Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

belgiumdigital.com tegen het licht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: belgiumdigital.com tegen het licht

    Proficiat ! Interessant overzicht.

    Comment


    • #17
      Re: belgiumdigital.com tegen het licht

      Mooi werkstukje, maar zou het niet interessanter zijn om de verhoudingen tss de de verschillende topic's in % uit te drukken ipv absoluut?

      Ps. Zou wel leuk zijn mocht de forumleiding dit automatisch laten genereren... Is leuk om af en toe eens te bekijken, en om de evolutie te kunnen volgen...

      merci
      Brecht
      (een liefhebber van mooie cijfertjes)
      Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

      Comment


      • #18
        Re: belgiumdigital.com tegen het licht

        Oorspronkelijk geplaatst door JvanKnal Bekijk bericht
        Mooi werkstukje, maar zou het niet interessanter zijn om de verhoudingen tss de de verschillende topic's in % uit te drukken ipv absoluut? ...
        Dat is allemaal geen probleem, maar zo kunnen we natuurlijk bezig blijven.

        Dan is er nog de vraag: beschouw je die 42 verdiepingen als 100%, of splits je de zaak op in "Fotohoek" en "Buiten fotohoek"?

        Van dat laatste heb ik een voorbeeldje in de openingspost gezet.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #19
          Re: belgiumdigital.com tegen het licht

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Dat is allemaal geen probleem, maar zo kunnen we natuurlijk bezig blijven.

          Dan is er nog de vraag: beschouw je die 42 verdiepingen als 100%, of splits je de zaak op in "Fotohoek" en "Buiten fotohoek"?
          Idd, er moeten keuzes gemaakt worden. Zeker indien je dit allemaal met de hand doet. Maar mocht er iemand zijn die zeer veel tijd heeft, kan dit mss interactief gemaakt worden mbv een applet of zo...

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Van dat laatste heb ik een voorbeeldje in de openingspost gezet.
          De moeite wordt ten zeerst geapprecieerd!

          nogmaals merci voor de mooie cijfertjes!

          MVG
          Brecht
          Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

          Comment


          • #20
            Re: belgiumdigital.com tegen het licht

            Misschien stomme vraag, maar kom.. is er een verband tussen het grote aantal 1-post-posters en het grote aantal Aangeboden-topics?

            Heb dit fenomeen op een verwant forum gezien, waar men zijn enige post OOIT deed in Aangeboden om dan nooit meer terug te keren. En het mailsysteem werkte niet, dus ik zat voor niks te mailen naar die flutmensen
            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

            Comment


            • #21
              Re: belgiumdigital.com tegen het licht

              Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
              Misschien stomme vraag, maar kom.. is er een verband tussen het grote aantal 1-post-posters en het grote aantal Aangeboden-topics? ...
              Ik heb grafiek 8 even aangepast en voor jou de situatie buiten de Fotohoek verder geanalyseerd.

              Over een periode van 50 dagen werden er buiten de Fotohoek 2452 topics gepost door 1249 verschillende posters.
              40% van die posters heeft ook foto’s gepost.

              679 posters zijn alleen buiten de Fotohoek bezig geweest in die periode.( Ik weet zeker dat daar mensen bij zijn waarvan ik reeds foto’s gezien heb. Ze hebben echter in deze periode geen foto’s gepost.)
              Deze groep kan je nog verder opsplitsen:
              - 142 personen postten uitsluitend in “Aangeboden”
              - 65 personen postten uitsluitend in “Gezocht”
              - 39 personen postten uitsluitend in “Chit chat”
              - 40 personen postten uitsluitend in “Accessoires”
              - enz. …

              Met zekerheid kan ik het niet schrijven maar - met 760 posters die maar één topic geopend hebben - denk ik dat er geen verband is.

              Enig wantrouwen zou je kunnen hebben voor de 23 personen die uitsluitend in “Aangeboden” én “Gezocht” actief geweest zijn ().

              Verder zie ik niets abnormaals in de cijfers en het e-mail systeem van BD werkt perfect.
              Last edited by Jos Vanhengel; 25 april 2009, 01:22.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #22
                Re: belgiumdigital.com tegen het licht

                Dit is een heel mooie weergave van hoe actief BD op het internet aanwezig is. Hoe groot de verscheidenheid is aan mogelijkheden waardoor BD - leden zeker altijd ergens hun gading kunnen vinden.

                De presentatie is niet alleen uitgebreid en verzorgt maar het getuigt dat Jos zeker heel wat werk, tijd en inzet heeft gestoken om dit te kunnen verwezenlijken.

                Deze grafieken kunnen voor werkgroepen binnen BD zeker een nuttig instrument zijn om te analyseren waar de sterke en minder sterke kanten van BD te vinden zijn.

                Ik weet dat Jos nog bezig is dit verder uit te werken waarvoor we Jos alvast mogen danken.
                Spookys Fotoweb
                BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                Comment


                • #23
                  Re: belgiumdigital.com tegen het licht

                  Knap werk Jos!
                  Interessante cijfers

                  Het valt me op dat ook 's nachts BD nog redelijk actief is.
                  Mvg Tim

                  Comment


                  • #24
                    Re: belgiumdigital.com tegen het licht

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                    Knap werk Jos!
                    Interessante cijfers

                    Het valt me op dat ook 's nachts BD nog redelijk actief is.
                    hoe later op den avond hoe schoner het volk zeker!
                    idd BD is 'snachts goe actief
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #25
                      Re: belgiumdigital.com tegen het licht

                      Misschien wel heel mooie grafieken maar ...... wat brengt dat bij voor het fotografeerwerk ??
                      Ik heb veeeeeeeel tijd tekort voor de fotografie laat staan om dergelijke grafieken te gaan uitpluizen??
                      Groeten
                      Dirk

                      Comment


                      • #26
                        Re: belgiumdigital.com tegen het licht

                        Oorspronkelijk geplaatst door ddenolf Bekijk bericht
                        Misschien wel heel mooie grafieken maar ...... wat brengt dat bij voor het fotografeerwerk ?? ...
                        Omdat jij het zo druk hebt, is jou blijkbaar een en ander ontgaan.

                        Dit heeft in zoverre met fotografie te maken, dat het gaat over het reilen en zeilen van één van de belangrijkste Belgische sites inzake digitale fotografie.
                        Hier wordt op de achtergrond nagedacht over eventuele verbeteringen aan deze site en cijfertjes kunnen daarbij zeer nuttig zijn.

                        Excuses voor mijn late reactie.
                        Last edited by Jos Vanhengel; 23 mei 2009, 01:28.
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #27
                          Re: belgiumdigital.com tegen het licht

                          Beste Jos,

                          Ik ben nog nieuw hier (lees en bezoek BD al lang maar durfde de stap niet zetten) in elk geval, ik ben zwaar onder de indruk!!!!!
                          Dit is zeker geen flut-site die lukraak ietwat amateuristisch ineen geflanst werd, hier is zwaar aan gewerkkt en de stats zijn een bewijs dat jij hier héél veel tijd in stopt, waarvoor alleen maar bewondering en dank!!!
                          Zo commitment komt niet vaak meer voor!
                          Chapeau!

                          Lena
                          ---------------------------------------------------------------
                          Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
                          www.lenafotografie.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: belgiumdigital.com tegen het licht

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
                            Beste Jos,

                            Ik ben nog nieuw hier (lees en bezoek BD al lang maar durfde de stap niet zetten) in elk geval, ik ben zwaar onder de indruk!!!!!
                            Dit is zeker geen flut-site die lukraak ietwat amateuristisch ineen geflanst werd, hier is zwaar aan gewerkkt en de stats zijn een bewijs dat jij hier héél veel tijd in stopt, waarvoor alleen maar bewondering en dank!!!
                            Zo commitment komt niet vaak meer voor!
                            Chapeau! Lena
                            "Daaank voor bloeoemen!"
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #29
                              belgiumdigital.com tegen het licht

                              Als lid van de Werkgroep forumstructuur, ben ik op eigen initiatief begonnen met het noteren van de inzendingen op BD, drie dagen vóór de eerste en enige vergadering. Ik was ervan overtuigd dat die cijfers nuttig zouden zijn bij het denkwerk van de werkgroep over verbeteringen aan het forum.

                              Oorspronkelijk was het mijn bedoeling om dit een dertigtal dagen te doen.
                              Na één maand vond ik echter de resultaten te weinig relevant en besloot verder te doen. 100 dagen leek mij een overtuigender aantal.

                              Vorige maandag, om middernacht, ben ik dus gestopt met noteren. Het eindresultaat ziet u in de openingspost van dit draadje.

                              Het is voor mij bijzonder teleurstellend, te moeten vaststellen dat de werkgroep - na meer dan honderd dagen - nog steeds geen tastbare resultaten heeft geboekt. Daarom neem ik, bij deze, ontslag.

                              Ik blijf hopen dat dit werk op een of andere manier tóch nog van nut zal zijn voor de BD gemeenschap en niet alleen voor de liefhebbers van cijfertjes.
                              Vriendelijke groet,

                              Jos

                              Comment


                              • #30
                                Re: belgiumdigital.com tegen het licht

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                                Als lid van de Werkgroep forumstructuur, ben ik op eigen initiatief begonnen met het noteren van de inzendingen op BD, drie dagen vóór de eerste en enige vergadering. Ik was ervan overtuigd dat die cijfers nuttig zouden zijn bij het denkwerk van de werkgroep over verbeteringen aan het forum.

                                Oorspronkelijk was het mijn bedoeling om dit een dertigtal dagen te doen.
                                Na één maand vond ik echter de resultaten te weinig relevant en besloot verder te doen. 100 dagen leek mij een overtuigender aantal.

                                Vorige maandag, om middernacht, ben ik dus gestopt met noteren. Het eindresultaat ziet u in de openingspost van dit draadje.

                                Het is voor mij bijzonder teleurstellend, te moeten vaststellen dat de werkgroep - na meer dan honderd dagen - nog steeds geen tastbare resultaten heeft geboekt. Daarom neem ik, bij deze, ontslag.

                                Ik blijf hopen dat dit werk op een of andere manier tóch nog van nut zal zijn voor de BD gemeenschap en niet alleen voor de liefhebbers van cijfertjes.
                                Welkom bij de club Jos.
                                Ik had al 100 dagen eerder gezien en gemerkt dat onze bijdrage aan de werkgroep geen zin heeft.

                                Nu nog mijn groene bol weg want daar ben jij heel wat slimmer in geweest.

                                Toch wil ik hier jou wel een groot compliment maken voor je bijdrage.

                                mvg
                                Antoine

                                Comment

                                Working...
                                X