Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BOEK: De wet van de wildernis (6 pics)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Jammer dat het hier zo moet blijven aan toe gaan.
    Jochen jou boekbespreking was en is voortreffelijk. Maar je pen is scherp veel te scherp. Je lokt zo een dingen uit kon je het nu niet gewoon laten bij dat boek waarom moest je iemand (rollin) nu nog net lik op stuk geven. Je hebt gelijk als je zegt dat je boekbeschrijving hier volledig mee ten onder gaat. Maar geef toe dat het wel ook een beetje je fout is.
    Je kan gewoon niet zwijgen.
    Je weet trouwens evengoed dat de "groten de aarde" natuurlijk ook trukjes gebruiken. Als je bijvoorbeeld een camera op de rug van een dolfijn vastbind dan geeft dat heel mooie filmbeelden, maar dan kan je toch niet zeggen dat dat geen trukken zijn. Als fotografen als deze uit het boek zo'n mooie fotos maken dan hebben ze vaktruks gebruikt. Daarom zijn het vakmannen.
    Ik denk dat we allemaal eens eerst onze tong zevenmaal in onze mond moeten ronddraaien voor we hier gaan pennen.
    En Jochen, ik ben blij dat je niet alleen mooie boeken kan kopen, ook nog goed materiaal, en een mooie spider, en mooie verre reizen. Want dat wil zeggen dat het je goed gaat dat je je boterham goed verdient.
    Goed voor jou. Heb je er ooit al eens bij stilgestaan dat je met al die mooie uitspraken hier wel eens mensen zou kunnen kwetsen. Mensen die dapper moeten sparen en zich allerlei ontzeggen om een lensje te kunnen kopen.
    Ik ben er zeker van dat je hier soms ogen uitsteekt met al je weelde.
    Doe verder met je boekbesprekingen want je bent er een kei in.
    Laat ons op tijd genieten van je foto's die je meebrengt van verre einders.
    En steek je scherpe pen in je pennezak, neem een balpen dat is met een rond puntje.
    Ik ben zeker dat je mijn woorden goed zal begrijpen.
    Ja ik was door je woorden ook al eens in mijn gat gebeten. Ik heb je toen ook lik op stuk gegeven. Maar ik voel me daar niet goed bij.
    Ik heb op dit toffe forum al zoveel goed gelezen en gezien. We moeten dit niet gebruiken om ruzie te maken.
    Jongens stop er aub mee, want dit lost niets op

    Comment


    • #17
      Zucht...

      Ik speel niet op de man, ik vermeld feiten die deze man deed en verdedigde. Dus ik becomentarieer je acties. Dat is DE BAL.

      Dat je reageert is volkomen normaal, maar dan moet je óók niet op de man spelen, en wel op de bal, en je acties verdedigen of mijn feiten weerleggen. Met te zeggen dat ik geen "nuchtere blik" heb op natuurfotografie, met te zeggen dat ik kerosine verbrand om pics te schieten op reis, enz... win je niks.

      Je blijft maar zeuren over die "prijs", maar dat gegeven is NIET waarover ik hier spreek. Waar ik over spreek is het ensceneren van shots, en dat doe je dus weldegelijk. Het staat zwart op wit op je site. Je weerlegt het ook niet. Wel ieder zijn meug hee! Ik ben er niet voor te vinden, en dat zeg ik hier ronduit. Vrijheid van mening heet dat!

      En sorry voor mijn schrijfstijl in de originele post, maar DAT IS de algemene indruk die je hier toen wekte: "iedereen opzij want Rollin de natuurfotograaf is daar". Dat imago heb je enkel aan jezelf te danken, en heb je nu nog versterkt. Bewijs hiervan is Giantpat; hij reageert de laatste tijd bitter weinig maar nam toch de moeite dit nu te doen. Hij herinnerde zich een andere discussie waarbij je een andere éénzijdige visie over het gebruik van wide lenzen gaf.



      Terzijde: Ondertussen zitten in mijn inbox al mails van welgeteld ZEVEN personen die stuk voor stuk me aanmoedigen. Zijzelf lezen nog, maar posten niet meer of nauwelijks, omdat ze het al hebben opgegeven, er geen tijd meer voor vinden, enz... Thanks voor de support guys & girls! Tja... BD loopt stilaan over van de individuen die extreme fotografische visies verkondigen en deze uitzingen als een mantra, zodat ontelbare nieuwelingen deze dingen overnemen en daarna ze zelf "met oogkleppen op" gaan verkondigen als betrof het een wiskundige, onweerlegbare stelling. Ik ben blijkbaar nog een van de enigen met genoeg tijd op overschot om tegen dit soort mensen in te gaan.
      Je doet dan al eens een maandelijks effort om een boek te bespreken... Pfff... De reply van Henri zit me hoger dan van Rollin, dat mag iedereen weten. Ik heb bovendien een SD-plan in de steigers staan (voor waarschijnlijk volgende zomer), en denk ook aan een SD-safari. Maar ik ga me even bezinnen. Misschien kap ik er ook voorgoed mee. Op deze thread reageer ik alvast NIET meer (al was het er eentje die ik zelf startte).
      En natuurlijk reageren enkel diegenen die nu hun kans schoon zien. @Librix; wat verwijt JIJ mij nu eigenlijk? Mijn "weelde"? Die is zuurverdiend met vele overuren. En de reizen komen er omdat we besloten geen kinderen te hebben. Moet ik mij hiervoor schuldig voelen? I don't hget it. Alsof IK eraan kan doen dat anderen jaloers zijn. Lelijk ding trouwens, jaloezie.
      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #18
        Originally posted by Jochen
        Je doet dan al eens een maandelijks effort om een boek te bespreken...
        Dus het feit dat je hier maandelijks een boek bespreekt geeft jou het recht van ook wat tegen iemand zijn schenen te schoppen ?

        Comment


        • #19
          Jochen, Rollin, ik ga niet in op jullie vete, dat zoek je zelf maar uit. Wel wil ik even wat opmerken over De wet van de wildernis, of eigenlijk je "bespreking" er van.

          Een goed initiatief, Jochen, zo'n bespreking. Persoonlijk vind ik 't wel jammer dat je de inhoud van het boek eigenlijk helemaal niet bespreekt. Je laat wat plaatjes zien en haalt een stukje aan uit de introductie. Da's eigenlijk niet meer dan wat eenieder doet die bij de boekhandel een exemplaar doorkijkt alvorens de beslissing te nemen met weer een fraai platenboek mee naar buiten te dragen.

          Een boekbespreking zou verder moeten gaan. Je andere besprekingen vond ik beter en da's jammer want ik ben er van overtuigd dat het wederom een fraai fotoboek is. Is het ook een informatief boek? Is het puur "mooie beelden" of hebben de auteurs ook nog wat te vertellen?

          Comment


          • #20
            Originally posted by Joost
            Jochen, Rollin, ik ga niet in op jullie vete, dat zoek je zelf maar uit. Wel wil ik even wat opmerken over De wet van de wildernis, of eigenlijk je "bespreking" er van.

            Een goed initiatief, Jochen, zo'n bespreking. Persoonlijk vind ik 't wel jammer dat je de inhoud van het boek eigenlijk helemaal niet bespreekt. Je laat wat plaatjes zien en haalt een stukje aan uit de introductie. Da's eigenlijk niet meer dan wat eenieder doet die bij de boekhandel een exemplaar doorkijkt alvorens de beslissing te nemen met weer een fraai platenboek mee naar buiten te dragen.

            Een boekbespreking zou verder moeten gaan. Je andere besprekingen vond ik beter en da's jammer want ik ben er van overtuigd dat het wederom een fraai fotoboek is. Is het ook een informatief boek? Is het puur "mooie beelden" of hebben de auteurs ook nog wat te vertellen?


            Thanks voor de comments, Joost. En thanks om niet over dat bovenstaand gezeur te beginnen.

            Om op je opmerking te antwoorden; het is en blijft een fotoboek natuurlijk. Er staan hooghuit hier en daar enkele flardjes tekst bij, als uitleg bij een foto (je kent dat wel; in een groot lettertype en de lettertekens ver uit elkaar). Het heeft dus ook geen zin om daar méér over te vertellen dan ik al deed (nl. dat de vier seizoenen worden gevolgd). Ik kán er niks meer over vertellen, want dan zou ik al letterlijk moeten gaan citeren... Mocht er meer tekst aanwezig geweest zijn, dan had ik daar heus wel meer over verteld hoor.
            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #21
              Aan zijne doorluchtige Hoo(vaardi)gheid de welledele hooggeboren Jochen Van de Perre.

              Verhuis zelf, Henri. Een serieuze discussie - met woord en wederwoord - moet kunnen. Indien je het niet graag leest, sla dan de thread over. Ik vind dit bijzinder lelijke woorden van iemand die ocharme een paar posts op zijn actief heeft staan en nog niks aan dit forum heeft bijgedragen.

              En dit nota bene in een post die toch wel duidelijk laat blijken dat ik tijd en moeite investeer in BD. Proper!
              FYI Henri; je mag ook Rollin's posts eens tellen, en zijn bijdragen aan dit forum eens proberen opzoeken.
              Sorry Hoogheid maar een dergelijk zelfvoldaan egocentrisch persoon heb ik sinds lang niet meer tegengekomen. U bent dus consulent; in wat als ik vragen mag? Boeken verkopen? Gal spuien op werkelijk verdienstelijke mensen? Gaan lopen met zogezegde scoops waar U absoluut geen moeite voor hebt gedaan?
              Toeval wil dat ik al de plaatsen die U vermeldt in uw website ook bezocht heb en nog tienmaal meer exotische en ook doodgewone plaatsen. Deze werden uitgevoerd part als beroepsopdracht en part als ontspanning. U profiteert van moderne touroperators (Best Tours (sic uw site)) met uiterst verfijnde 5 sterren-hotels (resic Uw site) in Antalya, Sri-lanka, Zuid-Afrika (hotel The Point),Mexico, Cuba, Thailand(Royal City in Bangkok) en
              nog zo veel meer. Ik ken deze hotels waar Zijne hoogheid op zijn luie k.. beeldjes kan schieten van de dieren in hun prive-zoo, want ik heb er ook op mijn luie k.. gelegen.
              Maar daarnaast heb ik ook plaatsen bezocht waar Hunne Hoogheden de neus voor optrekken omdat die sfeer van luie luxe er ver te zoeken is.
              Voor Uw informatie; ik ben nu 69 jaar en heb meer dan 30.000 dia's geschoten op film die ik gratis ter beschikking kreeg van mijn werkgever waar ik 35 jaar voor heb gewerkt.
              Als Zijne Hoogheid zich verwaardigdt naar mijn gebruikersnaam te kijken zal hij wellicht begrijpen wat ik bedoel.
              Een laatste punt betreft het aantal postings: ik wist niet dat dit synoniem was van competentie en zeker niet als die postings weinig of niets te zeggen hebben.
              Ik dacht altijd dat kwaliteit primeerde boven kwantiteit (althans zo werd ik opgevoed).
              Wat ook typerend is voor Uwe Hoogheid is het taalgebruik:

              FYI Henri
              FYI Henri FYI Henri FYI Henri

              Geachte doorluchtige Hoo(vaardi)gheid, de welledele hooggeboren Jochen Van de Perre, ik eis van U verontschuldigingen tegenover mij en tegenover de Moderator van deze site.

              Mocht Zijne Hoogheid geïnteresserd zijn dan wil ik hem nog wat lessen geven (volledig gratis) over reizen, fotografie, wellevendheid en menselijk respect.

              Uw nederige dienaar

              FYI Henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #22
                Ik wou een review lezen en de commentaren daarop.

                Het boek is inderdaad schitterend.. heb het een maand geleden aan iemand kado gedaan die tekent en schildert.. niet na het zelf uitvoerig bekeken te hebben.

                De threadjack erna en die discussie er achter vind ik echter heel wat minder. Misschien kan er een aparte groep geopend worden en kan iedere maand deze discussie eens opnieuw gevoerd worden.

                Ik denk zowiezo dat iedere natuurliefhebber liever echte beelden van dieren in hun habitat ziet dan in scene gezette.... that's all... carry on...

                Comment


                • #23
                  Originally posted by kodachrome
                  FYI Henri FYI Henri FYI Henri
                  Uw nederige dienaar

                  FYI Henri
                  Ik moei mij niet met heel deze discussie, maar wat is er mis met FYI?

                  FYI = For your information...
                  Gallery: http://www.fotogallerij.be

                  Comment


                  • #24
                    Inderdaad, Rept.

                    - Mijnheer komt zich moeien met een discussie waar hij zélf eigelijk geen deel wil van zijn, en heeft niks costructiefs toe te voegen.
                    - Mijnheer spreekt krasse taal en eist dat we opsodemieteren.
                    - Mijnheer wordt van repliek gediend, zonder enig scheldwoord. Je mag eens herlezen, Henri...
                    - Mijnheer komt nogmaals voor de dag, is uiterst denigrerend, en eist nog verontschuldigingen ook.
                    - Mijnheer eist ook dat ik me verontschuldig tov. de moderator, terwijl die in geen mijlen aan de discussie te pas is gekomen, en terwijl ik niks doe dat indruist tegen forum regels. Correctie; de moderator heeft weldegelijk zich met deze thead gemoeid: hij maakte er een sticky van. Hmmmm...
                    - Mijnheer spreekt geen Engels, en denkt misschien dat ""FYI" ..."f@ck you" betekent of zo?

                    En IK moet me verontschuldigen?!

                    Welnu... ik denk dat de verontschuldigingen nu eerder de andere kant uit moeten gaan.

                    ...maar ik verwacht er geen hoor.

                    http://www.theafricabug.com

                    Comment


                    • #25
                      - Mijnheer spreekt geen Engels, en denkt misschien dat ""FYI" ..."f@ck you" betekent of zo?
                      Greetings Your Highness,

                      For Your Information : By language I mean Your pathetic ways of interveining and the manner of adressing Yourself to Your inferior audience.
                      We think that You are merely trying to impose Yourself in this forum. Perhaps Your Highness could try to sell his merchandise on the web while relaxing on the white shores of Kenya Mombassa (I can give You some clues for free). Sorry the Three-Tops Luxery Observation Hotel in Kenya has gone-up in smoke.

                      Please Your Highness accept my apologies for having disturbed YOUR BD-monopoly.
                      All animals are created equal but....
                      Your inferior animal
                      Henri
                      lidnummer: BD0435BE

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by kodachrome
                        For Your Information : By language I mean Your pathetic ways of interveining and the manner of adressing Yourself to Your inferior audience.

                        All animals are created equal but....
                        Your inferior animal
                        intervening addressing

                        "ik dacht op een serieus forum gekomen was waar men elkaars mening respecteert en mekaar niet met vuiligheden besmeurt."

                        Ik dacht dit ook, maar voor een 69 jarige kan je behoorlijk kinderachtig uit de hoek komen!

                        Spijtig voor heel het topic. Jochen had inderdaad beter die verwijzing (naar natuurfotograaf) niet in zijn eerste post gezet dan had dit niet gebeurd. Wat zeker sommige antwoorden niet goedkeurd!

                        Terug naar het boek: ziet er een heel knap boek uit, vooral de allereerste foto op de omslag is werkelijk super!
                        Gallery: http://www.fotogallerij.be

                        Comment


                        • #27
                          Stand: (en wat mij betreft finaal)
                          Rollin: excuses en 41 postings.
                          Jochen: geen excuses en 2967 posts.
                          de moderator heeft weldegelijk zich met deze thead gemoeid: hij maakte er een sticky van
                          dit gebeurde voor de discusie, vandaar mijn vraag naar excuses bij de moderator.
                          Rept noemt mij kinderachtig en ik dank hem voor deze lofbetuiging: op 69 zich nog kind voelen is mij een waar genoegen.

                          Aan allen hier present mijn welgemeende groeten.
                          Tot ziens op een ander forum.
                          Henri
                          lidnummer: BD0435BE

                          Comment


                          • #28
                            Beste heren,

                            je mag dit beschouwen als een waarschuwing.
                            Indien jullie niet een klein beetje respect voor elkaar kunnen opbrengen en het nodig achten om elkaar met modder te besmeuren, gaat deze topic op slot.


                            Willy

                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • #29
                              en dan nu voor de kinders een sprookje (of is het een vertelling?)

                              de muis en de leeuw.

                              Er was eens een groot bos met prachtige vogels. In dat bos woonde ook een muis, die op een dag tussen de poten van de leeuw verdwaalde. Maar de leeuw pakte de muis niet, hij liet hem ontsnappen. “Dank u”, riep de muis. “Misschien kan ik iets voor u doen.”
                              De leeuw brulde: “Ik ben de koning van het oerwoud. Wat zou jij kleine muis voor mij kunnen doen?”

                              Een paar dagen later ging de leeuw op jacht. Ondanks het waarschuwend geroep van de vogels raakte hij in een vangnet. Hij brulde, dat het bos ervan schudde, en hij probeerde met al zijn kracht het net te scheuren... maar het lukte hem niet en hij brulde om hulp.

                              Alle dieren van het bos kwamen aangerend: de antiloop en de gazelle, de vos, de zebra, en de apen, de neushoorn en het wilde zwijn en de grote panter. Maar geen van hen kon de koning van het oerwoud helpen... de panter niet, de mandril en ook de bok niet, de haas, de paradijsvogel en de ram niet! Treurig slopen allen weg, zelfs de grote neushoorn...

                              Toen kwam de muis te voorschijn. Hij zette zijn scherpe tandjes in het net en knaagde en knaagde... Hij knaagde tot het net kapot was en de leeuw kon ontsnappen!
                              “Dank u!”, sprak de leeuw, “jij hebt met geduld gedaan wat ik met kracht niet kon.”

                              En zo bleven de leeuw en de muis vrienden voor altijd.


                              Respect begint bij uzelve en heeft niks van doen met:

                              * het aantal posts in een forum
                              * het wel of niet werken voor National Geographic
                              * Egotrips
                              * Jaloezie
                              * Natrappen

                              en nu maar weer over tot de orde van de dag......
                              In every colour there's the light
                              In every stone sleeps a crystal
                              Remember the Shaman, when he used to say:
                              "Man is the dream of the dolphin"

                              Comment


                              • #30
                                Bedankt Moderators

                                Comment

                                Working...
                                X