Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen ivm begeleiding van fotomodellen tijdens een shoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen ivm begeleiding van fotomodellen tijdens een shoot

    Hey iedereen

    Ik ben een beginnend fotograaf en mijn bedoeling is om beter te worden op het vlak van modelfotografie.
    Het is logisch dat een hoop modellen een begeleider (vriend/in, kennis, familielid) meepakken tijdens de shoot maar nu vroeg ik me af wat jullie ervaringen hier zijn?
    Ik kan me voorstellen dat er wel mensen zijn die meekomen die constant in je nek staan te ademen en commentaar geven op alles wat je doet... Of niet akkoord zijn met de poses die het model aanneemt.
    Of ben ik mis?

    Hoe ga je om met dit en op welke basis beslis je of je begeleiding toelaat of niet?

    Groetjes Wouter
    ~ Visit my Blog ~
    ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

  • #2
    Re: Ervaringen ivm begeleiding van fotomodellen tijdens een shoot

    Dat is niet gemakkelijk. Ik weet niet of daar regeltjes voor bestaan. Mijn beslissing hangt meestal af van het verkennend gesprek vooraf. Maar de meeste mensen willen aan de telefoon al weten hoe het zit. De kunst is om dan alles open te laten en aan te sturen op een verkennend gesprek met je portfolio.
    Als je dan met de mensen rond tafel zit, hebben ze vrijwel steeds die begeleider al bij. En dan is het aan jou om te zien hoe het tussen die twee klikt.
    Ik heb al koppels gehad waar je de spanning zo voelt tussen die twee, dan moet je trachten de fotosessie met het model alleen te doen. Anderzijds heb ik modellen gehad die helemaal ontspannen en aangemoedigd werden door de kennis die er bij was. Dat is niet altijd op voorhand in te schatten. Als het over minderjarigen gaat: altijd de ouders erbij vragen.