Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 26

Discussie: e global central

Standaard e global central

Hallo,
    Zijn er mensen die reeds ervaring hebben met de onlinewinkel Eglobal Central? Deze lijkt zeer goedkoop. Ik ben op zoek naar een Sigma 150-600 Contemporary.
    Bij Kameraexpress kost deze 999 euro en bij Eglobal Central "slechts"731 euro. Dit is een serieus verschil! Of zie ik iets over het hoofd...?
    Groeten, Chris

Standaard Re: e global central

Grijze import
    Zoek hier maar even op het forum, genoeg te vinden over o.a. deze webshop
    Er zijn mensen met slechte tot zeer slechte ervaringen maar ook mensen met blijkbaar goede ervaringen en die zeer tevreden zijn.
    Je zult waarschijnlijk het gekochte materiaal wel ontvangen, maar je moet uiteraard ook voor jezelf uitmaken of je wilt meedoen aan de support van grijze import

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 14 juni 2020 om 15:29
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

ik heb er een tokina 11-20 gekocht aan de prijs die je hier aan een tweedehands geeft.
    na 4 dagen netjes aan de deur geleverd.
    D 7500 > 16/85 > 70/300>105
    https://www.behance.net/joscaeymae0afa
    Grt. Jos

Ze ontduiken de invoerrechten en de BTW, PUNT.

Eigenlijk is het tegen de handel hier in België en dat is wel jammer
    maar hier zit je er ergens tussenin en qua waarborg zal het wel betrouwbaarder zijn daar het dan geen grijze import is denk ik ...
    https://geizhals.de/sigma-contempora...-a1164979.html
    KameraExpress zit daar ook in dat lijstje maar als belg zou je bij hun aan die prijs niet kunnen kopen maar wel bij hun concurrenten ...
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Bedankt voor de info!
    Groeten, Chris

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Ze ontduiken de invoerrechten en de BTW, PUNT.
    Weet je dat wel zeker?
    Moest dat echt zo zijn waarom onderneemt de Nederlandse en Belgische staat niks tegen hen (andere landen weet ik niet)?
    Buiten mijn X-T1, die ik tweedehands aan een forumlid heb gekocht, heb ik alles uit China laten komen en zo enkele honderden zo niet duizende €€€€€€€€ uitgespaard.
    En spreek me niet van de Belgische handel mijn echtgenote is zelf zelfstandige geweest en weten maar al te goed hoeveel winst die maken.
    Van mij mogen ze winst maken en ja, ik koop ook in België en wel voor redelijke hoge bedragen.
    Niks tegen onze handelaren, maar ze willen wel heel snel rijk worden.
    Nu ja, er is in alles een pijngrens en als ze deze overschrijden zullen ze het geweten hebben.
    Waar is de tijd dat je bij Konijnenberg een lotje moest nemen en twee uur rondlopen voor je bediend was?
    Ga er nu eens kijken (is ondertussen Kamera Express geworden) als er 5 personen binnen zijn heb je dikke pech.
    Laatst gewijzigd door Red Falcon; 19 juni 2020 om 22:11 Reden: foutjes rechtgezet
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Ik dacht, ik probeer het ook maar even.
    Prijzen zijn wel erg scherp en ik doe niets illegaal of zo.
    Je weet dat je daar op niet veel garantie moet rekenen.

In april iets bestelt.
    Je raad het al. Pakje nooit toegekomen. Ik weet zelfs niet eens of het ooit verstuurd is geweest. Niet eens een e-mail confirmatie gekregen van mijn bestelling.
    Tracking kan niets terug vinden van spoor.
    Geld is wel van de rekening.
    Ondertussen heb ik een geschil ingediend bij Mastercard om het geld terug te vorderen.
    Voorlopig heb ik mijn geld (400 euro) nog niet terug.
    Als ik mijn geld terug heb ga ik de bestelling op een ander doen.
    Nooit meer!

buurmanbert, kijk eens in mijn handtekening, buiten de X-T1 en de Nissin flitser heb daar alles gekocht zelfs een 10-24 (ondertussen verkocht) en alles is hier binnen de week aangekomen.
    Ik heb zelfs ooit iets totaal verkeerd besteld, een mail gestuurd in Google Engels en wat later nieuws gekregen dat mijn bestelling geannuleerd was en dat mijn geld al teruggestort was.
    Toch raar hé, bij mij en nog anderen lukt het steeds vlot en bij een toevallige klant komt het niet aan of is er schade enz.
    Je kunt bij Eglobal Central zelfs vragen dat ze je een mail sturen als het product dat je wilt kopen daalt in prijs.
    Bij Eglobal Central zijn het geen vaste prijzen, t.t.z. hoe meer vraag naar een bepaald product hoe meer dat het zal kosten. Veel verschil is dat niet maar toch.
    Hebben ze teveel in stock dan dalen de prijzen.
    En ook dat eeuwig gedoe over een grijze markt, leg me eens uit hoe dat gaat want ook Eglobal moet eerst alles inkopen uit Japan.
    En garantie in België is beter zeker? ik heb in ieder geval weinig positieve ondervindingen met Belgische garantie en niet alleen met fotogerief.
    Ach ge kunt de Belgische winkels toch niet beletten om hun winst op te voeren want ge kunt kopen waar en bij wie.
    Mijn conclusie is dat Eglobal eerlijk is en snel levert.
    Akkefietjes kunt overal krijgen soms ligt het bij de verzender maar het kan evengoed aan de invoerder liggen of bij de vervoerders.

Ik heb daar jaren mijn materiaal gekocht en nooit problemen mee gehad. Met mijn laatste bestelling een kleine 2 maand terug was een fuji x-e3 body. Na een dikke week krijg ik plots via paypal mijn geld terug. Verder geen reden gekregen van de terug betaling . Ik heb ze een mailtje gestuurd maar nooit antwoord op gehad. Dus of ik er nu nog iets zou bestellen, ik denk het niet.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Grijze markt is het omzeilen van het officiële dealer circuit.
    De dealer is een officiële vertegenvoordiger om het produkt te promoten , cash back acties te voeren, garantie en onderhoud te geven op de produkten. Vroeger , vóór de online bizz had men geen andere keuze om aan een produkt bv camera te geraken.
    Nu is dit uiterrard anders. Grijs handelaars korten dit af door het dealer circuit te omzeilen. Ze profiteren dus van de marketing inspanning van de verdeler zonder daar vergoeding of iets anders tegenover te stellen.
    Dus grijs => wit = geen illegale handel + zwart = een beetje onetisch als men wil...
    Ymmv

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    ....
    Jij hebt blijkbaar een goede ervaring en ik lees dat ook anderen die ervaring delen.
    Ik heb in deze blijkbaar tegenslag. Vind ik erg jammer natuurlijk want ik had er ook op gehoopt dat het goed kwam.

Echter tot op heden mijn geld nog niet terug.
    Morgen eens bellen naar Worldline hoe dat zit met dat terugvorderen van mijn centjes.

We zijn een paar dagen verder in deze kwestie.
    Net een bericht ontvangen van Atos Worldline dat ze mijn klacht gaan onderzoeken.

Maar nu merk ik dat de website van eglobalcentral.be verdwenen is. Ze hebben er gewoon een nieuwe gemaakt onder eglobalcentralbe.com.
    Als ze niets te verbergen hadden dan zouden ze niet weglopen uit het .be register.
    De overheid zal hun gewoon geblokkeerd hebben op het .be niveau.

Ondertussen ook een leuke website gevonden in nederland over deze kwestie.
    Ruim 300 ervaringen waarvan meer dan de helft negatief.
    https://www.ervaringen.nl/eglobalcentral.nl

Ik kan alleen maar positief zijn over die website. Onlangs een A6400+200-600 daar besteld. Met het geld dat ik bespaard heb, heb ik een 1.4x extender kunnen kopen.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

We weten allemaal wel dat het niet 100% koosjer is.
    Ik heb er ook al enkele dingen besteld. Altijd goed gegaan. Er steken wel nooit enige papieren bij, geen aankoopbewijs, niks.
    Zolang het goed gaat hoor je natuurlijk niemand klagen.
    Groetjes,
    Dominic

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
    We weten allemaal wel dat het niet 100% koosjer is.
    Ik heb er ook al enkele dingen besteld. Altijd goed gegaan. Er steken wel nooit enige papieren bij, geen aankoopbewijs, niks.
    Zolang het goed gaat hoor je natuurlijk niemand klagen.
    Van alles dat ik daar gekocht heb heb ik factuur gekregen, waarom jij niet?
    Bij de pakjes van Bol.com en Coolblue zit ook maar een verwijzing naar wat er in de doos zit en krijg je de factuur per email en kan je ze ook nog ingelogd online zien.
    Dit is ook zo met Eglobal!
    Mocht men mij niet geloven dan kan ik ze hier eventueel online zetten.
    Iedereen koopt waar hij wilt en ik koop bij EglobalCentral.
    En ben dat welles nietes nu beu geworden.
    Laatst gewijzigd door Red Falcon; 24 juni 2020 om 23:36

Heb ook al wat gekocht bij GlobalCentral; zeker heel tevreden over ; goede prijs ; verzorgde verzending & verpakking !
    Mij zien ze daar zeker nog !!

Aan degene die er al besteld hebben, zat er een Belgische stekker / kabel bij het toestel ?
    Ik lees namelijk nogal veel klachten dat alles geleverd wordt (als het al geleverd wordt) met niet Belgische stekker

grts
    Sieg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Aan degene die er al besteld hebben, zat er een Belgische stekker / kabel bij het toestel ?
    Ik lees namelijk nogal veel klachten dat alles geleverd wordt (als het al geleverd wordt) met niet Belgische stekker

grts
    Sieg
    Als je de lader bedoeld Sieg en dat zal wel, ja natuurlijk een Belgische lader.

UPDATE
    Vandaag heb ik atos worldline (creditkaart afhandelaar) aan de lijn inzake het terugvorderen van mijn geld omwille van het uitblijven van een levering van de bestelde goederen bij eglobalcentral.
    Ik heb mijn geld na 3 maanden terug. Het geld staat nu terug op mijn rekening.
    De motivatie is het bijzonder slordig omgaan met administratie van de handelaar uit waardoor ik mijn gelijk haalde en mijn geld terug kreeg.
    Zo heeft de handelaar nooit gereageerd op mijn emails. Ze nemen de telefoon (in china) zelfs niet op.

Ik moet er wel bij zeggen dat het gehele proces om mijn geld terug te krijgen bijzonder omslachtig was. Tientallen telefoontjes en emails afhandelen. Dat kost mij ook allemaal geld (in verloren tijd).
    Ik ben een beroepsfotograaf en mijn tijd kost geld.

Bijkomstig heb ik ook advies gevraagd of ik (gezien de interessante prijzen bij die handelaar) het nog eens opnieuw zou proberen.
    Het advies was negatief. Er komen over die handelaar bijzonder veel klachten binnen en het opnieuw proberen zou aanzien kunnen worden als slordigheid van mijn kant uit waardoor ik een volgende keer mijn geld NIET terug zou zien.

Ik ga mijn bestelling nu plaatsen bij Amazon waar ik meer gedegen afhandeling heb en toch een interessante prijs kan bekomen. Iets duurder maar ik kan er wel mee leven.

Even terzijde....
    In Duitsland heb ik een handelaar van kleding gevonden die bijzonder leuke design schoenen had die we zouden willen gebruiken bij een shoot.
    Schoenen die je nergens anders kan vinden. Om extra zekerheden in te bouwen heb ik daar maar betaald via Paypal. Die zijn pakken sneller als een handelaar de kantjes er af wil lopen. Heb je zo je geld terug.

Ik kan eveneens even mijn ervaring delen, je doet ermee wat je wilt. :-)

Op 02/01/2021 een DJI Mini 2 drone besteld voor 511€ (dus zo'n 68€ goedkoper dan op amazon.de) en een Micro-SD kaartje van 13€. Leek me mooie deal. Was in stock en werd geleverd in 6-8 werkdagen. Collega's en vrienden hadden hier ook al besteld, dus why not?

10 dagen later (op 12/01) sturen ze een mail dat 'hun leverancier niet op tijd geleverd had en dat pas op 15/01 zal kunnen verstuurd worden'. Item was toch 'in stock' ?? Maar och, wat is nu 2 weken vertraging. Geen man overboord.

19/01/2021 krijg ik een mail dat mijn item 'in bulk' verzonden is vanuit Hong Kong. Beter laat dan nooit.

Op 20/01/2021 laat de tracking weten dat het al in het Brusselse depot van DHL zit en ze wachten op clearance van de douane: prima !

Op 22/01/2021 telefoon van DHL: De douane heeft 'vragen bij de opgegeven waarde door de verzender' en ze vragen om een factuur ter staving, wat ik prompt doorstuur. Op de door DHL bijgevoegde Airwaybill is het volgende te lezen: Battery for gimball, value: 19,50€ !!

Dus met andere woorden: Ze rekenen MIJ zogezegd de correcte BTW aan, die zij zullen betalen aan de Belgische staat (Ah ja want punt 17.1 in hun voorwaarden: Om het internationale kopen proces te vereenvoudigen, kiest eGlobal Central ervoor de controles die uitgevoerd worden bij duane inklaring te behandelen. Bij het kopen van producten via eGlobal Central, geeft u eGlobal Central toestemming voor de regelingen bij de douane namens u voor de producten in uw bestelling. Invoeren van producten uit het buitenland kan een gedoe zijn voor het merendeel van onze klanten. Wij organiseren dit proces voor u. Wij bezorgen u de goederen tot aan uw deur door de snelle lokaal scheepvaartverkeer. De vermelde prijzen op onze website zijn de definitieve prijzen, door het te betalen zullen de goederen geleverd worden tot aan uw deur. Zonder verborgen kosten en douane vertraging.).
    En dan betalen ze aan de Belgische staat de 'verschuldigde BTW' op 19,50€. Juist ja.

Een boze mail naar eglobalcentral en dit is hun antwoord op 25/01/2021:
    Beste Klant,
    Bedankt voor je bericht.
    De douane heeft je bestelling inderdaad in handen , gelieve de betaling die ze vragen te voldoen en me deze factuur door te sturen.
    Wanneer deze betaalde factuur bij me is kan ik een terugstorting aanmaken voor je.
    Het spijt ons dat je dit moet voorschieten , maar indien we dit afhandelen vanuit onze kant kan dit nog weken duren voordat je de bestelling aankrijgt.
    Deze officiele factuur moet u naam, adres en parcelnummer bevatten.

Daar kon ik natuurlijk NIET mee akkoord gaan: ik moet eerst de BTW èn de DHL kosten betalen en dan maar hopen dat ze dat gaan terugbetalen?

Even later een bericht van DHL:
    Na betaling van hetvolgende sturen ze het pakje verder naar mij:
    138€ te weinig betaalde BTW
    4€ invoerrechten
    100€ (!!) DHL Dossierkosten
    ------------------------------
    242€ Wat de totale prijs van de drone op 753€ zou brengen. Juist ja...
    Eglobalcentral zegt dan wel dat ze het gaan terugbetalen maar...

En eigenlijk wordt ik ongewild in verband gebracht met BTW-fraude. Neen dank u.

Een nieuw telefoontje naar DHL en die zeiden mij hetvolgende:
    - Er waren op dat moment zo'n 250 pakjes in DHL Brussel met een belachelijk lage opgegeven waarde van Eglobalcentral geblokkeerd door de Douane.
    - De vriendelijke dame wist me ook te vertellen dat hetzelfde probleem zich in Duitsland en Frankrijk voordeed met deze firma. En daar ging het -logischerwijze- om nóg méér dan 250 pakketjes.
    - DHL heeft het account van de verzender (Alpha Trading, wellicht partner in crime van Eglobalcentral) geblokkeerd wegens massale fraude. Ze kunnen niet meer versturen via DHL

Er werd om een Paypal-terugbetaling verzocht, dat is in behandeling.

Dus... een verwittigd persoon is er 2 waard: bestellen aldaar KAN goed lopen maar... weet dat ze massaal frauderen. En dus kan het lelijk tegenvallen.
    Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crimi Bekijk bericht
    Ik kan eveneens even mijn ervaring delen, je doet ermee wat je wilt. :-)

Op 02/01/2021 een DJI Mini 2 drone besteld voor 511€ (dus zo'n 68€ goedkoper dan op amazon.de) en een Micro-SD kaartje van 13€. Leek me mooie deal. Was in stock en werd geleverd in 6-8 werkdagen. Collega's en vrienden hadden hier ook al besteld, dus why not?
    ...
    Ge had u op voorhand kunnen wapenen voor het geval het verkeerd ging, dan had u toch een idee ... 1 euro = 9,42 HKD koers van vandaag ...
    http://www.invoercalculator.be/

Bestelbedrag in euro’s € 524,10
    Invoerrechten bedrag € 22,01
    BTW bedrag € 114,68
    Totale bijkomende kosten € 146,70
    Totaalbedrag € 670,79 (+27,99%)

Nee hoor. Waarom zou ik 'me moeten wapenen' ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crimi Bekijk bericht
    Nee hoor. Waarom zou ik 'me moeten wapenen' ?
    Dan had u ons een redundante/nutteloze zeur-posting kunnen besparen ... onwetendheid is zaligmakend, zeker als men met schimmige import bedrijfjes in zee gaat die er enkel maar de kantjes vanaf lopen ... maar .. never mind, dat is hier al n-tig keer uit de doeken gedaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Dan had u ons een redundante/nutteloze zeur-posting kunnen besparen ... onwetendheid is zaligmakend, zeker als men met schimmige import bedrijfjes in zee gaat die er enkel maar de kantjes vanaf lopen ... maar .. never mind, dat is hier al n-tig keer uit de doeken gedaan
    Is nogthans heel interessant wat deze persoon hier geschreven heeft, of het daarentegen zal helpen om de personen ,die persé het goedkoopste grijze import willen hebben, er anders over te laten denken is een andere kwestie.

Zelf ben ik altijd trouw gebleven aan mijn vaste fotografie winkel, en eigenlijk heeft me dat ook al vele euro's korting opgeleverd en vooral geen miserie

grts
    Sieg

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Global impact
    Door devid in forum Stilleven & Abstract
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 25 oktober 2013, 15:42
  2. Global Warming ?!?
    Door Sharkdog in forum Natuur & Landschappen
    Reacties: 8