en afgedongen wordt.
              Als niemand daar iets mag komen zeggen dan speelt dit volledig in de kaart van de verkoper die natuurlijk blij is als hij zijn occasiemateriaal kan verkopen voor een hoge prijs aan één of andere argeloze beginneling die totaal niet op de hoogte is de prijzen. Achteraf ontdekt de koper dan dat hij voor diezelfde prijs de aankoop nieuw kon doen. Is dat dan eerlijk??? Je ziet er ook dikwijls mensen die materiaal aanbieden aan eerlijke tweedehandsprijzen, wel daar zie ik nooit veel negatieve reactie op. Het valt me alleen maar op dat deze koopjes dan ook snel aan de man worden gebracht.
              Misschien vinden jullie dat nu ook een negatieve reactie maar het is zeker niet de bedoeling iemand op tenen te trappen, het is ook totaal niet persoonlijk bedoeld. Het is gewoon mijn eerlijke mening en daar wil ik zeker niemand mee kwetsen.
              fredje

              Comment


              • #8
                Volledig akkoord met mijn twee naamgenoten hiervoor . Fred den "jazzer".
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                Comment


                • #9
                  Ik ben het volledig eens met alle vorige posters , als ik niets kan bijbrengen dan onthoud ik mij van alle bla bla post , en sterretjes kunnen mij geen bal schelen .
                  PS: Ik vindt het wel spijtig dat er hier al toffe mensen afgehaakt hebben

                  Erik.D

                  Comment


                  • #10
                    de regels in koopjeshoek zijn: "ben je niet geïnteresseerd in de koop, heb je er als potentiële koper of als verkoper niets mee te maken, blijf je eruit."
                    of loop je op de markt ook op kopers af om hen te wijzen dat de stand waar ze geïnteresseerd staan te kijken naar de waren, eigenlijk te duur is ? Nee. Je zou trouwens een pak rammel krijgen van de verkoper.

                    Is het niet mogelijk om de verkoper de mogelijkheid te bieden het aanbod te lanceren en zelf direct op slot te doen ?

                    Erik D.: ik erger me zodanig aan het postgedrag van sommigen dat het bij mij ook niet lang meer zal duren. Ik heb al veel goesting gehad om ook zo te beginnen, misschien dat het dan beter opvalt..
                    ToM.___ //Fuji s602.
                    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                    It goes to 11 you know? 1 louder.

                    Comment


                    • #11
                      Tom, zo kwaad worden is slecht voor uwen bloeddruk.
                      Maar je hebt gelijk. Geen discussie voeren in de koopjeshoek, maar buiten de site. Dat is het gezondste. Er is toch ingegrepen in det D60-topic ? Je kan toch moeilijk verwachten dat Jimmy dagelijks alle topics afschuimt; hij zal ook graag af en toe eens een fotoke nemen he ! ( zoals die mooie kurkjes - subliem Jim ! )
                      Misschien met z'n allen de sticky's nog eens lezen ?
                      Zou eigenlijk zwaar verplicht moeten woorden vooraleer je je kan registreren !
                      Eerst goed lezen en dan tien sticky vragen correct beantwoorden !
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Alhoewel de oorspronkelijke post door Rien werd geplaatst, is mijn reply hier niet alleen aan Rien gericht, maar ook de overige bijdragen (en alle forumleden eigenlijk).

                        Waarschuwing vooraf: Zet alvast een kopje koffie of thee, zet frisdrank, bier of wijn koud of zoiets, het is een héél lang verhaal...

                        Rien heeft gelijk: Er komen regelmatig antwoorden op posts die niet direct op hun plaats zijn of inderdaad soms ook zaken de grond in boren. Rien heeft denk ik (en dat is trouwens alleen mijn mening als moderator, ik vertegenwoordig hierin uiteraard niet de overige moderatoren van BD) geen gelijk als hij zegt dat dergelijke replies direct zouden moeten worden verwijderd. Er zijn een aantal factoren die een rol spelen, ik zal ze inde volgende opsomming verwerken.

                        In de eerste plaats is het forum als geheel behoorlijk zelfregulerend. Ik ben zelf vooral actief met het modereren van het forum Beeldbewerking bezig en ook daar wordt wel eens een post geplaatst waar je als moderator direct een opmerking bij zou kunnen plaatsen (direct verwijderen, locken etc komt niet zo heel vaak voor gelukkig, het is een braaf forum
                        Maar veel effectiever dan een opmerking van de moderator zijn de opmerkingen van overige forumgebruikers. Dit vertegenwoordigt denk ik nl veel meer de mening van het gehele forum (in dit geval dan Beeldbewerking) en niet alleen de mening van de moderator. En dergelijke reacties komen er dan ook bijna altijd. Alleen wanneer die uitblijven, vind ik dat ik als moderator moet ingrijpen. En zelfs dat is nog niet altijd het geval; er zijn soms wel eens posts waarbij ik denk dat ik zou kunnen ingrijpen, maar het niet perse noodzakelijk is, en er alweer een aantal dagen en posts overheen zijn gegaan en dus dat niet meer ga bovenhalen. Wat uiteraard niet betekent dat er zaken zijn die naar mijn mening echt niet kunnen, waarbij ik dan wel direct zal ingrijpen (maar ook dat hoeft niet een delete of lock te zijn trouwens, een opmerking of reactie is meestal minstens zo effectief).

                        In de tweede plaats geldt dat vele lezers eigenlijk al gewend zijn om op bepaalde posts niet te reageren of eigenlijk gewoon niet lezen wat ze niet willen. Op zich zou je kunnen zeggen dat dat jammer is, maar aan de andere kant is dat ook eigen aan een dergelijk 'open' systeem zoals een forum op internet. Iedereen kan lezen en bijdragen en het is zeker op een drukbezocht forum op internet niet te doen om een forum in een zodanige staat te hebben dat de topics altijd mooi opgeschoond worden aangeboden. En dan niet alleen vanwege de al hiervoor genoemde reden, maar het is werkelijk ondoenlijk om als moderator alle topics te lezen, laat staan om ze op te schonen. Je moet dus als lezer van een forum hetzelfde te werk gaan als een kijker naar tv: Er is veel rommel op veel tv-zenders te zien, selecteer dus wat je wilt zien en wat niet.

                        Belangrijk derde punt is denk ik dat het ingrijpen van moderatoren niet automatisch tot het gewenste resultaat leidt. Kijk bijvoorbeeld de posts van de laatste week in het forum Beoordeel mijn foto (waar je een foto kunt laten zien mits voorzien van de reden waarom je de foto post, wat je vraagt etc). Allemaal mooi uitgelegd in sticky topics die mooi bovenaan blijven staan. En als je de reacties van bv een jaar bekijkt, dan zie je daar zo vaak een opmerking van Jimmy als moderator staan dat hij al de bijnaam 'De strenge' ervan heeft gekregen. Recentelijk zag ik bv een reactie van Z900 in dit forum, die hier nog eens op wees (en ook anderen trouwens, maar dit was toevallig een recente). Dit sluit weer een beetje aan bij de eerdere punten dat een opmerking van overige forumleden net zo effectief is als van moderatoren. Het is dus prima dat forumleden zelf ook hun mening geven over dergelijke zaken (en daar telt dus ook dit topic van Rien bij). En misschien nog een stap verder: Het is niet alleen in het belang van de moderators, maar juist ook van de forumleden zelf om ervoor te zorgen dat de topics zo schoon en helder mogelijk blijven.

                        Als vierde punt een praktijkvoorbeeld, in dit geval toevallig van Rien zelf (dacht ik me toch te herinneren). Er wordt een vraag gesteld over een bepaalde lens. Er komen reacties over andere lenzen, al dan niet afbrekend bedoeld. Vervolgens komt Rien met een reactie en antwoord op de vraag.
                        Dit voorbeeld toont een aantal dingen. Je zou kunnen zeggen: Prima, er is een vraag gesteld en die is (uiteindelijk) serieus beantwoord. Misschien klopt dit inderdaad, maar Rien heeft natuurlijk gelijk als hij zegt dat eigenlijk èlk antwoord in dat topic een direct en serieus antwoord zou moeten zijn.

                        Wat ook nog meespeelt (misschien niet meteen in dit specifieke topic) is dat een niet-direct antwoord niet altijd negatief bedoeld hoeft te zijn en zelfs goed kan zijn. Denk bv aan reacties in de koopjeshoek (waarover zo meteen meer), maar ook in andere topics. Ik herinner me bv een vraag waarin iemand vroeg welk diafragma hij best in AP-modus kon instellen voor snelle sportfoto's. Mijn antwoord was dat het belangrijker was dat hij de kortste sluitertijd moest nemen en waarschijnlijk beter Shutter-Priority kon gebruiken. In dit voorbeeld is duidelijk dat de vraag (welke instelling in AP-mode) letterlijk gezien door mij niet werd beantwoord, maar dat dit geen negatief doel had (juist niet). In dit eenvoudig voorbeeld waarschijnlijk gemakkelijk in te schatten, maar wanneer een antwoord in een ander topic niet direct de vraag betreft, hoeft dit ook niet altijd een negatief oordeel te zijn. Nog een voorbeeld: De vraag is bv Wie heeft ervaringen met flitser X voor de Nikon ABC? Het antwoord zou kunnen zijn dat iemand de Metz 123 gebruikt met die camera en daar goede ervaringen mee heeft, en dat die flitser veel goedkoper is dan die van Nikon. De vraagsteller kan inderdaad denken 'dat was mijn vraag niet', maar de vraagsteller kan ook denken 'hee, da's een goeie tip, ik hoef inderdaad niet alleen naar die nikons te kijken, een andere die het goed doet en goedkoper is, is een prima tip'. Ook dit voorbeeld is natuurlijk nog gemakkelijk, maar toont des te meer aan dat je als moderator dus niet zomaar even kunt ingrijpen (met deleten bv).

                        Een ander punt is de manier waarop de forumgebruikers zelf het forum gebruiken. Zoals in deze topic door een aantal al aangegeven (en overeenkomend met mijn eerder genoemde punten), geven sommigen al aan alleen datgene te lezen dat ze werkelijk interesseert. Maar er is denk ook een verantwoordelijkheid in het schrijven, niet alleen in het lezen. Zoals bv tom314 al aangeeft is het de bedoeling om bij te dragen, niet om posts te verdienen. Dat dit aan sterretjes is gekoppeld maakt mij persoonlijk niets uit, van mij mogen ze blijven, maar ze mogen ook weg. En of daar nu een datum of een aantal sterren of zelfs helemaal niets staat, is de opmerking van tom het belangrijkste: een reactie moet een antwoord, tip of bijdrage zijn, niets meer, niets minder. Dat vergemakkelijkt ook weer het selecteren van wat je wel of niet leest trouwens.

                        Ik realiseer me echter wel dat juist bij een club mensen zoals op BD dat een probleem zal zijn. Misschien juist omdat we proberen om niet direct een hard oordeel klaar te hebben, juist omdat we proberen aan te geven dat iedereen welkom is mijn zijn/haar vragen, professional of beginner, het maakt niet uit. Daardoor krijg je al snel een hechte club. Dat is een voordeel; mensen voelen zich ook welkom, beginners worden niet afgewezen en durven hun (in hun ogen domme) vragen te stellen. Als mensen reageren met 'Nee, hoor, helemaal geen domme vraag' en vervolgens een goed antwoord geven, gaan ook deze beginners vrolijk verder en worden langzaam gevorderden en meer...
                        Je ziet ook dat mensen regelmatig (en ik denk zelfs héél erg regelmatig) terugkeren op het forum en dus ontstaat er een soort virtueel vriendenclubje in webspace. Wat ook prima is, ik heb persoonlijk hele toffe mensen op BD leren kennen dus dat is alleen maar uitstekend. Het is daardoor echter ook onvermijdelijk, dat je al snel een situatie krijgt waarbij lezer A reageert op een topic van lezer B, omdat die laatst ook op zijn/haar topic had gereageerd en niet op lezer C enz enz. Dergelijke 'kruiskoppelingen' zijn onvermijdelijk denk ik, en moeten ook niet direct door lezers als negatief worden ervaring. Zie die dan liever zoals ik ze 'onvermijdelijk het gevolg van een dergelijke gezellige club' noem. En dat betekent dan ook dat niet alle replies altijd even zakelijk en direct zullen zijn. Accepteren daarvan is belangrijk als je niet wilt dat BD een soort Q&A-database wordt. Bij een forum zoals BD dat is, moet er dus denk ik af en toe gerust eens een antwoord met een knipoogje of lol bij kunnen (mits het natuurlijk niet enkel en alleen maar smilies zijn die worden gepost).

                        De genoemde koopjeshoek is een ander probleem. Even vooraf mijn eigen mening:
                        De koopjeshoek op BD is een prima plaats om dingen te kopen, het is een slechte plaats om te proberen dingen voor de hoogst mogelijke prijs te verkopen...

                        Fredjefriet geeft het denk ik al goed aan: Als je bv weet dat een object wordt verkocht voor een te hoge prijs, moet je dan niets zeggen? Het is moeilijk: Aan de ene kant kun je stellen dat als je die kennis hebt, dat je die dan ook moet uiten (bv om de onwetende beginner te beschermen). Aan de andere kant moet je niet proberen iemands verkoop te verzieken. Het zal er dus een beetje tussenin moeten zitten. Maar moeilijk te beoordelen (en dus ook voor een moderator) zal dat zeker zijn.

                        En deze opsomming van mijn mening is nog niet compleet, maar aangezien de in het begin gesuggereerde consumptie van de lezer op dit punt al zeker op is, besluit ik de opmerking van Rien ("Wanneer je iets schrijft op het forum, probeer dan positief en opbouwend te zijn") met een enkele aanvullingen:

                        - BD is in zijn geheel (dus alle forumleden samen) een prima club mensen. Probeer daar je voordeel mee te doen, zowel wat kennis betreft, maar ook de lol die je er kunt hebben er je fotografiehobby mee aan te vullen
                        - Laat datgene wat je wel of niet wenst te lezen niet alleen afhankelijk zijn van wat anderen neerzetten of wat moderatoren wel of niet laten staan; kies zèlf wat je wenst te lezen of wel of niet belangrijk vindt (en vul de moderatoren indien nodig dus gerust aan)
                        - En misschien nog belangrijker: Laat datgene wat je schrijft niet afhankelijk zijn van moderatoren

                        Zo, nu mijn vingertoppen afkoelen

                        Comment


                        • #13
                          Hallo allemaal,

                          Ter afwisseling van het "lange" antwoord van Erik, hier een kortere versie .
                          Al diegenen die er ooit mee "bezig" geweest zijn, die weten het wel: niks zo moeilijk als een forum "modereren". Dit forum telt een aantal moderators, maar die hebben dus ook allen een full-time dagtaak op professioneel vlak ... Het is voor ons - moderatoren - dan ook onmogelijk om alle topics te volgen of te blijven opvolgen.
                          Maar we doen wel ons best - en da's al een hele klus ...
                          Dit is geen excuus, enkel een weergave van de realiteit ...

                          We hebben er bewust voor gekozen om niet te "betuttelend" op te treden maar het forum voor een groot deel "zelfregulerend" te laten werken - en dat gaat naar mijn mening erg goed - zoals Erik terecht opmerkte.

                          Dat er af en toe bemerkingen naar boven komen van de forumleden, da's nogal logisch.
                          Zoveel forumleden, zoveel meningen.

                          Dat er al "toffe" mensen afgehaakt hebben, tja, dat kom je wel vaker tegen - maar daartegenover staat dan ook dat er inmiddels ook weer héél véél "toffe" mensen bijgekomen zijn ... en dat er ook héél véél toffe mensen nog steeds hier vertoeven, en dat vanaf het "prille begin".

                          We tellen nu bijna 2.500 forumleden, en dat er af en toe "meningsverschillen" of andere manieren "van benaderen" zijn is dus vrij logisch - maar als je het geheel bekijkt, dan is dit een "community" waarin mensen nog voor elkaar openstaan, elkaar met raad en daad proberen bij te staan en helpen waar het kan. En daarvoor "chapeau" ...

                          Jaja
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • #14
                            Hallo kroket!! Ik weet niet of mijn antwoord ter zake is en dus ook thuishoort in dit forum (tja dat krijg je dan héé) maar ik probeer toch even Erik te bedanken dat hij redelijk wat tijd in zijn antwoord heeft gestoken. Ik vind ook dat hij gelijk heeft. Het is onvermijdelijk dat er al eens kommentaren gegeven worden die ofwel niet ter zake zijn ofwel negatief overkomen (lees - niet stroken met jouw gedacht). Dat is toch normaal? Als je aan de toog hangt in een vafé en een discussie probeert te voeren zal je ook heel wat zever moeten aanhoren om er toch de goede zaken uit te filteren. De kruisbestuiving waarover sprake is inderdaad een wezenlijk iets. Op photosig is daar trouwens ook al een ellenlange discussie over bezig. Het kadert een beetje in de Vlaamse spreuk "ons kent ons".
                            Dat er controle is van moderators op de forums dat is een goede zaak, en trouwens ook een noodzakelijk kwaad. Dat andere forumleden hier en daar personen gaan terechtwijzen, tja, dat kan men in het beste geval "sociale controle" noemen maar we moeten toch oppassen dat het niet een slechte richting uitgaat. Zo van "kijk eens hoeveel punten of posts ik heb, ik heb hier wat te zeggen en luister maar eens goed wat ik ervan vind".

                            Draai of keer het zoals je wilt, de maatschappij gaat "down the drain", niet enkel in real life maar ook op het internet. Het is inderdaad gemakkelijk om, verscholen achter een "anonieme" nick eens hier en daar de sfeer wat te gaan vergallen en mensen te gaan op stang jagen zonder dat je het risico loopt om op je gezicht te krijgen. Dat er mensen te hoge verkoopprijzen kelderen op het forum TE KOOP, tja, ik ben akkoord met Erik, de faire verkopen krijgen blijkbaar geen negatieve postings dus zal het wel ok zijn.

                            Laat ons initiatieven als BD koesteren, als het licht in de duisternis als het ware. De mensen van BD behartigen deze "communiteit" op een belangenloze manier en geven ons een platform waar we met gelijkgestemden kunnen communiceren over onze hobby en waarom niet, onze passie. De negatievelingen vallen er vanzelf uit hoor, als je ze maar lang genoeg negeert. Een kat speelt ook maar zo lang met het vogeltje tot het niet meer beweegt. Wat niet inhoudt dat BD zich zomaar moet laten doen natuurlijk. Wie zal het zeggen wat het juiste pad is?

                            Sterkte aan allen!!
                            mvg,
                            Giant Pat
                            Do or Do Not - There is no try ...
                            www.giantpat.be

                            Comment


                            • #15
                              Jonges jonges.. ik modereer al een paar jaar een druk bezocht forum, en in vergelijking daarmee is dit forum maagdelijk schoon, 99% van de posts getuigen van elementaire beleefdheid, vriendelijkheid en behulpzaamheid. Ik las hier verschillende replies op posts van nieuwe forumleden die begonnen met "welkom bij BD". Nooit gezien! Ik ga er niet veel woorden aan vuilmaken, realiseer jullie dat een 100% clean forum een dood forum is en als jullie de huidige "probleempjes" willen oplossen...

                              sterrejacht ? Disable gewoon de het rankinsysteem.
                              koopjesprobleem ? Maak van het koopjesforum een prikbord, een forum waar enkel nieuwe threads kunnen gemaakt worden en geen replies.
                              Simkin.

                              portfolio: http://www.megapixel.tk

                              Comment

                              Working...
                              X