Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 36

Discussie: Betalend opdracht

Standaard Betalend opdracht

Heyyy allemaall
    İk heb een opdracht woningen te gaan fotograferen..van immobilien kantoor
    dus met een contrackt alles op wit dus inschrijven...
    ik heb een btw nummer..
    ze gaan mij wel per woning betalen..

Dus de vraag is ik heb dat eerder nooit gedaan en ik weet echt niet wat dat gaat kosten ??

Zijn er mensen die me kan helpen op dat gebiet..hoveel moet ik vragen met btw..

alvast bedank voorde reacties...
    www.photochacra.com
    Canon D5 markII Canon 5D Canon 40D Canonlens 70,200,2,8 L canon 24/105L lens sigmalens 18,125 canon 75,300 flash 430 ex

Standaard

Dat bepaal je toch zelf zeker? En als dat immo kantoor al een opdracht toekent zonder vooraf een prijs te weten... heel vreemd. Ikzelf zou nooit opdrachten aannemen waar ik weinig of geen kennis van heb. Da's vragen om teleurstellende resultaten en/of ontevreden klanten.
    Heb je trouwens het gepaste materiaal om woningen te fotograferen, binnen en buiten?
    De prijs die jij wil ontvangen is de prijs inclusief BTW. Trek daar de 21% BTW van af en je hebt jouw prijs exclusief BTW.
    Voorbeeld: het bedrag dat jij wil is 121€/opdracht.
    Die 121€ is de prijs INCLUSIEF de BTW, dus 121% van de prijs zonder BTW.
    deel het bedrag door 121 en vermenigvuldig met 100. Dan heb je je prijs zonder BTW.

mvg,
    Bart

PS: ik zou toch eerst nog 's met de opdrachtgever gaan praten en ervoor zorgen dat je vooraf mooie afspraken maakt over wat, hoeveel en binnen welke tijd hij dit wil, en een bedrag afspreken en alles mooi op papier zetten. Zo vermijd je duscussies achteraf.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Standaard Re: Betalend opdracht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    ...
    deel het bedrag door 121 en vermenigvuldig met 100. Dan heb je je prijs zonder BTW.....
    Of deel het bedrag BTW in door 1,21 en je bekomt het bedrag exclusief BTW (zelfde als de jouwe maar 1 bewerking minder ).

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet
    Of deel het bedrag BTW in door 1,21 en je bekomt het bedrag exclusief BTW (zelfde als de jouwe maar 1 bewerking minder ).
    Weet ik ook wel, maar ik heb 't op die manier uitgelegd omdat het iets duidelijker is waar de cijfers vandaan komen.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

hoe lang ben je met 1 woning bezig?
    als dat een dag is, wordt het 500 Euro incl bewerkingen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Het komt me ook vreemd over dat je niet echt weet wat je opdrachtgever der wil voor geven, en komt daar dan nog bij dat jij zelf niet echt weet wat je der wil voor vragen?
    Persoonlijk vind ik dit geen basis om een contract aan te gaan, geen van beide partijen weet waar het over gaat? Dit doet me erg denken aan een amateuristisch geklungel, langs beide zijden, dus je opdrachtgever zou geen huis van mij in behandeling mogen nemen, en bijgevolg zou jij ook geen huis van mij mogen fotograferen.

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

ik heb aan de opdrachtgever gevraagd hoeveel ze zouden willen geven voor een foto. ze zeiden dat ik een offerte moet maken per woning en ik heb prof toestellen en lenzen.
    dus ik moet rijden naar die woning, de tijd dat erin steek + het foto werk.
    ik ga er zeker een halve dag zeker 5 uur aan bezig per woning. de btw heb ik al begrepen.

Hoeveel zou ik kunnen vragen aan de opdrachtgever om mij te betalen per uur, ik moet er een offerte van maken.

Bedankt voor de reacties.
    www.photochacra.com
    Canon D5 markII Canon 5D Canon 40D Canonlens 70,200,2,8 L canon 24/105L lens sigmalens 18,125 canon 75,300 flash 430 ex

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Melis Bekijk bericht
    .........

Hoeveel zou ik kunnen vragen aan de opdrachtgever om mij te betalen per uur, ik moet er een offerte van maken.
    65 Euro per uur.
    grt,bouk.

Prijsbepaling is heel persoonlijk, iemand anders kent je kosten niet. Je kosten zijn bijvoorbeeld: je camera en lenzen, je computer, de schijfruimte (incl. backups) die de beelden zullen innemen, je software die je gebruikt, je verplaatsingen, je administratie (factuur, verzendingskosten, telefoon,...), verzekeringen,... Allemaal dingen waar iemand anders weinig zicht op heeft.

Niet voor niets vragen ze een prijs per huis en niet per uur (als ik het goed begrepen heb): ze willen perfect de kostprijs op voorhand kennen, waar ik hen volledig in volg. Offertes op basis van uurprijzen zijn vaak onduidelijkheid troef. Goed inschatten dus op voorhand hoeveel je werk hier denkt in te steken (inclusief nabewerking natuurlijk).

Ik zou je graag concrete richtcijfers geven, maar ik weet niet wat ze exact vragen, dus beetje moeilijk...

Roeland

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    hoe lang ben je met 1 woning bezig?
    als dat een dag is, wordt het 500 Euro incl bewerkingen.
    grt,bouk.

1 dag werk + post = €500?

Sorry Bouk maar dat zal de lading niet dekken

Maarja, wie ben ik hé ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht

1 dag werk + post = €500?

Sorry Bouk maar dat zal de lading niet dekken

Maarja, wie ben ik hé ...
    Hoeveel kost het dan de dag van vandaag om de Tom Musseeuw één dagje werk te laten doen?

ben nieuwsgierig...
    Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Masschi Bekijk bericht
    Hoeveel kost het dan de dag van vandaag om de Tom Musseeuw één dagje werk te laten doen?

ben nieuwsgierig...
    Je snapt 't niet... Die prijs gaat niet over 1 dagje foto's maken. Daarin is o.a. ook de nabewerking van alle foto's inbegrepen (daar kruipt heel wat tijd in), de kost van het fotomateriaal, de kost van de opslagruimet, e.d.

Beste,

Als je 8 uur foto's maakt, en nog eens 8 uur nabewerking doet, dan kom je al aan 16 uur. En 500€ : 16 = 31€/uur
    En daar zijn nog niet eens de afschrijfkosten van materiaal, opslagruimte, benzineverbruik en dergelijke mee in verrekend.
    Dus dat haalt het BRUTO uurloon nog een pak naar beneden.
    Hoeveel zelfstandigen ken jij die tegen pakweg 25€/uur bruto, BTW incl. bij je thuis komen werken, alles inbegrepen?

mvg,
    Bart

Je snapt 't niet... Die prijs gaat niet over 1 dagje foto's maken. Daarin is o.a. ook de nabewerking van alle foto's inbegrepen (daar kruipt heel wat tijd in), de kost van het fotomateriaal, de kost van de opslagruimet, e.d.

Beste,

Als je 8 uur foto's maakt, en nog eens 8 uur nabewerking doet, dan kom je al aan 16 uur. En 500€ : 16 = 31€/uur
    En daar zijn nog niet eens de afschrijfkosten van materiaal, opslagruimte, benzineverbruik en dergelijke mee in verrekend.
    Dus dat haalt het BRUTO uurloon nog een pak naar beneden.
    Hoeveel zelfstandigen ken jij die tegen pakweg 25€/uur bruto, BTW incl. bij je thuis komen werken, alles inbegrepen?

mvg,
    Bart
    Ik begrijp het wel... ik bedoel 1 dag effectief werk: bv. 3 uren fotograferen en dan nog enkele uren nabewerking.
    Ik stel de vraag uit positieve nieuwsgierigheid... Tom zo'n werk is top kwaliteit en ik vraag me af hoeveel zoiets kán kosten... Als je meer kan 500 euro kan aanrekenen voor 1 dag werk voor huizen te fotograferen voor een immo kantoor, hoeveel dan? Realistisch gezien liggen de marges van immo's ook niet al te hoog (in mijn streek is er een over-aanbod van immo's...)

Technisch mag je dat ook niet onderschatten om huizen te fotograferen.
    1 Je zou toch PC-lenzen moeten in het bezit hebben.
    Verder een top-wide lens met weinig/geen vervorming.
    2 veel nabewerking: stitchen van foto's, tonemapping/HDR van de binnenruimten (bv. binnevallend zonlicht tov donkere binnenmuren...)
    Inderdaad veel middelen en veel werk.
    De vraag is of het allemaal wel nodig is voor dat immo kantoor? Misschien willen ze enkel "propere" foto's voor een zachter prijs. Ik kan me niet voorstellen dat ze 500 euro en meer over hebben om een te huren appartementje te fotograferen, huizen en commerciële ruimtes die te koop staan daarentegen...
    Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

@ TS : misschien je gastenboek eens bekijken van de site in je handtekening. ;-) Er is iemand die enkele maanden geleden wat reclame heeft proberen te maken voor blauwe pillekes. Denk niet dat dit de bedoeling is van een gastenboek. ;-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Masschi Bekijk bericht

ben nieuwsgierig...
    Meer dan €500,00

En je hoeft gerust niet "de" Tom Museeuw te pennen hoor ... mijn tarief ligt in de lijn van mijn collega's ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
    @ TS : misschien je gastenboek eens bekijken van de site in je handtekening. ;-) Er is iemand die enkele maanden geleden wat reclame heeft proberen te maken voor blauwe pillekes. Denk niet dat dit de bedoeling is van een gastenboek. ;-)
    iemand??? is een plaag!!! nie bevorderlijk voor de site.

ook weer leuk da goedbedoelde posts weer aangevallen worden.

zou er zelf geen prijs kunnen op plakken!
    maar 't is zoals eerder gezegt afhankelijk van je gebruikte gear, tijd, postprocessing, ...

en waarschijnlijk ook de keuze, doe ik het iets minder duur en hou er veel werk aan over of vraag ik iets meer en blijft het bij die ene keer.
    nikon stuff

een bevriend fotograaf (beroeps) die ik ken werkt voor verschillende immo kantoren en doet voor de rest produktfotografie, voor een huis te fotograferen (binnen en buiten) vraagd en krijgd hij 100 euro, hij fotografeerd zoals veel beroeps in jpg, foto's worden niet nabewerkt en is ook niet nodig....
    dat is zowat de gangbare prijs en lijkt me ook redelijk...
    een huis fotograferen is niet veel werk, je hebt er geen duur materiaal voor nodig (de meest eenvoudige dslr volstaat )en de kans op mislukkingen zijn erg klein....

Bekijk eens de foto's van een willekeurige immokantoor... Vele daarvan zijn getrokken met een simpel compactje en stellen foto-technisch gezien niet zo veel voor.
    Voor meer prestigeuzere projecten zal misschien budget zijn om een fotograaf te betalen maar niet voor de doorsnee woning.
    Voor doorsnee woningen zal dat immokantoor kantoor mss 100€ uitrekken maar niet meer ( vrees ik)
    Die 100€ kan in bijberoep mss je kosten dekken als het en bij de deur is en maar een uurtje fotograferen is en er weinig of geen post processing komt bij kijken

Maar laat ons hier later gerust weten welke prijs je betaald krijgt en wat je er voor moet doen
    Fuji X-E1 - 18-55mm
    facebook

Deze mail heb ik ontvangen per woning heb ik ongeveer 5 uur gerekend 60€ btw incl dus..

Bedankt voor de offerte. Ik moet helaas meedelen dat uw offerte meer als het dubbele is dan onze vaste fotograaf. Dus we kunnen jammer genoeg niet samenwerken voor dit onderwerp.

Succes nog verder!
    www.photochacra.com

vroeg je dan 300 euro per huis....?
    ja is een beetje overdreven ook he vind je zelf niet?
    ik heb de prijs aangegeven die gebruikelijk is in deze branche, een paar berichten terug....en die prijs lijkt me redelijk en eerlijk voor de geleverde prestatie

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvs
    vroeg je dan 300 euro per huis....?
    ja is een beetje overdreven ook he vind je zelf niet?
    ik heb de prijs aangegeven die gebruikelijk is in deze branche, een paar berichten terug....en die prijs lijkt me redelijk en eerlijk voor de geleverde prestatie
    Ik denk dat ie 60 euro/huis rekende...

Ik denk dat ie 60 euro/huis rekende...
    Slik...
    Het is te hopen van niet.
    €60 incl btw = €49,59 ex btw en dat voor 5 uur werk.

Trouwens als je 5 uur nodig hebt om één woning te fotograferen zullen ze wel iemand anders vinden die effectiever (sneller) werkt.
    Alhoewel... aan die prijs...

.....

Bedankt voor de offerte. Ik moet helaas meedelen dat uw offerte meer als het dubbele is dan onze vaste fotograaf.
    moet zijn: meer DAN het dubbele?
    grt,bouk.

İk ben uit Diest het was bedoelt in limbrug gaan fotograferen dus stede voor als ik naar maasmechellen moet reden dat is zeker een 1uur reden .2urekes fotograferen inde huis en rest 2 urekes nabewerkingen van de fotos want ze hebben gvraagt kawaliteid..
    de prijs dat ik gevraagt hen is normaal denk ik toch..

1 Heel de limbrug
    2 ongeveer gemiddeld 50 km per woning verplaatsing
    3 Fotos nemen en nabewerkingen van de fotos
    4 opsturen fotos via net.
    5 factuur, verzendingskosten, telefoon, verzekeringen
    6 per woning ongeveer 5 uur werk aan
    www.photochacra.com

İk ben uit Diest het was bedoelt in limbrug gaan fotograferen dus stede voor als ik naar maasmechellen moet reden dat is zeker een 1uur reden .2urekes fotograferen inde huis en rest 2 urekes nabewerkingen van de fotos want ze hebben gvraagt kawaliteid..
    de prijs dat ik gevraagt hen is normaal denk ik toch..

1 Heel de limbrug
    2 ongeveer gemiddeld 50 km per woning verplaatsing
    3 Fotos nemen en nabewerkingen van de fotos
    4 opsturen fotos via net.
    5 factuur, verzendingskosten, telefoon, verzekeringen
    6 per woning ongeveer 5 uur werk aan
    Vroeg je nu €60/huis incl btw? Als ze iemand hebben die het voor minder dan €30 incl btw doet, dan zijn er twee mogelijkheden: a) ze liegen b) ze hebben een zot gevonden

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Regels voor berichten