Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EXIF gegevens mee uploaden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EXIF gegevens mee uploaden

    Hé,

    Kan er mij iemand uitleggen hoe ik deze gegevens mee moet versturen om mee te kunnen doen aan de challenge van oktober. Ik kan alvast vertellen dat ik geen fotoshop programma heb. Heb al wel windows 10

    groetjes Linda

  • #2
    Re: EXIF gegevens mee uploaden

    Kan je dan aangeven wat je doet en waarmee?

    Meeste programma's die een functie hebben opslaan voor web rippen de exif info uit de foto. Gebruik opslaan als....

    Comment


    • #3
      Re: EXIF gegevens mee uploaden

      Linda deze wordt express niet weergegeven om jouw identiteit te verhullen. Volgens mij wordt de eventuele exif bekend gepubliceerd na einde van de wedstrijd. Er zijn wel programma's om de exif zichtbaar op te nemen in de foto. Zoals BD resizer, maar voor de wedstrijd heb je geen exif nodig. Ik zou het niet doen, misschien dat je foto zelfs niet geaccepteerd wordt met geprinte exit informatie. Omdat jij je identiteit hiermee prijs geeft.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: EXIF gegevens mee uploaden

        Hé Roger,

        Mijn foto die ik heb upgeload voor de challenge van oktober is geweigerd omdat de exifgg niet zichtbaar zijn dus ik moet ze er dus wel bijdoen

        Linda

        Comment


        • #5
          Re: EXIF gegevens mee uploaden

          Hé,

          Ik zal het nog eens proberen

          Linda

          Comment


          • #6
            Re: EXIF gegevens mee uploaden

            Ah ok, maar dan is het even setting nakijken van je gebruikte foto app.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: EXIF gegevens mee uploaden

              @lindavt

              Normaliter beschikt iedere foto die je maakt met een fototoestel over een exif.
              Alleen foto's, lees collages en knutselwerk in bv photoshop waar je van een blanco beeld een beeld opbouwt zoals een schilder een stuk wit canvas naar een schilderij omvormt, hebben geen exif.

              Indien je mee doet met de challenge moet de exif aanwezig zijn. Normaliter is dat zo. Je foto moet wel verkleind worden naar de opgegeven waarde, maar dat doet niets aan de exif.
              Dus, gewoon opladen die handel. De challenge-software zorgt ervoor dat de beelden exif-loos zijn tijdens de wedstrijdperiode. Nadien is de exif wel zichtbaar.

              Zoek dus geen problemen waar er geen zijn. Foto beperkt bewerkt, op de goede grootte aanleveren en daarmee is alles gezegd.

              PS. Een handig progje om foto's te bekijken, te resizen, exifs te bekijken is Irfan. 't Is gratis en je kan het op een stick zetten om opeen andere PC te gebruiken. Maw, er wordt niets in het register van de PC geschreven. Vergeet ook de plugins te installeren en dan kan je nagenoeg alle huidige beeldformaten lezen (NEF, RAF, RAW, ...)
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment

              Working...
              X