Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En ja hoor ... weer foto's gepikt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

    Wat heeft het feit dat iemand voor zijn eigen winst foto's steelt van iemand te maken met het feit of die laatste al dan niet met legale software werkt ?

    Als je officieel bezig bent zoals ik MOET je gewoon alles legaal doen ... ik heb de Adobe Suite CS3 én de CS4 gekocht hoor ... ik heb de dozen netjes op mijn plank staan, net zoals de dozen van andere software die ik gebruik (voor zover het geen legale downloads zijn, niet alle soft wordt op dvd/cd geleverd hoor, maar aankoopfactuur is netjes voorhanden).

    Op dit moment zou ik héél graag CS5.5 kopen ... maar die is nogal duur vind ik ... dus wacht ik tot ik de extra functies nodig heb.

    Als iemand me zo'n opmerking 'face to face' zou geven zou ik misschien iets minder netjes reageren ... waar bemoeit hij/zij zich mee ... beginnen insinueren dat we allemaal illegale software draaien ... er zijn nog mensen die de economie draaiende houden hoor

    Als iedereen een legale PhotoShop of volledige Suite zou kopen dan zou deze waarschijnlijk maar 25% van de huidige prijs meer kosten ... denk daar maar eens over na ... enne, met een student edition mag je geen betalende opdrachten uitvoeren hoor, nog zoiets waar nogal laconiek over gedaan wordt.

    Ik heb een full version van CS3 en CS4 voor PC en nog eens CS4 op Mac mogen kopen, want je mag een CS wel tweemaal installeren, maar niet op PC én Mac, dat zijn twee verschillende licenties ... dus kom mij niet zeggen dat ik niet mag reageren als ze mijn foto's gewoon stelen !

    On Topic ... faktuurtje is bijna aan zijn vervaldag, nog geen betaling ontvangen hoor, beelden zijn wel weg overal, maar ik laat dit niet zomaar voorbij gaan, aangetekende herinnering ... als er dan nog niets komt wordt het dossier doorgegeven ... hun faktuur zal dan nog een stuk hoger uitkomen
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #32
      Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

      Ik vind het niet meer dan normaal dat je vanaf dat je professioneel bezig bent met software, daar ook licenties voor hebt... Anders maak je winst op de kap van anderen.

      Maar ik geloof best dat da niet altijd even gemakkelijk is, niet iedereen heeft immers voldoende aan Lightroom en Photoshop; en als je kijkt wat bijvoorbeeld het gehele CS5 pakket kost...
      Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

      Comment


      • #33
        Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

        Oorspronkelijk geplaatst door florholvoet Bekijk bericht
        Maar ik geloof best dat da niet altijd even gemakkelijk is, niet iedereen heeft immers voldoende aan Lightroom en Photoshop; en als je kijkt wat bijvoorbeeld het gehele CS5 pakket kost...
        Inderdaad, ik heb de Design Premium versie moeten kopen ... en dat viel helemaal niet mee, zeker niet omdat ik na CS4 for Windows ook nog een CS4 for Macintoch moest kopen ... dubbele pret ... dat zijn héél wat opdrachten doen voordat die terugverdient werden hoor, en dan heb je nog geen PC of Mac, geen degelijke camera body en lenzen ... miljaar, als ik erover nadenk is het toch een serieus fortuin alles bij elkaar
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #34
          Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Wat heeft het feit dat iemand voor zijn eigen winst foto's steelt van iemand te maken met het feit of die laatste al dan niet met legale software werkt ?

          Als je officieel bezig bent zoals ik MOET je gewoon alles legaal doen ... ik heb de Adobe Suite CS3 én de CS4 gekocht hoor ... ik heb de dozen netjes op mijn plank staan, net zoals de dozen van andere software die ik gebruik (voor zover het geen legale downloads zijn, niet alle soft wordt op dvd/cd geleverd hoor, maar aankoopfactuur is netjes voorhanden).

          Op dit moment zou ik héél graag CS5.5 kopen ... maar die is nogal duur vind ik ... dus wacht ik tot ik de extra functies nodig heb.

          Als iemand me zo'n opmerking 'face to face' zou geven zou ik misschien iets minder netjes reageren ... waar bemoeit hij/zij zich mee ... beginnen insinueren dat we allemaal illegale software draaien ... er zijn nog mensen die de economie draaiende houden hoor

          Als iedereen een legale PhotoShop of volledige Suite zou kopen dan zou deze waarschijnlijk maar 25% van de huidige prijs meer kosten ... denk daar maar eens over na ... enne, met een student edition mag je geen betalende opdrachten uitvoeren hoor, nog zoiets waar nogal laconiek over gedaan wordt.

          Ik heb een full version van CS3 en CS4 voor PC en nog eens CS4 op Mac mogen kopen, want je mag een CS wel tweemaal installeren, maar niet op PC én Mac, dat zijn twee verschillende licenties ... dus kom mij niet zeggen dat ik niet mag reageren als ze mijn foto's gewoon stelen !

          On Topic ... faktuurtje is bijna aan zijn vervaldag, nog geen betaling ontvangen hoor, beelden zijn wel weg overal, maar ik laat dit niet zomaar voorbij gaan, aangetekende herinnering ... als er dan nog niets komt wordt het dossier doorgegeven ... hun faktuur zal dan nog een stuk hoger uitkomen
          Groot gelijk met alles wat je zegt, eindelijk is iemand die ook zijn mond open doet!

          Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
          Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

          Comment


          • #35
            Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

            als echt iedereen enkel legale software zou gebruiken dan zou de prijs niet met 75 % zakken maar met 100 % toenemen !

            dat de prijs zou zakken is een illusie......

            btw: ikzelf gebruik wel legale software (omdat ik hem niet uit eigen zak heb hoeven betalen )
            http://www.jvs-photography.be/

            Comment


            • #36
              Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

              Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
              als echt iedereen enkel legale software zou gebruiken dan zou de prijs niet met 75 % zakken maar met 100 % toenemen !

              dat de prijs zou zakken is een illusie......
              Bij Microsoft zijn ze zot van mensen die Windows en andere MS producten kraken en via het net aan miljoenen aanbieden. Die houden massa's volk uit de verschrikkelijke Linuxklauw.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #37
                Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

                je kan het ook vanuit een ander standpunt bekijken; je maakt een foto, plaatst hem op het internet, word door iemand anders gebruikt (gestolen) als zijnde zijn foto, je maakt je hierover kwaad...

                OF je denkt bij jezelf; hmm.... mijn foto's worden blijkbaar gesmaakt want iemand gebruikt ze voor
                reclame/advertentie/verkoop of whatever.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • #38
                  Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  Bij Microsoft zijn ze zot van mensen die Windows en andere MS producten kraken en via het net aan miljoenen aanbieden. Die houden massa's volk uit de verschrikkelijke Linuxklauw.
                  zo ook bij adobe.......
                  http://www.jvs-photography.be/

                  Comment


                  • #39
                    Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    Wat heeft het feit dat iemand voor zijn eigen winst foto's steelt van iemand te maken met het feit of die laatste al dan niet met legale software werkt ?
                    Tja, als je jezelf dit moet afvragen?

                    Het gaat natuurlijk niet alleen om software, maar ook om foto's van bijv. het Atomium, 'illegale' muziek, films. Kortom: alles wat met copyrightschending te maken heeft. Niemand zegt dat jij dat ook doet maar ik denk toch dat er ook in deze thread mensen zijn die af en toe te selectief verontwaardigd zijn.

                    Comment


                    • #40
                      Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

                      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      Wat heeft het feit dat iemand voor zijn eigen winst foto's steelt van iemand te maken met het feit of die laatste al dan niet met legale software werkt ?

                      Als je officieel bezig bent zoals ik MOET je gewoon alles legaal doen ... ik heb de Adobe Suite CS3 én de CS4 gekocht hoor ... ik heb de dozen netjes op mijn plank staan, net zoals de dozen van andere software die ik gebruik (voor zover het geen legale downloads zijn, niet alle soft wordt op dvd/cd geleverd hoor, maar aankoopfactuur is netjes voorhanden).

                      Op dit moment zou ik héél graag CS5.5 kopen ... maar die is nogal duur vind ik ... dus wacht ik tot ik de extra functies nodig heb.

                      Als iemand me zo'n opmerking 'face to face' zou geven zou ik misschien iets minder netjes reageren ... waar bemoeit hij/zij zich mee ... beginnen insinueren dat we allemaal illegale software draaien ... er zijn nog mensen die de economie draaiende houden hoor

                      Als iedereen een legale PhotoShop of volledige Suite zou kopen dan zou deze waarschijnlijk maar 25% van de huidige prijs meer kosten ... denk daar maar eens over na ... enne, met een student edition mag je geen betalende opdrachten uitvoeren hoor, nog zoiets waar nogal laconiek over gedaan wordt.

                      Ik heb een full version van CS3 en CS4 voor PC en nog eens CS4 op Mac mogen kopen, want je mag een CS wel tweemaal installeren, maar niet op PC én Mac, dat zijn twee verschillende licenties ... dus kom mij niet zeggen dat ik niet mag reageren als ze mijn foto's gewoon stelen !

                      On Topic ... faktuurtje is bijna aan zijn vervaldag, nog geen betaling ontvangen hoor, beelden zijn wel weg overal, maar ik laat dit niet zomaar voorbij gaan, aangetekende herinnering ... als er dan nog niets komt wordt het dossier doorgegeven ... hun faktuur zal dan nog een stuk hoger uitkomen
                      Tja... de nieuwe plannen van Adobe zijn een kleine ramp voor jou dan. De CS6 gaat nog duurder worden is zal integraal te kopen zijn, of enkel te upgraden vanaf CS5...
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        je kan het ook vanuit een ander standpunt bekijken; je maakt een foto, plaatst hem op het internet, word door iemand anders gebruikt (gestolen) als zijnde zijn foto, je maakt je hierover kwaad...

                        OF je denkt bij jezelf; hmm.... mijn foto's worden blijkbaar gesmaakt want iemand gebruikt ze voor
                        reclame/advertentie/verkoop of whatever.
                        Kisten, dat is een leuke gedachtegang als je amateur bent. Maar als je foto's maakt om den brode, dan is het gewoon broodroof.
                        Als ik bij jou thuis kom en stiekem een sneetje zelfgebakken brood pik, dan kan jij misschien blij zijn dat jouw baksel wordt gesmaakt... Maar als ik een brood pik bij de bakker...

                        mvg,
                        Bart
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #42
                          Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

                          De images op http://www.lambodiecast.com/ zijn ook wel erg makkelijk te jatten.

                          Dat kan beter. Probeer deze maar eens te kopiëren:



                          Jan

                          Comment


                          • #43
                            Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

                            Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                            Dat kan beter. Probeer deze maar eens te kopiëren:



                            Jan

                            Comment


                            • #44
                              Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

                              Dat is niet de image, maar een printscreen.

                              Jan

                              Comment


                              • #45
                                Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

                                Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                                Dat is niet de image, maar een printscreen.
                                En wat maakt dat uit? Is het dan wel goed als ik het voor eigen gewin publiceer?

                                Comment

                                Working...
                                X