Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

e global central

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: e global central

    Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
    We weten allemaal wel dat het niet 100% koosjer is.
    Ik heb er ook al enkele dingen besteld. Altijd goed gegaan. Er steken wel nooit enige papieren bij, geen aankoopbewijs, niks.
    Zolang het goed gaat hoor je natuurlijk niemand klagen.
    Van alles dat ik daar gekocht heb heb ik factuur gekregen, waarom jij niet?
    Bij de pakjes van Bol.com en Coolblue zit ook maar een verwijzing naar wat er in de doos zit en krijg je de factuur per email en kan je ze ook nog ingelogd online zien.
    Dit is ook zo met Eglobal!
    Mocht men mij niet geloven dan kan ik ze hier eventueel online zetten.
    Iedereen koopt waar hij wilt en ik koop bij EglobalCentral.
    En ben dat welles nietes nu beu geworden.
    Last edited by Red Falcon; 24 juni 2020, 23:36.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: e global central

      Heb ook al wat gekocht bij GlobalCentral; zeker heel tevreden over ; goede prijs ; verzorgde verzending & verpakking !
      Mij zien ze daar zeker nog !!

      Comment


      • #18
        Re: e global central

        Aan degene die er al besteld hebben, zat er een Belgische stekker / kabel bij het toestel ?
        Ik lees namelijk nogal veel klachten dat alles geleverd wordt (als het al geleverd wordt) met niet Belgische stekker

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #19
          Re: e global central

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Aan degene die er al besteld hebben, zat er een Belgische stekker / kabel bij het toestel ?
          Ik lees namelijk nogal veel klachten dat alles geleverd wordt (als het al geleverd wordt) met niet Belgische stekker

          grts
          Sieg
          Als je de lader bedoeld Sieg en dat zal wel, ja natuurlijk een Belgische lader.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #20
            Re: e global central

            UPDATE
            Vandaag heb ik atos worldline (creditkaart afhandelaar) aan de lijn inzake het terugvorderen van mijn geld omwille van het uitblijven van een levering van de bestelde goederen bij eglobalcentral.
            Ik heb mijn geld na 3 maanden terug. Het geld staat nu terug op mijn rekening.
            De motivatie is het bijzonder slordig omgaan met administratie van de handelaar uit waardoor ik mijn gelijk haalde en mijn geld terug kreeg.
            Zo heeft de handelaar nooit gereageerd op mijn emails. Ze nemen de telefoon (in china) zelfs niet op.

            Ik moet er wel bij zeggen dat het gehele proces om mijn geld terug te krijgen bijzonder omslachtig was. Tientallen telefoontjes en emails afhandelen. Dat kost mij ook allemaal geld (in verloren tijd).
            Ik ben een beroepsfotograaf en mijn tijd kost geld.

            Bijkomstig heb ik ook advies gevraagd of ik (gezien de interessante prijzen bij die handelaar) het nog eens opnieuw zou proberen.
            Het advies was negatief. Er komen over die handelaar bijzonder veel klachten binnen en het opnieuw proberen zou aanzien kunnen worden als slordigheid van mijn kant uit waardoor ik een volgende keer mijn geld NIET terug zou zien.

            Ik ga mijn bestelling nu plaatsen bij Amazon waar ik meer gedegen afhandeling heb en toch een interessante prijs kan bekomen. Iets duurder maar ik kan er wel mee leven.

            Even terzijde....
            In Duitsland heb ik een handelaar van kleding gevonden die bijzonder leuke design schoenen had die we zouden willen gebruiken bij een shoot.
            Schoenen die je nergens anders kan vinden. Om extra zekerheden in te bouwen heb ik daar maar betaald via Paypal. Die zijn pakken sneller als een handelaar de kantjes er af wil lopen. Heb je zo je geld terug.

            Comment


            • #21
              Re: e global central

              Ik kan eveneens even mijn ervaring delen, je doet ermee wat je wilt. :-)

              Op 02/01/2021 een DJI Mini 2 drone besteld voor 511€ (dus zo'n 68€ goedkoper dan op amazon.de) en een Micro-SD kaartje van 13€. Leek me mooie deal. Was in stock en werd geleverd in 6-8 werkdagen. Collega's en vrienden hadden hier ook al besteld, dus why not?

              10 dagen later (op 12/01) sturen ze een mail dat 'hun leverancier niet op tijd geleverd had en dat pas op 15/01 zal kunnen verstuurd worden'. Item was toch 'in stock' ?? Maar och, wat is nu 2 weken vertraging. Geen man overboord.

              19/01/2021 krijg ik een mail dat mijn item 'in bulk' verzonden is vanuit Hong Kong. Beter laat dan nooit.

              Op 20/01/2021 laat de tracking weten dat het al in het Brusselse depot van DHL zit en ze wachten op clearance van de douane: prima !

              Op 22/01/2021 telefoon van DHL: De douane heeft 'vragen bij de opgegeven waarde door de verzender' en ze vragen om een factuur ter staving, wat ik prompt doorstuur. Op de door DHL bijgevoegde Airwaybill is het volgende te lezen: Battery for gimball, value: 19,50€ !!

              Dus met andere woorden: Ze rekenen MIJ zogezegd de correcte BTW aan, die zij zullen betalen aan de Belgische staat (Ah ja want punt 17.1 in hun voorwaarden: Om het internationale kopen proces te vereenvoudigen, kiest eGlobal Central ervoor de controles die uitgevoerd worden bij duane inklaring te behandelen. Bij het kopen van producten via eGlobal Central, geeft u eGlobal Central toestemming voor de regelingen bij de douane namens u voor de producten in uw bestelling. Invoeren van producten uit het buitenland kan een gedoe zijn voor het merendeel van onze klanten. Wij organiseren dit proces voor u. Wij bezorgen u de goederen tot aan uw deur door de snelle lokaal scheepvaartverkeer. De vermelde prijzen op onze website zijn de definitieve prijzen, door het te betalen zullen de goederen geleverd worden tot aan uw deur. Zonder verborgen kosten en douane vertraging.).
              En dan betalen ze aan de Belgische staat de 'verschuldigde BTW' op 19,50€. Juist ja.

              Een boze mail naar eglobalcentral en dit is hun antwoord op 25/01/2021:
              Beste Klant,
              Bedankt voor je bericht.
              De douane heeft je bestelling inderdaad in handen , gelieve de betaling die ze vragen te voldoen en me deze factuur door te sturen.
              Wanneer deze betaalde factuur bij me is kan ik een terugstorting aanmaken voor je.
              Het spijt ons dat je dit moet voorschieten , maar indien we dit afhandelen vanuit onze kant kan dit nog weken duren voordat je de bestelling aankrijgt.
              Deze officiele factuur moet u naam, adres en parcelnummer bevatten.

              Daar kon ik natuurlijk NIET mee akkoord gaan: ik moet eerst de BTW èn de DHL kosten betalen en dan maar hopen dat ze dat gaan terugbetalen?

              Even later een bericht van DHL:
              Na betaling van hetvolgende sturen ze het pakje verder naar mij:
              138€ te weinig betaalde BTW
              4€ invoerrechten
              100€ (!!) DHL Dossierkosten
              ------------------------------
              242€ Wat de totale prijs van de drone op 753€ zou brengen. Juist ja...
              Eglobalcentral zegt dan wel dat ze het gaan terugbetalen maar...

              En eigenlijk wordt ik ongewild in verband gebracht met BTW-fraude. Neen dank u.

              Een nieuw telefoontje naar DHL en die zeiden mij hetvolgende:
              - Er waren op dat moment zo'n 250 pakjes in DHL Brussel met een belachelijk lage opgegeven waarde van Eglobalcentral geblokkeerd door de Douane.
              - De vriendelijke dame wist me ook te vertellen dat hetzelfde probleem zich in Duitsland en Frankrijk voordeed met deze firma. En daar ging het -logischerwijze- om nóg méér dan 250 pakketjes.
              - DHL heeft het account van de verzender (Alpha Trading, wellicht partner in crime van Eglobalcentral) geblokkeerd wegens massale fraude. Ze kunnen niet meer versturen via DHL

              Er werd om een Paypal-terugbetaling verzocht, dat is in behandeling.

              Dus... een verwittigd persoon is er 2 waard: bestellen aldaar KAN goed lopen maar... weet dat ze massaal frauderen. En dus kan het lelijk tegenvallen.
              Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

              Comment


              • #22
                Re: e global central

                Oorspronkelijk geplaatst door crimi Bekijk bericht
                Ik kan eveneens even mijn ervaring delen, je doet ermee wat je wilt. :-)

                Op 02/01/2021 een DJI Mini 2 drone besteld voor 511€ (dus zo'n 68€ goedkoper dan op amazon.de) en een Micro-SD kaartje van 13€. Leek me mooie deal. Was in stock en werd geleverd in 6-8 werkdagen. Collega's en vrienden hadden hier ook al besteld, dus why not?
                ...
                Ge had u op voorhand kunnen wapenen voor het geval het verkeerd ging, dan had u toch een idee ... 1 euro = 9,42 HKD koers van vandaag ...
                http://www.invoercalculator.be/

                Bestelbedrag in euro’s € 524,10
                Invoerrechten bedrag € 22,01
                BTW bedrag € 114,68
                Totale bijkomende kosten € 146,70
                Totaalbedrag € 670,79 (+27,99%)

                Comment


                • #23
                  Re: e global central

                  Nee hoor. Waarom zou ik 'me moeten wapenen' ?
                  Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

                  Comment


                  • #24
                    Re: e global central

                    Oorspronkelijk geplaatst door crimi Bekijk bericht
                    Nee hoor. Waarom zou ik 'me moeten wapenen' ?
                    Dan had u ons een redundante/nutteloze zeur-posting kunnen besparen ... onwetendheid is zaligmakend, zeker als men met schimmige import bedrijfjes in zee gaat die er enkel maar de kantjes vanaf lopen ... maar .. never mind, dat is hier al n-tig keer uit de doeken gedaan

                    Comment


                    • #25
                      Re: e global central

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Dan had u ons een redundante/nutteloze zeur-posting kunnen besparen ... onwetendheid is zaligmakend, zeker als men met schimmige import bedrijfjes in zee gaat die er enkel maar de kantjes vanaf lopen ... maar .. never mind, dat is hier al n-tig keer uit de doeken gedaan
                      Is nogthans heel interessant wat deze persoon hier geschreven heeft, of het daarentegen zal helpen om de personen ,die persé het goedkoopste grijze import willen hebben, er anders over te laten denken is een andere kwestie.

                      Zelf ben ik altijd trouw gebleven aan mijn vaste fotografie winkel, en eigenlijk heeft me dat ook al vele euro's korting opgeleverd en vooral geen miserie

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: e global central

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Dan had u ons een redundante/nutteloze zeur-posting kunnen besparen ... onwetendheid is zaligmakend, zeker als men met schimmige import bedrijfjes in zee gaat die er enkel maar de kantjes vanaf lopen ... maar .. never mind, dat is hier al n-tig keer uit de doeken gedaan
                        Ik dacht niet dat ik zeurderig overkom. Ik geef alleen mijn ervaring mee. Ook om mensen die nu pas kennis maken met deze firma en/of nog twijfelen of ze zouden 'proberen', te waarschuwen.

                        Dat is alles. Ook ik twijfelde om de redenen die hier oa door jou worden aangehaald (al heb ik dit forum al geruime tijd niet meer bezocht en dus dit topic niet gezien/gelezen).
                        Bovendien hadden enkele vrienden en een collega positieve ervaringen, wat me overstag deed gaan.
                        Daaraan zie je maar... trouwens in hun voorwaarden staat dat zij de import en douane op zich nemen en er geen extra (verborgen) kosten zijn. Vandaar dat ik me ook niet 'wapende'.
                        En dus geef ik dat hier even extra mee, naast de andere verhalen.
                        En... als het je niet interesseert, lees het topic dan niet meer en zwijg. Toch niet zo moeilijk? Wie zeurt hier nu eigenlijk? 🤷😏

                        Enfin soit, ik ga hier geen polemiek starten, daarvoor ben ik te oud geworden... vandaag heerlijk gevlogen en filmpjes en foto's gemaakt met mijn drone, gekocht in Europa. 😎

                        Gegroet
                        Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

                        Comment

                        Working...
                        X