Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de stap naar beroepsfotograaf - kan dit met een cropcamera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de stap naar beroepsfotograaf - kan dit met een cropcamera?

    Hoi allemaal, ik ben de stap naar beroepsfotograaf in bijberoep aan het overwegen. Ik vroeg mij af de pro's onder jullie ooit ook hiermee aan begonnen zijn met een cropcamera? Om te beginnen zou ik voornamelijk communiereportages en gewoon portretfoto's op locatie willen maken dus zeker nog geen huwelijken. Hiervoor zou ik mij een 24-70 f/2.8 lens aanschaffen want mijn tamron 18-270mm is verre van ideaal om portretten te trekken en op 50mm f/1.8 mis ik zoom. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

    Oei, vergeten te vermelden dat ik met een Nikon d90 werk...
    Last edited by Siesje; 4 februari 2014, 08:02. Reden: aanvullende info gegeven

  • #2
    Re: de stap naar beroepsfotograaf - kan dit met een cropcamera?

    Portretfoto's op locatie zal niet zo'n probleem zijn denk ik. Of je dat doet met een crop of full frame of MF camera: je werkt meestal in omstandigheden dat je een zekere controle hebt over het licht dus dat lukt wel.

    Communnies daarentegen... Ik vrees dat je d90 in een donkere kerk wel eens tekort kan komen. Je kan met een d90 niet zo gek hoog in de iso's gaan voor je hinderlijke ruis krijgt.

    Btw: als je portretten bedoelt: bedoel je dan full body/headshots/allerlei...? Want met een 24/70 kan je het meeste wel doen, maar ik zou je ook sterk aanraden om eens naar een 70 200 te kijken voor zuiver portretwerk. Is een van de betere lenzen in het nikon gamma hiervoor. Een 85mm 1.8 is ook niet verkeerd maar is iets minder breed (never mind the pun) inzetbaar
    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

    Comment


    • #3
      Re: de stap naar beroepsfotograaf - kan dit met een cropcamera?

      De vraag, waarom zou je overstappen in een semi pro statuut ?