Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Rudy
    Komaan Henk, het zou de eerste keer zijn dat een nieuwer toestel moet onderdoen voor een ouder, sorry hoor.
    Ah, dus jij koopt liever een nieuwe Lada dan een Mercedes van 5 jaar oud ??
    De 300D zal inderdaad 2 jaar jonger zijn dan de D60. Van de andere kant ligt de 300D echter ook wel duidelijk in een lagere klasse. Samen zal het maken dat de 2 vrij moeilijk te vergelijken zijn. Moest ik zelf moeten kiezen zou ik ook voor de D60 gaan.
    Ik kan het ook vergelijken met een kennis die recent een D1 kocht en voor zijn toepassingsgebied (autosport) was het ongetwijfeld een heel goede beslissing niettegenstaande je voor dezelfde prijs die hij betaalde nu bijna een 10D hebt.

    Henk

    Comment


    • #17
      Misschien is een nieuwe lada beter dabn een 5 jaar oude mercedes!!! ;-)
      Maar je vergelijk gaat niet op, vesrchil is veel kleiner.



      Originally posted by henkvw
      Originally posted by Rudy
      Komaan Henk, het zou de eerste keer zijn dat een nieuwer toestel moet onderdoen voor een ouder, sorry hoor.
      Ah, dus jij koopt liever een nieuwe Lada dan een Mercedes van 5 jaar oud ??
      De 300D zal inderdaad 2 jaar jonger zijn dan de D60. Van de andere kant ligt de 300D echter ook wel duidelijk in een lagere klasse. Samen zal het maken dat de 2 vrij moeilijk te vergelijken zijn. Moest ik zelf moeten kiezen zou ik ook voor de D60 gaan.
      Ik kan het ook vergelijken met een kennis die recent een D1 kocht en voor zijn toepassingsgebied (autosport) was het ongetwijfeld een heel goede beslissing niettegenstaande je voor dezelfde prijs die hij betaalde nu bijna een 10D hebt.

      Henk


      Comment


      • #18
        En zo geraken we weer aan een oude discussie ....

        Ik weet nog, toen ik mijne eerste UZI weg deed, dat dit was om de C720UZ aan te kopen. Een toestel van toch 1.5jaar recenter dan de UZI.
        Na een week had ik al grondig spijt van mijn beslissing, maar de UZI was natuurlijk al weg.

        Onlangs was ik geneigd om mijn D30 in te wisselen voor een 10D (met opleg). Na echter wat nagedacht te hebben, besloot ik toch om mijn D30 te houden. OK, de 10D heeft een snellere AF, grotere buffer, minder ruis, ..... maar er zal altijd iets nieuwer komen.

        Nu is het de 300D (hopelijk leverbaar tegen februari 2004 ), en tegen dat ie d'r gaat zijn komt waarschijnlijk de 400D enz .... enz ....

        Umco, ga voor de D60, die heb je direct, en je hoeft niet per se 'L' glas te kopen hoor. Koop om te beginnen zo een Sigma 28-300 (of 28-200), dan kom je al een eind. Naarmate je verder doet ga je toch veranderen van lenzen (en noem maar op) alnaargelang het budget dat JIJ zelf wil uitgeven. (Ge weet wat ik U heb verteld van da stom Canon 28-80 EF lenske hee )

        Comment


        • #19
          Originally posted by Rudy
          Maar je vergelijk gaat niet op, vesrchil is veel kleiner.
          Uiteraard, maar het was om mijn punt duidelijk te maken .
          En BTW, voor alle duidelijkheid : ik heb geen D60 .

          Henk

          Comment


          • #20
            Oei Henk, merk ik daar enige spijt ....

            Comment


            • #21
              Originally posted by Tom
              Oei Henk, merk ik daar enige spijt ....
              LOL, helemaal niet ! Ik ben nog altijd heel tevreden met mijn D100 en vind het nog altijd een fantastisch toestel.
              Moest ik nu een DSLR kopen vanaf scratch zou het wellicht de 10D zijn, maar da's dan louter omwille van het prijsverschil nu.

              Henk


              Comment


              • #22
                Oh ja Umco, ik heb in het begin ook de fout gemaakt dat ik per se een lens moest hebben die f2.8 over het ganse bereik geeft. Die heeft me 5 keer zo veel gekost dan datzelfde Canon EF lenske, weegt 5 keer zo zwaar en heeft al terug binnen gemoeten (na 6 weken).

                Nu heb ik ze eindelijk terug, en heb ze eigenlijk niet meer gebruikt.

                Denk dat dat genoeg zegt over de discussie van lenzen ed ...

                Comment


                • #23
                  Umco, als ik in jouw schoenen zou staan -> D60

                  mvg,
                  Z900
                  Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                  Comment


                  • #24
                    Als je van plan bent om veel snelle actie te fotograferen, zou ik wachten wat de D300 brengt. AF zal zeker beter zijn dan de D60.

                    Als het gaat om degelijkheid en beeldkwaliteit...
                    zonder twijfel de D60 wat mij betreft.

                    groeten,
                    Luc

                    Comment


                    • #25
                      Hoi Umco,

                      Wel moeilijk om een advies te geven en dat geldt voor ons allen; immers wie heeft de 3ooD al in handen gehad en kan deze vergelijken met de D60?? Puur op mijn gevoel, zou ik eerder neigen naar de D60, maar nogmaals dat is puur op mijn gevoel. Trouwens voor wanneer moet je beslissen???? Misschien goed om te weten, immers zeer spoedig zullen exemplaren bij de diverse "foto/test-journalisten" zijn voor een nadere beschouwing!!!

                      Groetjes,

                      Jan
                      You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                      Comment


                      • #26
                        Hoi allemaal,

                        ik denk dat ik ga kiezen voor de D60. Kiezen voor zekerheid en niet voor een mogelijk goede cam, waar je geen zekerheid rond hebt...
                        Of er lenzen bij zijn of niet... ik weet het niet... maar normaal gezien had ik moeten bij betalen voor een cam, nu niet, en dat geld spaar ik lekker uit voor aan lenzen te spenderen. Ik was toch van plan een 10D aan te schaffen die er zeker zal komen en dan kan die D60 mooi voor Toetje dienen of misschien verkopen en daarna een beetje bijleggen voor een 300D.

                        Bedankt allemaal voor jullie replys en jullie opmerkingen, ze waren heel welkom en ze hebben me echt geholpen bij het maken van de keuze.

                        The one and only ;-)
                        Respect begint bij uzelve

                        Comment


                        • #27
                          Juist,
                          Van de D60 weet je dat dat een topper is en dienne D300 moet het nog bewijzen...
                          Dus, liever één vogel in de hand dan tien in de lucht, dacht ik.

                          Comment


                          • #28
                            Ik zou de vogel nemen om Mic maar eens bij te staan
                            http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                            Comment


                            • #29
                              Nou Umco, ik zou voor die D60 gaan. Een toestel wat zich al bewezen heeft.
                              Begrijp ik het goed dat ze jou dat toestel aanbieden i.p.v. die Powershot 90
                              Te gek aanbod overigens.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by j@n
                                Nou Umco, ik zou voor die D60 gaan. Een toestel wat zich al bewezen heeft.
                                Begrijp ik het goed dat ze jou dat toestel aanbieden i.p.v. die Powershot 90
                                Te gek aanbod overigens.
                                Vind ik ook.
                                Misschien heb ik een vroeger topic gemist, maar waaraan heb je dit aanbod verdiend???
                                Pieter
                                --
                                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                                Comment

                                Working...
                                X