Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een klare zeik op de kaak

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een klare zeik op de kaak

    Beste Jaja,

    Na 1 jaar lid van BD (of toch bijna) moet er mij nu toch echt wel iets van het hart !

    Op minder dan een paar maanden tijd is BD hier stilletjesaan aan het veranderen in een kleutertuin?.en het ergste van al is dan nog dat het wel lijkt alsof jij sommige mensen hier een hand boven het hoofd houdt !

    Laat me mezelf effe verduidelijken : er zijn de laatste tijd een paar topics geweest die je diende te locken?toevallig (of juist niet denk ik) gebeurde dit steeds na één of meerdere replies van mezelf... Dat je die topics terecht of onterecht lockte laat ik hier in het midden.Maar het is toch wel markant te zien dat ik hier iedere keer na zo'n 'incident' meer dan 20 emails toegestuurd krijg van verschillende mensen die allen hetzelfde standpunt innamen : STEF ZEGT HARDOP WAT VELEN HIER DENKEN...of STEF SCHIET WEER EENS PAL IN DE ROOS..

    Als jij dan op zo?n moment locked lijkt het wel alsof je me wil terechtwijzen.
    Anderen, die mogen hier maar blijven ruzie stoken, onderhuidse aanvallen plegen, zonder iets of wat van terechtwijzing.Of laat het me anders stellen : iemand die oeverloos kan blijven doorleuteren over bijvoorbeeld schrijffouten, die kan maar blijven begaan?tot als Stef het op zijn heupen krijgt en zegt wat hij denkt, op zijn manier en een paar minuten later staat het hangslot erop. Dezelfde persoon mag dan nog wel een nieuwe topic starten, met mijn naam erin zonder dat die gelocked wordt. Is simpel hoor Jaja : ofwel treedt je repressiever op tegen alle mensen die de juiste spirit niet hebben, ofwel accepteer je mij en mijn manier om iets duidelijk te maken ook

    Ik dacht toch al aan verschillende mensen meer dan eens een dienst bewezen te hebben, en ook toch een kleine verrijking van BD te zijn.

    Voor mij hoeft het anders niet meer hoor...!dan wordt ik weer een passieve, sporadische bezoeker die alleen maar naar hier komt om wat informatie op te halen, iets bij te leren (voor zolang dat nog zal duren) of wat foto's te bekijken...

    Stef

  • #2
    Stef,

    Je hebt gelijk, ik kwam vroeger veel meer naar het forum dan nu. Ik verafschuw het niet maar als er geleuterd wordt volg ik het niet meer.

    Hopelijk nemen de 'vroegere' leden de rol weer op.

    Geert N.
    Nikon D80

    Comment


    • #3
      Ook ik moet Stef hierin gelijk geven, meestal als er waarheid word gesproken word men hier de mond gesnoerd door een slotje derop te zetten. Hier word duidelijk sommige het handje boven het hoofd gehouden, wat al een tijdje bezig is.
      Ik heb hier ook al mijne zeg erover willen doen, maar voor ik dat kan word er gelockt, hopelijk ben ik nog op tijd!

      Monique

      Comment


      • #4
        dankjewel Geert !

        Stef

        Comment


        • #5
          thanks Zippo...

          Comment


          • #6
            Graag gedaan Stef

            Monique

            Comment


            • #7
              Dat noem ik klare taal Stef ! En gelijk heb je !!!! Het gezeik en vooral "gezever" neemt hier duidelijk de bovenhand !!! Aan degelijke foto's maken komen ze hier blijkbaar niet meer toe ! Persoonlijk vind ik dat erg, zo erg dat ik er zwaar over denk om BD te laten voor wat het is !

              Heren crewmembers het is 5 vóór 12.... Misschien al 5 na 12, en dat zou ik zéér spijtig vinden !!! Ik heb gezegd !

              Comment


              • #8
                Er zijn vroeger al discussies geweest over hetzelfde (ik herinner me nog iets van 'gezever en blah blah blah' en toen heb ik gezegd dat ik geen problemen had met een kwinkslag en een knipoogje als je tegelijkertijd nog zinnig commentaar geeft hier en daar.
                Tegenwoordig is het inderdaad - helaas - zo dat er sommigen alleen nog kwinkslagen en zever uitkakken en dat is van het goede teveel.
                Als je echt enkel alleen wil zeveren, doe die zever dan in potteke en neem er een foto van, dan kunnen we tenminste de foto beoordelen.

                Comment


                • #9
                  Dankjewel Flurk en dankjewel Jakke !

                  Stef

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by flurk
                    Persoonlijk vind ik dat erg, zo erg dat ik er zwaar over denk om BD te laten voor wat het is !
                    Zeg Flurk... Je gaat ons (mij..) toch niet in de steek laten, zeker ?
                    An  a day keeps frustration away!
                    http://www.demey-deleus.be

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Vejito
                      Originally posted by flurk
                      Persoonlijk vind ik dat erg, zo erg dat ik er zwaar over denk om BD te laten voor wat het is !
                      Zeg Flurk... Je gaat ons (mij..) toch niet in de steek laten, zeker ?
                      Dan zal het hier toch ietsje (veel) moeten beteren Vejito ! Voor de rest kun je me steeds vinden bij Fred Miranda ! Groetjes...

                      Comment


                      • #12
                        Groot gelijk Stef, soms gaat het hier vreemd aan toe. Ikzelf werd onlangs terechtgewezen omdat ik zogezegd illegale software zou aanbieden, wat helemaal zo niet was. Dit gebeurde publiekelijk, alhoewel Jaja toch ook een mailtje kon sturen, is niet meer werk aan dan een posting te doen, maar ja soms moeten voorbeelden gesteld worden, of zondebokken gezocht . . . In ieder geval was ik er niet goed van
                        Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                        Comment


                        • #13
                          Hallo Stef,

                          Effe een overzicht van de laatst gelockte topics:
                          * De topic "Schrijffouten" werd gelockt na een "LOL" reply van jou ...
                          Om zo'n reply wordt dus geen enkele topic gelockt ...
                          Waarom die topic werd gelockt, dat heb ik erbij gezet - en dat heeft dus niets met jou te maken. Je kan het net zo goed beschouwen als "dat jij het laatste woord hebt gekregen".
                          * De topic over "fotografen gezocht" werd gelockt zonder dat er een reply van jou instond
                          * De topic "Goede voornemens" werd gelockt nadat er nog 5 ander reply's waren na de jouwe ...
                          * De topic "Vaarwel" werd gelockt nadat er nog 8 andere reply's waren na de jouwe ...
                          * De topic "Fuji S602" werd gelockt met jouw reply als laatste ...
                          * De topic "E-10 nieuwprijs" werd gelockt zonder dat er een reply van jouw was ...

                          Het is dus niet juist wat je stelt - dat ik steeds zou locken na een topic van jou.
                          Die "terechtwijzing" is dus een totaal verkeerde veronderstelling.
                          Trouwens, waarom zou ik wel?
                          Er zijn van jou 1220 posts. En hoeveel zijn daarvan gelockt?

                          Over de kwaliteit van de topics ga ik me niet uitspreken. Iedereen is vrij in dit forum te posten binnen de (soms subjectieve) grenzen van de afspraken.
                          Voor de ene is een bepaald onderwerp interessant, voor de andere zullen dat andere onderwerpen zijn.
                          Is het aan ons te bepalen welk onderwerp toegelaten is en welk niet?
                          Daar gaan dan weer een hele hoop andere mensen niet mee akkoord.
                          Wat wel kan, dat is dat er sneller topics verplaatst worden naar het "chit chat" forum.
                          Wie niet wil afwijken van de "fotografie" forums kan daar gewoon wegblijven en zal minder last hebben van de "overige" postings.

                          Ik zou dus niet weten wat je bedoelt met "locken na een reply van jou" of dat ik "iemand de hand boven het hoofd houdt".
                          Dat laatste vind ik trouwens een zeer onterechte beschuldiging aan mijn adres.

                          Als er iemand zich voor BD inspant, dan is het ondergetekende wel - en die inspanning geldt voor alle forumleden zonder uitzondering - zonder "favorieten" of zonder "anti-favorieten".

                          Naar mijn mening doe ik mijn best om dit forum zo goed mogelijk proberen te modereren. Daarvoor staat me overdag slechts een beperkte tijd ter beschikking.
                          Accuraat en tijdig inspelen op alle topics zal dus nooit lukken.
                          En "overmodereren" lijkt me ook geen goede zaak.

                          Maar het allerbelangrijste is dat een forum gemaakt wordt door de forumleden zelf, NIET door de moderators.
                          Die doen hun best om dit forum zo goed mogelijk te laten functioneren.
                          Ik ervaar dit dus als onterecht "schieten op de pianist(en)" ...

                          Als iedereen eens even de hand in eigen boezem zou steken ...
                          Nu "beschuldig" je er de moderator(s) van verantwoordelijk te zijn voor de kwaliteit van de postings, en dat is niet de waarheid naar mijn mening ...

                          Jaja

                          Originally posted by Stef
                          Beste Jaja,

                          Na 1 jaar lid van BD (of toch bijna) moet er mij nu toch echt wel iets van het hart !

                          Op minder dan een paar maanden tijd is BD hier stilletjesaan aan het veranderen in een kleutertuin?.en het ergste van al is dan nog dat het wel lijkt alsof jij sommige mensen hier een hand boven het hoofd houdt !

                          Laat me mezelf effe verduidelijken : er zijn de laatste tijd een paar topics geweest die je diende te locken?toevallig (of juist niet denk ik) gebeurde dit steeds na één of meerdere replies van mezelf... Dat je die topics terecht of onterecht lockte laat ik hier in het midden.Maar het is toch wel markant te zien dat ik hier iedere keer na zo'n 'incident' meer dan 20 emails toegestuurd krijg van verschillende mensen die allen hetzelfde standpunt innamen : STEF ZEGT HARDOP WAT VELEN HIER DENKEN...of STEF SCHIET WEER EENS PAL IN DE ROOS..

                          Als jij dan op zo?n moment locked lijkt het wel alsof je me wil terechtwijzen.
                          Anderen, die mogen hier maar blijven ruzie stoken, onderhuidse aanvallen plegen, zonder iets of wat van terechtwijzing.Of laat het me anders stellen : iemand die oeverloos kan blijven doorleuteren over bijvoorbeeld schrijffouten, die kan maar blijven begaan?tot als Stef het op zijn heupen krijgt en zegt wat hij denkt, op zijn manier en een paar minuten later staat het hangslot erop. Dezelfde persoon mag dan nog wel een nieuwe topic starten, met mijn naam erin zonder dat die gelocked wordt. Is simpel hoor Jaja : ofwel treedt je repressiever op tegen alle mensen die de juiste spirit niet hebben, ofwel accepteer je mij en mijn manier om iets duidelijk te maken ook

                          Ik dacht toch al aan verschillende mensen meer dan eens een dienst bewezen te hebben, en ook toch een kleine verrijking van BD te zijn.

                          Voor mij hoeft het anders niet meer hoor...!dan wordt ik weer een passieve, sporadische bezoeker die alleen maar naar hier komt om wat informatie op te halen, iets bij te leren (voor zolang dat nog zal duren) of wat foto's te bekijken..

                          Stef

                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • #14
                            Jakke,

                            er spelen nog andere zaken mee hoor....ik had het zelf ook niet onmiddellijk gezien, maar geraffineerd zijn ze hoor !
                            een voorbeeld : X post iets om 9h....Y doet een reply om 9h30...wanneer de topic wat naar beneden zakt door replies op andere posts dan delete Y zijn post om bijvoorbeels 11h en post identiek hetzelfde antwoord weer om 11h02.....

                            resultaat : de oorspronkelijke topic behoudt 1 reply, maar komt wel weer bovenaan in de belangstelling te staan.... heel subtiel..niemand die ernaar kraait want de meesten hebben het niet gemerkt...achterbaks noem ik dat !

                            er zijn zo nog zaken hoor..

                            Stef

                            Comment


                            • #15
                              Even een kleine Vejito Reactie...

                              Op elk forum heb je mensen met verschillende karakters en manieren van verwoorden. Het lijkt me wel sterk dat er hier aan favoritisme zou gedaan worden door de BD Crew en mensen een hand boven het hoofd gehouden zou worden.
                              (let wel, ik ben nu m'n eigen gedacht aan het zeggen, probeer niemand te beschermen, spreek ook uit niemands naam of leg iemand woorden in de mond...)

                              Het woord verdraagzaamheid is hier geen ijdel woord, maar moet door iedereen worden gehandhaafd, mensen die een beetje willen dollen, worden vriendelijk verzocht dat te doen in chitchat, en de rest aan de fotografie over te laten.

                              Ik moet nu wel even het hand boven eigen hoofd houden, en kijken wie er onder staat, want ik heb in het verleden ook opmerkingen gekregen te kunnen zeveren, maar doe dit nu ook op de daarvoor bestemde plaats

                              Just my two cents
                              An  a day keeps frustration away!
                              http://www.demey-deleus.be

                              Comment

                              Working...
                              X