Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

condens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • condens

    beste

    ik heb deze morgen mijn fototas uit de auto gehaald en in de living geopend.
    ja kan je voorstellen : overal condens

    wat te doen nu en wat te doen in de toekomst om dit te vermijden ?

    mvg

    heronymus
    Nikon D 300

  • #2
    Re: condens

    Het beste is denk ik om fotospullen niet in de auto te laten overnachten... Dat koelt dan ver te ver af...
    http://harryvantol.nl

    Comment


    • #3
      Re: condens

      ok niet meer overnachten in de wagen is de boodschap maar wat nu ?
      ook de ccd is gecondenseerd zodat mijn toestel alle dienst weigert
      Nikon D 300

      Comment


      • #4
        Re: condens

        Oorspronkelijk geplaatst door HERONYMUS
        ok niet meer overnachten in de wagen is de boodschap maar wat nu ?
        ook de ccd is gecondenseerd zodat mijn toestel alle dienst weigert
        Ik zou voorlopig geduld hebben en alles nog gewoon laten verder drogen, kan je de spiegel nog omhoog klappen?
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: condens

          ik heb dat nog nooit geprobeerd
          is dat dat diagonale mat glas ?
          Nikon D 300

          Comment


          • #6
            Re: condens

            Oorspronkelijk geplaatst door HERONYMUS
            ik heb dat nog nooit geprobeerd
            is dat dat diagonale mat glas ?
            Als je de spiegel nog naar omhoog kan laten klappen, kan je het droogproces iets sneller laten verlopen denk ik, maar je camera moet nog wel stroom kunnen leveren anders gaat het niet.
            Ga in het menu en kies voor het onderste ikoontje in de linker kolom, precies zo'n klein engels sleuteltje, in dat menu scroll je totdat je de optie "spiegel omhoog" tegenkomt, daarna druk je op de vierpuntsknop op je camera op het pijltje naar rechts...... en dan nog eens ... dan krijg je de melding dat je de ontspanknop moet indrukken, doe dat en de spiegel zal omhoog klappen ( dit moet je ook doen om je sensor te kuisen in de toekomst ). Laat nu dan eventueel de camera verder drogen in een zo stofvrije mogelijke ruimte. Hopelijk gaat het drogen iets sneller dan.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: condens

              Ik zou een camera met condens toch niet onder stroom zetten. Gewoon laten acclimatiseren tot de condens weer verdwenen is.

              seppuku.

              Comment


              • #8
                Re: condens

                thanks

                probleem is opgelost denk ik
                condens is intussen verdwenen en toestel werkt weer
                gelukkig want mijn D70 is ondertussen besproken daar ik de D200 heb aangekocht
                groetjes
                Hernoynus
                Nikon D 300

                Comment


                • #9
                  Re: condens

                  Misschien iets voor de toekomst. Als je een apparaat in de winkel koopt zitten daar meestal kleine zakjes in met korrels. Dat heet meen ik Silicagel. Die gooi ik nooit weg maar verdwijnen allemaal in de fototas. Daarmee trek je het vocht daar naartoe.
                  En nogmaals: fotoapparatuur overnacht niet in de auto
                  http://harryvantol.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: condens

                    4Har Misschien iets voor de toekomst. Als je een apparaat in de winkel koopt zitten daar meestal kleine zakjes in met korrels. Dat heet meen ik Silicagel. Die gooi ik nooit weg maar verdwijnen allemaal in de fototas. Daarmee trek je het vocht daar naartoe.
                    En nogmaals: fotoapparatuur overnacht niet in de auto
                    idd ik zou wat silica gellekes gaan halen bij de schoenwinkel...

                    en in het vervolg gewoon, de camera laten staan. Die silica gel zal zijn werk wel doen en het vocht absorberen.
                    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                    Comment

                    Working...
                    X