Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De lol van een fish eye?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De lol van een fish eye?

    Nou ga ik hoogstwaarschijnlijk een hele domme vraag stellen
    maar toch, zoals gezegd: wat is nou eigenlijk de lol van zo'n fish eye lens?

    Allemaal van die kromme jongens produceren??
    Ik heb het album van Jaco bekeken maar ik zie er de lol niet echt van.
    Het zal aan mijn fotografische onwetendheid liggen.
    Maar wie helpt me op weg?
    Eugene

    Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

  • #2
    Ik kan je niet helpen, ik kan alleen zeggen dat het niet mijn voorkeur heeft.

    Comment


    • #3
      Mensen fotograferen met een fish-eye lens kan grappig zijn, maar 't is eigenlijk ook niet mijn ding, al heb ik er hier al wel leuke zien voorbijgaan.
      Wel zou ik erg graag een groothoeklens aankopen om daar landschappen mee te fotograferen.
      eMJeke
      website

      Comment


      • #4
        Ik heb er vorige week ook aan gedacht om me ne fisheye aan te schaffen.Zo'n fish heeft een enorme bereik en je kan de kromme lijnen makkelijk defishen via Panotools.

        Maar ik heb toch liever een breedhoekzoom en blijf bij mijn Nikkor 12-24mm (die ik normaal gezien,als alles goed loopt en als de post niet staakt en de vrachtwagen met de lading lenzen niet in de file staat....volgende week of dan toch de week nadien zal moeten hebben )
        Danny's Photosite

        Comment


        • #5
          Ik ga ook voor de 12-24 zoals je weet.
          Het lange wachten dan toch eindelijk beloond RR. Ik ben benieuwd van je bevindingen...

          S P A N N E N D!!!!


          Originally posted by roadrunner
          Ik heb er vorige week ook aan gedacht om me ne fisheye aan te schaffen.Zo'n fish heeft een enorme bereik en je kan de kromme lijnen makkelijk defishen via Panotools.

          Maar ik heb toch liever een breedhoekzoom en blijf bij mijn Nikkor 12-24mm (die ik normaal gezien,als alles goed loopt en als de post niet staakt en de vrachtwagen met de lading lenzen niet in de file staat....volgende week of dan toch de week nadien zal moeten hebben )
          eMJeke
          website

          Comment


          • #6
            Originally posted by eMJeke
            Ik ga ook voor de 12-24 zoals je weet.
            Het lange wachten dan toch eindelijk beloond RR. Ik ben benieuwd van je bevindingen...

            S P A N N E N D!!!!


            Originally posted by roadrunner
            Ik heb er vorige week ook aan gedacht om me ne fisheye aan te schaffen.Zo'n fish heeft een enorme bereik en je kan de kromme lijnen makkelijk defishen via Panotools.

            Maar ik heb toch liever een breedhoekzoom en blijf bij mijn Nikkor 12-24mm (die ik normaal gezien,als alles goed loopt en als de post niet staakt en de vrachtwagen met de lading lenzen niet in de file staat....volgende week of dan toch de week nadien zal moeten hebben )
            Hoi eMJeke,ja,het kriebelde vorige week om iets anders te kopen want zonder breedhoek... Maar als ik dan terug de revieuws las van de 12-24mm en de mogelijkheden zie (heb deze nog bijgevonden http://www.stereografx.com/review/nikon1224.htm ) dan weet ik dat het voor mij een goede keuze is.En ik verkies zeker en vast de Nikkor boven de Sigma 12-24mm al is dat weeral een persoonlijke keuze.


            Als ik hem heb stuur ik je een mailtje zoals beloofd en dan kan je hem eventueel eens testen.
            Danny's Photosite

            Comment


            • #7
              Hoi Roadrunner

              Tof hoor die review, bedankt. Ik denk dat ik ook voor de Nikon ga ipv de Sigma.
              oei, oei 't begint hier ook meer en meer te kriebelen. Ik kijk uit naar je mail

              eMJeke
              website

              Comment


              • #8
                RR had gij geen voorzet fish-eye gemaakt van een scheel van ne wekpot?,

                Comment


                • #9
                  Hallo Roadrunner en Emjeke,

                  Voor jullie hoop ik dat het "kleinood" spoedig in jullie handen zal belanden. Tevens hoop ik dat jullie beiden op de VZW-dag in december aanwezig zullen zijn! Want zou zou de lens dan graag eens willen uitproberen.

                  mvg,

                  Jan
                  You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    VZW-dag in december ?
                    Heb ik hier iets gemist ?
                    Originally posted by jamonadap
                    Hallo Roadrunner en Emjeke,

                    Voor jullie hoop ik dat het "kleinood" spoedig in jullie handen zal belanden. Tevens hoop ik dat jullie beiden op de VZW-dag in december aanwezig zullen zijn! Want zou zou de lens dan graag eens willen uitproberen.

                    mvg,

                    Jan
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb ook even de foto's van Jaco bekeken, maar dat is wel een andere fisheye dan de versie die bv. Razzi, Erik, J@n en Z900 nu hebben (15mm).
                      Die levert wel kromme lijnen op, maar lang zo extreem niet als die van Jaco, die dan ook 10,5mm is zo te lezen. Ik denk dat die van Jaco een circular fisheye is, terwijl die 15mm een zgn. "diagonal" fisheye is.
                      Kijk maar eens op de sites van de bovengenoemde fotografen (zoals die van Razzi of dit album van Erik, dan zie je een heel ander effect, zelfs zonder "de-fishen", wat echter blijkbaar ook niet zo'n probleem is.

                      En tja, je kunt er ook erg leuke portretten mee maken :
                      Meer foto's op Mukblog

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Dama
                        VZW-dag in december ?
                        Heb ik hier iets gemist ?
                        Originally posted by jamonadap
                        Hallo Roadrunner en Emjeke,

                        Voor jullie hoop ik dat het "kleinood" spoedig in jullie handen zal belanden. Tevens hoop ik dat jullie beiden op de VZW-dag in december aanwezig zullen zijn! Want zou zou de lens dan graag eens willen uitproberen.

                        mvg,

                        Jan
                        Ja,ik ben ook niet mee.Waar en wanneer is dat?
                        Danny's Photosite

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by kodoal
                          RR had gij geen voorzet fish-eye gemaakt van een scheel van ne wekpot?,
                          Neen paljas,ik had ne fish-eye gemaakt van een oud brilleglas en ik heb die verkocht via marktplaats.nl.
                          Den Ollander die em gekocht heeft is erg tevreden.
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by roadrunner
                            Maar als ik dan terug de revieuws las van de 12-24mm en de mogelijkheden zie (heb deze nog bijgevonden http://www.stereografx.com/review/nikon1224.htm ) dan weet ik dat het voor mij een goede keuze is.En ik verkies zeker en vast de Nikkor boven de Sigma 12-24mm al is dat weeral een persoonlijke keuze.
                            Als ik deze review lees, dan begrijp ik waarom je em wilt hebben. Superfoto's, de mooie warme kleuren die je bij de 70-200 afs vr ook terugziet...

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by roadrunner
                              Originally posted by kodoal
                              RR had gij geen voorzet fish-eye gemaakt van een scheel van ne wekpot?,
                              Neen paljas,ik had ne fish-eye gemaakt van een oud brilleglas en ik heb die verkocht via marktplaats.nl.
                              Den Ollander die em gekocht heeft is erg tevreden.
                              LOL
                              Zou dat Erik of Z900 niet kunnen geweest zijn


                              Op 14 Decemer is er een eerste algemene vergadering van de VZW van BD + een SD terplaatse, in het "Kasteel Ter Rivierenhof" te Deurne Antwerpen.

                              De officiele bekendmaking moet nog van BD komen !



                              Comment

                              Working...
                              X