Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon en zijn bar slechte service

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon en zijn bar slechte service

    Voor al die het wil weten.
    Al meer dan vijf weken gelden heb ik een flits afstandsset besteld voor Canon speedlight en een EOS 300D. Toen de set na twee weken eindelijk bij mijn fotohandelaar aankwam bleek dat het geheel niet werkte. Een eerste vraag was al of dit wel eigenlijk zou compatibel zijn met de 300D. Een vraag die ik nog explisiet gesteld had bij het bestellen. Enkele dagen later werd me medegedeeld dat het flisblokje niet werkte en dat het terug naar Canon Belgium moest. Allé, en maar wachten. Nu verleden week had ik contact met Canon genomen om eens te vernemen waar dat blokje bleef en werd me vriendelijk, doch formeel bevestigd dat het voor deze week is. De vertegenwoordiger is ondertussen al bij mijn fotohandelaar geweest en heeft ook nog de draad en het andere blokje meegenomen. Dus als het blokje zou toekomen heb ik dan ook de andere stukken niet meer.
    Over professionalisme gesproken. Ondertussen heb ik de factuur van meer dan 300 € direct bij aflevering betaald. Nu denk ik wel dat ik mijn geld kan terug krijgen. Maar ik wil mijn geld niet. Ik wil mijn afstandsstukken met draad.
    Dat is dus Canon.......
    Bij de fotohandelaar wordt mij ook gemeld dat het bij Canon een echte ramp is. Ze hebben daar zelfs iemand een professional die al meer dan 5 weken op een Pro Digitaal toestel wacht in herstelling.
    Ik begin mij zo stilaan af te vragen waar die mensen bij Canon mee bezig zijn...??????? verhuizen schijnt. Het enige dat schijnt is hun reklame op TV en op hun site. Het zal weer zijn om de klant beter te dienen..... IK HOOP DAT ER VAN CANON ZIJN DIE DIT HIER EENS LEZEN EN ONDER BAAS ZIJN NEUS LEGGEN.
    Ik dacht ook nog een telelens te komen maar ik ga nog een beetje wachten. Zie dat ze niet werkt.

  • #2
    Je moet hun dit eens terugmailen..
    Ik heb dat ook eens gedaan. Toen niets meer hielp.
    Ik zei in mijn brief dat ik het zou posten op het Internationale forum van BelgiumDigital en een mail zou zenden naar testaankoop en vier verschillende vakbladen over fotografie.
    Je moet eens kijken hoe vlug ze dan zijn.
    In mijn geval, ik had een probleem met een Internetprovider, stond mijn geld na vier dagen al teruggestort op m'n rekening.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Librix
      Voor al die het wil weten.
      Al meer dan vijf weken gelden heb ik een flits afstandsset besteld voor Canon speedlight en een EOS 300D. Toen de set na twee weken eindelijk bij mijn fotohandelaar aankwam bleek dat het geheel niet werkte. Een eerste vraag was al of dit wel eigenlijk zou compatibel zijn met de 300D. Een vraag die ik nog explisiet gesteld had bij het bestellen. Enkele dagen later werd me medegedeeld dat het flisblokje niet werkte en dat het terug naar Canon Belgium moest. Allé, en maar wachten. Nu verleden week had ik contact met Canon genomen om eens te vernemen waar dat blokje bleef en werd me vriendelijk, doch formeel bevestigd dat het voor deze week is. De vertegenwoordiger is ondertussen al bij mijn fotohandelaar geweest en heeft ook nog de draad en het andere blokje meegenomen. Dus als het blokje zou toekomen heb ik dan ook de andere stukken niet meer.
      Over professionalisme gesproken. Ondertussen heb ik de factuur van meer dan 300 € direct bij aflevering betaald. Nu denk ik wel dat ik mijn geld kan terug krijgen. Maar ik wil mijn geld niet. Ik wil mijn afstandsstukken met draad.
      Dat is dus Canon.......
      Bij de fotohandelaar wordt mij ook gemeld dat het bij Canon een echte ramp is. Ze hebben daar zelfs iemand een professional die al meer dan 5 weken op een Pro Digitaal toestel wacht in herstelling.
      Ik begin mij zo stilaan af te vragen waar die mensen bij Canon mee bezig zijn...??????? verhuizen schijnt. Het enige dat schijnt is hun reklame op TV en op hun site. Het zal weer zijn om de klant beter te dienen..... IK HOOP DAT ER VAN CANON ZIJN DIE DIT HIER EENS LEZEN EN ONDER BAAS ZIJN NEUS LEGGEN.
      Ik dacht ook nog een telelens te komen maar ik ga nog een beetje wachten. Zie dat ze niet werkt.
      Jammer dat jij een negatieve ervaring hebt met de Canon service, ik mag zeker niet klagen.
      Mijn verhaal staat in http://forum.belgiumdigital.com/topi...TOPIC_ID=47162
      Ik weet niet of het er wat mee te maken gehad heeft maar ik heb mijn brief afgesloten met 't volgende:

      "Ik ben eens gaan informeren op http://www.belgiumdigital.com een website met forum met meer dan 3650 gebruikers en ook daar heeft er niemand ooit al een sensor moeten laten vervangen op zo’n korte tijd. Ik hoop op het forum te kunnen vermelden dat ik zeer tevreden ben over de service die Canon aanbied."

      Een beetje "druk" zetten kan nooit kwaad hé

      Cypho
      Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

      Comment


      • #4
        de canon service heeft idd niet de beste naam, nikon scoort op dat gebied een stuk beter.

        Zelf wel nog geen ervaring mee en hopelijk heb ik die ook nooit nodig
        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

        Comment


        • #5
          Tja, ik ken buddies die een Nikon D100 kochten uitsluitend voor de betere service.
          Ik vind het triestig, maar dit is niet de eerste klaagzang die ik zie over de Canon service.
          Sommigen zeggen "Ze zijn het slachtoffer van hun eigen succes".
          Mijn oordeel: ze focussen op verkoop en minder op dienst na verkoop.
          Vind ik onaanvaardbaar.
          Ik denk dat ze hun verzuim nu wel gaan voelen met het puike Nikon D70-toestel.
          Ikzelf kocht een paar weken terug een 10D. En ik hoop uiteraard ook dat ik de dienst na verkoop nooit nodig heb.
          http://pieterbie.skynetblogs.be

          Comment


          • #6
            Eerst en vooral dank aan iedereen die op dit topic een antwoord gaf.
            Dat deze site zijn waarde heeft is een grote zekerheid. Ik ben dan ook een dagelijkse bezoeker. Deze site betekend meer dan mijn krant.
            Ik ben dus zo stout geweest om hun niet eerst te verwittigen maar direct raak te meppen. Als ik volgende week geen setje heb, volgen er nog andere acties. Zo zal hun eens verwijzen naar dit topic. Ze moeten maar zien wat ze beloven. Zo heb ik 8 weken op een 2de batterij gewacht. Je acht het niet mogelijk. Ze focussen dus ook niet op verkoop. En wachte ik 4 weken om een tweede speedlight 550EX te kunnen kopen. Nu denk ik dat de HANDELAARS ook niet voldoende druk zetten op bijvoorbeeld vertegenwoordigers.
            De bewuste handelaar kijkt hier ook op tijd eens rond, hij zal de zaak wel herkennen. Hij wist me gauw te zeggen dat zelf naar Canon gebeld had. Van canon hadden wel tijd gevonden om hem dat te bellen. Die tijd hadden ze beter in het oplossen van dit probleem gestopt.Is de boel volgende week niet opgelost dan gaat hij hier ook voor de bijl. Dag J uit A

            Comment


            • #7
              Originally posted by mic
              Je moet hun dit eens terugmailen..
              Ik heb dat ook eens gedaan. Toen niets meer hielp.
              Ik zei in mijn brief dat ik het zou posten op het Internationale forum van BelgiumDigital en een mail zou zenden naar testaankoop en vier verschillende vakbladen over fotografie.
              Je moet eens kijken hoe vlug ze dan zijn.
              In mijn geval, ik had een probleem met een Internetprovider, stond mijn geld na vier dagen al teruggestort op m'n rekening.


              WAT HEEFT DEZE REPLY MET DE TOPIC TE MAKEN !!!!!!!

              canon, nikon, leica of wat dan ook, maar deze commentaar is ongehoord en beneden de kwaliteit van het forum;
              stemmingmakerij van dit type kan best als de pest gemeden worden

              Comment


              • #8
                Ik vind de reply van Mic wel degelijk met het onderwerp te maken hebben, het is een goede tip.
                Ik heb in Customer Care gewerkt bij een groot computer bedrijf en zodra er werd gedreigd met de pers, kon er plots veel meer en veel sneller.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by pie
                  WAT HEEFT DEZE REPLY MET DE TOPIC TE MAKEN !!!!!!!

                  canon, nikon, leica of wat dan ook, maar deze commentaar is ongehoord en beneden de kwaliteit van het forum;
                  stemmingmakerij van dit type kan best als de pest gemeden worden
                  [/quote]

                  Mic's reply heeft VEEL te maken met de originele topic !
                  Hij geeft een mogelijke oplossing aan, om een goede afloop te bespoedigen.
                  Niets te maken met "stemmingmakerij", enkel een bevestiging van het beleid dat Canon (jammer genoeg) blijkt te voeren.
                  Consumenten kunnen het verschil maken en tevreden klanten maken tevreden fabrikanten/verdelers en vice versa.
                  (Ik heb trouwens nog niet teveel "ongehoord" commentaar gelezen van Mic).

                  groetjes
                  Lukathi
                  Groetjes

                  Lukathi

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by pie
                    WAT HEEFT DEZE REPLY MET DE TOPIC TE MAKEN !!!!!!!
                    canon, nikon, leica of wat dan ook, maar deze commentaar is ongehoord en beneden de kwaliteit van het forum;
                    stemmingmakerij van dit type kan best als de pest gemeden worden
                    Misschien zie ik het anders, maar volgens mij heeft Mic het wel degelijk over de juiste topic. Ben zelf al eens vaker in Nederland naar een zaak teruggegaan, en als je dan de naam van bijv. Kassa of Radar (consumentenprogramma's op TV) noemt worden ze een stuk rapper en correcter in hun reacties.
                    De raad van Mic is hier goed op zijn plaats.
                    Pie, ff een vraagje, connecties met Canon ?

                    Groetjes, Jan.
                    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                    Comment


                    • #11
                      De mic geeft niks anders dan goeie raad
                      BD0235BE

                      http://www.pbase.com/macchap

                      We do what we can with what we have and where we are

                      Comment


                      • #12

                        Pie, ff een vraagje, connecties met Canon ?

                        Je zou het bijna gaan denken
                        "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Myth

                          Pie, ff een vraagje, connecties met Canon ?

                          Je zou het bijna gaan denken
                          Neen, je zou het bijna gaan hopen
                          Dat ze eindelijk eens inzien dat een camera missen gedurende 6 weken voor een sensorreiniging van 3 minuten absoluut niet normaal is en niet aanvaard wordt door hun klanten
                          Tenminste voor dergelijke zaken zou er een servicecenter moeten zijn waar je gewoon langs kan rijden, eventueel na een afspraak.
                          Met 200 klanten in België kan Canon met de huidige praktijken nog wegkomen. Maar hoe langer hoe meer (amateur-)fotografen gaan de digitale toer op. En die worden hoe langer hoe meer pisnijdig...

                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • #14
                            Heb vanmorgen 10D teruggekregen
                            Defect : toets om weergave opgenomen beeld te vergroten
                            Reparatietijd onder garantie : 9 weken

                            Wat me opgevallen is :
                            transport tussen Hasselt en Nederland : 17 dagen (gaat sneller te voet)
                            wachttijd op wisselstuk : 25 dagen
                            op vrijdag 30 april - fax : toestel is in orde, is in Hasselt uiterlijk woensdag 5 mei
                            vrijdag 7 mei - fax : nog niet gerepareerd (wat met fax van 30 april ?)

                            het enige waar ze mee schermen zijn contracten met bedingen waarin vermeld wordt dat de gebruiker geen schadevergoeding kan eisen tgv de vertraging

                            handelaar reageert op telefoon en fax, maar Canon België, Nederland niet

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by denfille
                              het enige waar ze mee schermen zijn contracten met bedingen waarin vermeldt wordt dat de gebruiker geen schadevergoeding kan eisen tgv de vertraging

                              handelaar reageert op telefoon en fax, maar Canon België, Nederland niet

                              Misschien is dat taal die ze verstaan een aangetekend schrijven met een officiële in gebreke stelling. Misschien moet het maar zo ver komen dan.
                              Mocht ik Japans kennen zou ik eens proberen of www tot daar gaat. Ik denk dat de Jappen er niet zouden mee lachen. Die zijn anders wel op kwaliteit gesteld. Ik blijf hopen dat ze het lezen.

                              Comment

                              Working...
                              X