Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon AL 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon AL 1

    Goede avond

    ik zou graag weten wat een Canon T50 zou gekost hebben rond het jaar 1983/86
    zonder commercieel doel gewoon om een te vergelijken wat een toestel van zijn slag toen koste en wat die nu zou kosten

    Marc.

  • #2
    Re: Canon AL 1

    Oorspronkelijk geplaatst door Canonmd Bekijk bericht
    Goede avond

    ik zou graag weten wat een Canon T50 zou gekost hebben rond het jaar 1983/86
    zonder commercieel doel gewoon om een te vergelijken wat een toestel van zijn slag toen koste en wat die nu zou kosten

    Marc.
    Heb geen idee wat de T50 gekost heeft, heb wel rond die tijd de T70 gekocht en die heb ik toen, als ik me niet vergis, 34.000 BEF betaald (is ongeveer 850 euro).Een 8-tal jaren voordien heb ik een CANON F1 (toen het toptoestel van Canon) aangekocht voor rond de 40.000 BE (1.000 euro).
    mvg
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Canon AL 1

      Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
      Heb geen idee wat de T50 gekost heeft, heb wel rond die tijd de T70 gekocht en die heb ik toen, als ik me niet vergis, 34.000 BEF betaald (is ongeveer 850 euro).Een 8-tal jaren voordien heb ik een CANON F1 (toen het toptoestel van Canon) aangekocht voor rond de 40.000 BE (1.000 euro).
      mvg
      dank u wel !!

      Comment


      • #4
        Re: Canon AL 1

        T50 kostte in 1983:45000 yen,wat overeenkomt met ongeveer 350 eu.

        Comment


        • #5
          Re: Canon AL 1

          Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
          Heb geen idee wat de T50 gekost heeft, heb wel rond die tijd de T70 gekocht en die heb ik toen, als ik me niet vergis, 34.000 BEF betaald (is ongeveer 850 euro).Een 8-tal jaren voordien heb ik een CANON F1 (toen het toptoestel van Canon) aangekocht voor rond de 40.000 BE (1.000 euro).
          mvg
          En nu betaal je het dubbele voor een Canon F1 in goede staat.
          Heb er niet zolang geleden eentje afgeslaan, de eigenaar vroeg voor de simpelste uitvoering die bovendien zo roestig was als iets, maar liefst € 1.000!!! Zonder objectief nota bene.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Canon AL 1

            Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
            Heb geen idee wat de T50 gekost heeft, heb wel rond die tijd de T70 gekocht en die heb ik toen, als ik me niet vergis, 34.000 BEF betaald (is ongeveer 850 euro).Een 8-tal jaren voordien heb ik een CANON F1 (toen het toptoestel van Canon) aangekocht voor rond de 40.000 BE (1.000 euro).
            mvg
            Dat moet zoiets geweest zijn voor die F1.... Van een T50 en een T70 heb ik nog nooit gehoord. Ik roer niet al te graag meer in die azijnvijver hier maar ik denk dat ik vrij snel een prijslijst van De Beuckelaer van eind jaren 70 kan opduikelen. Nikon, Minolta, Bronica, ik zou het moeten opzoeken. Canon zat er niet bij. Volgens mij haalt zelfs de F1 momenteel geen beduidende waarde meer.

            Comment


            • #7
              Re: Canon AL 1

              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              Dat moet zoiets geweest zijn voor die F1.... Van een T50 en een T70 heb ik nog nooit gehoord. Ik roer niet al te graag meer in die azijnvijver hier maar ik denk dat ik vrij snel een prijslijst van De Beuckelaer van eind jaren 70 kan opduikelen. Nikon, Minolta, Bronica, ik zou het moeten opzoeken. Canon zat er niet bij. Volgens mij haalt zelfs de F1 momenteel geen beduidende waarde meer.
              de f1 kan men tegenwoordig vinden voor 3 tot 400 euro en wat de canon T70 (T50) betreft moet ik toegeven me vergist te hebben ;het ging om de T90 (het toptoestel van Canon na die F1) maar de beide anderen T50 en T70 bestonden wel degelijk en zijn ook nog tweedehands te vinden.
              nikon coolpix s9100

              Comment

              Working...
              X