Weergegeven resultaten: 1 t/m 21 van 21

Discussie: Drone

  1. #1
    Geregistreerd: 15 maart 2007

    Standaard Drone

    Ik weet niet of ik hier in het juiste onderdeel ben....
    mijn probleem: ik kocht vorig jaar een drone (model Xiro Xplorer V) via een actie bij Kamera Express. Ingebouwde camera voor foto en film. Dat ding werkte vrij behoorlijk. Enkele weken geleden lukte het mij niet meer om de Wifi verbinding tussen de drone en mijn smartphone (Samsung Galaxy S7 Edge - Android dus) tot stand te brengen. Ook na de vrij uitgebreide update van Android kwam hier geen verandering in. Batterijen van alle toestellen volledig opgeladen....niets helpt. De verbinding tussen de commandoconsole en de drone werkt wél, ik kan dus vliegen, maar kan geen foto's of films maken met de camera omdat er geen verbinding is met de smartphone. Herkent iemand dit probleem, of heeft iemand de oplossing hiervoor ? Mijn smartphone erkent wél de drone, maar bij het verbinden krijg ik de opmerking: er is waarschijnlijk geen internet. Ik kan dus wél op de smartphone bij de instellingen het juiste toestel in de wifi aanklikken, maar verbinding maken lukt niet meer.....

  2. #2
    Geregistreerd: 24 december 2006

    Standaard Re: Drone

    Ik ken niets van dat soort spullen maar een directe internet verbinding tussen devices heeft een zogenoemde "ad hoc" verbinding en protocol nodig ... misschien is dat er ergens tussenuit gevallen in één van de devices ? FWIW (in de andere gevallen heb je nood aan een WAP om de verbinding te maken)

  3. #3
    Geregistreerd: 15 maart 2007

    Standaard Re: Drone

    Bedankt om te reageren. Ik ben zelf een absolute dummie in die materie....misschien komt de info hier toch binnen zodat ik het zelf ook snap.....ad hoc verbinding … hoe breng je dat tot stand ?

  4. #4

    Standaard Re: Drone

    Geen idee hoe je specifiek in jouw geval zit maar mogelijk zorgt de verbinding drone<> phone dat de verbinding phone <> internet wegvalt. Je zal dus naar je settings moeten kijken.
    bye, Maurice
    https://blog.on4bam.com/
    Nikon D90

  5. #5
    Geregistreerd: 15 maart 2007

    Standaard Re: Drone

    En wat kan er in die settings verkeerd zijn ? Waar precies moet ik gaan kijken ?

  6. #6

    Standaard Re: Drone

    Je kan al testen of je, wanneer je met je phone <> drone verbonden bent tegelijk nog op internet kunt (mail/web) dan weet je ten minste of de melding "geen internet" wil zeggen of je drone geen verbinding kan maken dan wel je echt geen internet hebt.
    Als je internet hebt maar de drone kan niet op internet is het ook mogelijk dat je provider geen "tethering" toe laat (je phone is dan een hotspot)
    bye, Maurice
    https://blog.on4bam.com/
    Nikon D90

  7. #7
    Geregistreerd: 15 maart 2007

    Standaard Re: Drone

    In mijn instellingen stond 'Tethering' uit. Heb dat nu aangezet. Ik hoop het tijdens het weekend nog eens te kunnen testen (mijn agenda is nogal gevuld). Ik laat me horen zodra ik het getest heb. Alvast bedankt !

  8. #8

    Standaard Re: Drone

    Voila... dan wil dat zeggen dat een apparaat dat verbonden is met de phone NIET op internet mag. Je phone deelde zijn internetverbinding niet met andere apparaten.

    Ik vraag mij wel af waarom de drone internetaccess moet hebben. Tenzij je data naar internet wil sturen (streaming bv.) zie ik er geen nut in. Mogelijk stuurt de drone dat naar "huis" over het gebruik.
    bye, Maurice
    https://blog.on4bam.com/
    Nikon D90

  9. #9
    Geregistreerd: 15 maart 2007

    Standaard Re: Drone

    Het waarom van al die dingen is voor mij al helemaal een raadsel. Ben al blij dat er mensen zijn die dat wél snappen en die anderen willen helpen !

  10. #10
    Geregistreerd: 15 maart 2007

    Standaard Re: Drone

    Vandaag nog geprobeerd om connectie te krijgen tussen de smartphone en de drone.....tethering aan....mobiele hotspot aan....nieuwe app (betalend) geïnstalleerd.... geen verbinding mogelijk. Als ik de app start op het juiste moment volgens de handleiding, krijg ik de melding: er is iets fout gegaan.....
    Een vraag aan de support van Xiro levert ook niets op....alle gegevens op dat e-formulier nauwkeurig ingevuld....geen reactie.
    Heeft iemand nog een lumineus idee ?

  11. #11

    Standaard Re: Drone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
    Heeft iemand nog een lumineus idee ?
    Misschien niet lumineus maar vrij voor de hand liggend: is het probleem niet je smartphone en zijn instellingen. Misschien zijn er instellingen op je smartphone die onverwacht zijn veranderd na één of andere update van je OS. Misschien is de software versie van je Samsung niet meer compatibel met de Drone software? Zijn er plots veiligheidsinstellingen aangevinkt tgv die update? Wat IK zeker zou proberen: installeer de app op een andere (Android?) smartphone en probeer het daarmee eens. Eventueel eerdere versie van OS op jouw Samsung installeren. Probeer logisch te werk te gaan en zo alle mogelijke oorzaken weg te strepen. Soms, en soms té vaak, zit het probleem in een niet te verwachten hoekje. Soms ligt het voor je voeten en kijk je er over heen omdat het té voor de hand ligt. Zorg dat je zeker bent dat de Smartphone niet de bron van ellende is.

    Mvg,

    Tjerri

  12. #12
    Geregistreerd: 15 maart 2007

    Standaard Re: Drone

    Het probleem is dat er bij allebei wijzigingen geweest zijn: Android doet regelmatig een update (en ja, recent nog een grote), en de app van Xiro die vroeger probleemloos werkte, is niet meer aktief en vervangen door een nieuwe (betalende) app, die telkens een foutmelding geeft. Heb dat bij Xiro aangekaart, maar die geven niet thuis. En bij wie moet je zijn voor een Android-probleem ??? We zoeken dus verder....het zou best kunnen dat je gelijk hebt, maar ik vind niets bij de instellingen die ik zou kunnen wijzigen om de 'beveiliging' minder streng te maken of om uitzondering te maken voor Xiro bv. .

  13. #13

    Standaard Re: Drone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
    Het probleem is dat er bij allebei wijzigingen geweest zijn: Android doet regelmatig een update (en ja, recent nog een grote), en de app van Xiro die vroeger probleemloos werkte, is niet meer aktief en vervangen door een nieuwe (betalende) app, die telkens een foutmelding geeft. Heb dat bij Xiro aangekaart, maar die geven niet thuis. En bij wie moet je zijn voor een Android-probleem ??? We zoeken dus verder....het zou best kunnen dat je gelijk hebt, maar ik vind niets bij de instellingen die ik zou kunnen wijzigen om de 'beveiliging' minder streng te maken of om uitzondering te maken voor Xiro bv. .
    Long shot: kan je en/of de oude app niet terugzetten en/of de oude Androïd versie?

    Tjerri

  14. #14

    Standaard Re: Drone

    Dacht net nog aan een 'klassieker': heb je de cache van je app en of video applicaties van je Samsung al geleegd? Is maar een idee he, maar misschien ligt het daar aan.

    Tjerri

  15. #15
    Geregistreerd: 15 maart 2007

    Standaard Re: Drone

    Ik probeer dat uit ! Thanks.

  16. #16
    Geregistreerd: 15 maart 2007

    Standaard Re: Drone

    Intussen ook dat geprobeerd.....helaas. Ik vind het raar: de smartphone-wifi herkent blijkbaar wél het toestel, maar bij het aanklikken van de bewuste link, geeft hij de melding: er is blijkbaar geen internet. En de app van Xiro geeft dan ook een blanco scherm met de melding: er is iets fout gegaan. Als ik de wifi van de drone uitschakel, dan komt de homepagina van de app gewoon op het scherm. De oude app is enkele weken geleden vanzelf non-actief geworden en niet meer te vinden in de play-store. De update van Android terugschroeven lijkt me niet echt aangewezen.

  17. #17

    Standaard Re: Drone

    Om uw haren van uit te trekken zoiets ...
    Een laatste strohalm: Klik
    Veel succes en 'never, ever, give up!'

    Tjerri

  18. Standaard Re: Drone

    Als je de Wifi op je android uitschakelt, kun je dan op het Internet via je mobile provider? 4G of zo. Zo niet, dan is dit waarom hij zegt dat je geen Internet verbinding hebt. Zodra je namelijk connectie maakt met je Drone via Wifi, valt de Internet verbinding weg die je eventueel zou hebben via Wifi. In dat geval zou het netwerk van je mobile provider die verbinding met het Internet moeten overnemen.

    Ik vind het wel raar dat je een Internet verbinding nodig hebt om met je Drone te kunnen verbinden. In mijn ogen zou er op dat moment geen Internet nodig moeten zijn. De enige reden dat ik hiervoor zie, is dat de android app continu via het Internet controleert of je app legaal is of niet. (Registratie of zoiets bij de producent van de app.)

    Hoe maak je nu trouwens de verbinding?
    Het enige waar ik kan aan denken, is eventueel de app te starten op het moment dat je wifi nog verbonden is met het Internet, en na het opstarten van de app, de verbinding met de Drone pas proberen te maken. (Misschien doe je het al zo, indien zo, dan weet ik het ook niet zo dadelijk.)
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

  19. #19
    Geregistreerd: 15 maart 2007

    Standaard Re: Drone

    De handleiding van de drone schrijft voor: eerst de commanderconsole aanzetten, dan de drone, dan de wifiverbinding maken (hier loopt het dus fout), dan de app opstarten (die dan ook dienst weigert). Normaal heb ik 4G in mijn spartphone zitten, maar ik twijfel of die werkt als je eerst de wifi aanzet. Ik probeer de volgorde eens te veranderen.....

  20. #20
    Geregistreerd: 15 maart 2007

    Standaard Re: Drone

    Intussen allerlei andere volgordes geprobeerd....het blokkeert altijd als er verbinding gemaakt wordt tussen smartphone en drone....'Er is mogelijk geen internet'....

  21. #21
    Geregistreerd: 15 maart 2007

    Standaard Re: Drone

    Vandaag binnen geweest bij de telefoonwinkel waar ik de smartphone gekocht heb, samen met de drone....met 4 mensen op staan studeren.....niemand kan de vinger op de fout leggen. Ik vrees dat ik dat ding eens ga terugsturen naar Kamera Express (waar ik de drone gekocht heb) en vragen dat ze het boeltje eens nakijken of er toch geen fouten in de drone zitten....iedereen die de moeite deed om te reageren: bedankt !!! ik laat iets weten als ik meer info heb.

Soortgelijke discussies

  1. Drone fotografie
    Door Eduardo in forum Camera's
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 15 juni 2018, 07:13
  2. [Oordeel] Drone
    Door mlap in forum Transport
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 9 mei 2017, 06:00
  3. Drone in the Filipijnen
    Door Nickon in forum Chit Chat
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 21 november 2013, 09:40
  4. Drone...
    Door RichKE in forum Chit Chat
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 20 april 2012, 12:20
  5. AR Drone
    Door dwm400 in forum Chit Chat
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 9 januari 2012, 20:26

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •