Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belichting eventfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Belichting eventfotografie

    Hallo iedereen!

    Ik zit met een vraagje waar jullie mij misschien verder mee kunnen helpen... Ik doe al een tijdje aan fotografie en ben onlangs begonnen met mijzelf wat te promoten om hier en daar eens iets te kunnen bijverdienen als fotograaf. Voor volgende weekend ben ik gevraagd om foto's te maken op een bedrijfsevent waarbij bezoekers een foto kunnen maken met de mascotte van het bedrijf in een soort decor, waarna de foto's onmiddellijk uitgeprint worden met een eventprinter.

    Wat ik mij nu afvraag... Zou het handig zijn om een studio flits set hiervoor te huren? Ik moet er wel bij vermelden dat ik daar nog nooit mee gewerkt heb, maar ik wel deze week tijd heb om een online stoomcursus hier rond te bekijken (moest iemand ergens goede uitleg over het gebruik hiervan op het net weten staan, shoot!) Het alternatief is een gewone externe flash op mijn fototoestel. Wat raden jullie mij aan?

    Thanks!
    Last edited by cuzzzic; 27 september 2013, 16:51.

  • #2
    Re: Belichting eventfotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door cuzzzic Bekijk bericht
    Hallo iedereen!

    Ik zit met een vraagje waar jullie mij misschien verder mee kunnen helpen... Ik doe al een tijdje aan fotografie en ben onlangs begonnen met mijzelf wat te promoten om hier en daar eens iets te kunnen bijverdienen als fotograaf. Voor volgende weekend ben ik gevraagd om foto's te maken op een bedrijfsevent waarbij bezoekers een foto kunnen maken met de mascotte van het bedrijf in een soort decor, waarna de foto's onmiddellijk uitgeprint worden met een eventprinter.

    Wat ik mij nu afvraag... Zou het handig zijn om een studio flits set hiervoor te huren? Ik moet er wel bij vermelden dat ik daar nog nooit mee gewerkt heb, maar ik wel deze week tijd heb om een online stoomcursus hier rond te bekijken (moest iemand ergens goede uitleg over het gebruik hiervan op het net weten staan, shoot!) Het alternatief is een gewone externe flash op mijn fototoestel. Wat raden jullie mij aan?

    Thanks!
    ge kent er niks van... en toch promoot ge uzelf om ergens betaald opdrachten te aanvaarden...
    goe bezig

    Comment


    • #3
      Re: Belichting eventfotografie

      Ik snap ook niet hoe iemand zichzelf kan promoten in een bepaalde fotografietak, maar dan snel snel een cursus moet volgen bij gebrek aan algemene kennis...
      De lokroep naar 'gemakkelijk' geld is bij velen blijkbaar groter dan de lokroep naar kennis opdoen.

      Hoeveel denk je te betalen om studiobelichting te huren of te kopen?
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

      Comment


      • #4
        Re: Belichting eventfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
        ge kent er niks van... en toch promoot ge uzelf om ergens betaald opdrachten te aanvaarden...
        goe bezig
        Hangt er vanaf voor welke opdrachten TS zich promoot he
        Maar bij veel opdrachten kan het nogal eens gebeuren dat je iets meer dan een externe flitser op je camera nodig heb denk ik...

        Ik heb via strobox.com veel bijgeleerd, maar ook na verloop van tijd. Ik ben nu een jaartje bezig met strobistfotografie en ik kan toch wel foto's uit de eerste maanden onderscheiden van foto's van de afgelopen maand...

        Ik zou voor mezelf uitmaken of je er echt je tijd en geld in wil steken om met flitsen te (leren) werken, anders zou ik het bij de externe flitser houden voor deze keer.
        NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
        https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

        Comment


        • #5
          Re: Belichting eventfotografie

          Altijd leuk, topics waarbij de topicstarter plots blijkt te zijn verdwenen met de noorderzon...

          OK, een nieuwe gebruiker, die zich registreert om deze ene vraag te stellen. Maar toch...
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: Belichting eventfotografie

            Ik zou een set van minimaal 2 mono's huren + een flitsmeter. Met 100 euro kom je al een eind.

            Achtergrondmateriaal kan je niet huren. Dat zal je moeten kopen. Rolletje papier kost ook niet het einde ca 70 euro. Maar een statieven set met dwarsbalk ga je toch enkele honderden moeten neertellen.

            Btw, als het promo is, doe het dan gratis. Dat zit dan toch in je promo budget? Je flyers en portfolio die je zal tonen kosten je toch ook wat?

            Aan bovenstaande kan je afleiden dat als je in de fotografie zo snel links en rechts wat wilt bijverdienen, je snel van een kale reis zal terugkomen.
            Je kan maar wat verdienen als je eerst een goede portfolio hebt, een goede branding hebt en een goed business plan. Reken alvast op behoorlijke investeringen en in begin een heel pover return.

            Als je enkel als amateur hier en daar wat wil mee graaien uit de hand van de pro's, laat het a.u.b. De markt moet verder stuk.
            Het is toch raar dat zoveel mensen met een fototoestel zo graag een cent willen bijverdienen. Gelukkig gaan de mensen met een verfborstel, waterpomptang, grasmaaier of schroevendraaier niet dezelfde toer op...
            Last edited by kpas; 8 oktober 2013, 10:07.
            I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

            Comment


            • #7
              Re: Belichting eventfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
              Gelukkig gaan de mensen met een verfborstel, waterpomptang, grasmaaier of schroevendraaier niet dezelfde toer op...
              Een gat in de markt...

              Comment

              Working...
              X