Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bestaat er een blacklist hier?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bestaat er een blacklist hier?

    Beste,

    Is er een plaats op deze website waar je kan melden wanneer je niet tevreden bent met een verkoop via deze site?
    Want ik had een verkoop deal af gesloten en de persoon kon mij niet melden dat deze uiteindelijk al verkocht werd door iemand anders, terwijl er wel al een deal werd afgesloten.

    Hier ben ik absoluut niet content van ook al kan dit inderdaad wel eens gebeuren, maar ik vind het erg dat als je iets afspreekt en daarop vertrouwd zomaar te niet kan worden gedaan ook al wil de hoger bieden desnoods.
    Ik vind het jammer dat er tegenwoordig geen eerlijke afspraken meer gedaan kunnen worden, zodus dit moest van mijn lijf getypt worden.

  • #2
    Re: bestaat er een blacklist hier?

    Goed idee! Ik heb een gelijksoortige deal meegemaakt. Die dus niet door ging.
    Ook ik was teleurgesteld in de aanbieder.
    Groetjes van Blikvanger

    http://blikvanger.aminus3.com

    Comment


    • #3
      Re: bestaat er een blacklist hier?

      In dit forum kun je discuteren over alles wat met SHOOT - in de ruime zin van het woord - te maken heeft (vragen, opmerkingen, commentaar, suggesties... over het Shootmagazine en artikels, Shoot-Challenge, Het oordeel van, enz...).
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: bestaat er een blacklist hier?

        [Mod-LesC]Omdat deze vraag niets te maken heeft met het tijdschrift Shoot, is de topic verplaatst van Shoot/Discussie naar Algemeen.[/Mod]
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: bestaat er een blacklist hier?

          Oorspronkelijk geplaatst door M6ltr1x Bekijk bericht
          Beste,

          Want ik had een verkoop deal af gesloten en de persoon kon mij niet melden dat deze uiteindelijk al verkocht werd door iemand anders, terwijl er wel al een deal werd afgesloten.
          dus je had iets te koop, iemand toonde daar interesse in en heeft uiteindelijk bij iemand anders gekocht wat jij ook aanbood.

          Het is natuurlijk een kleine moeite om mensen waar je afspraken mee maakt te verwittigen als die niet doorgaan. Daarvoor een zwarte lijst aanleggen vind ik een heel verre brug.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: bestaat er een blacklist hier?

            helaas pindakaas, op het internet is kopen en verkopen gewoon anders dan in real life. wat mensen in het echte leven niet durven, durven ze op het internet wel.

            daar moet je altijd rekening mee houden vrees ik.
            * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

            Comment


            • #7
              Re: bestaat er een blacklist hier?

              Algemeen en niet alleen aan TS:
              Je moet niet denken dat je 'safe' koopt via BD.
              BD kan niet nagaan wie er koopt/verkoopt op BD. (en dit wordt ook vermeld)
              Het mag dan wel een ietwat 'gesloten' clubje van fotografen zijn, maar niet iedereen kent iedereen hier.
              In elke kist heb je rotte appels en het is dus niet omdat je de nickname van iemand(of diens echte naam) kent dat je die persoon zijn karakter kent.

              Handel dus indien mogelijk van persoon tot persoon en betaal liever 10% teveel als je een bepaalde zekerheid/garantie hebt.

              Het systeem van de 'blacklist' is een goed idee, maar mag niet gebruik worden om een misgelopen deal te bestraffen.
              Het mag dus niet van 1 persoon afhangen als een koper/verkoper op de 'blacklist' komt.
              Eigenlijk vind ik BD geen koop/verkoop-site en mag dat topic naar mijn bescheiden mening dicht, want er wordt steeds meer misbruik van het onderling vertrouwen tussen de leden gemaakt.
              Anderzijds ben je niet verplicht de koop/verkoop via BD te laten verlopen.
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

              Comment


              • #8
                Re: bestaat er een blacklist hier?

                Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                ..........
                BD kan niet nagaan wie er koopt/verkoopt op BD. (en dit wordt ook vermeld)
                denk dat je het woordje "kan" moet verandern in "wil".
                en gelijk hebben ze bij BD.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: bestaat er een blacklist hier?

                  Oorspronkelijk geplaatst door M6ltr1x Bekijk bericht
                  Beste,

                  Hier ben ik absoluut niet content van ook al kan dit inderdaad wel eens gebeuren, maar ik vind het erg dat als je iets afspreekt en daarop vertrouwd zomaar te niet kan worden gedaan ook al wil de hoger bieden desnoods.
                  Ik vind het jammer dat er tegenwoordig geen eerlijke afspraken meer gedaan kunnen worden, zodus dit moest van mijn lijf getypt worden.

                  Afspraken, die niet nagekomen worden, bestonden al voor de komst van het internet. Dus het heeft niks met de 'nieuwe' media te maken.
                  In Ieder geval : Welcome to the real world
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

                  Comment


                  • #10
                    Re: bestaat er een blacklist hier?

                    BD stelt gewoon advertentieruimte ter beschikking, dat is alles.
                    Al de rest is tussen koper en verkoper.
                    En als er veel, ten onrechte, naar BD gewezen gaat worden voor fout afgelopen deals, dan valt te vrezen dat vroeg of laat die mogelijkheid zal opgedoekt worden...

                    Comment


                    • #11
                      Re: bestaat er een blacklist hier?

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      denk dat je het woordje "kan" moet verandern in "wil".
                      en gelijk hebben ze bij BD.
                      grt,bouk.
                      Ik weet het niet bouk.
                      Ken jij iedereen hierop BD?
                      bij wijze van spreken: Iedereen kan me hier een rotzak noemen, maar daarom ben ik dat misschien in het echte leven niet (of juist wel)
                      Of net andersom.
                      Als de forumleiding al een profiel van elke BD'er zijn karakter moet gaan opstellen dan moet er nog wat volk bijkomen daar.
                      Je zit hier niet bij de CIA ofzo hoor.
                      Nikon D7000 en wat lenzen.
                      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                      Comment


                      • #12
                        Re: bestaat er een blacklist hier?

                        Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                        ...
                        Ken jij iedereen hierop BD?...
                        Van een VZW-lid "kennen" we bijvoorbeeld heel wat meer dan van iemand die zich gewoon registreert om bv iets te kopen/verkopen.
                        Als BD bijvoorbeeld voor elke nieuwe registratie op BelgiumDigital (je weet wel: vandaag verwelkomen wij ons nieuw lid xxx; typisch toch zo'n 10-20 per dag! ) een overschrijving van €1,- zou vragen, zouden we heel wat minder spammers hebben, maar ook heel wat meer mensen die we zouden "kennen", tenminste hun financiële gegevens (banknummer) en wellicht ook hun adres.

                        (Wat niet wil zeggen dat al onze VZW-leden heilige doetjes zijn, maar indien nodig weten wij ze te vinden!)
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: bestaat er een blacklist hier?

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Van een VZW-lid "kennen" we bijvoorbeeld heel wat meer dan van iemand die zich gewoon registreert om bv iets te kopen/verkopen.
                          Als BD bijvoorbeeld voor elke nieuwe registratie op BelgiumDigital (je weet wel: vandaag verwelkomen wij ons nieuw lid xxx; typisch toch zo'n 10-20 per dag! ) een overschrijving van €1,- zou vragen, zouden we heel wat minder spammers hebben, maar ook heel wat meer mensen die we zouden "kennen", tenminste hun financiële gegevens (banknummer) en wellicht ook hun adres.

                          (Wat niet wil zeggen dat al onze VZW-leden heilige doetjes zijn, maar indien nodig weten wij ze te vinden!)
                          Tja LesC, dat kan helpen, maar dan is het nog niet te vermijden.
                          En zo lang je geen overeenkomst hebt kan je nog altijd van de koop/verkoop afzien.
                          Dan heeft BD ook niemand te vinden ook al weten ze dan iets meer van hun vzw-leden.

                          Nikon D7000 en wat lenzen.
                          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                          Comment

                          Working...
                          X