Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 36 van 36

Standaard Re: Belgium Digital forum link brengt je naar reclame voor online storage?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    tja..maar jij krijgt er geld voor)(.
    grt,bouk.
    Ik heb de tombola al een paar keer gewonnen tijdens de algemene vergadering...
    Daar mag ik dan wel iets voor terug doen.

Standaard Re: Belgium Digital forum link brengt je naar reclame voor online storage?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Waar slaat die laatste zin op?
    Any way: twee mensen uit de RvB hebben al gereageerd. Ik weet dat Baloo specifiek betrokken is wat IT betreft, en hij zegt er achteraan te gaan.
    Intussen is jouw probleem niet bevestigd door andere gebruikers hier.
    Die laatste zin slaat op het feit dat "in de favorites zetten" niet werkt voor 'eerste keer' bezoekers. Als die op de filestore pagina komen dan koen die mogelijk niet meer terug.

En wat dat probleem niet bevestigd aangaat? Ik tel nochtans veel bevestigingen. Modereren is toch niet gelijk aan ontkennen, he?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
    Die laatste zin slaat op het feit dat "in de favorites zetten" niet werkt voor 'eerste keer' bezoekers. Als die op de filestore pagina komen dan koen die mogelijk niet meer terug.

En wat dat probleem niet bevestigd aangaat? Ik tel nochtans veel bevestigingen. Modereren is toch niet gelijk aan ontkennen, he?

OK... wat eerste keer bezoekers betreft. Intussen zijn er inderdaad bevestigingen, maar ook weten we dat de IT-ers erachteraan gaan. Meer kan ik niet doen. Als Mod toch niet.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.14.6) - iPhone XR (iOS 14.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 14.0.1)

Ben ik blij dat ik niet de enige ben, heb het probleempje namelijk ook al ontdekt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schaapje Bekijk bericht
    Ben ik blij dat ik niet de enige ben, heb het probleempje namelijk ook al ontdekt.
    En jij behoort nu net tot die "eerste keer bezoekers", enfin, nog niet lang bij BD.
    Juiste link in je favorieten, en dan maar hopen dat de almachtige IT-ers het probleem (dat zeer zeker gecreëerd is door andere IT-ers - zo houden die gasten elkaar aan het werk ) kunnen onderscheppen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.14.6) - iPhone XR (iOS 14.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 14.0.1)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Intussen zijn er inderdaad bevestigingen
    zie # 2 3 5 en ik heb het ook voor
    Laatst gewijzigd door LesC; 18 april 2013 om 18:29 Reden: Quote verbeterd

Het gemelde probleem is inmiddels verholpen. Wie nog rare dingen zou merken, meldt dit liefst direct aan onze helpdesk via forumadmin@belgiumdigital.com .

Het heeft weinig zin om hier alles technisch in detail uit te leggen, maar in het kort (en voor zover ik het zelf begrijp): via een opgeladen .gif bestand wordt (mogelijks geheel onwetend) een exploit in de database binnengesmokkeld, die dan het vBulletin cookie wijzigt, en daarlangs de redirect links bij Google.

Wat de rinkelende kassa betreft: alle bezoeken aan belgiumdigital.com (website, forum, challenge...) worden (zoveel mogelijk) geregistreerd, zodat we onze (potentiële) adverteerders kunnen bewijzen hoe populair Belgiumdigital is.
    Dit gebeurt via CIM, de officiële Belgische instantie daarvoor. Voor meer uitleg, zie dit topic.

Het is dus niet alleen leuk (en uiteindelijk mee lucratief voor BD) maar ook gewoonweg interessant als meer mensen regelmatig op www.belgiumdigital.com komen rondkijken.
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn fotoblog, fujiblog, favorieten en galleries

Een beetje off topic maar toch: ik zie in veel berichten random links die een popup openen als ik er met de muis over beweeg (hoef dus niet eens te klikken). Bv overal waar het woord "mens" staat wordt dat woord vervangen door een linkje naar reclame voor kleding of iets dergelijks. Enkel op BD, op geen enkele andere site. Heb een Adblocker lopen en virusscan toont niks abnormaals. Op zich stoort het mij niet erg, maar voor de volledigheid dus...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
    Een beetje off topic maar toch: ik zie in veel berichten random links die een popup openen als ik er met de muis over beweeg (hoef dus niet eens te klikken). Bv overal waar het woord "mens" staat wordt dat woord vervangen door een linkje naar reclame voor kleding of iets dergelijks. Enkel op BD, op geen enkele andere site. Heb een Adblocker lopen en virusscan toont niks abnormaals. Op zich stoort het mij niet erg, maar voor de volledigheid dus...
    Een forum laten draaien en onderhouden kost geld, en dat moet ergens vandaan komen.
    Daarom zit er reclame op deze website.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Een forum laten draaien en onderhouden kost geld, en dat moet ergens vandaan komen.
    Daarom zit er reclame op deze website.
    Ik denk niet dat Roeland de normale advertenties bedoeld. Van wat ik begrijp uit zijn tekst worden de woorden 'mens' gekoppeld aan een link, en als hij er met de muis overgaat wordt er een link geopend naar een reclame pagina.

Ik heb het zelf nog nooit gezien hier, dus ik vermoed dat het toch een programma moet zijn die op Roeland zijn PC draait die dit doet. Skype heeft ook zo een add-on voor browsers die een telefoonnummer automatisch een link geeft om te kunnen bellen met Skype. Ik denk dat hier een programma met hetzelfde principe aan het werk is die een link koppelt aan het woord 'mens'. Je zou dan echter wel verwachten dat hij dit voorheeft op alle websites. (Dat is het enige wat ik niet zo onmiddellijk kan verklaren.)
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Ik heb even wat gezocht. Er zat inderdaad een malware-extensie in mijn browser. Het probleem is intussen opgelost. Maar zoals Rudy Mas al zei: ik vind het ook wel vreemd dat het probleem zich enkel hier stelde, vandaar mijn (voorbarige) conclusie dat het een forumprobleem was. Voor de volledigheid: de extensie die dit veroorzaakte heet Coupondropdown. En ook voor de volledigheid: de "gewone" reclame op het forum begrijp ik uiteraard en daar heb ik geen problemen mee, die bedoelde ik dus ook niet ;-)

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 7
    Laatste bericht: 5 april 2011, 23:51
  2. Belgium Digital forum
    Door LAMP in forum Algemeen
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 19 november 2010, 17:26
  3. De derde Belgium Digital dag: info online ...
    Door jaja in forum Algemeen
    Reacties: 97
    Laatste bericht: 1 oktober 2002, 22:05
  4. 2 jaar Belgium Digital ... online ...
    Door jaja in forum Algemeen
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 18 juli 2002, 23:16

Regels voor berichten