Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 33 van 33

Standaard Re: Als het slecht is ...........

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
    ... Het gebeurt ook meermaals dat je een foto goed vindt, en daar geen commentaar wil of kan bij geven, je vindt hem gewoon goed of zeer goed, zonder meer. ...
    Als je geen comment wil geven dan ligt dat aan jezelf: moeite doen of niet.

Dat je geen comment kan geven begrijp ik niet zo goed. Als je een foto zeer goed vind kan je daar evengoed een korte commentaar geven waarom je hem zo goed vindt. Bv: het licht of belichting - sterke compositie - iets over het onderwerp etc... Uiteindelijk verwacht niemand een boekbespreking, denk ik.

De suggestie, al meermaals over de jaren door sommige leden geopperd, om een (minimum) aantal comments te "vragen" wanneer je zelf een foto post, ben ik wel genegen. Niet dat het een stricte regel dient te zijn imo maar een "soortement" verzoek waar men beroep doet op wederzijds respect.

Imo kan BD hier een actievere rol in spelen door leden wat te sensibiliseren/stimuleren.

Ik ben akkoord in grote lijnen, maar dan zou er sneller moeten ingegrepen worden tegen mensen die té snel op de persoon gaan spelen. Hier hebben zich al discussies afgespeeld, waar ik helemaal geen begrip voor kan opbrengen. Als iedereen inderdaad dat minimum aan respect zou hanteren, zouden er misschien meer comments gegeven worden.
    Als ik geen comment kan geven, dan is dat omdat de foto ahw een 'grijze' foto is, die mij niets doet, maar dan ook weer niet zo slecht is dat ik dingen ga afkeuren. Als ik geen comment wil geven, is dat dikwijls omdat de foto inderdaad slecht is, en ik niet de ambetanterik wil zijn die de vinger in de wonde duwt. Ook al omdat foto's die in mijn ogen echt niet goed zijn, toch van sommigen een positieve commentaar krijgen. Dan heb ik meestal geen zin om daar tegen in te gaan, omdat zich dan een discussie kan ontwikkelen waar ik geen zin in heb. Het is ook een kwestie van smaak hé, het is niet omdat ik iets goed of slecht vind, dat iemand anders niet een andere mening kan hebben, maar dat is geen punt van discussie, vind ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Sorry hé zeg, wat jij hier uitkraamt is klinkklare zever.
    Ik verkondig niet de waarheid, maar een mening. Dat jij dit klinkklare onzin noemt,
    is voor je eigen rekening. Trouwens het is ook je eigen gedachte en dus geen enkel
    probleem mee, maar dat je je daarom zo boos maakt. Weet je, al vele jaren ben ik
    met kunsten en kritieken bezig en vaak hebben mensen me verteld dat over smaak
    nu eenmaal niet te twisten valt, dit klopt niet helemaal: over geen smaak valt niet
    te twisten, en lijstjes maken en prijsjes geven, horen niet thuis in een kunstbeleving.
    Dat is gewoon iets waar de "gille gevers" zichzelf mee op de borst kloppen en zeggen
    dat ze er ook iets van kennen, en zelfs daar is niks mis mee, zolang je maar niemand
    het recht ontzegd om er anders over te denken, laat staan je er driftig om te maken.

Wat een geluk dat ik fotografie als hobby heb en dat ik vooral mijn eigen oordeel over mijn eigen foto's kan geven zonder de steeds de mening van een ander hoef.
    HOF is een momentopname waar men een 10-tal per week kiest om die in de etalage te zetten ...
    Ik zie graag een cactus en geen roos ... Dus als ik een etalage moet versieren staan er vermoedelijk meer cactussen dan rozen ... So what ?
    HOF is mooi en goed en is voor mij een insteek van hoe een ander de wereld ziet en hoe ik eventueel gedachten goed vind en kan gebruiken ...
    Beoordelingen als: "mooie foto" heb ik niets aan ... Beoordelingen als dat de foto niet goed is al evenmin ...
    Lang leve de diversiteit van gedachten anders zou het wel heel eentonig geworden zijn.
    Laatst gewijzigd door Wim.Vanmaele; 13 april 2019 om 19:12 Reden: onduidelijke voorlaatste regel
    https://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Ik sluit me grotendeels aan bij de mening van Wim - de HOF is gewoon handig om meteen degelijke beelden even te bekijken, en er uit te leren. Tegelijkertijd heeft het een P-R functie voor de site.
    Dus graag de HOF laten zoals ie is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Wat een geluk dat ik fotografie als hobby heb en dat ik vooral mijn eigen oordeel over mijn eigen foto's kan geven zonder de steeds de mening van een ander hoef.
    HOF is een momentopname waar men een 10-tal per week kiest om die in de etalage te zetten ...
    Ik zie graag een cactus en geen roos ... Dus als ik een etalage moet versieren staan er vermoedelijk meer cactussen dan rozen ... So what ?
    HOF is mooi en goed en is voor mij een insteek van hoe een ander de wereld ziet en hoe ik eventueel gedachten goed vind en kan gebruiken ...
    Beoordelingen als: "mooie foto" heb ik niets aan ... Beoordelingen als dat de foto niet goed is al evenmin ...
    Lang leve de diversiteit van gedachten anders zou het wel heel eentonig geworden zijn.
    Wim Vanmaele die hetzelfde denkt als wat ik al geschreven heb, dit gaat een gezegend jaar worden!
    Laat de HOF de HOF zijn, alle commentaar erop is:
    1. te laat
    2. overbodig
    Fuji X-Pro2
    van 8mm tot 400mm (en 1.4 extender)
    WWW Flickr BLOG

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    ik ben volledig met je eens, maar toch zijn er nog altijd mensen die het nodig vinden om mensen af te breken maar eigelijk niets zeggen wat of waarom ze de foto niet smaken, ik kijk regelmatig naar beelden in de HOF en vindt de beelden technisch goed. Er zijn onderwerpen die mij niet aanspreken maar zijn daarom niet slecht en geef dan zeker geen nietszeggende commentaar maar probeer de gedachtengang van de maker te begrijpen

Je kan het vergelijken met muziek: je hebt fans en critici.
    Niet iedereen vindt Heavy Metal goed of Klassiek goed. Ieder zijn ding. Maar fans zeggen mooi mooi ongeacht voorkomende fouten. Critici ongeacht het genre zeggen die riff was vals of er werd een noot gemist in de 2e beweging. Het laatse vereist doorgaans meer oefening.

YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Soortgelijke discussies

1. Is de Canon 17-85 IS dan zo slecht ?
    Door MobyDick in forum Objectieven
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 19 maart 2010, 22:04
  2. slecht weer
    Door hanskrab in forum Test Forum
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 21 februari 2010, 02:43
  3. Niet slecht
    Door WilliamG in forum Algemeen