Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belangrijk bericht: Bijeenkomst Belgium Digital.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Belangrijk bericht: Bijeenkomst Belgium Digital.

    Beste forumbezoekers,

    Zoals u ondertussen wel zal weten, komen we allen samen in Bokrijk voor een dagje fotografie, plezier en ontspanning. Heden heb ik in opdracht van Jaja alle nederlandstalige forumbezoekers een mailtje gestuurd. Mocht u om de een of andere reden dat mailtje niet hebben gehad, hier is een kopietje:

    ----------------------------------------
    Beste Belgium Digital forumlid,

    Zoals aangekondigd in het forum is er op zaterdag 22 september een Belgium Digital dag.

    Deze is uiteraard bedoeld voor alle leden van het forum (en hun familie).
    We zullen die dag doorbrengen in het Domein Bokrijk (tusen Hasselt en Genk).

    Het is echter wel nodig om op voorhand in te schrijven.
    Het domein bezorgt mij namelijk op voorhand het aantal kaarten.

    Gelieve dus zo spoedig mogelijk in te schrijven. Dat kan best door een e-mail naar de webmaster (webmaster@belgiumdigital.com) met volgende gegevens:
    - subject: Belgium Digital dag
    - aantal personen dat er komen
    - je cameratype
    - wat je eventueel verwacht op de Belgium Digital dag ...

    Groeten,

    Jaja
    webmaster Belgium Digital namens Belgium Digital
    ------------------------------------------

    Twee vragen aan jullie:
    1) Kan iedereen zijn profiel eens nakijken en zoveel mogelijk informatie invullen? Momenteel zijn er veel personen met een zo goed als leeg profiel, daardoor zijn vergissingen niet uit te sluiten bij het sturen van een gepersonaliseerde email.

    2) Omdat Bokrijk nogal ver is voor personen die in Nederland en Oost- en West-Vlaanderen wonen, kan het misschien handig zijn dat we aan carpooling doen. Indien u interesse heeft in carpooling, dan kan u op dit bericht replyen met de nodige informatie:

    - Als chauffeur: Plaats van vertrek, eventuele stopplaatsen onderweg, aantal vrije plaatsen in de wagen.

    - Als zoekende partij: Gewenst aantal plaatsen, woonplaats of plaats waar men je kan oppikken op de route.

    Enfin, jullie zien wel, maar ik wilde toch de aanzet tot carpooling geven, misschien dat we dan enkele extra mensen mogen verwelkomen die over geen vervoer beschikken.


    --
    Met vriendelijke groeten,
    Sven De Troch
    sven@nt-admin.com

    <font size="1" color="darkgray">Edited by - jaja on 02 September 2001 22:41:35</font>
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

  • #2
    BETREFT CARPOOLING:

    Ik vertrek vanuit Gent en rij via Brussel, Leuven naar Bokrijk. Ik vertrek altijd mooi op tijd en kan indien interesse 3 personen meenemen. Ik kan desnoods iemand ophalen in Gent of gedurende het traject eens stoppen aan op/afrit van de snelweg.
    Indien interesse, mail me op sven@nt-admin.com

    --
    Met vriendelijke groeten,
    Sven De Troch
    sven@nt-admin.com
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

    Comment


    • #3
      Naar aanleiding van een E-mail op mijn persoonlijk adres dit antwoord , zowel per E-mail, als op het forum.


      Geachte JaJa, Sven, Wim
      Ik vrees dat ik op mijn oorspronkelijk idee zal moeten terug komen, en niet ga deelnemen aan de ontmoeting in Bokrijk, als ik zie welke kleinburgerlijke mentaliteit dat jullie er op nahouden op de site, vrees ik dat ik bij een meeting in real life niet thuis hoor. De breeddenkende levenshouding die ik toch al zeer geruime tijd kan handhaven is niet echt in overeenstemming te brengen met de gewoonten van sommige moderators op het forum. Als men het nodig vindt om met een kleine typefout van toch wel zeer bekwame forumleden de draak te steken, om dan daarna uit eerlijke schaamte, of uit onmacht het item uit het forum te halen, dan is dit zuiver jullie probleem. Laat dan de ene dan zijn loepje nemen, of een vergelijkende test uitvoeren van een of ander printservicebureau, dan kan de andere met zijn E10 staan zwaaien in het openluchtmuseum in Bokrijk. Ik blijf thuis, ver verwijderd van de zelfingenomenheid van deze mensen. Het is trouwens zeer opvallend dat de trafiek op het forum enorm is afgenomen na dit betreurenswaardige incident. Ik denk dat in deze zaak enkele welgemeende excuses op het juiste adres niet misplaatst zouden zijn.

      Dus rest er mij niet anders, dan jullie allemaal een prettige dag te wensen in het openluchtmuseum in Bokrijk, gelukkig is er voldoende ventilatie om de "eigenlof" te laten ventileren.

      Vriendelijke groeten.

      Digipics357 of Jeff Ceuppens


      Met Vriendelijke groeten
      Jeff Ceuppens
      jeff.ceuppens@skynet.be
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Hallo Digipics,

        We vinden het uiteraard jammer dat je niet aanwezig zal zijn maar ik heb respect voor eenieders mening, dus ook voor de jouwe.
        Ik wil hier echter wel wat rechtzetten.

        De bijeenkomst van Belgium Digital is geen voorstel van Belgium Digital zelf, maar van een aantal leden van het forum. Zij hebben erom gevraagd. Dat heeft dus totaal niks te maken met "eigenlof". Integendeel ...
        Wij bieden enkel de mogelijkheid om samen te komen - iets waarom expleciet gevraagd is - dat is alles. Verwijt me dus a.u.b. geen "eigenlof". Voor mijn part mag die bijeenkomst "Bokrijk digitaal" heten ...
        Als "eigenlof" het samenbrengen is van mensen met dezelfde hobby - en op hun verzoek - dan heb je gelijk ...

        Tweede rechtzetting: "het forum" is "de site" niet. Ze kunnen elkaar aanvullen maar "zijn elkaar" niet. "De site" neemt geen standpunten in tegenover mensen, ze is er voor iedereen. In het forum neemt ieder zijn/haar persoonlijk standpunt in en dat is dus heel wat anders dan de mening van "Belgium Digital".
        Wij bieden het platform.

        Wat betreft je andere zienswijzen, je oordeelt wel erg snel over mensen die je eigenlijk niet zo goed kent ...
        Het incident is inderdaad betreurenswaardig, en het heeft me zelfs één van m'n beste vrienden gekost - wat ik zeer erg vind - en dat terwijl ik niet eens rechtstreeks betrokken was ...

        De site van kleinburgerlijkheid beschuldigen is wel een zeer onterechte opmerking. "De site" is informatief en het forum wil mensen met een digitale camera samenbrengen. Nogmaals, "het forum" is "de site" niet en omgekeerd. Laat "de site" er dus buiten.
        Het verwijderen van het item op het forum heeft niks met onmacht te maken.
        Ik meende op dat moment dat dat het beste was uit respect voor de betrokkenen. Het item heeft trouwens lang genoeg op het forum gestaan om iedereen de kans te geven het te lezen en erop te reageren. Een aantal (niet betrokken) forumleden hebben (via e-mail) gevraagd om het item te verwijderen.
        Dat is uiteindelijk dan ook gebeurd.

        Jouw bericht komt even kwetsend over als het andere "incident".
        Belgium Digital heeft geen enkele pretentie.
        Wat jij "Met een loepje spelen" heet, heeft intussen velen aan een zeer goedkope macro-setup geholpen, de test van de printservices is inmiddels een referentie geworden, en "het zwaaien met de E-10" heeft Belgium Digital gemaakt tot één van de E-10 referentiesites.
        Maar dat hebben wij zelf er wel niet van gemaakt, het zijn de bezoekers zelf geweest die de site bekend gemaakt hebben. Dat kan je ons toch niet verwijten?

        Een forum dient om te communiceren, maar dan wel met de juiste informatie en ik vond dat een kleine rechtzetting hier op zijn plaats is.
        Ik hoop dat je daar ook het nodige begrip kan voor opbrengen ...
        Belgium Digital is ooit begonnen als een foto-album en enkel door de bezoekers "wat groter" gemaakt.
        Belgium Digital heeft nooit de pretentie gehad "alles te weten" of "het te zijn".
        De reacties van de vele bezoekers bewijzen intussen wel dat we op goede weg zijn, en dat er behoefte is aan een dergelijke site.
        En dat er af en toe al eens iets "misloopt", dat is betreurenswaardig, maar het kan gebeuren. Maar dat maakt Belgium Digital nog niet tot wat jij er van maakt ...

        Met vriendelijke groeten,
        Jaja
        webmaster Belgium Digital


        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Beste besten,

          Zelf las ik het bewuste topic niet, ben ik het niet tegengekomen of is het mij niet opgevallen maar eerlijk gezegd interesseert die hele heisa mij geen bal.
          Indien dhr. Ceuppens er bij betrokken was begrijp ik dat hij reageert, anders zie ik niet waar hij zich druk in maakt.
          Wat daar ook gezegd is, het zal toch weinig relevant geweest zijn m.b.t. tot het kerndoel van het forum.
          Bovendien zouden de betrokkenen alles toch onderling volwassen kunnen oplossen?
          Uit wat er al over getypt is denk ik dat in dat topic iemand beledigd of persoonlijk geraakt is;
          Je kan die 'kleinburgerlijkheid' dan ook anders bekijken: Wie in dit forum is in godsnaam geïnteresseerd in pesterijen en scheldwoorden?
          Als de brt morgen the bold and the beautifull en thuis stopzet ga ik niet roepen dat ze kleinburgerlijk zijn. Ze zullen daar dan niet erg mee scoren zeker?
          Hetzelfde met zulke topics, mensen die daarop afkomen vinden hun goesting zeker en vast elders. Hoewel ik ook zeer breeddenkend ben en in een ander topic ook mijn mening over censuur gaf vind ik het eerder een teken van volwassenheid dan kleinburgerlijkheid om zaken te verwijderen die forumleden anders kunnen blijven achtervolgen. Ik vind onze overheid ok niet kleinburgerlijk in... neen ik ga hier geen politieke discussie starten.
          Een echt breeddenkend iemand bekijkt de zaak langs alle kanten en kiest de meest gepaste oplossing. Ik las het niet en zal in de toekomst dus geen andere reactie vertonen op de betrokkenen in dat topic. Was het blijven staan en had ik het kunnen lezen (wat ik waarschijnlijk niet gedaan had) was dit misschien anders geweest.

          PS. Als JAJA in bokrijk met zijn E10 gaat zwaaien hoop ik dat ik niet naast hem sta. Die camera ziet er vrij solide uit.

          Laat ons nu eens als volwassenen een einde stellen aan de problematiek van 'The missing topic' en ons terug focussen op het kerndoel; bespreken en genieten van digitale fotografie.




          Comment


          • #6
            Beste Jeff,

            Als stille meelezer heb ook ik je (en die van andere) argumenten en verwijten gelezen op het onderwerp, rond het bewuste gewist topic. Zelf heb ik nog geen enkele reactie gepost rond deze problematiek.

            Zelf ben ik al langer dan de meeste mensen denk ik, bezig met online media. Of het nu Internet, Forums, Newsgroepen, of de BBS'en van vroeger zijn doet er niet veel toe.

            Het gaat erom dat er berichten geplaatst worden, zonder dat je bepaalde mensen persoonlijk kent, hun gedachtengang, welke humor ze hebben, of ze opvliegend zijn, over welke kennis ze beschikken, wat hun beroep is, enz...

            Blijkbaar is op het forum van Belgium Digital een en ander ferm uit de hand gelopen, en wil het blijkbaar nog niet ophouden. Iedereen wil immers het laatste woord.

            Op het forum ken ik sommige leden en ex-leden totaal niet. Andere heb ik reeds meerdere malen persoonlijk contact mee gehad, of ken ik uit het forum maar ook uit publieke conversaties uit newsgroepen, waar ook conflicten soms losbarsten.

            Telkens is zoiets jammer dat dit moet gebeuren. En heeft voor het algemeen te maken, omdat men elkaar niet voldoende kent.

            Daarom heb ik zelf aan JaJa voorgesteld, om het bewuste topic te wissen.
            Het had echter geen enkel (technische) toegevoegde waarde aan het forum. Integendeel.

            JaJa, heeft dit uiteindelijk (hij was totaal GEEN betrokkende partij) gedaan, na nog andere meningen van mensen. En was vervolgens zo eerlijk om deze beslissing te melden, en te argumenteren.

            Waarop terug een ganse topic losbarst.

            Soms zou iedereen wat meer moeten nadenken, verdraagzaam zijn, en minder impulsief reageren. En stilstaan bij het media.

            Gewoon mijn mening. En waarom een bijeenkomst toch toegevoegde waarde kan hebben.

            mvg,
            Peter
            Last edited by peter; 26 augustus 2007, 21:14.

            Comment


            • #7
              Aan de lieve lezers van het forum, ik ga een einde stellen aan het over en weer geschrijf en ben weg, daarmee volg ik de wijze beslissing van mijn vriend Wheelie, Waar ik graag voor opkwam, maar dat is iets dat jullie blijkbaar ook niet kunnen verstaan, dus neem eveneens afscheid van jullie allen. Ik wens iedereen nog veel plezier met de hobby en het forum maar dit was mijn laatste post.



              Met Vriendelijke groeten
              Jeff Ceuppens
              jeff.ceuppens@skynet.be
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                nou breekt men klomp...
                kan bijna nie geloven wat ik hier allemaal lees..))
                zijn jullie wel volwassen...? oei, das al 'n belediging waarschijnlijk...
                nog nooit heb ik zo veel onzin gelezen over vooroordelen en en gekwetste ego's...
                pls manne zijt toch 'n beetje verdraagzaam, breeddenkend en have a sense of humor....
                ik ben der 100 % zeker van dat niemand hier 'n ander furom-user wil kwetsen, maar snap dan dat andere mensen er 'n ander mening op nahouden en ze ook nie altijd juist kunne formuleren...
                tis hier 'n beetje te stijf en braaf naar mijn mening....
                daar moeten we dringend wa aan doen....begin maar alvast te replien, ik kan tegen ne stoot..)))

                Comment


                • #9
                  Hallo,

                  En zeggen dat dit gewoon de aankondiging was van een uitstapje van forumleden die er zin in hebben ... zucht ...
                  Allez, en nu gaan we het terug hebben over digitale camera's ;-)

                  Jaja
                  webmaster Belgium Digital

                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    we moeten ons haasten voor die meting, want er blijven bijna geen leden meer over....

                    Comment


                    • #11
                      Hallo,

                      Zolang de enige echte overblijven is er geen probleem
                      En er is nog een weekje om in te schrijven.
                      Heb je trouwens gezien dat we bijna met z'n honderd zijn?

                      Jaja
                      webmaster Belgium Digital



                      Edited by - jaja on 08 September 2001 16:09:02
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Hallo svda,

                        Als je op de startpagina van het forum bent, en je scrollt helemaal naar beneden, dan kan je daar alle mogelijke statistische gegevens zien, zelfs met hoeveel we tegelijkertijd op het forum zijn ...

                        Groeten,
                        Jaja
                        webmaster Belgium Digital

                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment

                        Working...
                        X