Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnende fotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginnende fotograaf

    Ik heb 2 jaar met een Sony72DSC gefotografeerd en ben nu overgestapt op de Canon Eos350D omdat ik mij verder wil ontwikkelen in fotograferen.

    Ik heb diverse fotobladen/tijdschriften doorgelezen om wat meer te weten te komen omtrent diafragma, sluitertijd, belichting en andere zaken.
    Ook heb ik het boekje van Frans Muller aangeschaft (laatste editie) en doorgenomen nl Fotograferen onderweg . Heb ook wat proefopnames gemaakt. Ik heb echter het idee dat ik nu veel te veel hap snap aan de slag ben. Uiteraard is veel fotograferen en daarna je foto's beoordelen cq laten beoordelen door het forum een van de mogelijkheden. Maar is er wellicht een manier om gestructureerd aan de slag te gaan.
    Bijvoorbeeld:: eerst de "basis"regels oefenen en dan ?????
    Is hiervoor eeen richtlijn/leidraad voor om zo stapje voor stapje verder te komen zonder te verzuipen in alles tegelijk?

  • #2
    Re: Beginnende fotograaf

    Het boek van Mansvelder eens bekijken.

    En als je de 'regels' leert over sluitertijden, diafragma, ... deze vooral ook daadwerkelijk uitproberen en de resultaten goed bestuderen.
    Ook alle mogelijkheden van je toestel bekijken en vooral uitproberen

    En vooral, je leert maar fotograferen door te ... fotograferen!
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

    Comment

    Working...
    X