Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 24 van 24

Standaard Cam in water gevallen

ben van vandaag terug van vakantie, eergisteren echter mij digicam (v3) in t water laten vallen, wist niet echt goed wat doen, heb kaart en batt eruit genomen en hem te drogen gelegd, de dag erna deed hij nog iets, ging gewoon aan en viel naar paar seconden terug uit, de dag erna ging hij helemaal niet meer. heb gelukkig nog een cardreader en de kaart/fotos zijn niet beschadigd en kunnen dus nog gebruikt worden. Ben vandaag naar verdeler van digicams geweest en deze zei me dat het de moeite niet is om deze nog te laten herstellen, volgens hem koop ik beter een nieuwe.
    Is er hier iemand die dit probleem ook al eens heeft voorgehad en hem toch nog laten herstellen.
    de ixus 400 gaat vanaf oktober zakken in prijs en ben dus aan t twijfelen wat ik moet doen.

alvast bedankt voor uw reactie

Standaard

Heb hier ooit iets over gelezen. Volgens mij moest je de camera enkele uren in gecondenseerd water laten liggen, goed afspoelen en dan goed laten drogen voor enkele dagen.
    Zal eens zoeken of ik dit nog terug vind.
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Standaard

damn, snel antwoord
    heb juist op 'water' gezocht maar niet veel gevonden

Standaard

Oei, oei... het zal je maar overkomen.

Standaard

http://forums.dpreview.com/forums/re...essage=4517074

Iemand die knappe foto's maakt nadat zijn camera is verdronken. Klikken op de link : Magic camera
    http://www.brucedale.com/home.htm
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Standaard

thx, gaat wel een klus worden om dat spel open te draaien

Standaard

Originally posted by Wunjo

Iemand die knappe foto's maakt nadat zijn camera is verdronken. Klikken op de link : Magic camera
    http://www.brucedale.com/home.htm
    lol, fotos van san miguel, ben juist terug van dan eiland

Standaard

Hopelijk lukt het je, en misschien maak jij dan ook zulke "magische" foto's

Standaard

heb voor de zekerheid een mail naar canon gestuurd, ik hoop dat ze me kunnen verderhelpen

Standaard

heb dit met een PMR ook voorgehad .. onherstelbaar ondanks spatwaterdicht

Standaard

Hallo,

"Onze" Jaco heeft dat ook aan de hand gehad met zijn Oly E-10.
    Dadelijk zorgvuldig "nagespoeld" met zuiver water en dan lang laten drogen ...
    Tevergeefs .
    Dus ik vrees dat je beter naar een andere camera kan uitkijken ...

Jaja

Standaard

Water is funest voor printbanen...al na enkele uren aantasting........enige evt. remedie direct de hele zooi uit elkaar
    goed afdrogen/drogen laten en controle.

mvg,
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Standaard

Denk dat je inderdaad een nieuwe cam zal mogen aanschaffen.
    De reparatiekosten zullen waarschijnlijk te hoog uitdraaien... Laat ons natuurlijk hopen van niet.

Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

Standaard

t zal dan een nieuwe worden
    zal terug dezelfde moeten kopen, wou eerst de nieuwe v2 maar die heeft andere geheugenkaarten en de ixus400 heeft denk ik andere batterijen, vanaf 1/10 gaan ze normaal terug in prijzen zakken, das toch al positief

Standaard

Ik denk dat er nog wel wat te redden valt. Ik heb mij telefoon (siemens m35) eens in een bakje water gelegd om te kijken hoe goed waterdicht die was (spatwaterdicht valt best tegen ) dus die deed niks meer. Na de volgende dingen gedaan te hebben, doet hij het weer perfect:

1] Niet aanzetten

2] Helemaal uit elkaar schroeven en laten drogen, een dag ofzo.

3] de printplaten (alleeen de prints, dus niet de onderdelen als lcd's, die kan je losklikken) in een sterke alcoholoplossing leggen.
    De alcohol trekt alle waterrestjes uit de onderdelen. Laat het een paar dagen zo liggen. Sommige onderdelen, zoals lcd schermpjes kunnen niet tegen alchohol.
    Zo'n oplossing kan je bij de drogist halen en kost nog geen 2 euro per flesje. Haal er dus maar meteen 2.

4] Spoel het dan af, met verse alcoholoplossing

5] Laat het zootje weer een paar dagen drogen.

6] Gebruik een hele lichte soort schuurpapier (waterschuutpapier) om alle contactpuntjes met accu's, geheugenkaarten en andere aansluitingen schoon te maken, de corrosie moet eraf. Dat laagje kan onzichtbaar toch voor storingen zorgen. Als het weer mooi glimt is het goed.

7] Een gsm kan je nu weer in elkaar zetten, maar bij een camera zal je de lenzen nog schoon moeten maken en waarschijnlijk nog wat dingen. Alle motortjes bijvoorbeeld, ik denk dat je die gewoon moet laten drogen en dat alcohol daar niet schadelijk bij is.

Succes ermee! Ik geef je een goede kans dat het zo lukt. Je hebt er wel wat geduld voor nodig.

(dat van dat gecondenseerde water klinkt een beetje raar, bedoel je soms gedestilleerd water, wunjo?)

edit: hmm alleen die ccd, wat je daar mee moet zou ik echt niet weten.

Standaard

ne maat van mij zijne gsm is ook eens in t water gevallen, heeft hem toen laten drogen en daarna werkte die weer, denk dat het met een cam wel anders is, is trouwens al drie dagen geleden

heb ook een mail naar canon gestuurd, ga afwachten wat die te vertellen hebben

thx for the info

Standaard

Ooit wel eens gelezen dat je een camera die in water valt het best onder water houdt tot je hem (al dan niet zelf) kunt (laten) spoelen met zuivere alcohol. Onder water oxideren de metalen delen veel minder snel dan aan de lucht en eenmaal gespoeld met alcohol droogt de camera veel sneller en oxideert niet. Daar heb je nu helaas niets meer aan, maar wellicht als tip voor wie het ooit eens overkomt.
    Groeten, Eric

Nikon Coolpix 8800
    Fuji S602 Zoom

Standaard

Originally posted by Cocco Bill
    (dat van dat gecondenseerde water klinkt een beetje raar, bedoel je soms gedestilleerd water, wunjo?)
    dat zou ook kunnen , dacht dat ik ooit zoiets gelezen had, maar heb het niet meer teruggevonden.

Standaard

Originally posted by Wunjo
    Originally posted by Cocco Bill
    dat zou ook kunnen , dacht dat ik ooit zoiets gelezen had, maar heb het niet meer teruggevonden.
    Gecondenseerd water, dit is water wat via/over een condensator wordt ontrokken. Als je een condens droger hebt voor de was krijg je na iedere droogbeurt een bak van dat water. Dit is overigens meestal een goede kwaliteit water, bijvoorbeeld voor in het stoomstrijkijzer (komt het toch weer in de was terug )

Voor spoelen van electronica zou ik inderdaad eerder gedestilleerd water gebruiken, dit is nog schoner en bevat geen kalkdeeltjes die neer kunnen slaan op de printbanen.

Pedro

============
    Nikon D70
    ============

Standaard

Innige deelneming. Goed dat je er al een klein beetje mee kan lachen.

Heb alleen ervaring met m'n (SE) GSM, ook volledig onder water deze vakantie...heb hem onmiddellijk zo hard mogelijk uitgezwierd (echt als een slazwierder: het water kwam er spectuculair uitgeslingerd...) laten drogen in de felle zon en wind! en nu werkt ie weer perfect (soms wel in spiegelschrift...). Is natuurlijk niet zo interessant, want er zitten zeker nog waterrestjes gevangen tussen/onder bepaalde componentjes, die misschien pas volgende maand beginnen roesten.
    Voor een digicam is de kans op redding nog veel kleiner lijkt me (sorry dat ik dit moet zeggen), zeker met die micro-motortjes enzo, maar een uurtje of 3 in de hetelucht-oven op 40-50°C in uiteengevezen vorm is volgens mij 't overwegen waard als allerlaatste poging....(de auto-computer in onze vorige wagen is gereanimeerd mbv een haardroger na een ongewilde zwempartij...)

Of als je in de buurt van een technische chemie-school woont (bv. Hoogstraten) vragen om hem een tijdje in de "exicator" te leggen: dat is een glazen reservoir gevuld met silicagel: vochtigheidsgraad in dat reservoir is 0% en dus elke vochtplek die aan de lucht komt droogt razendsnel uit (de lcuht wordt als het ware een spons)!

Hem nog wat dieper onder water dompelen lijkt me toch ook niet de oplossing...
    2 redenen:
    - je zal het water nog meer tijd geven om overal in door te dringen.
    - er zit ook zuurstof opgelost in water...water is volgens mij (ben helaas geen chemicus) ook aggressief/corrosief zelfs als er geen directe lucht(/zuurstof) bijkan.

Dat met die alcohol lijkt me wel te overwegen...ik weet dat er speciale contact sprays bestaan in electronicawinkels die oxidatie op kontakten (o.a. volume knoppen enzo) opheffen (en alcohol is ook een slechtere gelijder voor de electrische stroom dan niet-gedemineraliseerd/gecondenseerd?/gedistilleerd water dat wel eens voor kleine lekstroompjes zou kunnen zorgen) is .

Succes!

PS: voor de volgende keer: bij Olympus en nog een aantal anderen verkopen ze speciale omhulsels voor die onderwaterfotografie...( sorry)
    ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

Standaard

zat zelf in ibiza op een appartement, de middelen die ik daar voor de hand had waren redelijk beperkt, heb nu in ieder geval al genoeg info voor als t bij men volgende gebeurd

Standaard

Normaal gezien kan het inderdaad opgelost worden met alcohol, maar jij hebt de fundamentele fout gemaakt om hem te vroeg op te zetten.

zonder uiteenhalen en alles te spoelen en te drogen krijg je hem nooit droog, als je er dan stroom opzet........; ja daar moet ik niet veel meer over zeggen zeker.

Toch van mij ook innige deelneming..

Trance_811
    \Nickname: Trance_811
    \Lidnr: BD0145BE

\website: http://www.fotojo.be
    \@:trance_811@hotmail.com

Standaard

ne maat van men vader heeft hem mee om aan te knutselen, die gast krijgt bijna alles voor mekaar, eens zien wat hij er van gaat komen, ga 1/10 allesinds een nieuwe halen, ze dalen dan serieus in prijs

Standaard

Originally posted by decat
    ne maat van men vader heeft hem mee om aan te knutselen, die gast krijgt bijna alles voor mekaar, eens zien wat hij er van gaat komen, ga 1/10 allesinds een nieuwe halen, ze dalen dan serieus in prijs
    deze maat heeft hem kunnen herstellen, werkt terug perfect, zit nu wel met 2 v3's opgescheept

Regels voor berichten